K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-03-2014, 22:34   #1
Lit
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 01-02 2014
Indlæg: 3
Styrke: 0
Lit er ny på vejen
Kan det virkelig være rigtigt ??

Jeg føler mig virkelig totalt "lost", jeg ved simpelthen ikke hvad jeg snart skal stille op, og håber at der er nogen herinde der kan rådgive mig.
Jeg er godkendt flexjobber, jeg blev godkendt i 2011, inden da har jeg 10 år været i virksomhedspraktikker i flere perioder, har haft nogen perioder hvor jeg har været sygemeldt pga. depressioner, og en ulykke i 2008. Efter jeg blev godkendt til flexjob, har jeg igen været ude i virksomhedspraktikker, som desværre ikke førte til job, de var super glade for at have mig, men efter ½ år i praktik stoppede det, da de ikke havde økonomi til at ansætte mig.
I november 2013 ryger jeg igen i en praktik, hvor jeg er så heldig at der i løbet af min praktik er en medarbejder der sygemelder sig, og jeg har fået 3 mdr midlertidig ansættelse, som udløber 30 april.
Jeg har nu 3 gange siden 1 februar hevet fat i jobcenteret, for at få dem til at sende mig på 2x 5 dages kursus (Fordelt over 5 uger), som gør at jeg er rustet til at overtage den sygemeldtes stilling når den bliver ledig (Hun kommer ikke tilbage). Men jobcenteret vil ikke sende mig på dette kursus, fordi min arbejdsplads ikke har mulighed for give en 110 % garanti for at det er mig der får dette job.
De er super glade for at have mig, og jeg ved at flere medarbejdere ønsker at beholde mig, men med ledelsens øjne har jeg 2 forhindringer... 1. jeg er flexjobber, så de er i tvivl om jeg vil kunne klare jobbet fast, 2 jeg har ikke de kurser jeg skal have, hvilket vil sige at de skal betale dem, og undvære mig mens jeg er afsted. I dette "firma" vil man helst ansætte folk som har været igennem disse.
Jeg tænker.. jeg har ingen uddannelse overhovedet, det må da forbedre mine muligheder uanset om jeg kan blive der hvor jeg er nu eller ej.
Jeg vil da kunne bruge det til at søge lign stillinger.
Kan det virkelig være rigtigt at jobcenterne ikke må sende borgere på kursus for at forbedre deres muligheder for at få et job, men kun må sende folk afsted hvis der er 110% garanti job bagefter ?????
Føler virkelig at jobcenteret, sætter en kæp i hjulet lige nu :/
Lit er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2014, 00:44   #2
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Prøv at få hjælp af din fagforening.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2014, 07:25   #3
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
ja de må ikke bruge penge på, at sende dig i kursuser der ikke giver job, hvis din arbejdes giver ikke med sikkerhed, vil ansætte dig, er det ikke muligt,

Hvis de ansætter dig, med et krav om du skal have det kursus , så skal de give dig det.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2014, 08:56   #4
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lit Se meddelelser
Men jobcenteret vil ikke sende mig på dette kursus, fordi min arbejdsplads ikke har mulighed for give en 110 % garanti for at det er mig der får dette job.
Har du på skrift, at kommunen ikke vil give dig dette kursus?
Ellers se at få det.

Klag over, at kommunen ikke vil give dig kurset.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2014, 08:59   #5
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Få kommunen til at skrive at de vil bevilge kurset hvis du får jobbet.. så ved arbejdsgiver at han ikke kommer til at betale for det hvis han ansætter dig.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension