K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-11-2011, 00:04   #1
Rie82
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-10 2011
Lokation: Esbjerg
Indlæg: 75
Styrke: 13
Rie82 er ny på vejen
Skal jeg søge akteinsigt??

Hej starter lige en ny tråd, da jeg har svært ved at finde rundt i alle de forskellige ord..

Mine Sygedagpenge er stoppet fra den 1.11, dette klager jeg nu over og ved, hvis kommune stadig holder fast i afslaget ryger min sag videre til ankenævnet. er det hvad i kalder BAN?

Hvis ja har jeg så forstå det rigtig at jeg skal ansøge om akteindsigt hos dem (ankenævnet) hvis de modtager min papir, samligne dem med de parpir jeg har fra kommunen ???

Sker det tit at ankenævnet giver en medhold?
Rie82 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2011, 00:41   #2
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Rie82 Se meddelelser
Hvis ja har jeg så forstå det rigtig at jeg skal ansøge om akteindsigt hos dem (ankenævnet) hvis de modtager min papir, samligne dem med de parpir jeg har fra kommunen ???
Ja, du får et brev fra ankestyrelsen når de har modtaget din klage, og når du har modtaget dette brev bør du bede om aktindsigt hos ankenævnet, sådan at du kan tjekke, om kommunen har sendt alle relevante akter med.

Det er før set, at kommunen har udeladt akter, som er i borgerens favør.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2011, 00:51   #3
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Rie82 Se meddelelser
Hej starter lige en ny tråd, da jeg har svært ved at finde rundt i alle de forskellige ord..

Mine Sygedagpenge er stoppet fra den 1.11, dette klager jeg nu over og ved, hvis kommune stadig holder fast i afslaget ryger min sag videre til ankenævnet. er det hvad i kalder BAN?

Hvis ja har jeg så forstå det rigtig at jeg skal ansøge om akteindsigt hos dem (ankenævnet) hvis de modtager min papir, samligne dem med de parpir jeg har fra kommunen ???

Sker det tit at ankenævnet giver en medhold?
Ja BAN er Beskræftigelsesankenævnet
Ja, du skal søge om aktindsigt - af de grunde Vovse nævner. Vigtigheden kan ikke understreges nok

Man kan få "medhold" på to måder;
- enten træffer BAN afgørelse til din fordel - som kommunen så skal rette sig efter
- eller de hjemviser sagen - med andre ord får kommunen at vide, de ikke har gjort arbejdet godt nok, og skal gøre det bedre

Sidstnævnte er dog alt for ofte uden at borgeren oplever en forskel - kommunerne retter sig nemlig ikke altid efter det. Og selvom de gør, kan de nemt finde andre krumspring for ikke at give en afklaring, og dermed ryger man igen i BAN

Hvor ofte borgere får medhold i BAN er nok forskelligt i regionerne, men i Region Midt træffer BAN afgørelse til borgerens fordel i ca 10% af sagerne
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2011, 21:05   #4
Rie82
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-10 2011
Lokation: Esbjerg
Indlæg: 75
Styrke: 13
Rie82 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Ja, du får et brev fra ankestyrelsen når de har modtaget din klage, og når du har modtaget dette brev bør du bede om aktindsigt hos ankenævnet, sådan at du kan tjekke, om kommunen har sendt alle relevante akter med.

Det er før set, at kommunen har udeladt akter, som er i borgerens favør.
Tusin tak for dit svar Hvor er det bare forkastelig at man selv hele tiden skal holde øje med om de "snyder" en
Rie82 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2011, 21:07   #5
Rie82
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-10 2011
Lokation: Esbjerg
Indlæg: 75
Styrke: 13
Rie82 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tassi Se meddelelser
Ja BAN er Beskræftigelsesankenævnet
Ja, du skal søge om aktindsigt - af de grunde Vovse nævner. Vigtigheden kan ikke understreges nok

Man kan få "medhold" på to måder;
- enten træffer BAN afgørelse til din fordel - som kommunen så skal rette sig efter
- eller de hjemviser sagen - med andre ord får kommunen at vide, de ikke har gjort arbejdet godt nok, og skal gøre det bedre

Sidstnævnte er dog alt for ofte uden at borgeren oplever en forskel - kommunerne retter sig nemlig ikke altid efter det. Og selvom de gør, kan de nemt finde andre krumspring for ikke at give en afklaring, og dermed ryger man igen i BAN

Hvor ofte borgere får medhold i BAN er nok forskelligt i regionerne, men i Region Midt træffer BAN afgørelse til borgerens fordel i ca 10% af sagerne
Tusin tak for din hjælp
For helt mavepine, da det så nok ikke er stor chance for at jeg for medhold.
Rie82 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2011, 11:18   #6
Rie82
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-10 2011
Lokation: Esbjerg
Indlæg: 75
Styrke: 13
Rie82 er ny på vejen
Lige et spörgsmäl igen har nu fäet af vide at min klage nu kommer videre til BAN. jeg ved när jeg for en bekreaftelse skal jeg söge om akte insigt hos dem.
Skal jeg bede kommunen om aktesigt igen ? eller bare bede om de sidste ny tilföjelser ?

Hvad sker der angäende min intaegt hvis BAN hjem sender min sag??
Rie82 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2011, 11:26   #7
Håber
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 451
Styrke: 14
Håber er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Rie82 Se meddelelser
Lige et spörgsmäl igen har nu fäet af vide at min klage nu kommer videre til BAN. jeg ved när jeg for en bekreaftelse skal jeg söge om akte insigt hos dem.
Skal jeg bede kommunen om aktesigt igen ? eller bare bede om de sidste ny tilföjelser ?

Hvad sker der angäende min intaegt hvis BAN hjem sender min sag??
Hej

Hvis det er et stykke tid siden du har bedt kommunen om aktindsigt, så bed om det igen. Du burde kun få de akter der er nye siden du sidst fik det, men ofte sender de bare det hele igen.

Hvis din sag bliver hjemsendt vil du i 99% af tilfældene fortsætte på det du er på nu fx kh eller egenforsørgelse. Hvis dine sygedagpenge er blevet stoppet før varighed og BAN så hjemsender til genbehandling sker det at de pålægges at genoptage sygedagpengene indtil de har lavet en ny afgørelse, men hvis der er tale om varighed og du klager over afslag på forlængelse, fleks eller ftp, så vil dine sygedagpenge ikke blive genoptaget før en ny afgørelse viser, om du kan forlænges/komme på fleks osv.

Kan du ifølge kommunens nye vurdering stadig ikke forlænges, så kan du klage til BAN igen osv....
Håber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2011, 11:26   #8
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Rie82 Se meddelelser
Lige et spörgsmäl igen har nu fäet af vide at min klage nu kommer videre til BAN. jeg ved när jeg for en bekreaftelse skal jeg söge om akte insigt hos dem.
Skal jeg bede kommunen om aktesigt igen ? eller bare bede om de sidste ny tilföjelser ?

Hvad sker der angäende min intaegt hvis BAN hjem sender min sag??
Med mindre at de giver dig 100% medhold, så genoptages sygedagpengene ikke...

Hvis de skal genoptages er det med tilbagevirkende kraft
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2011, 10:11   #9
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Håber Se meddelelser
Hvis det er et stykke tid siden du har bedt kommunen om aktindsigt, så bed om det igen. Du burde kun få de akter der er nye siden du sidst fik det, men ofte sender de bare det hele igen.
Hvis man har fået aktindsigt tidligere vil jeg anbefale, at man næste gang skriver, at man ønsker aktindsigt i hvad der er kommet siden sidst, meget gerne med en dato for sidste aktindsigt.

Hvis man ønsker aktindsigt i ting man tidligere har fået, så har kommunen ret til, at kræve betaling for det.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2011, 10:21   #10
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Hvis man har fået aktindsigt tidligere vil jeg anbefale, at man næste gang skriver, at man ønsker aktindsigt i hvad der er kommet siden sidst, meget gerne med en dato for sidste aktindsigt.

Hvis man ønsker aktindsigt i ting man tidligere har fået, så har kommunen ret til, at kræve betaling for det.
Det er en gode ide, som jeg selv praktiserer, men i stedet for sider og dato skriver jeg altid nummer på sekvens, fordi antal af sider ændrer sig i takt med tilskrevne informationer.
Altså hvis sidste sekvens man har fået var nr. 50, så skal man bede om udskrift fra og med sekvens 51.

Hier tænker jeg på et udskrift af det elektroniske journal, som er alfa og omega, at have kendskab til.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Skal til at søge fleks job Olsen22 Spørgsmål ang fleksjob 24 23-11-2011 10:03
Skal, skal ikke søge fleksjob? frkhansen Er det overhovdet til at få fleksjob? 8 29-08-2011 22:09
Skal man søge om fleksjob... Gunell Spørgsmål ang fleksjob 2 14-01-2011 19:21
Skal jeg søge kontanthjælp?? Hanstad Alt det andet 16 11-12-2010 09:39
Skal vi søge fp ? frklarsen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 06-02-2010 13:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension