K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-05-2007, 11:54   #1
rpigen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-05 2007
Indlæg: 8
Styrke: 0
rpigen er ny på vejen
Flex i mandens firma??

Hej.... Jeg er ny herinde og har et spørgsmål. Jeg har igennem 1½ år været i såkaldt praktiv via reva i min mands firma...... Nu slutter revalderingen og jeg vil gerne høre om det er muligt at oprette en flexstilling til mig her eller om det ikke er tilladt at han har mig i flex, når vi er gift??. Nogen der ved noget??
rpigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2007, 12:09   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
RE: Flex i mandens firma??

Hej rpigen.

Man kan godt få fleksjob i sit eget firma, så mit GÆT er, at det kan du også i din mands firma.
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2007, 21:48   #3
Socialformidleren
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2007
Indlæg: 46
Styrke: 18
Socialformidleren er ny på vejen
RE: Flex i mandens firma??

Der står intet om i lovgivningen om at man ikke kan få fleksjob i sin ægtefælles firma - men mener der ligger en sm-afgørelse på dette spørgsmål.

Men mener også den er forholdsvis af ældre dato og mere var relevant den gang hvor man ikke arbejdsprøvede ansøgere eksternt, så umiddelbart skulle der ikke være noget i vejen for det.

Soc.formidleren
Socialformidleren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2007, 18:16   #4
Elsebeth
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-12 2006
Indlæg: 46
Styrke: 18
Elsebeth er ny på vejen
RE: Flex i mandens firma??

Hej..
Min kommune var i starten meget forhippede på at jeg skulle i flexjob i min mands firma, så det må da absolut være ok.
Jeg ville ikke, da jeg havde brug for at komme ud, have rigtige kolleger og rakke bossen ned.
Dette synes jeg var alt for svært at opfylde i vores egen virksomhed

Jeg fandt selv mit flexjob og er meget glad for det.
Knus Elsebeth
Elsebeth er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2009, 11:36   #5
Mouse
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-03 2009
Indlæg: 35
Styrke: 16
Mouse er ny på vejen
Ja jeg kunne også godt tænke mig at vide om man komme i flex hos sin ægtefælle??

Hvordan søger man flex?? Er pt sygemeldt og kommunen vil have mig til at tage en ny uddannelse, men det tror jeg ikke at jeg magter, så kan man komme i praktik hos sin ægtefælle med henblik på flex??
Mouse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2009, 13:00   #6
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Du skal nok den tunge vej igennem en anden uddannelse, før du kan få fleks.

Sådan er loven. Alt skal være afprøvet, før man får fleks.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2009, 13:19   #7
Mouse
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-03 2009
Indlæg: 35
Styrke: 16
Mouse er ny på vejen
Hej Zuza.

Det er da forkasteligt at sende en person igennem en udannelse når nu diagnoserne er : Piskesmæld, hypermobile led, tennisalbue og fibromyalgi!!!!!!!!!!!!!
Mouse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2009, 13:25   #8
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Ja, men det er jo arbejdsevnen, der afgør det, ikke diagnoserne.

Det er jo netop det, der blev ændret i 2003. Loven siger, at ALT skal være afprøvet, hvis det ikke er åbenbart formålsløst.

Et eller andet sted er det vel også ok, for der er jo forskellige grader af, hvor hårdt "angrebet" man er af sin diagnose.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2009, 14:33   #9
Morgause
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 475
Styrke: 16
Morgause er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser
Ja, men det er jo arbejdsevnen, der afgør det, ikke diagnoserne.

Det er jo netop det, der blev ændret i 2003. Loven siger, at ALT skal være afprøvet, hvis det ikke er åbenbart formålsløst.

Et eller andet sted er det vel også ok, for der er jo forskellige grader af, hvor hårdt "angrebet" man er af sin diagnose.


Ændringen af loven betyder også, at folk, der f.eks. lider af sjældnere eller systemiske sygdomme, der er svære at diagnosticere, kan få pension, hvilket var umuligt før.

Til gengæld gad jeg godt at have, at kommunerne lærte betydningen af 'åbenlyst formålsløst' at kende. I Kbh's kommune er det f.eks. = terminalt syg, hvilket jeg bestemt ikke tror, var meningen med lovteksten - for så havde der vel stået terminalt syg og ikke 'åbenlyst formålsløst'.
Morgause er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Vikar Firma ? dobar Spørgsmål ang fleksjob 2 20-02-2012 13:11
Førtidspension og mandens indtægt DIS (Dansk Internationalt Skibsregister) Joan1958 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 07-06-2010 09:37
Minister vil se på sag om job-firma Webmaster K10 Nyheder 0 03-04-2010 13:20
Løntilskud firma Tovery Alt det andet 6 07-01-2010 11:56
Flex job hos et stort firma Mazino Alt det andet 4 26-09-2009 08:22




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:09.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension