K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema Her kan man stille spørgsmål om rehabiliteringsteams og rehabiliteringsskemaer dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-05-2017, 19:04   #1
Jumbo
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2016
Indlæg: 40
Styrke: 8
Jumbo er ny på vejen
Rehabilliteringsteam afgørelse- Hva gør man nu?

Hej kære læsere,

Jeg skriver fordi en af mine tætte bekendte var visiteret til førtidspension af rehabilliteringsteamet. Den er nu forelagt pensionsnævnet, pensionsnænet har så i denne forbindelse besluttet at sende sagen tilbage til rehabilliteringsteamet, da de mener at nogen af de psykiske lægelige dokumenter er for gamle?.

Er der nogen der ved hvad man gøre i denne situation?
Skal hele processen så startes om?

Mvh Jumbo
Jumbo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2017, 21:39   #2
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
det betyder at der skal afholdes et nyt rehabiliteringsmøde, hvor teamet skal se på sagen igen, og lave en ny indstilling.

det betyder ikke at sagen skal starte forfra, blot at de skal sørge for at alle huller er lukket, i forhold til at få din bekendtes sag afsluttet.

lige nu er der ikke så meget at gøre, kun vente på at I hører nærmere fra kommunen.

vh sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2017, 22:24   #3
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Tænker at der skal indhentes en ny erklæring, og så skal det op i rehabiliteringsteamet igen..
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2017, 23:39   #4
Jumbo
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2016
Indlæg: 40
Styrke: 8
Jumbo er ny på vejen
OKay, virker bare mærkeligt :S Hvordan kan rehabilliteringsteamet overse sådan en detalje?
Jumbo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2017, 10:28   #5
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Teamet har formentlig ment, sagen var fuldt belyst.

Teamet kan "kun" indstille - det er pensionsnævnet, der beslutter og evt. visiterer til fp.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2017, 23:20   #6
skotten
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-02 2008
Indlæg: 36
Blog Indlæg: 4
Styrke: 17
skotten er ny på vejen
Den gruppe som kalder sig for jobcentret offere på Facebook . Dem om nogen kender til flere tilfælde hvor jobcentret har forlagt folks sager . Hvor folk er blevet kørt igennem nogle flere prøver selvom alt er blevet gjort og der foreligger papirer hvor alt er prøvet . Men de er ligeglade på jobcentrene rundt omkring i landet så derfor vis ivilha hjælp og vil støtte en gruppe som prøve at gøre en forskel . Så støt op om jobcentret offer og velfærd Alliancen på Facebook . De prøver at råbe folk op så håber ivilhjælpe . Spred de budskaber som ligger på begge sider . For sammen står vi stærkest . Vikæmper en kamp for alle også demsom har et job idag for imorgen er det måske jeres tur til at være på kontanthjælp eller blivesyge og ryge på kontanthjælp efter 22 uger på sygdom . Så kære alle sammen undskyld vis dette er et forkert sted at hente støtte til dem som prøver at gøre en forskel ...... Del del. Del
skotten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2017, 02:03   #7
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Teamet har formentlig ment, sagen var fuldt belyst.

Teamet kan "kun" indstille - det er pensionsnævnet, der beslutter og evt. visiterer til fp.
ja, men i KBH. er det f.eks samme person der beslutter en sag begge steder, så om det hedder rebabiliteringstema eller pensionsteam gør ingen forskel.

Når folk ikke ønsker af diverse grunde at skrive hvilken kommune det drejer sig om er det kompliceret.

Det lyder så fint med, at det er pensionsteamet der beslutter, men og når og hvis det er samme person i begge teams, og hvis man er heldig flere personer giver det jo bare ekstra tid til kommunen for at spare.
I øvrigt skal et team jo forstås som, flere folk og ikke en!
Dansk sprognævn må vel vide om et team kan bestå af en person.

I forhold til forvaltningloven er det åbenbart fuldt lovligt med den procedure, hvis der ingen økonomisk eller personlig gevinst er.
hUSK, forvaltningsloven er fra midt firserne , da man havde en hel anden pensionslov, og længe inden lov om alle de andre kasser man idag putter folk i.
forvaltningsloven er så vidt jeg ved ikke ændret og det er jo tankevækkende eftersom alle andre love på området er!
i min optik er det møgbeskidt, men vi får se, for der er divergerende tolkninger af loven om inhabilitet.

Forhåbentlig er du i en kommune, hvor der er vandtætte skodder mellem de 2 teams, ,men det kan man jo aldrig vide da man ikke kan overhøre deres sparemøder!

Overbevisninger er en større trussel mod sandheden end LØGNEN.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Jumbo Se meddelelser
OKay, virker bare mærkeligt :S Hvordan kan rehabilliteringsteamet overse sådan en detalje?
De overser hvad der tjener kommunen bedst.

Citat:
Oprindeligt indsendt af skotten Se meddelelser
Den gruppe som kalder sig for jobcentret offere på Facebook . Dem om nogen kender til flere tilfælde hvor jobcentret har forlagt folks sager . Hvor folk er blevet kørt igennem nogle flere prøver selvom alt er blevet gjort og der foreligger papirer hvor alt er prøvet . Men de er ligeglade på jobcentrene rundt omkring i landet så derfor vis ivilha hjælp og vil støtte en gruppe som prøve at gøre en forskel . Så støt op om jobcentret offer og velfærd Alliancen på Facebook . De prøver at råbe folk op så håber ivilhjælpe . Spred de budskaber som ligger på begge sider . For sammen står vi stærkest . Vikæmper en kamp for alle også demsom har et job idag for imorgen er det måske jeres tur til at være på kontanthjælp eller blivesyge og ryge på kontanthjælp efter 22 uger på sygdom . Så kære alle sammen undskyld vis dette er et forkert sted at hente støtte til dem som prøver at gøre en forskel ...... Del del. Del
Det er absolut ikke et forkert sted.

Jeg kan ikke hitte ud af facebook.
Når jeg sidder og skriver kommer der beskeder op og hvis jeg er dum og går ind og ser er det bare noget helt andet, så jeg bliver her på K10 hvor man ikke drives rundt af links der intet har med sagen at gøre.

f.eks Jarlov skriver hele tiden og han sætter sågar jobanocer ind og jeg ved ikke hvordan jeg skal undgå det.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2017, 13:32   #8
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Hej Vasen

Ja personer kan godt gå igen, men det er afhængigt af, hvilken kasket, de har på i den pågældende situation.

Mange kommuner er jo ikke større end, at der må være personsammenfald, men føli med forskellige kompetencer, som passer til den pågældende funktion.

Rehabteamet sagsbehandler og sidder ikke på kommunens pengekasse.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2017, 17:09   #9
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Hej Vasen

Ja personer kan godt gå igen, men det er afhængigt af, hvilken kasket, de har på i den pågældende situation.

Mange kommuner er jo ikke større end, at der må være personsammenfald, men føli med forskellige kompetencer, som passer til den pågældende funktion.

Rehabteamet sagsbehandler og sidder ikke på kommunens pengekasse.

Ja, kbh. er jo Danmarks mindste og rødeste kommune.

I samtlige kommuner er der selvfølgelig muligheder, hvis man vil.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2018, 23:38   #10
michaelhobro
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-05 2015
Alder: 30
Indlæg: 26
Styrke: 9
michaelhobro er ny på vejen
Synes det er mærkeligt, hvorfor skal et nævn beslutte om man skal ha pension, de har jo kun papirerne at kigge efter, synes det mærkeligt de ikke bare følger rehabiliteringsteams indstilling typisk
michaelhobro er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension