K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-06-2011, 11:10   #1
Jesper_dk
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 10-08 2010
Indlæg: 56
Styrke: 14
Jesper_dk er ny på vejen
Afklaring

Hej håber at der nogle kloge hoveder herinde der kan svare på mit spørgsmål......
Jeg fik for godt 1 år siden lavet en stivgørende operation i lænden + fjernelse af diskusprolabs og er lige blevet scannet igen men der er ikke mere at gøre,har stadig rigtig mange smerter og har svært ved bare at klare de daglige gøremål herhjemme.
Jeg afventer nu at skulle på smerteklinik for at blive dækket best ind mht mine smerter.
Mit spørgsmål er nu at jeg venter på at skulle i arbedsprøvning for at få afklaret om jeg skal visiteres til fleks eller ?
Har det at man er indstillet til smerteklinik nogen indflydelse på ens afklaring ? jeg mener,hvis mine smerter bliver mindre kræver de så at jeg skal kunne arbejde mere?
Mvh Jesper
Jesper_dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2011, 11:13   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
indstillet til smerteklinik nogen indflydelse på ens afklaring

vil ikke anbefale og komme i arbejdsprøvning før du er udredt på smerteklinikken

fordi så kan kommunen påpege du har været under behandling og derfor kan man ikke regne med en arbejdsprøvning. hvis du skulle få det bedre
så kan du komme ud i flere arbejdesprøvninger.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2011, 11:17   #3
Jesper_dk
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 10-08 2010
Indlæg: 56
Styrke: 14
Jesper_dk er ny på vejen
Tak for svaret....nu er det sådan at mine sdp ophører 1.november og jeg har hørt der er meget lang ventetid på at komme på smerteklinik..er det rigtigt?
Mvh jesper
Jesper_dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2011, 11:25   #4
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
kender ikke til smertekliniken, men ja har også hørt der meget lang vente tid

det er hele problemet i systemet, nemlig ventetid.
har selv ventet 3-6 måneder i gennem 9 år for hver ny undersøgelse

problemet er bare hvis du skal i arbejdsprøvning inden, så kan kommunen underkende den
da man ikke kan vurdere din arbejdsevne, før behandlingsmulighederne er udtømte
det er lidt over 2 år siden jeg var i arbejdsprøvning og den kan man ikke bruge til noget i dag. Er endnu ikke afklaret,
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2011, 11:29   #5
Jesper_dk
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 10-08 2010
Indlæg: 56
Styrke: 14
Jesper_dk er ny på vejen
Ja det utrolig at man skal proppes med medicin for at skulle kunne arb nogle få timer
Jesper_dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2011, 11:35   #6
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Det kommer lidt an på hvordan det er formuleret i dine papirer..

Her har min læge skrevet at jeg muligvis vil have nytte af at komme på en smerteklinik, men at det kun vil forbedre min egen livskvalitet, og ikke forbedre min arbejdsevne..

Så kommunen venter ikke på forløb på smerteklinik nu...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2011, 11:39   #7
Jesper_dk
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 10-08 2010
Indlæg: 56
Styrke: 14
Jesper_dk er ny på vejen
Tak pip....det er også,hvad jeg fik at vide at det muligvis ville kunne forbedre min livskvalitet.Men venter stadig på papirerne.
Mvh Jesper
Jesper_dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2011, 11:40   #8
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Jesper_dk Se meddelelser
Tak pip....det er også,hvad jeg fik at vide at det muligvis ville kunne forbedre min livskvalitet.Men venter stadig på papirerne.
Mvh Jesper
Kontakt evt. den pågældende læge og gør opmærksom på, at det er meget vigtigt, at det bliver formuleret korrekt, så kommunen ikke kan vende eller dreje den.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2011, 11:43   #9
Jesper_dk
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 10-08 2010
Indlæg: 56
Styrke: 14
Jesper_dk er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Kontakt evt. den pågældende læge og gør opmærksom på, at det er meget vigtigt, at det bliver formuleret korrekt, så kommunen ikke kan vende eller dreje den.
Tak...Jeg ringer til ham i morgen
Jesper_dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2011, 12:47   #10
Vibbe
Afhængigheds tegn af K10
 
Vibbes avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-04 2011
Lokation: Sønderjylland
Alder: 58
Indlæg: 375
Styrke: 14
Vibbe er ny på vejen
Hejsa !
Har lidt erfaring med smerteklinikker - og ja : der er rigtig lang ventetid ! Men du skal være opmærksom på at du kan forlange at komme på en privat smerteklinik hvis ikke der kan tilbydes dig tid inden for 4- 6 uger ! Din sagsbehandler kan faktisk - eftersom det er af afgørende betydning for din sag på kommunen - gå ind og hjælpe med at finde en privat smerteklinik - de har link til en eller anden database hvor de private anfører deres ventetid. Det er absolut ikke alle sagsbehandlere der gør det - men er ventetiden over de 4- 6uger ( hvilket den faktisk er overalt - check selv ventetider på nettet) så SKAL du have mulighed for privat !
De 3 smerteklinikker der har været involveret i min sag har ALLE efter 1. besøg skrevet til kommunen at så længe jeg var i et "udredningsforløb" og at der fortsat ikke var tegn på bedring trods forskellige tiltag så var det efter deres opfattelse ikke muligt at arbejdsprøve mig - to af dem gav en prognose for hvornår det om muligt kunne lade sig gøre. Det med prognosen kan vise sig at have væsentlig betydning for din videre sag ! Fordi hvis du risikere at komme i klemme og udsigten hedder kontanthjælp er det vigtig med ordlyden - og er PROGNOSE nævnt og fastlagt kan det betyde en mulig forlængelse af sygedagpengene !
PØj pøj
KH
Vibbe
Vibbe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
afklaring Mølgaard Alt det andet 3 22-06-2012 11:01
afklaring jomfruen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 14-01-2009 13:54
job og afklaring skattepige Spørgsmål ang fleksjob 7 15-08-2008 16:57
afklaring ann Spørgsmål ang fleksjob 3 26-03-2006 21:30




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension