K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-03-2017, 17:51   #11
jh
Bøh!
 
Tilmeldingsdato: 09-06 2006
Indlæg: 479
Styrke: 18
jh er ny på vejen
Jeg valgte at lade være med at møde op, da det jeg fejler stort set ikke er synligt.
Det var en svær beslutning, men heldigvis den rigtige, men det ved man jo først bagefter.

Nævnet fulgte indstillingen, og jeg fik min pension.

Håber det bedste for dig, hvad end du beslutter
jh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2017, 19:40   #12
Strandpigen
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2014
Indlæg: 351
Styrke: 10
Strandpigen er ny på vejen
Hvis rehabteamet har indstillet dig til pension og de i indstillingen henviser til lægelig dokumentation, som siger at du intet kan, og at din tilstand er kronisk og stationær og uden udviklingsmuligheder, står du godt.

Det vigtige er, hvad der står i indstillingen, ikke hvad de sagde på mødet. Bortset fra det, er det da frækt at jobcenterchefer siger at det er uværdigt at være på pension. Jeg føler mig som et meget værdigt menneske! Men som sagt, det er det skriftlige, der tæller.
__________________
Pensionista✍🏼
Strandpigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2017, 15:53   #13
Marina123
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-03 2016
Lokation: Kastrup
Indlæg: 61
Styrke: 9
Marina123 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Jeg tænker, at hvis du har noget lægelidt dokumentation for dine rygproblemer, og der er "kød på", så var det måske en idé at sørge for, at det kommer med.

Når hverken kan eller vil spille skuespil, hvad så med, at sørge for, at din ryg har en dårlig dag?

Jeg vil bestemt ikke opfordre til skuespil, men kommunerne kassetænker, og jeg har den holdning, at hvis man skal deltage i det samme "spil", så fungerer det bedst hvis man spiller efter samme regler.
Hej Vovse.

Jeg har intet vedr. min ryg, udover det der i forvejen ligger i min sag.
Faktisk er det ikke ret meget, min læge skriver dog at der ikke er yderlig behandling og smertedækning.

Jo, jeg burde måske, på en god dag, kravle ind og ømme mig
Og alle de gange jeg har måtte melde afbud talte de så ikke ret meget om, men det er noteret.
Måske er jeg også lidt på tæerne fordi mine smerter altid(i kommunalt regi) negligeres pga. Min psyke.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Strandpigen Se meddelelser
Hvis rehabteamet har indstillet dig til pension og de i indstillingen henviser til lægelig dokumentation, som siger at du intet kan, og at din tilstand er kronisk og stationær og uden udviklingsmuligheder, står du godt.

Det vigtige er, hvad der står i indstillingen, ikke hvad de sagde på mødet. Bortset fra det, er det da frækt at jobcenterchefer siger at det er uværdigt at være på pension. Jeg føler mig som et meget værdigt menneske! Men som sagt, det er det skriftlige, der tæller.
Hej strandpige.

Jeg fik et raserianfald da hun sagde det var uværdigt.
Jeg forlod lokalet, og gik rundt i 5 min.
Jeg spurgte efterfølgende om hun stod fast på den udtalelse, hvilket hun gjorde.
Hun var af den opfattelse, at når jeg altid har arbejdet og studeret, så ville det være meget uværdigt for mig.

Men som du skriver, det skriftlige tæller.

Citat:
Oprindeligt indsendt af jh Se meddelelser
Jeg valgte at lade være med at møde op, da det jeg fejler stort set ikke er synligt.
Det var en svær beslutning, men heldigvis den rigtige, men det ved man jo først bagefter.

Nævnet fulgte indstillingen, og jeg fik min pension.

Håber det bedste for dig, hvad end du beslutter
Hej.

Jeg er også kommet frem til, at jeg ikke deltager.
Tak, jeg håber virkelig også.
Marina123 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2017, 16:31   #14
Strandpigen
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2014
Indlæg: 351
Styrke: 10
Strandpigen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Marina123 Se meddelelser
Hej strandpige.

Jeg fik et raserianfald da hun sagde det var uværdigt.
Jeg forlod lokalet, og gik rundt i 5 min.
Jeg spurgte efterfølgende om hun stod fast på den udtalelse, hvilket hun gjorde.
Hun var af den opfattelse, at når jeg altid har arbejdet og studeret, så ville det være meget uværdigt for mig.

Men som du skriver, det skriftlige tæller.
Det er forfærdeligt med alle de mennesker, herunder politikere, der tillader sig at være bedrevidende på andres vegne. Der er faktisk forskning, som viser at førtidspension kan give en bedre livskvalitet. Mit rehabteam sagde ligeud at de havde bedre forstand på, hvad der var godt for mig, end jeg selv havde (!)

Min sagsbehandler sagde, at en af grundene til, at jeg fik afslag i første runde var min høje uddannelse, flotte CV og min udprægede arbejdsidentitet. Hvad hjælper det hvis man ikke længere kan arbejde, heller ikke lidt? Hun sagde faktisk, at jeg havde stået bedre med et alkoholproblem :-) (hun var sarkastisk og på min side )

Jeg krydser fingre for, at det går godt.
__________________
Pensionista✍🏼
Strandpigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2017, 16:45   #15
Marina123
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-03 2016
Lokation: Kastrup
Indlæg: 61
Styrke: 9
Marina123 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Strandpigen Se meddelelser
Det er forfærdeligt med alle de mennesker, herunder politikere, der tillader sig at være bedrevidende på andres vegne. Der er faktisk forskning, som viser at førtidspension kan give en bedre livskvalitet. Mit rehabteam sagde ligeud at de havde bedre forstand på, hvad der var godt for mig, end jeg selv havde (!)

Min sagsbehandler sagde, at en af grundene til, at jeg fik afslag i første runde var min høje uddannelse, flotte CV og min udprægede arbejdsidentitet. Hvad hjælper det hvis man ikke længere kan arbejde, heller ikke lidt? Hun sagde faktisk, at jeg havde stået bedre med et alkoholproblem :-) (hun var sarkastisk og på min side )

Jeg krydser fingre for, at det går godt.
Min sagsbehandler sagde, at havde jeg været på kontanthjælp i de 30 år jeg har arbejdet, så lå min sag også lige til højrebenet.
Heldigvis er hun også på min side, og det var hende der første gang nævnte ordet pension.
Det er utroligt, at vi skal straffes, uanset hvilken baggrund vi har.
Mine smerter vil ikke forbedres ved at jeg får en pension, det vil på sigt blive værre.
Men min psyke vil få det bedre uden pres, det er ikke mine ord, men psykiaterens.
Det er sørgmodigt og nedværdigende at et team kan have afgørende betydning for vores livskvalitet.

Jo tak, jeg laver Update
Marina123 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2017, 17:47   #16
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Strandpigen Se meddelelser
Det er forfærdeligt med alle de mennesker, herunder politikere, der tillader sig at være bedrevidende på andres vegne. Der er faktisk forskning, som viser at førtidspension kan give en bedre livskvalitet. Mit rehabteam sagde ligeud at de havde bedre forstand på, hvad der var godt for mig, end jeg selv havde (!)
Det største problem med dumme mennesker er, at de selv tror de er så p**se kloge.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Strandpigen Se meddelelser
Min sagsbehandler sagde, at en af grundene til, at jeg fik afslag i første runde var min høje uddannelse, flotte CV og min udprægede arbejdsidentitet. Hvad hjælper det hvis man ikke længere kan arbejde, heller ikke lidt?
Åååh det vækker minder.
Jeg har ikke tal på hvor mange gange jeg fik at vide, at "du har jo et godt hoved"

Hmmm, set i det lys burde man måske sætte pris på, at skulle kæmpe i årevis. (ironi)

Marina123, jeg håber din pension går igennem uden yderligere kamp.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2017, 00:18   #17
Cabelman
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 20-07 2014
Lokation: 4700
Indlæg: 16
Styrke: 10
Cabelman er ny på vejen
Jeg valgte ikke at møde pensionsnævnet efter at rehab teamet enstemmigt havde indstillet til førtidspension i sydsjællandsk kommune.
Havde før fået afslag med begrundelsen, at jeg havde mange evner og erfaringer.
Hjælper jo blot ikke når man er for skadet til at kunne udnytte dem.
Den gik heldigvis igennem.
Ville heller ikke blande mig yderligere i teamets indstilling.
Held og lykke med det.
Cabelman er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2017, 09:17   #18
Marina123
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-03 2016
Lokation: Kastrup
Indlæg: 61
Styrke: 9
Marina123 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Cabelman Se meddelelser
Jeg valgte ikke at møde pensionsnævnet efter at rehab teamet enstemmigt havde indstillet til førtidspension i sydsjællandsk kommune.
Havde før fået afslag med begrundelsen, at jeg havde mange evner og erfaringer.
Hjælper jo blot ikke når man er for skadet til at kunne udnytte dem.
Den gik heldigvis igennem.
Ville heller ikke blande mig yderligere i teamets indstilling.
Held og lykke med det.
Hej Cabelman.

Tak.
Jeg har meddelt, at jeg ikke ønsker foretræde, tror heller ikke, at jeg kan bidrage med noget.
Hvad betyder enstemmigt i dette tilfæde?
Jobcenterchefen var efter mig, men jeg kan ikke se i indstillingen, at hun ikke skulle være ening.
Ville jeg være indstillet, hvis der var uenighed ?
Marina123 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2017, 09:23   #19
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Er du indstillet er du indstillet, det vil ikke stå at en deltager var uenig, men at teamet samlet indstiller
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2017, 09:53   #20
Marina123
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-03 2016
Lokation: Kastrup
Indlæg: 61
Styrke: 9
Marina123 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af gisne Se meddelelser
Er du indstillet er du indstillet, det vil ikke stå at en deltager var uenig, men at teamet samlet indstiller
Jeg har kigget på den igen.
Der står "teamet indstiller til", og så håber jeg, at det er nok
Marina123 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension