K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-08-2009, 11:05   #1
Sommerfugl
Føler sig hjemme på K10
 
Sommerfugls avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2008
Indlæg: 29
Styrke: 16
Sommerfugl er ny på vejen
Hvilken fagligorganisation - kan man selv vælge

Hej alle kloge personer herinde. ( Jeg er stadig imponeret over den viden der er samlet i dette forum )

Nu er fleksjobbet på plads ( næsten ), for der skal så lige findes en tilskudssats mv. Kommuen siger at de plejer at bruge en fast organisation, men jeg vil gerne have min egen med, da de har været med i hele den lange sag. Desuden syntes jeg ikke lige at deres valg passer til jobbet.

Jeg skal ansættes ( eller fortsætte er det jo ) i et fag uden overenskomst og inden for et fag som passer til min fagforeningen. Det vil være lettest for mig at bruge dem, da de er inde i sagen, fundet satsen mv. frem til kommunen. Men må jeg selv vælge det ?
Sommerfugl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2009, 11:13   #2
Havedammen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Havedammens avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2009
Lokation: Struer Kommune
Indlæg: 178
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Havedammen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Sommerfugl Se meddelelser
Hej alle kloge personer herinde. ( Jeg er stadig imponeret over den viden der er samlet i dette forum )

Nu er fleksjobbet på plads ( næsten ), for der skal så lige findes en tilskudssats mv. Kommuen siger at de plejer at bruge en fast organisation, men jeg vil gerne have min egen med, da de har været med i hele den lange sag. Desuden syntes jeg ikke lige at deres valg passer til jobbet.

Jeg skal ansættes ( eller fortsætte er det jo ) i et fag uden overenskomst og inden for et fag som passer til min fagforeningen. Det vil være lettest for mig at bruge dem, da de er inde i sagen, fundet satsen mv. frem til kommunen. Men må jeg selv vælge det ?
Hej

Da du er en fleksjobber, så er du jo på det der hedder overførsels indkomst og jeg kender ingen fagforening der dækker overførselsindkomster.

Så for mig at se er det spild af penge for dig fordi du vil aldrig kunne deltage i lønforhandlinger ect..

Mvh Havedammen
Havedammen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2009, 12:00   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Havedammen det passer ikk

Når man ansættes i et fleksjob så er der ikke meget stor forskel på det og så på det ordinærejob jeg kender mange en flekser der havde været grelt stillet hvis ikke de havde haft deres fagforening med på sidelinjen.

sommerfugl når det er sagt så forstår jeg ikke hvad din kommune mener med at de har en med som de altid bruger det kan man da ikk he he

Lad os sige at du er udannet pædagog så er det bupl der deltager
er du kontor eller forretning så er det HK
er du jord beton arbejder så er det 3F

det er den fagforening der er inden for det område ...

Da jeg startede i min job var det HK fordi jeg skulle ind på kontor før der var jeg i 3F da jeg så blev ansat på kontor skiftede jeg til HK

det var også et sted uden overenskomst men da det jo var et kontor ja så var det HK ...

Hvis jeg var dig så ville jeg køre til fagforeningen og høre hvad de siger til det og jeg ville skrive til kommunen når tiden kommer og høre om jeg har forstået dem rigtigt ...

Der er frit fagforenings valg her til lands og derfor kan du sagtens blive i din fagforening og de kan også tage dine tvister hvis de skulle komme med den arbejdsplads du er på selv om de ikke har været med ved forhandlingerne ...

Havedammen jeg vil anbefale dig at læse det her (og andre også )

http://www.clh.dk/?id=1474#c3999
  Besvar med citat
Gammel 26-08-2009, 17:35   #4
Thelma
Hjemmevant på K10
 
Thelmas avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2008
Lokation: København
Indlæg: 281
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Thelma er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Havedammen det passer ikk

Når man ansættes i et fleksjob så er der ikke meget stor forskel på det og så på det ordinærejob jeg kender mange en flekser der havde været grelt stillet hvis ikke de havde haft deres fagforening med på sidelinjen.

sommerfugl når det er sagt så forstår jeg ikke hvad din kommune mener med at de har en med som de altid bruger det kan man da ikk he he

Lad os sige at du er udannet pædagog så er det bupl der deltager
er du kontor eller forretning så er det HK
er du jord beton arbejder så er det 3F

det er den fagforening der er inden for det område ...

Da jeg startede i min job var det HK fordi jeg skulle ind på kontor før der var jeg i 3F da jeg så blev ansat på kontor skiftede jeg til HK

det var også et sted uden overenskomst men da det jo var et kontor ja så var det HK ...

Hvis jeg var dig så ville jeg køre til fagforeningen og høre hvad de siger til det og jeg ville skrive til kommunen når tiden kommer og høre om jeg har forstået dem rigtigt ...

Der er frit fagforenings valg her til lands og derfor kan du sagtens blive i din fagforening og de kan også tage dine tvister hvis de skulle komme med den arbejdsplads du er på selv om de ikke har været med ved forhandlingerne ...

Havedammen jeg vil anbefale dig at læse det her (og andre også )

http://www.clh.dk/?id=1474#c3999
Hej Fuldstændigt rigtigt Heidien, ang lønforhandling med fagforening.

Jeg har netop idag været til lønforhandling med BUPl og min nye arbejdsplads, (har fået nyt flexjop fra 1-9 ) jeg er uddannet pædagog og har krav på en nyudannet pædagogløn plus mine års accinitet og diverse tillæg, jeg var rigtig glad at BUPL var med i dag og fik forhandlet mere i løn end det jeg skal have ifølge overenskomsten.

Så ja det er en god ide at have sin fagforening med til lønforhandlingerne.
KH; Thelma.
Thelma er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2009, 12:01   #5
Havedammen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Havedammens avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2009
Lokation: Struer Kommune
Indlæg: 178
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Havedammen er ny på vejen
Thumbs up

Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Havedammen det passer ikk

Når man ansættes i et fleksjob så er der ikke meget stor forskel på det og så på det ordinærejob jeg kender mange en flekser der havde været grelt stillet hvis ikke de havde haft deres fagforening med på sidelinjen.

sommerfugl når det er sagt så forstår jeg ikke hvad din kommune mener med at de har en med som de altid bruger det kan man da ikk he he

Lad os sige at du er udannet pædagog så er det bupl der deltager
er du kontor eller forretning så er det HK
er du jord beton arbejder så er det 3F

det er den fagforening der er inden for det område ...

Da jeg startede i min job var det HK fordi jeg skulle ind på kontor før der var jeg i 3F da jeg så blev ansat på kontor skiftede jeg til HK

det var også et sted uden overenskomst men da det jo var et kontor ja så var det HK ...

Hvis jeg var dig så ville jeg køre til fagforeningen og høre hvad de siger til det og jeg ville skrive til kommunen når tiden kommer og høre om jeg har forstået dem rigtigt ...

Der er frit fagforenings valg her til lands og derfor kan du sagtens blive i din fagforening og de kan også tage dine tvister hvis de skulle komme med den arbejdsplads du er på selv om de ikke har været med ved forhandlingerne ...

Havedammen jeg vil anbefale dig at læse det her (og andre også )

http://www.clh.dk/?id=1474#c3999
Hej

Virkeligt glad for at jeg har taget fejl på det punkt

Jeg er glad for at fagforening er med på sidelinien her.

Find ud af hvilken fagforening der dækker dit arbejds område og meld dig ind der.

Meld dig IKKE ind i Kristeligt fagforbund for de har ingen overenskomst nogen steder og kan kun hjælpe dårligtved problemer.
Havedammen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2009, 14:21   #6
Sommerfugl
Føler sig hjemme på K10
 
Sommerfugls avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2008
Indlæg: 29
Styrke: 16
Sommerfugl er ny på vejen
Tusind tak for hjælpen. Så faldt jeg lidt til ro igen.

Jeg er allerede idag i den fagforening der passer til mit job. De har fundet sats til tilskuddet frem til kommunen og de kender hele min sag. Så dejligt at de kan hjælpe mig igennem hele forløbet.

Jeg er helt enig i at en fagforening er godt at have. De har også hjulpet mig flere gange tidligere i forløbet, som ikke er gået helt uden kamp.
Sommerfugl er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvilken strategi bør jeg vælge før vinduet lukker? CDT At søge førtidspension 22 04-07-2012 13:56
Kan man selv vælge? SansPareil At søge førtidspension 2 21-03-2012 12:58
To fleksjobforeninger, hvilken bør man vælge? isteen Dit og Dat 1 29-05-2010 13:43
Hvilken fagforening skal jeg vælge??? bassenborg Dit og Dat 18 07-03-2010 21:09
Har man lov til selv at vælge, når man skal i fleksjob? Ahgs Spørgsmål ang fleksjob 4 07-06-2007 09:00




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension