K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-02-2012, 11:09   #21
benzon
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-07 2011
Indlæg: 29
Styrke: 13
benzon er ny på vejen
Mange gange tillykke det er dejligt det faldt på plads
benzon er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-02-2012, 11:12   #22
Pophår
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2009
Lokation: Syd-Vest DK
Indlæg: 367
Styrke: 15
Pophår er ny på vejen
Vil ønske dig stort tillykke med din pension.

Er selv bevilget fra i morgen også.
Pophår er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-02-2012, 11:17   #23
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Super lækkert tillykke

Hvor gammel er du, hvis du er 67ér er du blot et år ældre end mig.

Må lige se hvilken kommune du også kommer fra, det er jo ikke sådan lige i disse reform tider.

Tillykke med roen, håber du kommer til at nyde det kommende forår sådan rigtigt.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-02-2012, 11:52   #24
blyp67
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-12 2009
Alder: 56
Indlæg: 29
Styrke: 15
blyp67 er ny på vejen
Tak for tillykkerne.
Også stort tillykke til Pophår, dejligt med ro over det
Mvh.
blyp67
blyp67 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-02-2012, 11:55   #25
Mulle11
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2011
Lokation: Sønderjylland
Indlæg: 101
Styrke: 13
Mulle11 er ny på vejen
Hejsa blyp67

Et KÆMPE STPRT tillykke med tilkendelsen af din førtidspension. Det må være en fantastisk følelse og lettelse du sidder med lige nu.
Jeg håber du får en god og lykkelig tid som fp

Mvh.
Mulle11
Mulle11 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2012, 16:27   #26
JP2610
Elsker at være her på K10
 
JP2610s avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2012
Lokation: Rødovre
Indlæg: 56
Styrke: 13
JP2610 er ny på vejen
STOOOOORT tillykke med fp Hvor er det skønt, nu kan du endelig slappe lidt af, få ro på, og se fremad.
Endnu engang mange gange tillykke. Kh JP2610
JP2610 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2012, 22:39   #27
Fib-Spurven
Hvor skulle jeg ellers være
 
Fib-Spurvens avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-10 2011
Lokation: Hovedstadsområdet
Indlæg: 107
Styrke: 13
Fib-Spurven er ny på vejen
Hej blyp67!

Du skriver i første indlæg, at du har fået kvalificeret svagelighedspension siden 2010, og nu har du oven i fået ftp. Et stort tillykke!

Jeg står selv til afskedigelse som tjenestemand pga af sygdom og derfor forhåbentlig til svagelighedspension. Samtidig er jeg under afklaring hos kommunen.

Jeg søger svar på, på hvilken måde en svagelighedspension påvirker kommunens afklaring og de ydelser, man som syg borger egentlig er berettiget til hos kommunen.

Så vidt jeg har forstået en socialrådgiver på CAB, hvor jeg i øjeblikket er henvist til til afklaring, vil et fleksjob betyde, at min svagelighedspension skal bruges til at kompensere min lønnedgang? Er det korrekt?

Blev dit forløb hos kommunen påvirket af, at du blev tilkendt svagelighedspension?

Er dine ydelser blevet reguleret efter din pensionsindtægt? Hvis ja, er der så overhovedet noget tilbage af ftp'en til dig selv?

Undskyld de mange spørgsmål - jeg håber, at nogle svar herindefra kan give mig lidt klarhed.

Mange hilsener fra Fib-Spurven.
Fib-Spurven er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2012, 11:30   #28
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Fib-spurven,

Jeg ved godt at spørgsmålet ikke er til mig, men jeg svarer lidt i forhold til "normalen".

Os der ikke har været tjenestemænd, men har haft tegnet en tab af erhvervsevne (TAE) forsikring i forbindelse med vores pensionsordning, medens vi var raske, kan være så heldige at få TAE til udbetaling i forbindelse med evt. sygdom. Jeg vil tro at det svagelighedspension, er det samme som TAE i jeres "branche".

Nogle TAEér kommer til udbetaling ved 2/3 nedsættelse af erhvervsevnen og nogle ved 50 %. I mit tilfælde hedder den 50% og hvis jeg blev visiteret til et fleksjob ville TAEén ikke blive modregnet ledighedsydelse eller løn i forbindelse med evt. fleksjob. Fleksjobbet ville dog være med løn iht. overenskomst på området og således den laveste, medmindre man kan forhandle sig til yderligere.

Jeg formoder at det er det CAB mener. TAEén eller svageligheds pensionen vil således kompensere for det løn tab man evt. måtte lide i forhold til tidligere ansættelse.

Mht. ftp. der er det således at man må have en indtægt inden der sker fradrag i pensionen. Indtægten er forskellig alt efter om man er gift eller enlig. Du kan checke beløbsgrænserne og evt. regne eksempler på flg. https://www.borger.dk/EMNER/PENSION-...y-ordning.aspx

Ved de forskellige indtægts grænser fradrages herefter 30 kr. pr. kr. 100 i pensionen. Dette kan du også se på borger.dk

Nu kan jeg kun tale for mig selv, men jeg syntes ikke at behandlingen af min pensionssag har båret præg af at jeg modtager TAE. Pensionsnævnet spurgt ved sidste indstilling hvad det var for noget og hvorfor jeg modtog det. Tjaaa fordi jeg har nedsat arbejdsevne jo !!!
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2012, 12:31   #29
joka
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
jokas avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-12 2011
Lokation: Herlev
Alder: 67
Indlæg: 314
Styrke: 13
joka er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af blyp67 Se meddelelser
Hej igen alle

Så steg humøret lige en del.

Har fået førtispension fra i morgen d 01/03-2012

Så det er bare dejligt, så er der ro over det.

Håber det går jeg alle rigtigt godt i det her "system" som kan være rigtigt træls.

Mvh.
blyp67

Stort tillykke med afgørelsen.

Hilsen Karin
__________________
Ftp fra 01.03.2012
joka er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2012, 10:35   #30
Fib-Spurven
Hvor skulle jeg ellers være
 
Fib-Spurvens avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-10 2011
Lokation: Hovedstadsområdet
Indlæg: 107
Styrke: 13
Fib-Spurven er ny på vejen
Hej Enteneller!

Tak for dit svar og de gode links.

Jeg var til samtale på CAB i går og fandt ud af, at man mente, at svagelighedspensionen kunne supplere indtægten, hvis man pga af sygdom blev nødt til at gå ned i tid, for kommunen mener, at et timetal på 20-37 timer om ugen gør én selvforsørgende.

Knus fra Fib-Spurven.
Fib-Spurven er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Søgt førtidspension i 15 år. mullamulla3 At søge førtidspension 10 20-04-2013 18:40
Har lige søgt førtidspension ( 2013 ) mookmik At søge førtidspension 39 10-02-2013 13:58
Mangler personer som har søgt førtidspension AndersHansen Politik og Samfund 3 11-11-2009 18:22
Netop søgt førtidspension. Pusling Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 02-04-2009 17:42
arbejde & førtidspension: Hvad har kommunen fortalt dig? FlemmingLeer Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 27-06-2008 22:49




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension