K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-04-2014, 11:37   #11
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jamen så må det bedste råd være, at du tænker katastrofetanken, og handler på den, efter dén overbevisning du selv fornemmer er den sikreste. Og så håbe det er alt rigeligt.

Og jo, jeg har arbejdet enormt meget med mig selv, for at nå det punkt hvor jeg kan trække på skuldrene af enhver tanke der ikke er forbundet med realitet. Og indrømmer jeg arbejder stadig på det, da jeg sagtens stadig kan lade mig slå ud af gætterier og lommefilosofi. Pointen er bare, at jeg bliver dårlig af det, og det går ud over min livskvalitet, og det magter jeg ikke.

Hvis politikerne vil lave reformer, eller vil genvurderer alle førtidspensioner osv, så er der intet jeg kan gøre NU for at forhindre det. Så skal de nok få lavet tilsvarende love der gør, at de får fri proces.
Det eneste der er sikkert er, at jeg aldrig får en arbejdsevne uanset HVAD de finder på eller får tvunget igennem.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2014, 20:07   #12
Abdul
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2014
Indlæg: 383
Styrke: 11
Abdul er ny på vejen
Ironisk nok har jeg kæmpet for at min pension frakendt, men forgæves. Førtidspension efter den gamle regler kan kun hviles, kan ikke frakendes.
Abdul er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2014, 22:51   #13
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Abdul Se meddelelser
Ironisk nok har jeg kæmpet for at min pension frakendt, men forgæves. Førtidspension efter den gamle regler kan kun hviles, kan ikke frakendes.
udelukkende fra før 2003

efter 2003 kan man godt få den frakendt
men sker meget sjældent og de fleste netop et ønske fra dem selv
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2014, 22:53   #14
Vimse88
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2012
Indlæg: 71
Styrke: 13
Vimse88 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Omvendt ja så har feks Holland gjort det som mange frygter....nemlig at revurdere alt og alle..i et hug...og det sparede de utroligt mange pensioner/penge på...

Det har bare ikke været sådan danske politikere har tænkt....men men hvis de mangler penge...ja så kan man jo ikke udstøde garantier på at de ikke kan finde på det...

Som du kan se....ja så kan det ikke rigtig nytte det store at "tænke" videre over dette for der er ikke noget sikkert svar...
Hej Webmaster

Som jeg kan se, så kan det AFGJORT betale sig, at tænke videre over dette.

Eksemplet med Holland, vil blive noget man kan bruge i resten af EU. I SÆRDELESHED fordi det har medført store besparelser.

Vi lever i en MEGET MEGET alvorlig økonomisk krise, og det er afgjort overførselsindkomster som ftp man vil se nærmere på. Det har Venstre nærmest "lovet". Og skal man gå efter meningsmålingerne, så står VKO til at vinde magten næste gang.

Så der ER jo et svar. Danske politikere kommer til at mangle penge i fremtiden, og så er det oplagt at sortere blandt folk på ftp.

Tak, jeg ved hvor jeg står, og hvad jeg bør gøre.

Med venlig hilsen
Vimse

Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
hvis ens diagnose bliver ændret, ændre ikke ens arbejdsevne
Undskyld, men det er noget sludder. Særligt når vi taler om psykiatriske diagnoser, så gælder det, at mange af diagnoserne ikke er så invaliderende, at folk skal have ftp.

Citat:
Men hvis der så findes bedre behandlingsmuligheder for den nye diagnose
og ens funktionsevne kan blive langt bedre og man derved kan opnå en arbejdsevne
så er det altså først her, at der kan kigges på om ens pension skal stoppe og man måske kan klare et fleksjob.
men det er en lang proces med behandling og så videre
så nej ingen bliver frataget deres pension i løbet af kort tid.
Det er ikke nogen lang proces. Der er MANGE psykiatriske diagnoser, som på ingen måde kan retfærdiggøre en 100% mistet arbejdsevne. Så hvis man er så uheldig at få en af disse diagnoser af sin "nye" psykiater, så VIL man miste sin ftp.

Citat:
synes dog det er noget at et skifte i din diagnose
det er 2 forskellige ting, og vil så sige at psykiateren ikke har gjort sit arbejde ordenligt
tænkte om du ikke er sikker på, at du også har ocd
at du har 2 diagnoser både Skizofreni og OCD
for det kan man udmærket have
Der er ikke tale om et skifte. Han mener bare, at jeg måske har SVÆR OCD mm, herunder generaliseret angst, og måske ikke er Skizofren. Men han, såvel som jeg, er bevidste om, at man slet ikke har den samme respekt og sympati for OCD/angst, som man har over for Skizofreni.
Der kan sådan set også være tale om, at jeg har begge diagnoser. Altså skizofreni med OCD og gennereliseret angst.

Med venlig hilsen
Vimse

Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Jamen så må det bedste råd være, at du tænker katastrofetanken, og handler på den, efter dén overbevisning du selv fornemmer er den sikreste. Og så håbe det er alt rigeligt.
Ind til vidre, er det nok det klogeste. Der er endnu ingen, der har overbevist mig om, at jeg kan slappe helt af.

Det er fint at du har arbejdet med alt dette, men det er ikke fint, at dine behandlere bilder dig ind, at du ikke kan gøre noget NU. Vi kan alle gøre noget NU, og hvis vi gør det samme, så kan det MÅSKE ændre vores tilværelse.

Terapi og behandling er helt fint, bare dne ikke gør folk til passive dukker, der bare accepterer alt hvad de får klasket i hovedet.

Med venlig hilsen
Vimse
Vimse88 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-04-2014, 10:05   #15
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Nej det er absolut ikke noget sludder

alle der er har fået pension efter 2003 har udelukkende fået pension fordi deres arbejdsevne er nul

der er også folk med Skizofreni i arbejde
ergo det du siger er at du ikke skulle haft en pension, fordi der er en med samme sygdom
kan arbejde

igen
det er udelukkende ens arbejdsevne som bliver vurderet til pension
det blev netop lavet om med den reform fra 2003

har selv 9 forskellige diagnoser, både fysisk og psykisk
hvilken en tror du har givet mig en pension
ingen af dem
udelukkende fordi det er vurderet at jeg ikke har nogen arbejdsevne
i gennem min afklaring på kommunen

men ja der må ikke være behandlingsmuligheder og ens lidelse skal være varig
så på det punkt kan jeg godt forstå dig, da behandlingsmulighederne er bedre for ocd
men igen kommer det helt an på hvad du kan vise i arbejdsprøvning og så videre
det er ikke din diagnose som giver adgang til pension.

Sidst redigeret af MTVRV1; 20-04-2014 kl. 10:10.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-04-2014, 10:54   #16
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Din læge kan og må i virkeligheden slet ikke udtale sig om din erhvervsevne, da det ikke er hans område, han kan højst udtale sig om din funktionsevne.. og så er det kommunen der vurdere om den funktionsevne kan omsættes til reel erhvervsevne.

Og det har din kommune afgjort at det kan den ikke.. diagnosen er de ikke interesseret i.

Så medmindre du begynder at arbejde i et omfang der er vedvarende og kan omsættes til evt fleksjob, er der ingen risiko.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-04-2014, 10:58   #17
Tazoom
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2013
Indlæg: 285
Styrke: 11
Tazoom er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vimse88 Se meddelelser

Det er fint at du har arbejdet med alt dette, men det er ikke fint, at dine behandlere bilder dig ind, at du ikke kan gøre noget NU. Vi kan alle gøre noget NU, og hvis vi gør det samme, så kan det MÅSKE ændre vores tilværelse.

Terapi og behandling er helt fint, bare dne ikke gør folk til passive dukker, der bare accepterer alt hvad de får klasket i hovedet.
Der er vel ingen der bliver passive dukker. Det er bare et spørgsmål om at man skal vælge sine kampe med omhu. Og i min verden er det unødvendigt at begynde at kæmpe en kamp som sandsynligvis aldrig vil blive aktuel. Hvis du har brug for at kæmpe er det fint, men jeg ville personligt vælge som Helene vælge at arbejde mig væk fra angsten i stedet for at dyrke den.

Sålænge din arbejdsevne er 0, er der INGEN der kommer og tager din pension. Diagnosen er med for at vurdere behandlingsmuligheder og og udvikling, men det ER din arbejdsevne du har fået pension på.

Og så er jeg glad for at se du har slettet et indlæg..
Tazoom er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-04-2014, 05:48   #18
Vimse88
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2012
Indlæg: 71
Styrke: 13
Vimse88 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
Nej det er absolut ikke noget sludder

alle der er har fået pension efter 2003 har udelukkende fået pension fordi deres arbejdsevne er nul.
Det er vi helt enige om.

Citat:
der er også folk med Skizofreni i arbejde
ergo det du siger er at du ikke skulle haft en pension, fordi der er en med samme sygdom
kan arbejde.
Nej, det er ikke det jeg siger, det er sådan du tolker det. Det jeg siger er, at der er forskel på psykiatriske diagnoser. Nogle vægter bare højere, når man vurderer folks arbejdsevne. Jeg har ikke lyst til at få en ny diagnose, hvis den samtidig åbner muligheden, for en teoretisk arbejdsevne, som så måske/måske ikke, kan blive taget op til overvejelse i fremtiden. Jeg har været gennem hele møllen, for at få ftp, og magter det ikke igen.

Citat:
har selv 9 forskellige diagnoser, både fysisk og psykisk
hvilken en tror du har givet mig en pension
ingen af dem
udelukkende fordi det er vurderet at jeg ikke har nogen arbejdsevne
i gennem min afklaring på kommunen.
Jo, det er en kombination af dine 9 forskellige diagnoser, og din afklaring hos kommunen, som har gjort at du ikke har nogen arbejdsevne. Kommunen kan ikke vurdere, at din arbejdsevne er 0, alene fordi de synes det lyder godt. Måske er forskellen på os to, at jeg rent faktisk aldrig har været i arbejdsprøvning, da flere speciallæger i psykiatri, har vurderet at jeg ikke kunne arbejdsprøves. Så min arbejdsevne er vurderet på baggrund af skriftlige udtalelser fra disse speciallæger(læs diagnoser).


Citat:
men ja der må ikke være behandlingsmuligheder og ens lidelse skal være varig
så på det punkt kan jeg godt forstå dig, da behandlingsmulighederne er bedre for ocd
men igen kommer det helt an på hvad du kan vise i arbejdsprøvning og så videre
det er ikke din diagnose som giver adgang til pension.
I mit tilfælde er det så speciallægerS udtalelser, med udgangspunkt i mine diagnoseR, som har givet mig ftp.
Jeg kan på ingen måde magte at komme i arbejdsprøvning, så som du selv er inde på, så løber jeg en risiko for at skulle gennem bl.a. dette, såfremt der stilles en anden diagnose, OG kommunen bliver bevidste om denne.
Jeg er tilkoblet distrikpsykiatrien, som jo har et forhåldsvist godt samarbejde med kommunen, så grænserne bliver hurtigt lidt grå.

Men som sagt lider jeg også af Svær Paranoia, så måske er jeg gal på den.

Med Venlig hilsen
Vimse

Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Din læge kan og må i virkeligheden slet ikke udtale sig om din erhvervsevne, da det ikke er hans område, han kan højst udtale sig om din funktionsevne.. og så er det kommunen der vurdere om den funktionsevne kan omsættes til reel erhvervsevne.

Og det har din kommune afgjort at det kan den ikke.. diagnosen er de ikke interesseret i.

Så medmindre du begynder at arbejde i et omfang der er vedvarende og kan omsættes til evt fleksjob, er der ingen risiko.
Flere speciallæger i psykiatri, har så udtalt sig skriftligt om min erhversevne, som de alle vurderer er 0. Efter en kæmpe bunke af samtaler med diverse forskellige sagsbehandlere, har kommunen så vurderet, at jeg skulle have ftp.

Min privatpraktiserende læge, har sådan set også udtalt skriftligt, at min arbejdsevne vurderes til at være 0. Dette dog baseret på både psykiske men også fysiske lidelser. Dette valgte kommunen så at se bort fra, i Deres afgørelse af sagen.

Jeg kommer aldrig til at kunne arbejde blot 1 time/uge, og gør det heller ikke.
Det jeg frygter er, at man med en ny diagnose, åbner op for muligheden for et teoretisk arbejdsevne. Jeg magter ikke at skulle arbejdsprøves og alt muligt fis.

Tak for dit svar.

Med venlig hilsen
Vimse

Citat:
Oprindeligt indsendt af Tazoom Se meddelelser
Der er vel ingen der bliver passive dukker. Det er bare et spørgsmål om at man skal vælge sine kampe med omhu. Og i min verden er det unødvendigt at begynde at kæmpe en kamp som sandsynligvis aldrig vil blive aktuel. Hvis du har brug for at kæmpe er det fint, men jeg ville personligt vælge som Helene vælge at arbejde mig væk fra angsten i stedet for at dyrke den.

Sålænge din arbejdsevne er 0, er der INGEN der kommer og tager din pension. Diagnosen er med for at vurdere behandlingsmuligheder og og udvikling, men det ER din arbejdsevne du har fået pension på.

Og så er jeg glad for at se du har slettet et indlæg..
Jeg synes du er lidt grov, når du siger at jeg dyrker angsten. Jeg forsøger at tage højde for de potentielle tiltag, der kan komme i fremtiden. Ikke fordi jeg er bekymret for, at min arbejdsevne måske bliver vurderet til at være til stede, men fordi jeg ikke magter at skulle alt det igennem, en gang til. Tilmed måske med en arbejdsprøvning. Jeg har hverken psykisk, fysisk, eller økonomisk overskud til dette.

Jeg loggede på nu her, for at slette det indlæg du tænker på, men Moderator kom mig i forkøbet. Så det vil jeg ikke tage æren for.

Jeg er meget interesseret i at vide, hvordan du kan afgøre, at det jeg omtaler med, at en ny regering, måske vil "genvurdere"(bemærk ikke revurdere) folk på ftp, som man har gjort i Holland (jvf Moderators udtalelser), er en kamp der sandsynligvis ikke vil blive aktuel? Hvordan er du nået frem til den konklussion?

Med venlig hilsen
Vimse
Vimse88 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-04-2014, 07:25   #19
Tazoom
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2013
Indlæg: 285
Styrke: 11
Tazoom er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vimse88 Se meddelelser
Jeg synes du er lidt grov, når du siger at jeg dyrker angsten. Jeg forsøger at tage højde for de potentielle tiltag, der kan komme i fremtiden. Ikke fordi jeg er bekymret for, at min arbejdsevne måske bliver vurderet til at være til stede, men fordi jeg ikke magter at skulle alt det igennem, en gang til. Tilmed måske med en arbejdsprøvning. Jeg har hverken psykisk, fysisk, eller økonomisk overskud til dette.

Jeg loggede på nu her, for at slette det indlæg du tænker på, men Moderator kom mig i forkøbet. Så det vil jeg ikke tage æren for.

Jeg er meget interesseret i at vide, hvordan du kan afgøre, at det jeg omtaler med, at en ny regering, måske vil "genvurdere"(bemærk ikke revurdere) folk på ftp, som man har gjort i Holland (jvf Moderators udtalelser), er en kamp der sandsynligvis ikke vil blive aktuel? Hvordan er du nået frem til den konklussion?

Med venlig hilsen
Vimse
Jeg beklager hvis det lød forkert, at dyrke var i mangel på bedre ord.

Det giver ingen mening at bruge ressourcer på at genvurdere så nye sager, som alle er tilkendt efter meget strikse regler, det er simpelthen spild af ressourcer, der i forvejen er små. Og de gamle førtidspensioner før 2003 kan de alligevel ikke røre. Uanset hvad kan hverken du eller jeg gøre fra eller til lige nu.

Hver dag min mand tager på arbejde er der en risiko for at han får en personpåkørsel som i værste fald giver PTSD. Hvilket vil ødelægge hele vores livsfundament både økonomisk og socialt. Men det kan jeg bare ikke bruge min energi på.

Du har fået pension. Du har ikke energi til ny et nyt forløb. Jeg vil foreslå at du forsøger at slippe tanken og bruger den energi du har tilbage på det liv du har nu.
Tazoom er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-04-2014, 15:37   #20
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vimse88 Se meddelelser
Ind til vidre, er det nok det klogeste. Der er endnu ingen, der har overbevist mig om, at jeg kan slappe helt af.

Det er fint at du har arbejdet med alt dette, men det er ikke fint, at dine behandlere bilder dig ind, at du ikke kan gøre noget NU. Vi kan alle gøre noget NU, og hvis vi gør det samme, så kan det MÅSKE ændre vores tilværelse.

Terapi og behandling er helt fint, bare dne ikke gør folk til passive dukker, der bare accepterer alt hvad de får klasket i hovedet.

Med venlig hilsen
Vimse
Jeg har ingen behandlere, og inden bilder mig noget ind - jeg har kun mig selv, og stoler kun på mig selv, og hvad jeg ellers kan se på skrift med henvisning til en paragraf.

Jeg behøver heldigvis ingen til at fortælle mig, hvad der er bedst for mig. Det ved jeg godt selv.

Så der er intet jeg kan gøre NU, for at sikre mig mod hverken VKO eller fremtidige revurderinger.
Mine papirer med tilkendelsen, bliver ikke anderledes af, at der kommer ny regering. Jeg havde ikke en arbejdsevne den gang - jeg har ikke en arbejdsevne nu, og jeg får det heller aldrig. Så for min skyld kan de revurderer alt det de lyster - de skal være mere end velkomne!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension