K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-03-2017, 23:01   #11
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Din mor må gerne eje en bil hun ikke selv kører i.. og det er helt legalt at du kan blive skrevet på som primær bruger af bilen, både i forhold til skat og forsikringsmæssigt. Der står beskrevet hvordan man gør, når man omregistrerer biler på skats hjemmeside.

Men ofte går kommunen lidt baglæns når de kigger på økonomi, og vil studse over en bil der måske lige er skrevet over i en andens navn. Til gengæld vil det ikke være mærkeligt at den står i hendes navn til gælden er betalt.

Det burde være nok at lave gældsbeviset, og så at få en vurdering fra en bilhandler. Ofte er det nok blot at maile et billede eller to af bilen, og skrive nummerpladenummeret på den, så kan de vurdere ud fra det, og sende en mail tilbage.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2017, 07:22   #12
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Det er de færreste forsikringsselselskaber som længere vil være med til at det er ejeren som er forsikret. Idag skal det være brugeren som tegner og betaler forsikringen direkte til forsikringsselslabet
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2017, 08:49   #13
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af gisne Se meddelelser
Det er de færreste forsikringsselselskaber som længere vil være med til at det er ejeren som er forsikret. Idag skal det være brugeren som tegner og betaler forsikringen direkte til forsikringsselslabet
Der er forskel på hvilken model de enkelte selskaber har valgt, men tænker også at de fleste har valgt bruger-modellen. Mit selskab er så et af dem der har valgt at det altid skal være ejer, selvom en anden står som primær bruger. Det er ikke noget man selv kan vælge, og det gør ikke den store forskel. Jeg har så arrangeret det sådan at den automatisk trækkes på min betalingsservice, så det er ikke noget problem. De beregner prisen på forsikringen udfra både ejer og bruger, og jeg har fået samlerabat alligevel..

Vægtafgift kommer automatisk til mig, da skat sender til primær bruger.
__________________
førtidspensionist april 2013...

Sidst redigeret af Pip; 08-03-2017 kl. 08:56.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2017, 07:55   #14
jurist
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 02-02 2017
Indlæg: 15
Styrke: 8
jurist er ny på vejen
Tror ikke, du skal være så nervøs ang. bilen.
Det er korrekt, at man som udgangspunkt ikke må have en formue på mere end kr. 10.000, hvis man modtager uddannelesehjælp/kontanthjælp, men en bil af den beskedne værdi, du beskriver, bliver næppe et stort problem. Bor I fx. et sted, hvor I har brug for en bil for at kunne søge arbejde?
Hvis bilen bliver solgt, vil den så give et afkast på mere end kr. 10.000?
Hvad din kæreste har, er ligegyldigt, det er kun ægtefæller, der skal forsørge hinanden.
Hvem er registreret som ejer af bilen? Det ser ud til, at det er dig. Kan du dokumentere, at der er gæld i den?
Jeg tror ikke (men kan ikke vide), at man fra kommunens side vil gå voldsomt meget op i den bil. Du skriver jo også, at det er for et begrænset tidsrum, at du er nødt til at søge uddannelseshjælp. Synes bare, du skal søge og hvis du bliver spurgt, om du ejer noget, skal du sige det som det er, at du ejer en gammel bil af en beskeden værdi sammen med din kæreste.
Det er ikke rigtigt, hvad der blev skrevet i en tidligere tråd, at det er hvad et par ejer, der tæller. Det betyder kun noget, hvis man er gift.
Held og lykke :-)
jurist er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2017, 13:56   #15
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Det er vigtigt at sørge for at have dokumentation paret..
Da jeg var på kontanthjælp og fik en gammel skrotbunke forærende og skrevet ind i mit navn, fordi der ikke var nogen der ville købe den, fik jeg inden der var gået en uge, et brev fra kommunen om at de havde stoppet udbetaling af kontanthjælp, da de kunne se at jeg havde bil. Så jeg måtte hurtigt skaffe dokumentaion for ingen værdi, så jeg kunne få den genoptaget og betale husleje lidt forsinket. De er ret hardcore.
Og det på trods af at de jo kunne se at det var en næsten 20 år gammel lille bil med 3 mdr til syn, og enhver kunne regne ud at den aldrig ville være over 10.000 værd.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:00.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension