K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-03-2017, 19:54   #1
Egeskov
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2012
Indlæg: 76
Styrke: 13
Egeskov er ny på vejen
Indbetaling til SUPP - hvilket pensionsselskab skal jeg vælge?

Jeg er sluppet gennem nåleøjet og kan kalde mig førtidspensionist pr. 1. marts i år. I den forbindelse har jeg et noget "nørdet" spørgsmål ang. indbetaling til SUPP (Supplerende-pensionsopsparing for førtidspensionister).

Jeg skal vælge hvilket pensionsselskab, jeg ønsker at indbetale til, når jeg gerne vil betale til SUPP. Der følger ikke noget informationsmateriale med om valget, så man skal selv gøre benarbejdet. Mit spørgsmål er, om der er andre der har brugt tid på at sætte sig ind i ordningerne? Skal jeg vælge ATP's ordning eller min egen pensionsselskabs ordning? Jeg har ringet til JØP (min pensionskasse), og de tilbyder indbetaling af SUPP på en supplerende alderspension med 5 % afkast. Der er ikke udbetaling til pårørende, når jeg dør. Administrationsomkostninger er 10 kr. pr. mdr. Jeg kender ikke afkastet hos ATP. Nogen der ved, hvordan jeg finder det? Administrationsomkostningerne indgår i ATP Livslang Pension, så det er ikke skilt ad, og der er udbetaling ved død til pårørende, hvor de skriver at omkostningerne til denne del af forsikring svarer til 10 pct. af indbetalingerne.

For mit vedkommende, er jeg interesseret i selv at få det højeste supp-beløb udbetalt, når jeg engang når folkepensionsalderen. Det er ikke relevant at udbetale til pårørende ved død.

Hej hej fra en glad og lettet førtidspensionist :-)
Egeskov er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2017, 20:15   #2
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Først tillykke med pensionen

Dernæst så bliver jeg helt forvirret, for jeg indbetaler til SUPP, og indbetalingen sker til Udbetaling danmark/atp, som administrerer ordningen og udbetalingen afhænger ikke af hvor jeg har den, men fra hvad år jeg begyndte at indbetale

Da jeg for nogle år siden blev pensionist var der ikke tilbud om at kunne vælge hvor den skulle være, men det er måske nyt

Kan ikke have SUPP i mit pensionsselskab PBU

Se mere her: https://www.borger.dk/pension-og-eft...markedspension
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.

Sidst redigeret af gisne; 06-03-2017 kl. 20:18.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2017, 20:28   #3
Egeskov
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2012
Indlæg: 76
Styrke: 13
Egeskov er ny på vejen
Ja, nu kan man vælge mellem ATP, Pension Danmark eller et andet pensionsselskab som tilbyder ordningen, men det er som sagt ikke alle pensionsselskaber, som tilbyder ordningen, så derfor skal man selv undersøge, hvad der kan betale sig. Jeg fik at vide af min pensionskasse, at fordi jeg ikke havde Pension Danmark i forvejen, skal jeg ikke vælge det, men jeg skal vælge mellem ATP eller min egen pensionskasse, som i dette tilfælde er JØP.
Egeskov er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension