K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-03-2017, 13:44   #1
alpiemakri
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2012
Indlæg: 2
Styrke: 0
alpiemakri er ny på vejen
spørgsmål om folkepension

Hej derude
Da jeg snart bliver 65 år, og dermed kan gå på folkepension, vil jeg gerne vide, hvordan jeg står.
En bekendt af mig blev 65 år 4.dec. og havde søgt rettidigt om pension. hun fik udbetalt sin løn for november måned, hun fik derimod intet for december måned, altså til 1.jan. fik først udbetalt folkepension 1.febr.
er det en situation jeg også kan komme i? Jeg er i flexjob 10 timer/uge efter den nye regel. jeg bliver 65 d. 2.5. og dermed kan jeg få folkepension fra det fyldte 65. år.
skal jeg regne med, at jeg ikke får nogle penge 1. juni? Er kommunen forpligtet til at supplere op for maj mdr., hvis jeg ikke får pensionen udbetalt for maj mdr.?
et andet spørgsmål:
Hvad må jeg tjene brutto hvis jeg har et lille job når jeg er gået på pension? Bliver f.eks. ATP, pensam livsvarig pension m.v. regnet med ind i den der brutto beløb man må tjene og hvad er bruttobeløbet i 2017?

på forhånd tak hvis nogen kan hjælpe mig.

venlig hilsen alpiemakri
alpiemakri er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2017, 11:10   #2
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Det er helt korrekt, det din bekendt har oplevet.

Folkepension skal søges med mindre man er på førtidspension, så sker det automatisk.

Folkepension kan tidligst tildeles fra den 1. i den måned, der følger efter ens fødselsmåned. For dit vedkommende fra 1. juni og pensionen er bagudbatelt, så din første udbetaling sker sidste bankdag i juni måned.

Har du ikke mulighed for at fortsætte dit arbejdsliv til udgangen af maj måned?
Måske du kan holde ferie?

Så bliver der ingen stop i dine udbetalinger.

Husk at søge i rette tid. Folkepension er jo ikke en tvang, så man skal selv søge.

Prøv at tjekke emnet ud på borger.dk Der kan du finde en del info.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension