K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema Her kan man stille spørgsmål om rehabiliteringsteams og rehabiliteringsskemaer dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-05-2017, 11:38   #1
Thyfyr
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-04 2017
Lokation: Thisted
Indlæg: 5
Styrke: 0
Thyfyr er ny på vejen
Må den kommunale lægekonsulent må sidde i rehab team

Er stadig ikke blevet helt klog på om den kommunale lægekonsulent må sidde i rehab team ? .. Kan godt væredet kun er mig der er forvirret
Thyfyr er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2017, 13:13   #2
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Thyfyr Se meddelelser
Er stadig ikke blevet helt klog på om den kommunale lægekonsulent må sidde i rehab team ? .. Kan godt væredet kun er mig der er forvirret
Nej det må lægekonsulenten ikke.

Sundhedskoordinatoren i teamet kommer fra regionens kliniske funktion


http://www.dukh.dk/viden-selvhjaelp/...iliteringsteam


http://bm.dk/da/Beskaeftigelsesomraa...ringsteam.aspx
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2017, 12:50   #3
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Men en kommune må godt administrativt have ansat en læge som konsulent, men som angivet i ovenstående indlæg er det regionen, der stiller med en sundhedskoordinator.

Kommunen kan godt vælge, at en læge indgår på kommunens hold af tværgående fagpersoner i rehabiliteringsteamet, men føli ikke med sundhedskoordinatorens kompetencer.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2017, 14:13   #4
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Men en kommune må godt administrativt have ansat en læge som konsulent, men som angivet i ovenstående indlæg er det regionen, der stiller med en sundhedskoordinator.

Kommunen kan godt vælge, at en læge indgår på kommunens hold af tværgående fagpersoner i rehabiliteringsteamet, men føli ikke med sundhedskoordinatorens kompetencer.
Det lyder lidt mærkeligt hvis de lader en en læge som ikke kommer fra regionen eller egen læge indgå i det rehabiliterende team - til hvilket formål og hvad skal lægen lave?

For loven er meget klar ifht hvilke læger der må give rådgiving og vurdering eller lave lægeattester.

Det er KUN klinisk funktion og egen læge som har den kompetence
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2017, 17:31   #5
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af gisne Se meddelelser
Det lyder lidt mærkeligt hvis de lader en en læge som ikke kommer fra regionen eller egen læge indgå i det rehabiliterende team - til hvilket formål og hvad skal lægen lave?

For loven er meget klar ifht hvilke læger der må give rådgiving og vurdering eller lave lægeattester.

Det er KUN klinisk funktion og egen læge som har den kompetence
Ja, jeg fatter heller ikke stampes indlæg, men det undrer mig ikke.

Hvis det er sandt, så kan kommunerne jo stadig fifle efter forgodtbefindende.

Jeg ved, at en forhenværende lægekonsulent, Anders Ottar, som før har været brugt i årevis som lægekonsulent hid og did, og faktuelt i hvert fald i 2015 var ansat, som lægekonsulent i sygedagpenge afd. i København. Om han stadig sidder der endnu ved jeg ikke.

Den mand, som i tilbage i 000erne udtalte i et langt radio program på p.1 at han havde skrevet over 100 ulovlige udtalelser, samt at man bider da ikke hånden af den der fordrer en. Og så lo han.

Men sådan er det jo!
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2017, 18:52   #6
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Når borgeren underskriver....

... rehabiliteringsplanens forberedende del er den kommunale administrative lægekonsulent ude af billede.

Væk, borte og skal ikke spørges om andet end hvordan vejret er.

https://www.k10.dk/showthread.php?t=33094&page=2

https://www.k10.dk/showthread.php?t=30036

https://www.k10.dk/showthread.php?t=28338

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 20-05-2017 kl. 19:01.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 21-05-2017, 00:42   #7
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
[QUOTE=phhmw;354400]... rehabiliteringsplanens forberedende del er den ,kommunens egen administrerende lægekonsulent


I tillæg til, kommunens egen administrerende lægekonsulent undrer det mig stadig.
Er der nogen herinde, der på noget tidspunkt i sagsakter har modtaget en note, en bemærkning, et referat eller i det hele taget kan se, at sagen enten mundtligt eller skriftligt har været drøftet.

Hvis ikke, så virker det noget suspekt, og er faktisk mere utrygt end før.

Og hvem er disse kommunale konsulenter. Er det fortroligt og må ikke offentliggøres.
Kan det være din eller min læge. Kan det være ham du møder på skadestuen eller hvem er det!

Sidst redigeret af vasen; 21-05-2017 kl. 00:45.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2017, 08:27   #8
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
[QUOTE=vasen;354415]
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
... rehabiliteringsplanens forberedende del er den ,kommunens egen administrerende lægekonsulent


I tillæg til, kommunens egen administrerende lægekonsulent undrer det mig stadig.
Er der nogen herinde, der på noget tidspunkt i sagsakter har modtaget en note, en bemærkning, et referat eller i det hele taget kan se, at sagen enten mundtligt eller skriftligt har været drøftet.

Hvis ikke, så virker det noget suspekt, og er faktisk mere utrygt end før.

Og hvem er disse kommunale konsulenter. Er det fortroligt og må ikke offentliggøres.
Kan det være din eller min læge. Kan det være ham du møder på skadestuen eller hvem er det!

I min kommune var det ingen hemmelighed hvem lægekonsulenten var, før min sag blev besluttet at skulle for det rehabiliterende team, fik jeg altid en kopi af lægekonsulentens udtalelser med navn på hvem lægekonsulenten var, intet forsøgt gemt eller hemmeligtholdt
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2017, 10:52   #9
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
[QUOTE=gisne;354419]
Citat:
Oprindeligt indsendt af vasen Se meddelelser


I min kommune var det ingen hemmelighed hvem lægekonsulenten var, før min sag blev besluttet at skulle for det rehabiliterende team, fik jeg altid en kopi af lægekonsulentens udtalelser med navn på hvem lægekonsulenten var, intet forsøgt gemt eller hemmeligtholdt
Tak gisne, men så må det jo være efter reformen.
Nu ved jeg ikke hvilken kommune du bor i, men i København har jeg intet set eller fået oplysninger desangående.

Da jeg i sin tid under udarbejdelsen af den forberedende del spurgte ind til det hos SB, fik jeg oplyst at man ikke måtte bruge lægekonsulenter mere, så måske er jeg tungnem - Jeg forstår det stadig ikke.

Det er vel samme lov der skal følges i hele landet.!
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2017, 12:51   #10
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
[QUOTE=vasen;354424]
Citat:
Oprindeligt indsendt af gisne Se meddelelser

Tak gisne, men så må det jo være efter reformen.
Nu ved jeg ikke hvilken kommune du bor i, men i København har jeg intet set eller fået oplysninger desangående.

Da jeg i sin tid under udarbejdelsen af den forberedende del spurgte ind til det hos SB, fik jeg oplyst at man ikke måtte bruge lægekonsulenter mere, så måske er jeg tungnem - Jeg forstår det stadig ikke.

Det er vel samme lov der skal følges i hele landet.!
Lægekonsulent udtalelserne var før reformen, det blev nemlig besluttet allerede inden den var vedtaget at min sag skulle for det rehabiliterende team når det trådte i kraft og herefter blev det egen læge og klinisk funktion der vurderede fremover.

Når du beder om agtindsigt, sakl lægekonsulent vurdeinger jo gerne indgå i det du får kopi af.


Jeg blev spurgt om jeg havde noget imod at de gamle udtalelser fra lægekonsulenten blev vedlagt som bilag til det rehabiliterende team og da de var grundige og ikke skadede min sag var det helt ok.

Min sag blev behandlet i Horsens kommune.

Jobcenterne må gerne stadig benytte lægekonsulenterne, bare ikke i fra det øjeblik at det bliver besluttet at en borger skal møde det rehabiliterende team.
I alle andre slags sager må lægekonsulenterne gerne benyttes
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension