K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-03-2017, 10:40   #1
Marina123
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-03 2016
Lokation: Kastrup
Indlæg: 61
Styrke: 9
Marina123 er ny på vejen
Foretræde for Pensionsnævn.

Jeg er blevet indstillet til førtidspension efter et noget grumt møde med rehabiliteringsteamet.
Jobcenterchefen og lægen opfordrede på det kraftigste til, at jeg benyttede mig af tilbuddet om foretræde.
Jeg synes selv, at indstillingen er god, og ved ikke, hvad jeg yderligere kan bidrage med.
Min sagsbehandler synes at jeg skal overveje det i weekenden.

Er der nogen af jer der har benyttet jer af foretræde?
De 10 min. taletid jeg har, ligger de i starten af mødet, eller er der tale om spørgsmål fra nævnet?
Vil det overhovedet betyde noget for afgørelsen om jeg møder op?
Andre erfaringer?

På forhånd tak
Marina123 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2017, 11:03   #2
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Jeg fik af vide af den jurist som førte min sag ved jobcenteret, at jeg ikke skulle deltage. Det fordi selv om min rygskade er slem, kan den umiddelbart ikke ses og de få minutter, kunne give dem indtryk af at "jeg var for god" - skulle ber være behov for at nogen deltog ville hun selv gøre det, men hun vurderede korrekt at det var unødvendigt at møde dem

Hun sagde at der ikke ville være spørgsmål, men mulighed for at tydliggøre mm noget man synes skulle fortælles inden de lavede afgørelsen
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2017, 11:13   #3
Marina123
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-03 2016
Lokation: Kastrup
Indlæg: 61
Styrke: 9
Marina123 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af gisne Se meddelelser
Jeg fik af vide af den jurist som førte min sag ved jobcenteret, at jeg ikke skulle deltage. Det fordi selv om min rygskade er slem, kan den umiddelbart ikke ses og de få minutter, kunne give dem indtryk af at "jeg var for god" - skulle ber være behov for at nogen deltog ville hun selv gøre det, men hun vurderede korrekt at det var unødvendigt at møde dem

Hun sagde at der ikke ville være spørgsmål, men mulighed for at tydliggøre mm noget man synes skulle fortælles inden de lavede afgørelsen
Hej Gisne.

Netop det frygter jeg også. Jeg fik nemlig på mødet at vide, at jeg så ud til at have det godt. Det var en af mine "gode" dage. Jeg måtte med taxa til kommunen, men det kan de jo ikke se. Jeg havde en god dag psykisk, så jo, umiddelbart så det vel godt ud.
Jeg er ikke sikker på, at foretræde vil gøre noget godt for mig.
På den anden side vil jeg heller ikke gøre noget forkert.
Marina123 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2017, 19:46   #4
Mullen1103
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2017
Indlæg: 17
Styrke: 8
Mullen1103 er ny på vejen
Fortræd kun for nævnet, hvis der er nye oplysninger i din sag, ellers bliv.væk, de træffer kun afgørelse ud fra det forelæggende fra rehab.
Mullen1103 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2017, 20:39   #5
Marina123
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-03 2016
Lokation: Kastrup
Indlæg: 61
Styrke: 9
Marina123 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mullen1103 Se meddelelser
Fortræd kun for nævnet, hvis der er nye oplysninger i din sag, ellers bliv.væk, de træffer kun afgørelse ud fra det forelæggende fra rehab.
Hej Mullen.

Der er intet nyt i min sag, og jeg hælder også til at blive væk👍
Tak
Marina123 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2017, 00:59   #6
Strandpigen
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2014
Indlæg: 351
Styrke: 10
Strandpigen er ny på vejen
Har du læst indstillingen, og er den fyldestgørende? Er alle "huller" lukket?
Hvis ja, er det måske klogest at blive væk? Hvad siger din evt bisidder?
Hvorfor mener jobcenterchef og læge, at det er en god ide? Har du hørt deres argumenter?

Jeg var også igennem et grumt rehab.møde, som resulterede i at jeg IKKE blev indstillet til pension. Jeg klagede over den helt absurde indstilling, som så bort fra alle lægeerklæringer. Jeg søgte derefter selv. Jeg fik tilbudt foretræde for pensionsnævnet, som jeg endte med at tage imod. Jeg tænkte at uanset hvad der skete, ville jeg gerne føle at jeg havde gjort alt. Og så ville jeg gerne se de mennesker i øjnene, som skulle træffe en vigtig beslutning om mit liv. Min sagsbehandler ville ikke anbefale noget men lagde beslutningen op til mig selv.

Om det var mit foretræde, min klage/ansøgning eller den helt igennem inkompetente sagsbehandling fra rehab. teamets side, der gjorde udslaget ved jeg ikke, men jeg endte med at få pension. De sendte sagen tilbage til teamet med et vink med en vognstang om at gøre arbejdet ordentligt. Jeg kunne mærke, at det var ordentlige og saglige mennesker i pensionsnævnet, men det kan man jo ikke vide på forhånd.

Man kan ikke se på mig, at jeg fejler noget, bortset fra at jeg ser træt ud. Jeg var inde i 10 min. De startede med at sige at de havde læst ALT meget grundigt og jeg skulle kun supplere hvis jeg havde noget nyt. Jeg havde svært ved at tale pga følelser/nerver/udmattelse. Jeg tror det var godt de så mig.

Som du kan høre, er det meget individuelt ift ens sag. Følg din intuition om hvorvidt det er godt for dig.

PS Pensionsnævn følger rehab.teamets indstillinger i langt de fleste tilfælde (i min kommune i 99,5 % af tilfældene). Rent statistisk burde det derfor ikke være nødvendigt at møde op, hvis man er indstillet til det, man ønsker. Det var jeg ikke, derfor skulle der gøres en særlig indsats.
__________________
Pensionista✍🏼

Sidst redigeret af Strandpigen; 11-03-2017 kl. 01:16.
Strandpigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2017, 11:11   #7
Marina123
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-03 2016
Lokation: Kastrup
Indlæg: 61
Styrke: 9
Marina123 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Strandpigen Se meddelelser
Har du læst indstillingen, og er den fyldestgørende? Er alle "huller" lukket?
Hvis ja, er det måske klogest at blive væk? Hvad siger din evt bisidder?
Hvorfor mener jobcenterchef og læge, at det er en god ide? Har du hørt deres argumenter?

Jeg var også igennem et grumt rehab.møde, som resulterede i at jeg IKKE blev indstillet til pension. Jeg klagede over den helt absurde indstilling, som så bort fra alle lægeerklæringer. Jeg søgte derefter selv. Jeg fik tilbudt foretræde for pensionsnævnet, som jeg endte med at tage imod. Jeg tænkte at uanset hvad der skete, ville jeg gerne føle at jeg havde gjort alt. Og så ville jeg gerne se de mennesker i øjnene, som skulle træffe en vigtig beslutning om mit liv. Min sagsbehandler ville ikke anbefale noget men lagde beslutningen op til mig selv.

Om det var mit foretræde, min klage/ansøgning eller den helt igennem inkompetente sagsbehandling fra rehab. teamets side, der gjorde udslaget ved jeg ikke, men jeg endte med at få pension. De sendte sagen tilbage til teamet med et vink med en vognstang om at gøre arbejdet ordentligt. Jeg kunne mærke, at det var ordentlige og saglige mennesker i pensionsnævnet, men det kan man jo ikke vide på forhånd.

Man kan ikke se på mig, at jeg fejler noget, bortset fra at jeg ser træt ud. Jeg var inde i 10 min. De startede med at sige at de havde læst ALT meget grundigt og jeg skulle kun supplere hvis jeg havde noget nyt. Jeg havde svært ved at tale pga følelser/nerver/udmattelse. Jeg tror det var godt de så mig.

Som du kan høre, er det meget individuelt ift ens sag. Følg din intuition om hvorvidt det er godt for dig.


PS Pensionsnævn følger rehab.teamets indstillinger i langt de fleste tilfælde (i min kommune i 99,5 % af tilfældene). Rent statistisk burde det derfor ikke være nødvendigt at møde op, hvis man er indstillet til det, man ønsker. Det var jeg ikke, derfor skulle der gøres en særlig indsats.
Hej strandpige.
Jeg synes det er svært at vurdere om alle huller er lukkede.
Jeg har rigtig dårlig ryg og slås med psykisk sygdom- flere diagnoser.
De lægger vægt på det psykiske, da det på en god dag ikke er iøjnefaldende, at jeg har smerter i ryggen.
Sådan er det ikke beskrevet, men indstillingen er mest baseret på det psykiske.
Jeg frygter at jeg vil se for frisk ud, og kan/vil ikke spille skuespil.

Jeg har ikke rigtig noget netværk, så min bisidder vil være min sagsbehandler.
Hun kan dog ikke sige om det vil være en fordel eller ulempe at møde op.
Dog siger hun som dig, at de for det meste vil følge indstillingen.

Det var et skidt møde, men kun pga. Jobcenterchefen.
Hun hev mig rundt i manegen. Mente først at jeg, efter mentorforløb og fysioterapi, ville kunne bestride et fuldtidsjob. Derefter pegede hun på flexjob, for til sidst at følge lægens råd om FP.
Jeg måtte slås i 50 min.
Hun sluttede af med at sige:"Så laver vi den indstilling, men jeg skulle jo prøve, da det er uværdigt at være på FP".
I den forbindelse blev der sagt at jeg bør møde op og tale min sag.

Jeg må indrømme at det tog hårdt på mig, jeg er drænet for energi OG jeg er rystende nervøs.
Jeg ved ikke hvad jeg skal sige, hvis jeg benytter mig af foretræde.
Der er intet nyt i min sag- overhovedet ikke.

Det er ikke let!
Marina123 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2017, 15:29   #8
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Jeg mødte op, men det hjalp mig ikke, men dette af flere grunde trods nye lægelige oplysninger.

Årsagen, og der fik jeg et chock var, at det var den samme person, som var mega arrogant i rehabiliteringsteamet. , og hvor hun til første møde aflyste, da hun havde havde fri dagen før.
7 ialt var kommet til ingen verdens nytte, og næste gang 1 md. efter var hun bare uforskammet og en læge udtalte lodret det modsatte af hvad der stod i LÆ 265.

Min bisidder var alvorligt syg, så jeg tog afsted alene. Pensionsdamen lovede afgørelse indenfor 1 uges tid, men der gik ca. 1½ md.
Da jeg kontaktede nævnet efter ca, 1 md. fik jeg oplyst at ingen andre end hende sad med min sag og nu var hun på ferie.
Der er 6-7 personer i det pensionsteam, så jeg betragter det som skrankepaveri af værste skuffe.

Dette er københavns kommune!!

Nu kan jeg se at du bor i Kastrup, og det er vist ikke københavns kommune, så pøj,pøj.

Jeg håber det bedste for dig og når de har indstillet dig til pension er dine chancer jo større og hvis du er så heldig ikke at bo i københavns kommune så tror jeg du skal håbe på det bedste.

Hvis der intet nyt er i din sag, så er det måske spild af tid at møde op.

Du må mærke efter.
Der er ingen facitliste i sociale sager, desværre.

Sidst redigeret af vasen; 11-03-2017 kl. 15:37.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2017, 17:05   #9
Marina123
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-03 2016
Lokation: Kastrup
Indlæg: 61
Styrke: 9
Marina123 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af vasen Se meddelelser
Jeg mødte op, men det hjalp mig ikke, men dette af flere grunde trods nye lægelige oplysninger.

Årsagen, og der fik jeg et chock var, at det var den samme person, som var mega arrogant i rehabiliteringsteamet. , og hvor hun til første møde aflyste, da hun havde havde fri dagen før.
7 ialt var kommet til ingen verdens nytte, og næste gang 1 md. efter var hun bare uforskammet og en læge udtalte lodret det modsatte af hvad der stod i LÆ 265.

Min bisidder var alvorligt syg, så jeg tog afsted alene. Pensionsdamen lovede afgørelse indenfor 1 uges tid, men der gik ca. 1½ md.
Da jeg kontaktede nævnet efter ca, 1 md. fik jeg oplyst at ingen andre end hende sad med min sag og nu var hun på ferie.
Der er 6-7 personer i det pensionsteam, så jeg betragter det som skrankepaveri af værste skuffe.

Dette er københavns kommune!!

Nu kan jeg se at du bor i Kastrup, og det er vist ikke københavns kommune, så pøj,pøj.

Jeg håber det bedste for dig og når de har indstillet dig til pension er dine chancer jo større og hvis du er så heldig ikke at bo i københavns kommune så tror jeg du skal håbe på det bedste.

Hvis der intet nyt er i din sag, så er det måske spild af tid at møde op.

Du må mærke efter.
Der er ingen facitliste i sociale sager, desværre.
Hej Vasen.

Sikke et stygt forløb du var igennem, synes det er sigende for Københavns Kommune.
Jeg bor i Tårnby Kommune.
Læser at Pensionsnævnet kan bestå af hvem som helst, hvilket jeg finder skræmmende- især hvis det er en der i forvejen har været negativ.

Min mavefornemmelse siger mig efterhånden at jeg ikke bør/behøver at deltage.
Min sb har gjort et godt arbejde, der mangler intet.
Men hende krampen i teamet slog mig ud af kurs.
Marina123 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2017, 17:34   #10
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Marina123 Se meddelelser
Jeg har rigtig dårlig ryg og slås med psykisk sygdom- flere diagnoser.
De lægger vægt på det psykiske, da det på en god dag ikke er iøjnefaldende, at jeg har smerter i ryggen.
Sådan er det ikke beskrevet, men indstillingen er mest baseret på det psykiske.
Jeg frygter at jeg vil se for frisk ud, og kan/vil ikke spille skuespil.
Jeg tænker, at hvis du har noget lægelidt dokumentation for dine rygproblemer, og der er "kød på", så var det måske en idé at sørge for, at det kommer med.

Når hverken kan eller vil spille skuespil, hvad så med, at sørge for, at din ryg har en dårlig dag?

Jeg vil bestemt ikke opfordre til skuespil, men kommunerne kassetænker, og jeg har den holdning, at hvis man skal deltage i det samme "spil", så fungerer det bedst hvis man spiller efter samme regler.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension