K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-01-2014, 01:16   #11
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bønne Se meddelelser
Hej igen

Er der nogen herinde der kender konsekvenserne hvis man er på sygedagpenge og ikke er blevet afklaret( eller hvad de nu kalder det) inden perioden på 5 måneder ???? Er det så bare ærgeligt for en, og man må sejle i sin egen sø ...? For jeg har næsten allerede spildt en måned hvor der intet er sket��og så er der jo kun 4 måneder tilbage, og mig erfaring med jobcenter( godt nok for ca 4-5 år siden) da de ikke er de " hurtigste dyr i skoven"��og så kan 4 måneder jo godt gå hurtigt...
Tja.. Så er valget mellem pest eller kolera..

Hvis du mister sygedagpengene INDEN 1. juli, så er det kontanthjælp med gensidig forsørgepligt.. Det er sikkert lig nul kr. til dig..

Hvis du først mister dem efter 1 juli, så er det på kontanthjælpssats men UDEN gensidig forsørger pligt.. Så ER der lidt kroner til dig..
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2014, 02:27   #12
Bønne
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2013
Indlæg: 45
Styrke: 11
Bønne er ny på vejen
Øv det var det svar jeg frygtede��håber så meget at jeg ville kunne forlænget mine sygedagpenge min 2 måneder, og så ville
Jeg være over skæringsdagen d. 1/7. Men jeg har
Desværre hørt at det er meget svært at få dem forlænget, og det gør det jo nok ikke nemmere at jeg " kun" er psykisk syg�� så min kæreste og jeg har snakket om at blive nødt til at flytte fra hinanden ( og selvfølgelig stadig være kærester ) for så tror jeg at jeg ville ku få kontant hjælp( jeg er 31 og har ingen børn, men vil meget gerne have det snart. Jeg har godt nok 2 uddannelser, Kontorassistent og er næsten lige blevet færdiguddannet som pædagog. Og der efter 3 måneders ledighed jeg startede i et job rotationsvikat og fik en depression ( den 4 inden for en periode på ca 10 år. Har også været sygemeldt med stress en gang. Men vist først efter at jeg har brugt min mindre formue i banken��

Men jeg kender ikke reglerne for at være kærester hvor
Den ene får kontanthjælp( men jeg har hørt at der er en masse regler��)

Nå ja så er det jo også en anden ting. Jeg og min kæreste, min søster og mand er for længe siden blevet inviteret på en safari i 10
Dage i Sydafrika, og de betaler alt( ca. 105.000 kr !!!) det er sidst marts og jeg er jo sygemeldt og så kan man ikke holde ferie�� jeg har ellers selv 10
Ferie dage der skal bruges inden 1. Maj. Og
Hvis jeg ikke kan
Komme med vil min kæreste ikke
Selv tage med- så det er lige 30.000 kr der går tabt- de har god en afbestillings forsikring men mener kun at de ville ku få ca 15.000 kr tilbage... Men der findes vist en undtagelse, hvis ens læge el
Psykiater skriver at en rejse ville være godt ens helbred men i
Sidste ende er det sagsbehandlerens beslutning er er gældende��
Bønne er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:00.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension