K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema Her kan man stille spørgsmål om rehabiliteringsteams og rehabiliteringsskemaer dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-01-2017, 12:07   #1
Morgaia
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 24-01 2016
Indlæg: 3
Styrke: 0
Morgaia er ny på vejen
Funktionsbeskrivelse i hjemmet: autisme.

Hej.

Jeg skal have et møde d. 18. januar hvor min jobkonsulent kommer hjem til mig for at lave en funktionsbeskrivelse i forbindelse med at komme i rehabiliteringsteam. Jeg er meget nervøs for den og vil gerne spørge om nogen her kan fortælle mig hvad jeg kan forvente?

Jeg har fået diagnosticeret asperger syndrom/autisme og kronisk angst, og jeg er meget overvægtig, men fýsisk er der ikke noget i vejen med mig, og de eneste andre tråde jeg kunne finde herinde handlede om fysiske handicap.

Det eneste jeg fik at vide var at jeg ville blive spurgt om hvordan jeg klarer min dagligdag, men jeg har jo ingen problemer i hjemmet. Når jeg går udenfor er min angst dog straks i det røde felt, hvilket jeg også føler er blevet gjort klart igennem flere arbejdsprøvninger, men hvad kan de så få ud af et besøg i hjemmet?

Jeg fik også at vide at jeg ikke burde have bisidder med, men jeg valgte at gøre det alligevel fordi jeg har ret til det. My jobkonsulent tror ikke min bisidder vil kunne sidde stille og ikke byde ind i de timer mødet varer, men det bliver næppe noget problem da hun også er min bostøtte og det meste af hendes opgave i forhold til mig i forvejen er at lytte.

Er der nogen der ved hvad jeg kan forvente? Alle gode råd er velkomne.
Morgaia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2017, 13:26   #2
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Jeg har fået lavet en funktionsevnebeskrivelse i hjemmet. Dog ikke af min jobkonsulent, men af en ergoterapeut, da det er dem der har forstand på ens funktionsevne, hjælpemidler mm (men måske din jobkunsulent er ergoterapeut)

Hun kom hjem og stillede en masse spørgsmål fx hvordan klarede jeg bad, pålæsdning, sociale sammenhænge, indkøb mm når ryggen gør ondt.

Hun spurgte ind til både hvordan snerterne påvirkede mit liv og dagligdag fysisk, psykisk og socialt.
Hende som kom ud til mig var rigtig god til at spørge uden at det virkede grænseoverskridende.

Så skulle jeg udføre to praktiske gøremål efter eget valg - redde seng og skrælle kartofler.
Hun beskrev for mig på stedet hvad hun opserverede og så ting som jeg selv aldrig havde lagt mærke til fx når jeg skrælle kartofler drejer jeg kartoflen frem for at bruge hånden/skulderen som gør ondt og ligende.

Hunnskrev en lang rapport som jeg fik til gennemsyn og kunne kommentere på inden jobcenteret fik den at se.

Hun konkluderede at jeg selv havde skaffet de hjælpemidler som var relevante, kompenserede så godt for min skade som kunne forventes og at hun ikke kunne pege på jobfunktioner som jeg ville kunne varetage.

Rapporten blev brugt istedet for en arbejdsprøvning og var ifølge min sagsbehandler vigtig ifht det rehabiliterende team

Håber at det også blver en god oplevelse for dig
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2017, 13:27   #3
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Morgaia

Måske kan du bruge dette link til at blive mere klar over, hvad der skal tales om. Men ville nu mene kommunen burde have givet dig papir på indhold, således at borgeren ikke behøver at ængste sig el. bare ikke helt er klar over, hvad det går ud på.

Bemrk. afsnittet hvor der står:
¨
Citat:
Sådan foregår forløbet
Ergoterapeuten besøger dig hjemme 1-3 gange af ca. 1-1½ times varighed.
I har samtaler om generelle hverdagsaktiviteter både i og udenfor hjemmet,...
Min fremhævning

http://www.jobogkompetencecenter.dk/...nsbeskrivelse/

Mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2017, 13:33   #4
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
min mand fik det lavet hunvar meget sød spurte og spurte om alt muligt, vejledte os meget i svar, sagde ekx. hvad med bagefter, hvad mangler du i din hverdag, har du det dårligt over for dine børn, når du gør ting som du ved du ikke burde, hvad sige kroppen så osv.
bagefter fik vi hendes udtagelse som vi kunne rette i hvis hun havde misset noget, det havde hun ikke tværdigmod, hun fik mange ting med som vi ikke tænkte på

jeg var der som bisider og blev spurt meget
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2017, 18:16   #5
Morgaia
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 24-01 2016
Indlæg: 3
Styrke: 0
Morgaia er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af gisne Se meddelelser

Rapporten blev brugt istedet for en arbejdsprøvning og var ifølge min sagsbehandler vigtig ifht det rehabiliterende team

Håber at det også blver en god oplevelse for dig
Ja, jeg søgte lidt rundt i forummet og dine erfaringer var der et par gange, men da dine begrænsninger er fysiske er det svært for mig at sammenligne. Men tusind tak fordi du bød ind igen, og jeg håber min går lige så nemt som din.

Citat:
Oprindeligt indsendt af gunvor Se meddelelser
Hej Morgaia

Måske kan du bruge dette link til at blive mere klar over, hvad der skal tales om. Men ville nu mene kommunen burde have givet dig papir på indhold, således at borgeren ikke behøver at ængste sig el. bare ikke helt er klar over, hvad det går ud på.
Tak for linket. Jeg fik godt nok skemaet med hjem, men der står intet i det om de praktiske opgaver som f.eks gisne fortæller om. Og i linket virkede det ret tydeligt at den skulle foretages af en ergoterapeut, men jeg er ret sikker på at min jobkonsulent IKKE er ergoterapeut. Og måske er det ikke nødvendigvis en ergoterapeut der skal gøre det når der er tale om en psykisk tilstand?

I det hele taget er jeg bange for overraskelser, for hele mit forløb har været én lang række ubehagelige overraskelser. Inklusive at jeg overhovedet skulle have sådan en funktionsbeskrivelse. :/ Det hele er bare enormt angstprovokerende.

Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser

jeg var der som bisider og blev spurt meget
Måske var det fordi du er medlem af husstanden? Min bostøtte ser jeg kun et par timer hver anden uge. Og min jobkonsulent var meget insisterende på at min bisidder ikke måtte sige så meget som et eneste ord, og sagde ret ildevarslende at hvis hun gjorde det alligevel så kom det til at stå i funktionsbeskrivelsen.
Morgaia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2017, 19:13   #6
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej igen.

Ang. bisidder er det normalt, de ikke er med i samtalen. Din SB virker dog noget rigid i vedr. dette.

Hvorfor jeg vil give dig flg. råd, som er alm. i brug ved netop psykiske sygdomme:

aftal med din bisidder et signal af en eller anden art (det kan være du lægger en hånd på vedkommendes arm, el. at du siger: "jeg er lidt tom i hovedet lige nu"), el. at bisidder kender dig så godt, at når du bliver "tom i hovedet" og evt. får svært ved at svare el. koncentrere dig, så lad bisidder spørge dig, om du ikke lige har brug for 5 min. pause, og derpå kan SB og du genoptag samtalen.

Vedr. det er din SB, der kommer ud. I forhold til dette, tror jeg, du skal kigge på, hvad der er deres formål med. Hvor jeg tænker, de mest vil koncentrere

Citat:
Motivation, Ressourcer, Begrænsninger,Mestring
i forhold til din angst.

Mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2017, 19:16   #7
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
undskyld jeg har ikke læst det rigtig, jk som laver en funkt. test det har jeg ikke hørt om før, normalt betaler de sig fra det.

vil nok også gerne høre om hun er udannet til det
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2017, 21:22   #8
gidlob
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2016
Indlæg: 55
Styrke: 9
gidlob er ny på vejen
en jobkonsulent har INGEN forudsætninger for at lave en funktionsbeskrivelse, det skal du protestere imod, det skal være en ergoterapeut.

Jeg har fysiske skader og fik lavet en i december sidste år, hun var utrolig sød, og uddannet ergoterapeut.
gidlob er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2017, 21:30   #9
Morgaia
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 24-01 2016
Indlæg: 3
Styrke: 0
Morgaia er ny på vejen
Står det nogen steder i lovgivningen? Jeg tror næppe jeg kan bakke en protest op med "der er en på internettet der har sagt det". Og desuden så er jeg villig til at acceptere det hvis det betyder jeg kommer hurtigere igennem rehabiliteringsteamet.

Men hvis det er ulovligt kan det jo ende med at min sag bliver afvist af teamet, så hvis du kunne finde lovgrundlaget for det ville det være enormt dejligt.
Morgaia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2017, 21:35   #10
gidlob
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2016
Indlæg: 55
Styrke: 9
gidlob er ny på vejen
Jeg har ikke noget lovgrundlag på det, men det siger jo næsten sig selv, men hvis ikke du protesterer, så slipper de jo afsted med det
gidlob er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension