K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema Her kan man stille spørgsmål om rehabiliteringsteams og rehabiliteringsskemaer dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-05-2016, 21:21   #1
matrix
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-08 2015
Indlæg: 46
Styrke: 9
matrix er ny på vejen
spørgsmål fra teamet

Hej

Er der nogen her der har været til et møde med teamet som kan fortælle lidt om hvad mand bliver spurgt om

alså bare de mest almindelige ting som jeg vil blive spurgt om
matrix er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2016, 22:55   #2
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Tror det er lidt forskelligt.
Ved mig spurgte de lidt ind til hvad der var skrevet i LÆ265. Altså sådan lidt for at få bekræftet det der stod, og med mine egne ord.

Det kommer jo meget an på ens sag, hvad man håber det resulterer i og den slags.
Tror mit gik relativt nemt, fordi vi gik efter ressourceforløb. Og det er nok nemmere at få, end hvis det var fleksjob
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2016, 02:27   #3
job
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2014
Indlæg: 209
Styrke: 10
job er rigtig godt på vej
Tror vist også at det er meget forskelligt.

Jeg blev efter en kort præsentationsrunde spurgt om jeg havde noget at sige. Jeg havde egentlig ikke noget nyt at sige, men gentog så bare mine ord fra rehabiliteringsplanens forberedende del og nævnte at jeg efter min mening havde prøvet alt for at bevare en tilknytning til arbejdsmarkedet men nu kun kunne se en udvej - en førtidspension.

Det var teamet så også enig i og efter mindre end 10 minutter fik jeg beskeden om, at teamet ville indstille mig til en førtidspension - og det var så det møde. Der var så lidt snak om rehabiliteringsplanens forberedende del som jeg fik ros for, da alle mine 'påstande' mv. var underbygget med henvisninger til lægelige oplysninger.

Alt i alt et yderst behageligt møde
job er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2016, 07:37   #4
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Jeg blev spurgt til hvad jeg havde afprøvet andet end medicin for at få de kroniske smerter mindre

Så blev jeg tilbudt at komme til varmtvandsbassin træning i kommunalt regi, som jeg afslog da jeg allerede gjorde det i privat regi

Og så spurgte de ikke om meget mere. Det tog ca. 15 min incl sgsbehandlerens præsentation af min sag
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2016, 20:02   #5
Strandpigen
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2014
Indlæg: 351
Styrke: 10
Strandpigen er ny på vejen
Jeg blev ikke spurgt ind til så meget. De havde dannet sig en konklusion, inden jeg kom. En meget bedrevidende læge/sundhedskoordinator mente, at jeg havde bedre af ikke at få pension.De interesserede sig overhovedet ikke for lægeerklæringerne.

Jeg vil anbefale at have en professionel bisidder med. Jeg var alene og blev helt tromlet ned.

(Jeg klagede over teamet og fik senere medhold.)
__________________
Pensionista✍🏼
Strandpigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2016, 23:26   #6
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
spørgsmål fra teamet.

Citat:
Oprindeligt indsendt af matrix Se meddelelser
Hej

Er der nogen her der har været til et møde med teamet som kan fortælle lidt om hvad mand bliver spurgt om

alså bare de mest almindelige ting som jeg vil blive spurgt om
Aner virkelig ikke hvad man bliver spurgt om.

Jeg blev ikke spurgt om noget som helst. Alt var besluttet på forhånd.
Modsat spurgte jeg ind til deres viden , og det var en pinlig forestilling.
Tydeligt, at medlemmerne ikke havde læst min sag, og lægen citerede direkte forkert. Mad andre ord, sad den meget unge mand og løj.

Så, når du spørger så bed til Gud, for regn ikke med, at de høje herrer og damer aner en hulens fis om hvorfor de sidder, hvor de sidder.
De er jo endt på månen, og der klinger guld ind på kontoen efter endt besøg på den kønne måne.

Nå, sarkasme til side.
Jeg tror, at det i den grad betyder alt, hvem medlemmerne er ( samvittighed og alvor)
Herudover er det ikke ligegyldigt, hvilken kommune du kommer fra.
Glem alt om lægeattester, diverse sygdomme, praktikker og hvad der står i diverse rapporter.
Bed til Gud, frygt det værste og håb det bedste.

Ville ønske, at jeg kunne give et fornuftigt svar, men fornuften i det system er blevet til en cirkus hest på en god dag.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2016, 09:19   #7
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Vil klart anbefale at man tager en bisidder med.
Jeg havde bare en ven med, og jeg kender loven langt bedre end ham. Men det at have en med jeg er tryg ved, hjalp mig rigtig meget.
Også det at vi kunne vende mødet bagefter, for at sikre at jeg havde hørt det samme som ham og den slags
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2016, 10:15   #8
job
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2014
Indlæg: 209
Styrke: 10
job er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af vasen Se meddelelser
Nå, sarkasme til side.
Jeg tror, at det i den grad betyder alt, hvem medlemmerne er ( samvittighed og alvor)
Herudover er det ikke ligegyldigt, hvilken kommune du kommer fra.
Glem alt om lægeattester, diverse sygdomme, praktikker og hvad der står i diverse rapporter.

Bed til Gud, frygt det værste og håb det bedste.

Ville ønske, at jeg kunne give et fornuftigt svar, men fornuften i det system er blevet til en cirkus hest på en god dag.
Jeg er egentlig godt tilfreds med forløbet af min sag selvom der opstod et par knaster undervejs. Min seneste sygemelding startede omkring 1/5-2013 og min førtidspension blev tilkendt pr. 1/4-2015 uden arbejdsprøvning af nogen art - det eneste som indgik i sagen, udover selvfølgelig rehabiliteringsplanens forberedende del var nogle lægelige oplysninger og en funktionsbeskrivelse fra ergoterapeut.

Jeg var selvfølgelig lidt nervøs inden mødet med rehabiliteringsteamet da min kommune året forinden var 'medvirkende' til den berømte principafgørelse (25-14) vedr. fleksjob ned til 40 minutter, men det var der altså ingen grund til at være, da der blev indstillet til førtidspension
job er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2016, 19:47   #9
matrix
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-08 2015
Indlæg: 46
Styrke: 9
matrix er ny på vejen
må man have 2 bisiddere med?
matrix er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2016, 20:35   #10
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
min mand blev ikke spurt om noget, de fortalte og det var det
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension