K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Skal kommuner ikke overholde loven?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Skal kommuner ikke overholde loven? En af vores bruger phhmw føre en sej og lang kamp for at få gjort noget ved at kommunerne ikke overholder Retssikkerhedsloven § 3 stk.2. Følg hans kamp her kom evt med spørgsmål til phhmw

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-03-2009, 12:39   #71
UllaCliffShads
Hvor skulle jeg ellers være
 
UllaCliffShadss avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-03 2009
Lokation: Ikast-Brande Kommune, Bording
Alder: 50
Indlæg: 113
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
UllaCliffShads er ny på vejen
Føj Claus Hjorth Frederiksen

HAR Claus Hjorth Frederiksen NASTISK TIL BØJLIGHEDER.

Den menneske syn som han har minder om Adolf Hitler tanke gang om den rene rase. I sit 3 rige.

Vis sig i dag sin ansig i Claus Hjorth Frederiksen måde at behandele de syg og svage mennesker.

Man burte anmelde ham til politi for kvaksalveri. I det han går ind på lægernes område hviken han ikke må hvis han ikke selv er uddannet læge.

Sidst redigeret af UllaCliffShads; 25-03-2009 kl. 12:43.
UllaCliffShads er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2009, 14:22   #72
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
-hvem kan og vil bringe dette videre, rent klagemæssigt?

DET KAN DA KUN GÅ FOR LANGSOMT!

Mon man kunne gøre jurist/advokatsamfundet opmærksom på hvad der sker?
Vil det ændre noget?

HVOR F..... ER DE HENNE ALLE SAMMEN
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2009, 15:09   #73
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Ja, de henviser på kryds og tværs til diverse love og paragraffer, så man skal være stormester i skak for at følge med.

Husk, at dette forsøgsprojekt OGSÅ gælder for fleksere, for fleksere følger jo sygedagpengeloven - og dermed også dette hæslige forsøg.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2009, 18:01   #74
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Nå, så må vi se, hvad Hjorten svarer.

Den 1. april....

Sikken dagsorden... pyha... det bliver vist hedt.


Citat:
Sagstitel: L 109 Forslag til lov om ændring af lov om aktiv socialpolitik. (Ændring af 300timersreglen for ægtepar). Af beskæftigelsesministeren (Claus Hjort Frederiksen)
Offentliggør: Offentligt
Afsendt: 23/03-09
Omdelt: 23/03-09

Titel: Samrådsspm. om ministeren kan bekræfte, at der i forbindelse med udarbejdelsen af SFI-rapporten om 300 timers reglen er "forsvundet" 58 mails, til beskæftigelsesministeren

Spørgsmålets ordlyd: Idet henvises til vedlagte 2 uddrag fra DR P1 den 18. marts 2009 ønskes en drøftelse bl.a. af følgende spørgsmål:

- Kan ministeren bekræfte, at der i forbindelse med udarbejdelsen af SFI-rapporten om 300 timers reglen er "forsvundet" 58 mails?

- Vil ministeren forklare, hvad der ligger bag beslutningen om at slette de 58 mails og hvorfor de er slettet i takt med, at DR-Orientering har spurgt ind til dem?

- Hvad var indholdet af ovennævnte mails?

- Hvorfor blev eksistensen af de 58 mails holdt hemmelig?

- Hvis de stadig var tilgængelige, ville de så ændre på SFI rapportens indhold og konklusioner?

- Er det normal praksis i Beskæftigelsesministeriet at lade mails forsvinde?

- Er der i forbindelse med andre undersøgelser slettet mails?

Dok.type: Samrådsspørgsmål (SA)
K-emneord: korrespondance
U-emneord: mail, SFI
http://www.ft.dk/Samling/20081/lovfo...pm/A/index.htm

Og på SAMME møde skal Hjorten OGSÅ svare på følgende:

Citat:
Samrådsspørgsmål Z

Ministeren bedes oplyse, hvorfor han har iværksat forsøg i 17 kommuner, hvor forsøgspersonerne i en gruppe får deres sygedagpenge efter reglerne, mens en anden gruppe kun får dem, hvis de f.eks. er i aktivering mindst 10 timer om ugen, uden at have lovhjemmel hertil? I forlængelse heraf ønskes oplyst, hvornår ministeren har tænkt sig at stoppe de ulovlige forsøg?





På udvalgets vegne





Knud Kristensen

formand
http://www.ft.dk/Samling/20081/almde...pm/Z/index.htm

Og så selvfølgelig også det her:

Citat:
Samrådsspørgsmål Y

Ministeren bedes redegøre for regeringens planer om at ændre de gældende regler, således at alvorligt kræftsyge mennesker ikke længere behøver stille til en samtale i det kommunale jobcenter hver 4. uge, herunder hvordan retningslinierne for sagsbehandlerne i jobcentrene bliver i forhold til at vurdere, hvilke personer der er så syge, at de ikke er omfattet af pligten til at melde sig hver 4. uge?




http://www.ft.dk/Samling/20081/almde...pm/Y/index.htm


__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield

Sidst redigeret af zuza; 25-03-2009 kl. 18:04.
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2009, 12:36   #75
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Og mere fokus på ulovligheder.

Citat:
- Vi har gang på gang oplevet, at Beskæftigelsesministeriet har problemer med at overholde lovgivningen, siger hun til Arbejderen.

Line Barfod henviser blandt andet til indførelsen af kontanthjælpsloftet, som flere eksperter mener er i strid med grundloven, og en nylig sag hvor ministeriet har sat et forsøg i gang med en sygedagpengelov
http://www.arbejderen.dk/index.aspx?..._ID=36&C_ID=37

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-04-2009, 02:26   #76
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Endnu en udsendelse i Orientering af Tynell.

Forsøgene fortsætter på trods af ovenstående.

Et parti har skiftet mening, så forsøget kan fortsætte.

Citat:
Et flertal i Folketinget ville standse beskæftigelsesminister Claus Hjort Frederiksens forsøg med aktivering af mennesker, der er sygemeldt fra deres arbejde.
Citat:
SF, Enhedslisten, Socialdemokraterne og Dansk Folkeparti
Citat:
ikke længere et flertal imod sig.
Citat:
Hvilket parti, der har skiftet mening, ville de ikke oplyse.
Jeg kan da godt gætte.

Det er jo DF, for det er deres VARTEGN at skifte mening.

DF siger en ting, men stemmer på det modsatte. Sådan er det jo altid.

Hør udsendelsen her:

http://www.dr.dk/P1/orientering/inds.../03/221120.htm

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-04-2009, 07:07   #77
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser
Endnu en udsendelse i Orientering af Tynell.

Forsøgene fortsætter på trods af ovenstående.

Et parti har skiftet mening, så forsøget kan fortsætte.









Jeg kan da godt gætte.

Det er jo DF, for det er deres VARTEGN at skifte mening.

DF siger en ting, men stemmer på det modsatte. Sådan er det jo altid.

Hør udsendelsen her:

http://www.dr.dk/P1/orientering/inds.../03/221120.htm

Er det kun mig der ikke kan høre den udsendelse?
  Besvar med citat
Gammel 04-04-2009, 20:26   #78
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Razmo jeg kan godt høre den (skulle bare lige tillade popup først) og jeg bruger firefox...

Mit gæt går også på DF og jeg har skrevet til Thomas Adelsekov (men kan godt være at det måske skulle have været Lennart Damsbo der skulle have haft den.)

Jeg vil for min del gætte på DF men i retfærdighedens navn så ville det jo være bedst at man så det på skrift...

Når man tænker på alt det fordækte der foregår i den her sag så kan det da undre at man fortsætter med julelege , hvad mener de med at man ikke kan oplyse hvem det er der har skiftet mening ...

Kan det tænkes at DF den ene gang efter den anden viser os at de ikke er til at stole på at de kun er varm luft og mund bavl ??

Jeg kan kun forestille mig at hvis det var et af de andre partier der havde skiftet mening så var det pt ude i alle nyheder udråbt af DF hvordan de var vælgesindet ...

Næææ de svage er nok igen solgt til et godt gørenede formål på DF`S alter det er helt til grin det her ....

en ting er at man laver møj en helt anden ting er at man er så dum at man ikke kan stå ved det ....

Citat:
Man kan i disse dage læse og høre følgende ...

Et flertal i Folketinget ville standse beskæftigelses minister Claus Hjort Frederiksens forsøg med aktivering af mennesker, der er sygemeldt fra deres arbejde.

Og de forsøgpersoner, der har fået lukket for udbetalingen af sygedagpenge på grund af forsøget skulle have tilbagebetalt de penge, der er taget fra dem.

Det sagde ordførerne fra SF, Enhedslisten, Socialdemokraterne og Dansk Folkeparti til Orientering for et par uger siden. De mente alle, at forsøget er ulovligt.

Ministerens jurister har siden peget på nye paragraffer, de mente kunne gøre forsøget lovligt. Og har siden været nødt til at ændre forklaring endnu en gang, efter vi kunne dokumentere, at forklaring nummer to heller ikke var i overensstemmelse med loven.

Heller ikke den tredje og seneste paragraf, beskæftigelsesministeriet nu henviser til - gør forsøget lovligt, mener to jurister.

Men forsøget med aktivering af sygemeldte fortsætter alligevel fordi Beskæfitelsesminister Claus Hjort Frederiksen har nemlig ikke længere et flertal imod sig.

Det oplyste ministerens folk i denne uge skulle i samråd om sagen i Folketinget.

Hvilket parti, der har skiftet mening, ville de ikke oplyse. Så meget desto mere spændede var det at høre, hvad ministeren og patierne nu mener om lovligheden af forsøget - efter der nu er gået politik i den.



http://www.dr.dk/P1/orientering/inds.../03/221120.htm


Er det beskæftigelse ministeriets holdning at det ikke kommer den del af befolkningen som er ramt af dette ulovlige forsøg ved ? eller er det den gængse holdning i folketinget at vi som borger ikke kan få at vide hvem det er der har skiftet mening, det er jo en ting der unægteligt er intressant for den syge del af befolkning ...

Jeg håber at du kan afklare for os hvem det er (gættene går på DF ) men i retfærdighedens navn er det jo nødvendigt at få det oplyst og måske også hvorfor det skal være så tophemmeligt ?

Med venlig hilsen
Heidi
fleksjob og førtidspension
www.k10.dk

evt svar vil komme her ... http://www.k10.dk/showthread.php?p=55961#post55961
  Besvar med citat
Gammel 04-04-2009, 21:46   #79
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Så kom der svar og ja ja det er jo DF igen , det er de svages forkæmper

det er helt vildt som de i disse dage stikker folk blår i øjene .. nu er der godt nok ved at være meget politik på siden her (og det er jo ikke det den handler om ) så jeg vil tage det her op i min blog og skriver lige et link til det når jeg har fået lavet et blog indlæg ...

syntes godt nok at vi skal holde DF ansvarlige for både deres vælgesind og støtte til ulovligheder ... se feks bare her .... http://www.k10.dk/blog.php?b=144 og det ved vi jo godt hvordan gik ikk ??

Nå svar fra Thomas Adelskov ...

Citat:

Socialdemokraterne er imod forsøget og mener det er ulovligt. Derfor har vi indkaldt folketinget til en hasteforespørgsel onsdag den 15/4. Vi har imidlertid hørt, at Dansk Folkeparti har skiftet holdning og nu støtter forsøgene.

Med venlig hilsen

Thomas Adelskov
MF
  Besvar med citat
Gammel 05-04-2009, 00:04   #80
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Det kunne jo være der var nogle ministerposter at rede inden lukketid, hvis man føjer Lars Løkke Rasmussen når han skal finde ministre... det siges jo, at han har for vane at være lempelig når mor Pia stiller krav, så hvem ved
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Advarsel Job og førtidspension ErikD Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 44 06-04-2011 00:03
Advarsel!!!! Ragdoll Det er da strengt ! 21 17-04-2009 12:00
Advarsel stenbuk Din historie 2 12-05-2008 22:29
ADVARSEL!!! Willis nhg21 Din historie 0 03-01-2007 14:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension