K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-05-2011, 20:51   #11
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Den link som logikeren har sat ind er ret god at læse. LÆS DEN OG FORSTÅ !

Fleksjobordningen bliver IKKE afskaffet. Den bliver bare lavet om med en ny tilskudsmodel.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2011, 20:56   #12
nensypigen
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-03 2010
Lokation: *******
Alder: 39
Indlæg: 684
Styrke: 15
nensypigen er ny på vejen
ja men førtidspensionen til unge under 40 og det et mareridt for os unge der er syge:-/
nensypigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2011, 20:57   #13
Lille mig
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-09 2010
Indlæg: 72
Styrke: 14
Lille mig er ny på vejen
Kan kun sige, at jeg ikke håber den bliver godkendt. For det er da lige til at op af.

Ja det er sku ufattelig, at de ikke har forstået, at sygdom ikke spørger om ens alder -Den kommer om man er ung eller gl.. Dette er et faktum.

Er så træt af, at høre, jamen du er jo ikke så gammel -

& pøj pøj
Lille mig er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2011, 21:21   #14
PiaL
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Indlæg: 394
Styrke: 14
PiaL er rigtig godt på vej
Hør nu lige her: for det første er de slet ikke færdige med at snakke om førtidspensionen - den er ikke en del af det der er aftalt i dag - læs nu Logikerens link!

Dernæst: det har hele tiden været sådan, at hvis man f.eks. er lam fra halsen og ned som 25 årig, så kommer man på førtidspension. Så den er ikke som sådan afskaffet for folk under 40, men der skal meget vægtige grunde til at give den, og her kommer de psykiske sygdomme under pres.

Prøv nu at lade være med at gå i selvsving.... det gavner ingen og slet ikke jer selv at køre op over det her. Vi har valgkamp - vent nu og se, hvad det ender med. Jeg tror ikke, at det er landspolitikernes indstillinger og meninger, der er noget galt med, men kommunernes forvaltning af dem. Er det ikke i bund og grund en smuk tanke, at unge mennesker med psykiske problemer skal have alle chancer for at kunne skabe en tilværelse, som også rummer et arbejde, HVIS DET ER MULIGT? Det synes jeg faktisk, men jeg synes til gengæld også, at vores kommuner skamrider mennesker i en kassetænkning - og det er DER, der skal ryddes op med den store gravko!
__________________

Mange hilsener
Pia

not much is so much more than nothing
PiaL er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2011, 21:47   #15
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
piaL skriver
vores kommuner skamrider mennesker i en kassetænkning

Ja og du har kun set toppen af isbjerget, det bliver meget være endnu
det er jo helt grotesk, at jeg skal være glad for mine fysiske sygdomme
da netop de psykiske sygdomme kommer under pres
rigtig mange vil leve på kontanthjælp i rigtig mange år
for det er både pension og fleks der skal reduceres

samt når den nye lov bliver vedtaget, begynder du alså helt fra nul
om du har været 3-5 år i systemet spiller ingen rolle

samt hvor er der nogen penge til behandling
ingen steder
så derfor kommer der heller ikke flere i arbejde
det er helt sikkert
for kommunerne laver ingen indsats overhovedet, for det koster penge
uden over kontanthjælpen
har ikke set skyggen af hjælp i 3 år
jeg er nok ikke den eneste

Sidst redigeret af MTVRV1; 16-05-2011 kl. 21:57.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2011, 03:49   #16
Danmark
Banned
 
Danmarks avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-05 2011
Indlæg: 71
Styrke: 0
Danmark er ny på vejen
Jeg miner at Danmarks økonomi er på konkurs.
Danmark er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2011, 07:12   #17
Andepigen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: København
Indlæg: 157
Styrke: 14
Andepigen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af PiaL Se meddelelser
Hør nu lige her: for det første er de slet ikke færdige med at snakke om førtidspensionen - den er ikke en del af det der er aftalt i dag - læs nu Logikerens link!

Dernæst: det har hele tiden været sådan, at hvis man f.eks. er lam fra halsen og ned som 25 årig, så kommer man på førtidspension. Så den er ikke som sådan afskaffet for folk under 40, men der skal meget vægtige grunde til at give den, og her kommer de psykiske sygdomme under pres.

Prøv nu at lade være med at gå i selvsving.... det gavner ingen og slet ikke jer selv at køre op over det her. Vi har valgkamp - vent nu og se, hvad det ender med. Jeg tror ikke, at det er landspolitikernes indstillinger og meninger, der er noget galt med, men kommunernes forvaltning af dem. Er det ikke i bund og grund en smuk tanke, at unge mennesker med psykiske problemer skal have alle chancer for at kunne skabe en tilværelse, som også rummer et arbejde, HVIS DET ER MULIGT? Det synes jeg faktisk, men jeg synes til gengæld også, at vores kommuner skamrider mennesker i en kassetænkning - og det er DER, der skal ryddes op med den store gravko!
Meget enig! Godt skrevet

Lad os nu vente og se. Ingen panik på forhånd, ingen VED reelt noget som helst lige nu. Ro på.
Andepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2011, 07:16   #18
Hanna
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-04 2010
Indlæg: 242
Styrke: 15
Hanna er ny på vejen

Os her på K10 der er en smule inde i, hvordan man får førtidspension, og hvad der skal til, ved at regeringen ikke ved, hvad de har fat i overhovedet.

Regeringen forklare om førtidspensionsreformen at "hvis det er helt åbenlyst, at folk ikke kan arbejde, kan der gives førtidspension også til dem under 40 år.

Sandheden er, at sådan er det allerede. Man får kun førtidspension, når det er helt åbenbart, man ikke kan forsørge sig selv.
Så ændringerne bliver ikke særlig store i realiteten. Men det ved regeringen ikke endnu.

Jeg ville ikke være særlig nervøs, hvis jeg var mellem 18 og fyrre år
.
Hanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2011, 09:26   #19
PiaL
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Indlæg: 394
Styrke: 14
PiaL er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hanna Se meddelelser

Os her på K10 der er en smule inde i, hvordan man får førtidspension, og hvad der skal til, ved at regeringen ikke ved, hvad de har fat i overhovedet.

Regeringen forklare om førtidspensionsreformen at "hvis det er helt åbenlyst, at folk ikke kan arbejde, kan der gives førtidspension også til dem under 40 år.

Sandheden er, at sådan er det allerede. Man får kun førtidspension, når det er helt åbenbart, man ikke kan forsørge sig selv.
Så ændringerne bliver ikke særlig store i realiteten. Men det ved regeringen ikke endnu.

Jeg ville ikke være særlig nervøs, hvis jeg var mellem 18 og fyrre år
.
Jeg er enig med dig, Hanna, men igen vil jeg gerne trække kommunernes rolle frem! Jeg tror simpelthen ikke, at landspolitikere på nogen måde kan forestille sig - og derfor måske heller ikke helt tror på - at det virkelig er rigtigt, at man bliver kostet rundt i manegen på den sindssyge måde, som det sker. For 1½ år siden ville jeg heller ikke selv have troet på det.... nu er jeg blevet klogere på egen krop, men jeg oplever at folk reagerer sådan "ahhhh, come on...." når jeg fortæller om, hvordan det er.

Det er jo totalt vanvittigt, ik.
__________________

Mange hilsener
Pia

not much is so much more than nothing
PiaL er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2011, 10:12   #20
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hvad mener I med at de psykiske sygdomme kommer under pres ? Er det bare for sjov at jeg lige har ligget 2 timer på sofaen fordi min krop er totalt bombet af min psyke ?????

Jeg har ikke læst det I henfører til om 2020 planen !! Tror de ikke at vi psykisk syge er rigtigt syge ?? Skal vi bare tage os samme eller hvad ?

Hva f... er meningen ??

Mht. til at være syg som ung, der håber jeg da dælme at de har tænkt på et alternativ til kh.??
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Min forskudsopgørelse - nu er jeg ved at gå i panik Sidy Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 10-11-2010 19:17
Fuldstændig Off Topic ;) Tante Ana Dit og Dat 1 07-02-2009 20:13
Er fuldstændig kulret :-) søsser s Alt det andet 12 03-09-2008 11:27
Panik! benteh Spørgsmål ang fleksjob 1 31-10-2006 14:48




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension