K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-03-2009, 15:32   #11
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
hej paw

jeg er stadig sygemeldt af lægen, kan man arbejdsprøves når man er sygemeldt, eller venter de til man bliver rask?


ja det kan man, med mindre at der er stor risiko for dit helbred bliver forværret af det

vil anbefalde dig at du tager ned til din læge og snakker med hende/ham om det
da det er vigtigt du har din læge med i hvad der foregår

og hvis du er medlem af en faGforening kan de måske hjælpe med at køre sagen,
rp. er meget vigtigt at alt kommer med i den
om hvordan du har det og hvis du får noget medicin husk at det også kommer med der i, jeg fik det sadt ind under det punkt der hedder HELBRED: og skrev det medicin jeg får og hvor meget og så skrev jeg også, hvad jeg fejler: med diagnoser på

der er nemlig ingen punkt hvor de to ting kommer ind under, da de ikke vil se på hvad du/man fejler, men hvad man kan af arbejde,

ønsker dig alt held og lykke med sagen

jeg gik selv i 12 år uden afklaring
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2009, 16:02   #12
Bambi
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Lokation: Assens
Indlæg: 66
Styrke: 16
Bambi er ny på vejen
Hej Paw.

Dejligt at du har fået dig en dejlig kæreste og kommet ud af dit misbrug.
Jeg skriver ikke mere for det ser ud som om at de andre ved hvad de laver :-)
Knæk og bræk.
Bambi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2009, 16:02   #13
paw thomsen
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2009
Indlæg: 148
Styrke: 16
paw thomsen er ny på vejen
Tusind tak for hjælpen Peacock, jeg studsede lidt ved det du sagde med du havde ventet 12 år på en afklaring. Det er da strengt af kommunen at lade dig vente så længe, jeg håber du har fået din pension nuPaw
paw thomsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2009, 16:27   #14
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
hejsa igen

hov.. ja det fik jeg da ikke skrevet paw

jeg blev bevilget førtidspension pr, 1/2-2009 har lige et link hvor du/i kan se/læse min kamp den var hård, ville ønske at andre ikke også bliver udsadt for det, men desværrer er der mange der har gået lige så mange år som mig og enda osse dem der har gået længere og stadig går i uvisheden http://www.k10.dk/showthread.php?t=480
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2009, 08:34   #15
paw thomsen
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2009
Indlæg: 148
Styrke: 16
paw thomsen er ny på vejen
hej peacock. Har lige læst om din kamp, hvor er du sej. Da min kæreste søgte, var det lidt på samme grundlag som dig, hun blev operet for en godartet svulst og cyste i hjernen. Hun kom en tur forbi voksenpsykologisk kontor, og 2 måneder efter fik hun pensionen, så der er åbenbart kæmpeforskel på hvad folk skal igennem. det glæder mig meget, du har fået fred i dit liv fra Paw
paw thomsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2009, 11:02   #16
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
1000 tak paw

jeg har stadig ikke fattet at det er slut nu..
jeg har marrigt og tror at når telefonen ringer at det er kommunen, det går nok længe åbenbart før jeg fatter det

jeg krydser finger for dig at din sag ikke kommer til at trække ud
og du også kan få ro
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2009, 11:00   #17
paw thomsen
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2009
Indlæg: 148
Styrke: 16
paw thomsen er ny på vejen
Arbejdsprøvning?

Hej alle Jeg er igang med at lave ressourceprofil sammen min sagsbehandler, og venter på at komme i arbejdsprøvning på reva syd.hvem bestemmer hvor mange timer man skal have om ugen? hvor lang tid varer forløbet? kommer revas udtalelser med i ressourceprofilen? og starter de 3 mdr. pensionsansøgning først efter arbejdsprøvning? Det blev en masse spørgsmål på en gang. Håber nogen kan hjælpe mig. Knus Paw
paw thomsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2009, 11:20   #18
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
du bestemmer hvor mange timer du kan klare i samråd med din krop.... de andre vil gerne bestemme at du skal være der i mange timer.. men kan du ikke så lyt til dig selv. du kan prøve at være der, men for din egen skyld skal du gå hjem inden det bliver for slemt. og skriv dagbog for hele døgnet.. om smerter, træthed osv..
Der er stor forskel på hvad de ønsker af timer og hvad du evt. kan holde til... og den første uge går måske meget fint, men efterhånden bliver ens krop udkørt og man kan holde til mindre timer.. det var ialfald min erfaring...
jeg er sikker på at du får lidt flere råd om rigtige regler og §§
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2009, 11:24   #19
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af paw thomsen Se meddelelser
Hej alle Jeg er igang med at lave ressourceprofil sammen min sagsbehandler, og venter på at komme i arbejdsprøvning på reva syd.hvem bestemmer hvor mange timer man skal have om ugen? hvor lang tid varer forløbet? kommer revas udtalelser med i ressourceprofilen? og starter de 3 mdr. pensionsansøgning først efter arbejdsprøvning? Det blev en masse spørgsmål på en gang. Håber nogen kan hjælpe mig. Knus Paw
Man kommer som regel til en orienterende samtale på reva, hvor der i fællesskab udarbejdes mål og handleplan for det kommende forløb.

Ang hvor mange timer pr uge....så er det noget i skal finde ud af sammen...ud fra hvad du kan...
Et reva forløb vil typisk vare ca 3 måneder...men det kan variere fra person til person...
Selve reva´s udtalelser kommer ikke i RP...men det i kommer frem til derude...det kommer som regel i...

Når man søger efter en §18...så skal kommunen afprøve alle muligheder i loven...og det betyder at det godt kan komme til at tage en del tid...da de skal undersøge om det skal være revalidering, fleksjob, førtidspension...

På reva vil man prøve at finde ud af hvor meget arbejdsevne du har tilbage...
Ud fra det...så kan man finde ud af om du skal revalideres, i fleksjob, eller om det er en pension...

De 3 måneder du skriver om...de starter først når sagen overgår til behandling af førtidspension...
Du kan bede om at få det på skrift når sagen overgår....
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2009, 17:36   #20
paw thomsen
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2009
Indlæg: 148
Styrke: 16
paw thomsen er ny på vejen
Mange tak for jeres svar, man kan ligesom bedre slappe af når man ved hvad der skal ske. paw
paw thomsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
40 år som kronisk smertepatient, orker snart ikke mere.Gode råd er mere end velkomne. Roedspaetten Alt det andet 50 02-12-2011 08:07
Kan ikke mere Spearl Alt det andet 11 05-10-2011 20:52
Mon kontrollen ikke bliver mere og mere hverdag.... Zastrow Politik og Samfund 13 22-03-2011 17:52
Kan ikke mere Gizmomis Alt det andet 8 20-02-2009 22:16
Jeg kan ikke mere.. magter ikke mere.. frhansen Dit og Dat 18 23-11-2008 14:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:41.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension