K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-04-2015, 15:11   #1
Bambilund
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2015
Indlæg: 8
Styrke: 0
Bambilund er ny på vejen
Flexjob

Hejsa er der nogen her inde der ved hvordan man er stillede angående flexjob , kommunen siger nej og rehabiliteringsteamets men at jeg er berettige til flex nogen der kender eller har selv stået i denne kattepine 😒 mvh Bambilund
Bambilund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-04-2015, 15:37   #2
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
hej Bambilund

Forstår ikke helt det du har skrevet. Har din sag været for rehabilieringsteamet mhp fleksjob eller er det i forbindelse med en førtidspensionsansøgning, der har været talt om fleksjob?

Du bliver nød til at fortælle noget mere om dit forløb og hvorfor du måske skal have fleksjob.

Mvh Akvamarin
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-04-2015, 16:32   #3
Bambilund
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2015
Indlæg: 8
Styrke: 0
Bambilund er ny på vejen
Hejsa jeg er en 52 år kvinde , For ca 3,5 år siden fik jeg konstateret add og er på medicin, jeg er ansat 30 timer som service assistent på Herning Syghus jeg har været ansat der i 11år ca for 5 år siden gik jeg ned med stres det skal siges det har kørt op og ned altid , for 5 år siden kom jeg til en psykolog og derefter psykiater og fik diagnosen add , for 1.5 år siden blev jeg opererer 2 gang i venstre håndled og 1 gang i Højer , kapakanal tror jeg det hedder, men jeg have stadig ondt så viste det sig at jeg har fået slidgigt ved venstre knovler som styre min tommeltot , min læge og psykiater har skrevet til kommunen at både add og slidgigt er stationær men det bliver ikke bedre kun være , rrehabiliteringsteamets kom på besøg og jeg fik 7,5 timer om ugen til hjælp med gulvvask og 2,5 time til hjælp og vejligning hvis jeg er stresse og så sage hun at det er var nok vi skulle søge flex for jeg er udbrændt kl 11 om formiddagen . Og så skulle jeg blive sygmeldt 1 time om dagen så jeg arbejder 25 timer , kommunen har lukkede for sygdagpenge og de siger at jeg ikke kan få flex på grund af at lægen mm har skrevet stationær og så arbejder jeg for mange timer

Men hende fra rehabiliteringsteamets siger at sagen ikke er afsluttede hvad skal man tro jeg er i syvsind mvh bambilund
Bambilund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-04-2015, 18:18   #4
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Jeg tror desværre du skal indstille dig på at du ikke får fleksjob, når du kan arbejde 25 timer om ugen.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-04-2015, 22:16   #5
Bambilund
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2015
Indlæg: 8
Styrke: 0
Bambilund er ny på vejen
Også når at rehabiliteringsteamets menere at jeg skal i flex og at jeg kun burde arbejde 18 timer om ugen , min læge menere det samme samt psykiater min energi rakker fra 6:30 til 10:30 så begynder jeg ikke at kunne koncentrer mig og så bliver jeg så træt ,så det er kun på grund af at der køre en sag ved kommunen at min arbejdsplads lader mig beholde mit arbejde . Min arbejdsplads vil gerne have mig i flex hilsen Bambilund
Bambilund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-04-2015, 22:36   #6
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Er det rehabiliteringsteam du taler om det indenfor kommunen der indstiller til fleksjob, ressourceforløb eller førtidspension og har du og din sagsbehandler har været til møde hos dem?

Eller er det et rehabiliteringsteam indenfor psykiatrien?
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-04-2015, 22:36   #7
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Du kan læse mere om Fastholdelsesfleksjob her http://www.cabiweb.dk/fleksjob/fastholdelsesfleksjob/ hvis du skal kunne komme i fleksjob på din nuværende arbejdsplads..

Jeg forstår ikke helt det med at rehabiliteringsteamet skulle have været på besøg...

Jeg har aldrig hørt om det før at de tager på besøg nogen steder...

Normalt skal man først have lavet et skema der hedder den forberedne del....og så skal man til et møde med rehabiliteringsteamet...på kommunen...

Det team skal så indstille en til om de mener man skal have fleksjob eller ej...

Når de har gjort dette...altså afgivet denne indstilling...ja så skal kommunen træffe en afgørelse i sagen...

De kan vælge at følge rehabiliteringsteamets indstilling eller de kan vælge at ikke følge den...

Hvis de ikke vil følge indstillingen ja så skal de sende sagen tilbage til rehabiliteringsteamet så de kan se på sagen igen...

Det mest normale er dog at de følge den indstilling som rehabiliteringsteamet kommer med...

Når du skriver at rehabiliteringsteamet var på besøg....hvem var det så der kom der...hvor mange var de...

Det er mere så vi kan få på plads om du har været til det rehabiliteringsteam møde eller om det måske bare er en fra kommunen der har været ude for at se på din sag...

Du kan læse mere om hvad disse rehabiliteringsteam er her http://www.dukh.dk/viden-selvhjaelp/...iliteringsteam
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-04-2015, 02:20   #8
Timeagain
Slette Bruger
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2015
Indlæg: 47
Styrke: 10
Timeagain er ny på vejen
Jeg kunne godt tænke mig at vide hvornår kommunen mener at man kan forsørge sig selv altså hvor mange timer om ugen 25timer?

Men hvis vi siger at man lige kan magte 25timer om ugen og har et lavtlønsarbejde f.eks I Netto.

Så får man da for pokker ikke mere udbetalt end maks en kontanthjælpssats.
Er det virkeligt rigtigt at man så hele livet skal leve på noget der ligner kontanthjælpssats?
Timeagain er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-04-2015, 05:03   #9
Bambilund
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2015
Indlæg: 8
Styrke: 0
Bambilund er ny på vejen
Hej igen det var en fra jobcentre -kommunens rehabiliteringsteamet som kom ud , kommunen have taget kontakt til dem da min kontakt person ved jobcentre have søgt flexjob og beskeden fra kommunen var at de ikke kunne hjælpe mig så kom rehabiliteringsteam ind og hun indstiller mig også til flex men kommunen har lukket for sygedagpenge og lukket sagen angående flex men hende fra rehabiliteringsteam siger at sagen ikke er lukket da jeg inden gang er blevet vorderet hvormange timer jeg kan arbejde i , hun siger at jeg skal have været til møde ved dem sammen med min sagsbehandler og det har jeg ikke været i nu ved ikke hvad der er op og ned i denne sag

Sidst redigeret af Bambilund; 18-04-2015 kl. 07:52.
Bambilund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-04-2015, 10:19   #10
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
Bambilund, det lyder som om du hurtigst muligt skal anmode om agtindsigt i din sag hos kommunen, for det vil hjælpe dig med at få overblik over hvad der er op og ned i din sag.

og hvis du ikke selv har overskud til at sætte dig ind i det, så bed om hjælp hos en du kender, som vil hjælpe dig med at kigge din sag igennem.

husk at bede om en kvittering når du skriver en anmodning om agtindsigt.

du kan aflevere et stykke papir i skranken på jobcentret med anmodningen eller skrive en mail, men HUSK kvittering.

vh og god lørdag
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension