K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-07-2011, 06:09   #1
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Fattigdommen stiger: 234.000 pers

"Tal for 2009 viser således, at fattigdommen er steget til næsten 234.000 personer i 2009, når studerende udelades. Det er en stigning på 83.000 personer svarende til 55 pct. siden 2002."

http://www.dknyt.dk/sider/artikel.php?id=56146

SUK, og hvor mange studerende har vi så ikke også -samt, hvordan mon tallene vil se ud de næste par år?

Tja, vi HAR jo lov at håbe at kurven vil være for nedad gående....
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2011, 09:00   #2
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Netop, Buster.

Og hvis vi først ligger ud med deres udregningsmetode til fattgidomsdef., som er blevet diskuteret vildt i medierne over flere år, forbigåelse næsten i tavshed EU fattigdomsår, og dertil ligger de mange, som meget snart falder for 2 års reglen for ledighed og dermed hvis de er "heldige" har mulighed for kontanthjælp, med mindre deres aægtefælle skal forsørge dem, ja, så kommer der jo flere og flere, det behøver man jo ikke at have en embedsmandseksamen for at kunne regne ud.

Efter min mening er det blandt de første skridt i nedlæggelse af den nordiske velfærdsamfundsmodel, som DK tidl. også har kunne bryste sig af, men som VCO over 10 år har gjort sit bedste for at afskaffe i skattelettelsernes navn eft. rigtigt dårlig amerikansk model for ulig samfund.

Det mest skræmmende er: hvis ikke disse love bliver tilbageført, ja, så forsætter derouten for disse mennesker, som desværre også bliver flere og flere. Hvilket fremgår af tal, som man skal være opmærksom på, er stærkt sminkede, og derfor ikke viser det reelle billede af fattige i DK.
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2011, 09:04   #3
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Det er virkeligt uhyggeligt, og nu hvor de nye regler er trådt i kraft per 1/7, så vil dette tal snart stige eksplosivt.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2011, 12:05   #4
Danmark
Banned
 
Danmarks avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-05 2011
Indlæg: 71
Styrke: 0
Danmark er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af buster Se meddelelser
"Tal for 2009 viser således, at fattigdommen er steget til næsten 234.000 personer i 2009, når studerende udelades. Det er en stigning på 83.000 personer svarende til 55 pct. siden 2002."

http://www.dknyt.dk/sider/artikel.php?id=56146

SUK, og hvor mange studerende har vi så ikke også -samt, hvordan mon tallene vil se ud de næste par år?

Tja, vi HAR jo lov at håbe at kurven vil være for nedad gående....
Det er godt fordi fettigdommen stiger !! Studerene skal protestere i mød den regering vi har .Den eneste udvej er studerene skal reagere lisam i Grækenland .

Danmark er den fettigste land i EU .Tænk at Bulgarien ,Rumænien har bedre økonomi an Danmark .Vi har ikke brug for en regering som har vi i dag.
Unge mennesker i Danmark har ikke fremtid .
Arbejdsplaser e flyttet fra Danmark .
Rig mennesker er flyttet fra Danmark .
Den højeste standard i verden .

Hver har vi tilbage i Danmark ??

Det er kun politiker tilbage i Danmark som sælge filosofi til os .
Danmark er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2011, 17:50   #5
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
*Suk*

Fortsat forhåbentlig god søndag aften

__________________
Ingen slipper levende fra livet - jeg lever, mens jeg er her.
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2011, 13:33   #6
Vej86
Afhængigheds tegn af K10
 
Vej86s avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-09 2010
Lokation: Verden
Indlæg: 384
Styrke: 14
Vej86 er ny på vejen
DEt kommer vel an på hvordan men ser på det.
Ja der er mennesker som ikke har ret mange penge at bruge men der er ikke nogen som død fordi de ikke har penge til at komme på sygehuset for. DER er en form for fattigdom i danmark og en anden i Kina og det er bare ikke det samme. Jeg ved godt der er nogle som gør alt hvad de har mulighed for at få de penge som har til var hele ugen. Men der er altså og nogle som gør alt hvAD DE kan. Her mener jeg se hvad der af muligheder. for at de penge og nu en gang er der også går til det de skal gå til. Jeg ville tallinn hurtigt kan finde steder hvor jeg kun finde penge. TV, mobiltelefon og nettet er 3 steder hvor det ville tage hurtigt at finde noget andet. Og så mad og så måtte jeg også finde et nyt hjem DER er kun 3 steder hvor der skal være penge nok og det er til p-piller og tandlæge og forskere Jeg vil gå langt for at hindre at det går ud over de 3 ting. om jeg blev nødt til at gå en det samme tøj i flere år er helt ok
__________________
Så er der tid til at tage en længere pause fra k10. Håber det går godt med jer der ude Der flere ting som kræver mig sø som mit eget handicap og min sygdom
Vej86 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2011, 16:49   #7
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 14
extra er ny på vejen
Citat:
Danmark er den fettigste land i EU .Tænk at Bulgarien ,Rumænien har bedre økonomi an Danmark .Vi har ikke brug for en regering som har vi i dag.
desvære er det sgu ikke kun V K O skyld vi kan ikke tøre alt af på den ****e regering desvære de skal også have kredit.for det ikke kun er deres skyld.ja de har hjulpet mere til det end S SF regering osv i sin tid det er noget experter har snakket om i år tier vi skal gøre noget inden de bliver for sent.desvære har ingen af dem rigtigt hørt efter.
Citat:
TV, mobiltelefon og nettet er 3 steder hvor det ville tage hurtigt at finde noget andet. Og så mad og så måtte jeg også finde et nyt hjem DER er kun 3 steder hvor der skal være penge nok og det er til p-piller og tandlæge og forskere Jeg vil gå langt for at hindre at det går ud over de 3 ting. om jeg blev nødt til at gå en det samme tøj i flere år er helt ok
ja der er/kan være mange penge at hente sæt en hastighed ned osv osv osv.
extra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2011, 17:33   #8
Martin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2005
Indlæg: 186
Styrke: 0
Martin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vej86 Se meddelelser
DER er kun 3 steder hvor der skal være penge nok og det er til p-piller og tandlæge og forskere

Forskere?
Martin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2011, 18:26   #9
Vej86
Afhængigheds tegn af K10
 
Vej86s avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-09 2010
Lokation: Verden
Indlæg: 384
Styrke: 14
Vej86 er ny på vejen
Altså det sygesikring Danmark og andre forsikrere jeg mener. Jeg vil bare ikke stå uden nogen form for hjælp hvis det er jeg ville gerne stå uden noget som helst. hvis jeg havde 50000 kr til at stå kun til det kunne jeg godt leve uden nogen form forsikring. OK jeg har og fra fødsel få af vide at det var dumt at stå uden nogen form for forsikring
__________________
Så er der tid til at tage en længere pause fra k10. Håber det går godt med jer der ude Der flere ting som kræver mig sø som mit eget handicap og min sygdom
Vej86 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2011, 19:25   #10
Martin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2005
Indlæg: 186
Styrke: 0
Martin er ny på vejen
OK, forsikring og ikke forskere, så er jeg med.

Selv hvis du havde 50.000 kr. vil jeg ikke råde dig til at opsige dine forsikringer. Jeg ville i hvert fald ikke kunne erstatte mine ejendele og indbo for 50.000. Desuden kan man jo også komme til at gøre skade på andres ejendom, og er man så ikke forsikret, kan man risikere at blive ruineret for livet.
Martin er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fjernvarmen stiger Risa Politik og Samfund 11 11-12-2012 11:19
Stiger man aldrig i løn kristensens Spørgsmål ang fleksjob 2 26-09-2011 23:41
Ministrenes løn stiger Gunell Politik og Samfund 16 28-05-2010 00:58
Fattigdommen sætter rekord! buster Politik og Samfund 9 04-03-2010 12:22
Stiger Førtidspensionen? pedersench Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 23-01-2010 01:59




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension