K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema Her kan man stille spørgsmål om rehabiliteringsteams og rehabiliteringsskemaer dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-11-2016, 12:17   #1
maybeline2you
Afhængigheds tegn af K10
 
maybeline2yous avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-04 2010
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 356
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
maybeline2you er ny på vejen
Behandlingtider

Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
Man kan jo vende det lidt om, og sige: er han overhovedet berettiget til fleksjob?
For hvis hans arbejdsevne er "meget begrænset", og der IKKE er mulighed for at "arbejdsevne inden for en rimelig periode kan udvikles.", så er han jo faktisk slet ikke berettiget til fleksjob.
Jeg har et spørgsmål til ovenstående.
Jeg har en veninde, som er tilkendt flexjob 37 t. om ugen og har over en del år desværre måtte gå ned i tid, så jun reelt kunkan ikke arbejde mere.
Nu er hendes sagsbehandler ved at klargøre alle papirer til Rehab Teamet fordi min veninde skal ha førtidspension.
Men hun har lige modtaget et brev om, at man måske påtænker recourse forløb.

Men min veninde kan vil ikke få et r ecoursse forløb, når dette ALDRIG bringer hende tilbage på arbejdsmarkedet ? Og du fra hvad Du skriver, er førtidspension vel eneste mulighed som er tilbage.

Hendes arbejdsevne er fastsat til O af læge og psykolog.

Tillægs ?
Hvor længe må sagsbehandler være om, at samle alle nødvendige papirer? Indtil nu har SB 4 mdr og mener først sagen kommer for Rehab team i december.
Det mener jeg er en overskridelse af gældende lovgivning.
Hvad mener I ?

Når sagen er overgået til Rehab Teamet, skal min veninde så vente yderlig 3 mdr.Inden det ligger en afgørelse. ?

Jeg mener jo at en samlet sagsbehandlingstid på 9 mdr. er meget lang tid. Min veninde har ikke! modtaget brev om, hvorfor sagen trækker i langdrag og ej heller fået oplyst på skrift, hvilken dato sagen overgår til Rehab Teamet.
ER der ikke noget lovgivningsmæssigt, som ikke er overholdt og hvis dette er tilfældet, hvilke §§ taler vi så om.

Venligst
Maybeline2You.
__________________
"En person, som kan drive sig selv videre, når anstrengelserne bliver smertefulde, er den person, som vinder." @R

Billedet skal ses som en protest. Jeg er ikke "den lykkelige ejer" af en pitbull terrier, men jeg kan godt gå fra venlig skødehund til Aggrasiv Pitbull Terrier, på 0,5 og bide fra mig
maybeline2you er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2016, 12:31   #2
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
maybeline2you:
Du skal lige starte din egen tråd, så vi ikke stjæler denne
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2016, 14:11   #3
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af maybeline2you Se meddelelser
Jeg har et spørgsmål til ovenstående.
Jeg har en veninde, som er tilkendt flexjob 37 t. om ugen og har over en del år desværre måtte gå ned i tid, så jun reelt kunkan ikke arbejde mere.
Nu er hendes sagsbehandler ved at klargøre alle papirer til Rehab Teamet fordi min veninde skal ha førtidspension.
Men hun har lige modtaget et brev om, at man måske påtænker recourse forløb.

Men min veninde kan vil ikke få et r ecoursse forløb, når dette ALDRIG bringer hende tilbage på arbejdsmarkedet ? Og du fra hvad Du skriver, er førtidspension vel eneste mulighed som er tilbage.

Hendes arbejdsevne er fastsat til O af læge og psykolog.

Tillægs ?
Hvor længe må sagsbehandler være om, at samle alle nødvendige papirer? Indtil nu har SB 4 mdr og mener først sagen kommer for Rehab team i december.
Det mener jeg er en overskridelse af gældende lovgivning.
Hvad mener I ?

Når sagen er overgået til Rehab Teamet, skal min veninde så vente yderlig 3 mdr.Inden det ligger en afgørelse. ?

Jeg mener jo at en samlet sagsbehandlingstid på 9 mdr. er meget lang tid. Min veninde har ikke! modtaget brev om, hvorfor sagen trækker i langdrag og ej heller fået oplyst på skrift, hvilken dato sagen overgår til Rehab Teamet.
ER der ikke noget lovgivningsmæssigt, som ikke er overholdt og hvis dette er tilfældet, hvilke §§ taler vi så om.

Venligst
Maybeline2You.


DET ER BEDST AT DU BEGYNDER DIN EGEN TRÅD! FREMFOR AT SPØRGE I DENNE ELLERS BLIVER DET HURTIGT LIDT RODET MED FLERE DER SPØRGER SAMME STED.

Vil alligevel forsøge at svare på lidt af det du skriver :-)

Normalt skal man, hvis man er over 40 år gennem mindst et ressourceforløb og under 40 år muligvis gennem flere før man få førtidspension. Med mindre der ligger grundig dokumnetation på at der ingen udviklingsmuligheder er.

Det er ikke nok at psykolog og egen læge fastsætter arbejdsevnen til 0. Udtalelse om arbejdsevne er jobcenterets kompentence ikke lægens. Læger og psykologer må udtale sig om funktionevne, udviklingsevne, behandlingsmuligheder mm

Har hun ingen speciallæge udtalelser, klinisk funktion eller ligende? Ellers så kan det igen blive lidt svært

Hvad med arbejdsprøvninger, dokumentation fra sidste arbejde om hvad hun kan, ikke kan og hvad der er blevet afprøvet for at udvilke/fastholde hendes arbejdsevne.

Det er idag et ret stort stykke dokumentationsarbejde der skal ske for at få pension uden ressourceforløb og i min egen sag, var det klinisk funktion som leverede det udslagsgivende stukke papir, da de med syvtommer søm fastslog at der ingen udviklingsmuligheder var - dette alene var årsagen til at de ikke kunne sende mig i ressourceforløb, da loven skriver at der skal være udviklingsmuligheder til stede

Uden denne dokumentation kan det være ret så meget op ad bakke ifht at undgå et ressourceforløb.

Der er ingen tidsfrist på hvorlænge jobcenteret må være om at klargøre end sag til det rehabiliterende team. (I min sag tog det over et år, men de ventede på dokumentation fra speciallæger, klinisk funktion, egen læge, ergoterapeut mm)

Det er lidt forskelligt fra jobcenter til jobcenter hvor lang tid der går ingen man får det rehabiliterende teams indstilling. Jeg fik min med i hånden inden jeg gik hjem, andre venter dage/uger.

Tror måske du tænker de tre måneder ind i svar på førtidspension. Det er fra sagen er startet ved pensionsnævnet at der max må gå tre måneder inden der skal ligge en afgørelse. Men det rehabiliterende team afgør intet, de indstiller "kun" til hvad de synes der skal ske og der er både sager hvor deres indstilling er blevet fulgt og sager hvor den ikke er blevet fulgt af dem som bagefter skal traffe afgørelsen.

Håber ikke det jeg skriver tager modet helt fra jer, men ved bare fra min egen sag, hvor utrolig grundig dokumentation der kræves

Pøj, pøj med det videre forløb
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.

Sidst redigeret af gisne; 11-11-2016 kl. 14:13.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2016, 16:51   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Har flyttet dette over til sin egen tråd så den anden tråd ikke afspores.
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension