K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-04-2010, 14:59   #1
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Budget i banken - er det noget i bruger?

Jeg overvejer at få lavet et budget i banken så alle regninger bliver betalt, og alle de løse beløb jeg har, kan blive samlet. Så skulle man efter sigende bare have et fast rådighedsbeløb om måneden.....og aldrig se en regning

Er det noget i benytter jer af...og kan det anbefales??

Jeg får jo feks børnepenge i kvartalet og er egentlig godt tilfreds med et pænt stort beløb de måneder. Men omvendt er det også irriterende at være på spanden engang i mellem i de mellemliggende perioder, når nu det store beløb kan spredes ud.

Erfaringer, gode råd eller tips???


Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2010, 15:08   #2
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Jeg har haft budgetkonto siden jeg flyttede hjemmefra, dvs i 17 år og jeg er rigtig glad for det. Jeg lægger budget til banken en gang om året og det giver ro i sjælen at vide at banken hæver et fast beløb hver måned og ens faste udgifter som banklån, husleje, lys, varme, a-kasse, licens og forsikringer osv. bliver betalt.

Jeg ved med mig selv, at jeg kan ikke styre det der med penge, derfor har jeg heller ikke dankort, har prøvet og det gik HELT galt. Jeg har så også en aftale med banken om, at jeg ikke løber og laver forbrugslån osv. Det har jeg gjort AAAAALT for meget. Men nu er der samling på tropperne og når banken har trukket sit, så ved jeg hvad jeg har at gøre godt med...selvom det ikke er meget. Men jeg behøver IKKE være bange for, at huslejen osv ikke bliver betalt.

Jeg har netbank, har haft det siden 2000 og kunne ikke leve uden, der sparer jeg RIGTIG mange penge når der skal betales et girokort fx. Det koster jo immervæk hvad nu på posthuset... 20 kr per girokort? Jeg giver max 2 kr.

Så jeg kan KLART anbefale man får budgetkonto og lagt budget i banken, det er sgu det man har dem til
__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2010, 15:09   #3
Zania
Hvor skulle jeg ellers være
 
Zanias avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2010
Lokation: Østjylland
Indlæg: 194
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Zania er ny på vejen
Jeg kunne ikke se pointen, før jeg fik budget konto. Men jeg må give mig, det er rart at have sit rådighedsbeløb på en anden (hæve)konto.

Jeg har valgt at nogle regninger vil jeg gerne have i papirform for at holde øje med dem, andre (som ligger meget fast, ex. yousee) går over pbs.

Det er meget rart, at man ikke pludselig står med en stor forsikringsregning, tit kommer de fleste i januar, hvor på budgetten er det delt udover året.

Lone
Zania er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2010, 15:20   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg har netbank og nogle regninger på pbs kunne jeg vælge så ville jeg også have budget (men det er der ikke nogen bank der vil være med til fordi jeg er i rki og der tror jeg vist nok jeg bliver xtak drx ) på den anden side så har jeg min pbs og min netbank og det går såmænd fint nok selv om jeg i perioder har det som du Helenekr (god sjat penge engang imellem og så lidt på røven andre gange ) jeg har også tre børn og de to af dem er voksne og flyttet og wauw det kunne mærkes i budgettet da de fyldte år ,men man lære jo at leve med det og sætte tæring efter næring

Min mor har budget og der skete lige det at hun fik en efterregning på el 17000 kr og vupti dem hævede de så på budgetten som så gik i minus og husleje og bil kunne ikke betales behøver jeg at sige at det gav mega problemer for hende ...

Senere fik hun sine penge tilbage fordi seas havde lavet en fejl men hold da op et par spændenen måneder hun havde ,.. så mon ikke der er både for og imod ...
  Besvar med citat
Gammel 05-04-2010, 15:24   #5
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Jeg har selv sådanne en og har altid været glad for den...

du som har flere børn kan jo lade nogle af børnepengen blive udbetalt,så det ikk er det hele der går til budget.

Selv her jeg altid haft alle regninger der.og så er der et fast belød der trækkes af,de måndlige penge. da jeg havde børn så gik alt børnepenge og tilskud ind på budget...Som så udbetalte overskudet til min lønkonto,4 gange om året .

Det er rigtigt rart at vide hvad man har hver månde,det er lettes at starte,når det er tid eks.den 20 april prøv det er sikker på du vil blive glad for det

Jeg har danske bank og der har aldrig været fejel de ca 25 det har fungeret
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den

Sidst redigeret af c.l.e.o.; 05-04-2010 kl. 15:28.
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2010, 15:33   #6
nille60
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 42
Indlæg: 649
Styrke: 15
nille60 er ny på vejen
hejsa jeg har det også og er rigtigt glad for det, skal ikke tænke på at regningerne bliver betalt, da de jo trækker et fast beløb hver måned, kan ikke undvære det efter jeg har fået det selv om det tog lang tid før banken ville give mig det, da haft rod med økomonien for nogle år tilbage men køre fint nu og har skam også netbank :-) Den bliver også brugt til opsparing min budgetkonto samtidig med, så det er dejligt med lidt ekstra engang imellem.
nille60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2010, 15:34   #7
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Tak for tilbagemeldingerne! Ja, det er nemlig fordi vi er påvej mod 20 April, at jeg tænke om det måske skulle være NU jeg fik gang i den budgetkonto..

Jeg har også netbank (Den danske bank) og der er mulighed for man selv kan oprette en budgetkonto, jeg har såmænd også kigget lidt på det, men må indrømme at det lige så godt kunne have stået på arabisk, for jeg fatter ikke en meter af det......så jeg må nok have bestilt tid og få det lavet dernede. De kan jo sådan set se alt hvad jeg har af udgifter, for det hele er tilmeldt PBS......så jeg skal vel ikke rigtigt medbringe noget....?...og alle beløb går også ind, så dem kan de også godt se.

Hmm.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2010, 15:35   #8
sun-lady
Afhængigheds tegn af K10
 
sun-ladys avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2006
Lokation: Horsens
Alder: 67
Indlæg: 320
Styrke: 19
sun-lady er ny på vejen
Jeg har også budget og er superglad for det. Jeg har også netbank, så jeg altid kan holde øje med økonomien. Jeg ville ikke undvære nogen af delene for alt i verden. Det er super praktisk med budgetten, at alle ens udgifter bliver udjævnet over hele året, så der ikke er nogle måneder der er meget stramme.

Netbanken er aldeles praktisk hvis man får et girokort der skal betales, eller hvis man lige vil overføre et beløb til sin opsparing - eller sin søn, fordi han købte kattegrus for en, på vej hjem fra arbejde

Kan kun varmt anbefale at få en budgetkonto. Det er meget meget nemmere at få et ordentlig overblik over sin økonomi.
__________________
/Solveig
http://basiscat.dk/
sun-lady er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2010, 15:39   #9
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Det jo fint så bestiller du bare en tid.

og så gør man det at PBS. bare trækker pengene fra budget kontoen
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2010, 15:40   #10
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jaaa i takt med i fortæller, bliver jeg mere og mere lun på ideen....

Jeg har også sådan nogle skæve regninger der er til forfald henholdsvis den 12-13 i måneden, og nogen lige før d 20'ende.....frygtelig uoverskueligt.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
lån i banken ??? nille60 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 21 12-10-2017 17:17
Sorø Kommunes budget vedtaget! buster Politik og Samfund 4 04-11-2009 11:03
Budget - hvem er bedst? zuza Dit og Dat 10 09-10-2008 00:02
Budget andi1975 Dit og Dat 1 16-03-2008 12:49




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension