K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-10-2010, 10:39   #131
MineBørnsMor
Hvor skulle jeg ellers være
 
MineBørnsMors avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2009
Indlæg: 197
Styrke: 15
MineBørnsMor er ny på vejen
Nå, jeg fik snakket med en vikar! Og har derfor sagt ja til sådan et møde....jeg har ikke meget lyst, men tror nu det kan gavne min sag alligevel...så er det jo noget med at få snakket sammen med min fagforeningsrepræsentant, og så få fundet de gode argumenter frem og få det skrevet ned og forberedt osv. Jeg er ret stærk sproglig, så hvis jeg på forhånd kan få formuleret mig, så burde det gå ok...!
MineBørnsMor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2010, 17:27   #132
MineBørnsMor
Hvor skulle jeg ellers være
 
MineBørnsMors avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2009
Indlæg: 197
Styrke: 15
MineBørnsMor er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MineBørnsMor Se meddelelser
Nå, jeg fik snakket med en vikar! Og har derfor sagt ja til sådan et møde....jeg har ikke meget lyst, men tror nu det kan gavne min sag alligevel...så er det jo noget med at få snakket sammen med min fagforeningsrepræsentant, og så få fundet de gode argumenter frem og få det skrevet ned og forberedt osv. Jeg er ret stærk sproglig, så hvis jeg på forhånd kan få formuleret mig, så burde det gå ok...!
Og så fik jeg så indkaldelse til det møde...i næste uge. Spændende!
MineBørnsMor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2010, 11:09   #133
Katharina
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2010
Indlæg: 839
Styrke: 14
Katharina er rigtig godt på vej
Hej MineBørnsMor!

Jeg ønsker dig et godt møde i pensionsudvalg!

Jobcenters helbredsteams vurdering - og psykologs vurdering - og lægekonsulents vurdering - peger på ftp!

Spændende at høre fra dig efter møde - hvordan du og din fagforeningsrepræsentant oplever møde og klarer møde - du er meget tæt på ftp - mon ikke det lykkes!

Held og lykke!
Katharina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2010, 11:21   #134
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Også held og lykke herfra.

Mine tanker m.h.t. at deltage i det møde går på, at tjekke om de har modtaget de relevante papirer, altså de papirer der taler for en pension, at sikre sig, at sagsbehandleren ikke har tilbageholdt vigtige oplysninger.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2010, 19:07   #135
MineBørnsMor
Hvor skulle jeg ellers være
 
MineBørnsMors avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2009
Indlæg: 197
Styrke: 15
MineBørnsMor er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Også held og lykke herfra.
Mine tanker m.h.t. at deltage i det møde går på, at tjekke om de har modtaget de relevante papirer, altså de papirer der taler for en pension, at sikre sig, at sagsbehandleren ikke har tilbageholdt vigtige oplysninger.
Tak! Ja, good point. Jeg skal lige ha ridset alle 'mine fordele' op.

- RP dateret i april 2010: Den kommunale sociallæge vurderer at tilstanden er varig, i alle erhverv. Men der mangler en arbejdsprøvning, for at afgøre om der er arbejdsevenrest nok til flex. Og så den berømte svada om mindfulness.

- Arbejdsprøvning (2 dage før og få dage efter sommerferien 2010) viste (så vidt jeg kan regne ud) et ubetydeligt lille timetal. Jeg gik fra foreslået 30 timer, til begyndt i aftale om 20 timer, i praksis forsøgt med 2 timer pr dag, det holdt i 2 dage, så ændret til 3-4 timer 1-2 dage om ugen...det blev i praksis 1-2 dage af 1-2 timer...og det vurderede vejlederen jeg ikke kunne holde til og sendte mig hjem for ikke at forværre min tilstand.

- August 2010: Helbredsteam bestående af læge, psykolog, fysioterapeut og vejleder vurderer samlet at jeg ikke bør udsættes for jobprøvninger og anden aktivering mere, da det forværrer. De vurderer også at en jobkonsulent ikke vil være i stand til at finde et flexjob til mig, uanset erhverv.

- November 2010: Psykolog fra helbredsteam skriver i notat om sagen at hun ikke mener jeg vil have nytte af et mindfulnessforløb eller lignende, da min personlighed ikke vil kunne 'modtage' det og dermed risiko for at jeg får større forstyrrelser som følger frem for udbytte af et sådant forløb. (Jeg er ikke helt enig i hendes argumenter, men da hendes argumenter ender i samme konklusion som mine egne argumenter, så kan jeg godt leve med det!! ) . Slutteligt skriver hun: ''Da MBM er personlighedsmæssigt så nedslidt, hvilket vil sige: alvorligt udbrændt, og der ingen behandlingsmuligheder er, må hendes psykiske skrøbelighed betragtes som vedvarende.
Det vil sige, at der ikke vil kunne udvikles nævneværdigt på hendes arbejdsevne.''

Det er vist summasummarum for hvor jeg står pt.


Citat:
Oprindeligt indsendt af Vim Se meddelelser
Det det handler om i kommunen er at tilstanden er varig, alle behandlingsmuligheder er udtømt og arbejdsevnen varigt er nedsat til det ubetydelige i alle erhverv.
Tilstanden er varig jvf kommunale læge, mfl.

Psykologen har nu sagt at mindfulness IKKE vurderes til gavn for mig, men tværtimod som risiko for yderligere forværring

Det vurderes at jobkonsulent ikke kan finde et job, uanset erhverv.

- Det skal jeg vist lige ha et print af det her indlæg til at huske ud fra!!!!
MineBørnsMor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2010, 15:12   #136
MineBørnsMor
Hvor skulle jeg ellers være
 
MineBørnsMors avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2009
Indlæg: 197
Styrke: 15
MineBørnsMor er ny på vejen
Jamen for ******* hvor er systemet da tungt at danse med!!!

Jeg var til samtale med pensionsudvalget idag da min sag var blevet hjemvist? (eller hvad det nu lige hedder...)

Så sad vi der, pensions-sagsbehandler, en anden afgører og så mig og min fagforeningsrep. Og så fortæller de guhjæpemig at da det er en hjemvisning af en sag, så må de ikke kigge på papirer og drjeninger i sagen efter marts 2010!!! Så jeg måtte se frem til endnu et afslag, men det måtte jeg ikke lade mig gå på af, for det var jo et afslag for min sag som den så ud i marts!!!!

Nu kan jeg så afvente at min sagsbehandler indstiller til FTP på ny, og så kan de samme mennesker sætte sig og kigge på det igen. I dag vidste de godt der var kommet nye ting, og at det var nye ting, der i den grad talte for en ftp, men det måtte de jo så ikke bruge til noget. Men så skal de samme mennesker så vurdere det hele igen om nogle dage/uger/mdr uden at der skal ske noget nyt i mellemliggende tid!

FOR ******* hvor ville man spare mange ressourcer hvis der ikke var sådan et bureaukrati!!!
MineBørnsMor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2010, 15:46   #137
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kors i hytten !

Man tager sig til hovedet !

Fama ikke noget at sige til at


TING T`AR TID !!!
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2010, 15:59   #138
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
hvor f.. skriver det så ikke bare det afslag i en fart og sætter gang i en ny pensionssag, de har jo alle materialerne klar. du har jo alle papirer om det nye..

det behøver kun tage dem en eftermiddag..

ellers kunne det måske tænkes du selv smider en § 17 på foreliggende grundlag med mindre det kolidere med andre oplysninger i din sag.
jeg har ikke lige overblik over det.. og står med den ene fod ude af døren..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2010, 16:07   #139
blj
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2010
Indlæg: 117
Blog Indlæg: 4
Styrke: 14
blj er ny på vejen
MineBørnsMor

Jeg ønsker dig alt held og lykke

Du har kæmpet godt forsæt med det

Det ser ud til at du har den lange tråd i forhold til sin sag
blj er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2010, 17:56   #140
MineBørnsMor
Hvor skulle jeg ellers være
 
MineBørnsMors avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2009
Indlæg: 197
Styrke: 15
MineBørnsMor er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Florken Se meddelelser
Kors i hytten !

Man tager sig til hovedet !

Fama ikke noget at sige til at


TING T`AR TID !!!
Nej, vores skattekroner skal da gå til et eller andet!!!

Citat:
Oprindeligt indsendt af Huldra Se meddelelser
hvor f.. skriver det så ikke bare det afslag i en fart og sætter gang i en ny pensionssag, de har jo alle materialerne klar. du har jo alle papirer om det nye..

det behøver kun tage dem en eftermiddag..

ellers kunne det måske tænkes du selv smider en § 17 på foreliggende grundlag med mindre det kolidere med andre oplysninger i din sag.
jeg har ikke lige overblik over det.. og står med den ene fod ude af døren..
Det er allerede en §17sag. Men nu bliver det forhåbentlig en §18sag lige om lidt i stedet. Ringer til min sagsbehandler på mandag og tjekker op på det!

Citat:
Oprindeligt indsendt af blj Se meddelelser
MineBørnsMor

Jeg ønsker dig alt held og lykke

Du har kæmpet godt forsæt med det

Det ser ud til at du har den lange tråd i forhold til sin sag
Tak skal du ha! Og ja, jeg fornemmer også jeg har fat i den lange ende. Men for filan hvor ville det være rart at få afsluttet nu, inden min fagforeningsmand stopper her ved årets udgang, og jeg så skal til at sætte en ny ind i det hele!!! Det har jeg tænkt mig at gøre min sagsbehandler opmærksom på...så måske, hvis der er en smule forståelse at hente hos dem, at de lige får fingeren ud...!
MineBørnsMor er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Afslag af sdp hvad nu ???? Scorpion Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 28-09-2012 12:17
afslag og hvad så ? ene Spørgsmål ang fleksjob 7 17-06-2012 10:04
Afslag på kontanthjælp, hvad gør vi nu...? Brille Alt det andet 8 26-10-2011 01:11
Afslag - hvad nu? Tin64 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 22-08-2010 14:32
Afslag på fleksjob og hvad nu jfm Spørgsmål ang fleksjob 9 21-01-2010 16:05




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension