K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-10-2012, 20:02   #21
Sutsko
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2009
Indlæg: 115
Styrke: 16
Sutsko er ny på vejen
Jeg har vist ikke nogen gode råd til dig; men for pokker hvor er jeg rystet over din behandling.
Kan Dansk Sygeplejeråd ikke fortsat vejlede og hjælpe dig?

fra en anden uddannet i sundhedsvæsnet og med en nyslået pensionsstatus
Sutsko er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2012, 20:03   #22
0401AMvB
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2011
Indlæg: 94
Styrke: 14
0401AMvB er ny på vejen
Kæreste du,
NEJ - du er alt andet end pivet!!
NEJ - du skal IKKE bide tænderne sammen!!
Arb. prøvning er IKKE en øvelse i hvor meget smerte og træthed, du kan udholde inden du falder sammen.
Du skal gå hjem når du er træt! Du skal bare møde op hver dag...Kan du ingenting siger du til - og går hjem igen!
HUSK, HUSK, HUSK at skrive dagbog, som du sender til din SBer og jobkonsulent! Skriv for hele din dag incl. fritiden...
Mange til dig.
0401AMvB
0401AMvB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2012, 20:35   #23
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af chanle Se meddelelser
Hej igen

Hvis der er nogel der gider at læse om rod og besværligheder med at være syg og i kommunens magt.

Fik i juni afslag fra visitationsudvalget til førtidspension som SB havde indstillet ( § 18)

Satte en privat socialrådgiver på.

Der var mange speciallægeerklæringer og mange fejl f.eks afslag og tilbagetrækning af afslag mv. Den private Socialrådgiveren lavede totalt rod i sagen, fik ikke meldt fra til et møde med pensionsudvalget, selvom der var mailkorrespondance omkring dette.

Stoppede samarbejdet og trak fuldmagten tilbage. Blev anbefalet at forsøge igen med fagforeningen og denne gang var det en meget dygtig socialrådgiver. Hun fik nok at lave -for kommunen havde ikke indhentet oplysninger som der lå.

Fik anket sagen og ventede spændt og så kom der svar. Afslag.... men undrede mig fordi nu havde jeg også en depression og havde kun 3 børn, men jeg har fire - var lige ved at ligge brevet hen i mappen orkede ikke at læse hele afslaget, men læste en linje til og godt jeg gjorde det for der stod at min ægtefælde arbejde meget....ÆGTEFÆLDE???? jeg er s.. da ikke gift er alenemor!!..,.. hvad var der gang i. Fik læst på navnehovedet .... det var ikke mit navn, men der var også et papir med min private socialrådgivers navn på, men også et papir med mit navn på. HVAD LAVER DE I KOMMUNEN?

fik telefonisk kontaktet med formanden for pensionsudvalget, det hun var mest interesseret i var om jeg havde skannet papirene, tog ind og afleverede de forkerte papir som den gode borger jeg er. Formanden var mest interesseret i om jeg havde taget en kopi end at sikre sig at det var den rigtige sag dehavde bedømt...... men med det rod kunne det lige så godt være procedurefejl.

Fik et nyt svar en uge efter..... afslag på trods af diverse speciellæger mener det vil forværre min tilstand at blive arbejdsprøvet ( Lægejournalerne fra kommunens kompetancegruppe ( som skal sende mig i arbejdsprøvning)er fyldt med fejl ( er uddannet i sundshedsvæsenet) jeg har rettet og medsendt kopi af de journalnotater der viser han laver fejl på fejl.

NU er jeg i arbejdsprøvning i 5 uger, vil gerne høre hvad I mener. Jeg kan ikke holde til ret meget, udmattes qva hjertesygdom bare jeg handler lidt ind i netto eller hænger tøj op osv. Der er stillet en briks til rådighed på arbejdsstedet. Jeg er på " arbejde i 1 1/4 time to dage i sidste uge. Der går ikke en gang en time så er jeg helt færdig og må lægge mig og falder i søvn og sover i to timer og vågner kun fordi min telefon ringede.

Nu skal jeg være der 3 gange i denne uge. Er helt færdig bag efter får ekstraslag i hjertet fordi det stresser. Er det mig der er pivet og bare skal bide tænderne sammen ( hvad jeg gjorde i 2 år efter jeg blev meget hjertesyg ( incl 2 gange hjertestop) Er det mig der er sart når jeg synes det er ydmygende at være nød til at sove på arbejdspladsen før jeg køre hjem? Chanle
Hej Chanle,

Jeg har delt dit indlæg lidt op så vi er flere der kan være med til at støtte dig i den meget svære tid du pt. står igennem!!

Er det på et reva lign. center du er i arbejdsprøvning? Det håber jeg. Jeg var selv på et tilsvarende i år og har slet ikke nogle så hårde fysiske lidelser som du. Jeg havde håbet at stå igennem 6 uger, men sagde fra efter 4. Min vejleder på centeret var selv ved at stoppe afprøvningen efter 3 uger pga. det jeg skrev i min dagbog. Dog ville jeg gerne fortsætte, da det var vigtigt for mig at der er grundlag nok til min pensionssag.

Dog stoppede jeg i den 4 uge og har fået en formidabel derfra trods alt.

Jeg måtte simpelt hen resonnere, at jeg ikke kunne mere efter den fjerde uge, hvor det egentlig var meningen, at jeg skulle trappe op til 3 dage om ugen.

Hvis det er der du står nu, hvor du må erkende overfor dig selv og omverdenen at du ikke magter mere, så må du sige stop. Din krop har allerede gjort det forlængst lyder det som om og det kunne lyde som om, at den godt kan vise endnu flere tænder, hvis du presser citronen yderligere!!

Du har nu prøvet, at være i arbejdsprøvning i nogle uger og som, der skrives håber jeg, at du har skrevet dagbog, blot nogle stikord om muligt. Du har erfaret, at det bare ikke går, men det er kun dig selv, der kan sige fra og sige stop, alternativt fortsætter det bare også med optrapning måske?!!

Hvad er aftalen med din sagsbehandler og evt. jobkonsulent? Er der nogle der "passer på dig" derude, har du en vejleder? Nogle steder stopper de jo een før tid hvis de kan se det ikke går.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2012, 23:57   #24
chanle
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-03 2012
Indlæg: 37
Styrke: 13
chanle er ny på vejen
@Sutsko

Får på en måde hjælp, men mit problem er at jeg har så svært ved at sige stop - er for pæn, for pligtopfyldende. Gennemføre jeg ikke arbejdsprøvning bliver jeg ikke indstillet til førtidspension, sådan er lovgivningen. Kontaktpersonen mht. arbejdsprøvning er sød ligeså SB de er bag mig men pensionsudvalget er dem der stopper tingene. Jeg kan nemt presses og har meget svært ved at vise at jeg er totalt udmattet.

Chanle

@0401AMvB
Problemet er at det er rigeligt at jeg skal ud af døren og køre en ½ time, synes det er så beskæmmende at at jeg skal møde, for så at skulle sove før jeg orker at tage hjem, samtidig er jeg blevet klemt op i hjørnet og føler jeg SKAL møde op - er for bange for frygtsom netop dette er også beskrevet af både psykiater og psykolog. Men hvad hjælper det at speciallæger udtaler at der er risiko for forværring når pensionsgruppen går i mod diverse udtalelser.

Chanle

@Enteneller

Stedet for arbejdsprøvning har jeg selv valgt og det kunne ikke være bedre. Jeg gemmer mig bare bagved en facade - synes det er så ydmygende at vise at man ikke kan, får ondt m.m
Konsulenten i kompetencecenteret hopper på min velformuleret dagbog - den slags hoppede min SB ikke på hun så at jeg ikke kunne mere.
Når jeg skriver sådan skulle man tro at man bare kan vise at man er dødtræt selv uden arbejdsprøvning, det er der mit største problem er - at jeg ikke tør vise hvem jeg er og hvad jeg kan og særdeles ikke kan.
chanle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2012, 00:37   #25
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Chanle, sålænge du ikke sætter grænser selv for din kunnen, sålænge vil systemet trække dig rundt i manegen.

Alt det du bliver der, gemmer dig og ''lades som om'' er det du konstant vil få afslag på.

Dine læger - sådan som jeg forstår det - skriver meget tydeligt du ikke kan. Hvordan tror du så det ser ud, når du går direkte ud og beviser, at dine læger tager grueligt fejl, og at du sagtens kan???
Dette får dine læger til at fremstå som - ikke bare utroværdige - men også som absolut inkompetente.

Det er meget muligt at sagsbehandleren forstår dig, men der sidder altså et helt team som skal overbevises om, at dine lægers vurderinger stemmer nøjagtigt overens med din faktiske kunnen. Du gør det jo også sværre for sagsbehandleren at hjælpe dig, når du konstant går ud og beviser, at du bare tager en maske på, og gør hvad der bliver sagt.

Måske skal du vågne lidt op til virkeligheden og erkende, at du altså ikke er rask, men der er selvfølgelig også den mulighed, at du fortsætter ''rollen som den pligtopfyldende'' indtil du vitterligt bliver SÅ SYG af det, at du ikke længere KAN spille rollen??

Håber ikke jeg lyder sur (for det er ikke min mening), jeg bliver bare frustreret over at læse, at du tilsyneladende hverken passer på dig selv eller noget, i din iver for at virke rask. Og samtidig irriterer det mig, at du ikke ser ud til at kende konsekvensen af det du har gang i.....??

Sidst redigeret af Ninja; 02-10-2012 kl. 00:42.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2012, 07:23   #26
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg må desværre give helenekr fuldstændig ret.

Lige så længe du holder facaden og skjuler sandheden, lige så længe kommer du sandsynligvis til at kæmpe med kommunen.

Det er svært at sige fra når man er i en arb.prøvning, det tror jeg de fleste herinde har erfaret, men hvis man vil have en korrekt afgørelse i sin sag, så er man altså nødt til, at spille med åbne kort.

I min sidste arb.prøvning lagde jeg også ud med, at prøve at skjule hvordan jeg reelt havde det, men det gik op for mig, at hvis jeg fortsatte sådan, så ville jeg aldrig komme videre.
Så kunne jeg få lov at fortsætte med endeløse arb.prøvninger o.l.

Så kan du dælme tro, at jeg fik sagt fra, og begyndte at gå hjem når jeg ikke kunne klare mere.

Og ja, der vil sædvanligvis være en båtnakke, eller to, som står i et hjørne og skuler når man går hjem allerede en time efter, at man er mødt ind.

Og der vil sædvanligvis også være en medarbejder, der fortæller om en anden medarbejder, som har det svært med helbredet, men alligevel kæmper sig på arbejde hver dag.

Men hvad pokker kommer det dig ved?
Det er dit liv det handler om.

Jeg oplevede også, at en medarbejder altid stod og skulede når jeg gik hjem efter et par timer.
Og da jeg skulle lave noget arbejde sammen med denne medarbejder var det meget vigtigt for ham, at fortælle mig, at det sandelig ikke var lykken, at få pension, det var meget bedre at have noget, at stå op til om morgenen.

Jeg snakkede ham efter munden, og så tænkte jeg mit.

Et par af dem jeg var tættest på i virksomheden spurgte interesseret ind til hvad jeg fejlede, og det forklarede jeg så, men jeg orkede virkelig ikke, at forklare det for alle og enhver.

Men husk, det er dit liv det handler om, og du er simpelthen nødt til, at sætte dig udover hvad andre tænker.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2012, 08:38   #27
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Meget enig med Vovse og Helene og der er vel en grund til at du skriver herinde Chanle? For at få hjælp vil jeg tro.

Jeg troede aldrig at det skulle ske for mig, at jeg kom dertil og skulle sige at jeg ALDRIG går i arbejdsprøvning igen, men det gør jeg bare ikke og det er ligegyldigt om jeg igen skulle få et afslag på pension. Jeg er færdig med arbejdsprøvninger. De har kostet alt for meget for mig helbredsmæssigt og det holder jeg ikke til mere.

Mit liv har været en stor grænseløs arbejdsindsats både på arbejdspladsen såvel som på hjemmefronten. Havde jeg fået "lov" havde jeg arbejdet endnu mere med masser af overarbejde, der var ingen græser, jeg kunne i al fald ikke sætte dem. Min tidligere mand sagde af og til, til mig, hvis du bliver ved med det der tempo så dør du!! Og det gjorde jeg så inddirekte heldigvis kun for 7 år siden, hvor det reelt begyndte at gå ned ad bakke.

Først i januar i år har jeg set i øjenene ,at jeg er færdig med at bevise overfor kommunen og andre hvor meget jeg kan klare og ikke kan klare, jeg er færdig med at kæmpe for, at vise andre, at jeg kan holde ud for så, at ligge på sofaen i timevis efter.

Det har holdt hårdt at vise facaden gang på gang og den krakkelerede så også i sidste arbejdsprøvning, hvor jeg efter et kvarter adgangen måtte ligge mig, tudende i smerte. Efter en time på denne måde kørte jeg hjem.

De to arbejdsprøvninger jeg har været igennem de sidste 5 år i systemet, har "kostet" rigtigt meget helbredsmæssigt, det er nogle hårde omgange man udsætter sig for og det kan altså have lange varrige konsekvenser, det er min erfaring.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-10-2012, 23:17   #28
chanle
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-03 2012
Indlæg: 37
Styrke: 13
chanle er ny på vejen
Hej igen

Er dødtræt når jeg møder til arbejdsprøvning. I dag kom jeg kun der ned og måtte ligge fra jeg kom. Så kom min kontaktperson fra kompetencecenteret, hende og lægen vil have mig til en neuropsykolog hvilket jeg før har frabedt mig. Kontaktpersonen sage at jeg kunne have pådraget mig en hjerneskade da jeg havde hjertestop....... synes ikke det er en konsulent der skal fortælle den slags, det bør være en læge. Der er ingen indikation for denne undersøgelse - hvis der havde være den mindste mistanke om at jeg havde pådraget mig en hjerneskade var der en af de mange læger jeg undersøgt af som havde råbt vagt i geværet. Jeg oplever at de klemmer og blotter en til det indereste.

Hvad synes I?
chanle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-10-2012, 08:04   #29
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Jeg syntes de virker desperate på dine vegne. De ved jo ikke hvad de skal gøre Chanle!!!?? Du kommer på arbejde og ligger dig uden, at ytre at du ikke kan klare det, er det sådan det hænger sammen?

Jeg mødte også op, men efter ca. et kvarter måtte jeg sige fra og at jeg ikke kunne mere og måtte ligge mig.

Du har valgt ikke, at sætte konsekvent lignende grænser for dig selv og ikke sige "jeg kan ikke mere" sådan som jeg forstår det, du er NØDT til at ligge dig da din krop IKKE kan mere. Folkene på stedet bliver forundret og deperate over hvad der sker og om der mon "bare" er noget andet i vejen med dig. Det er mit gæt!!??

Siger du fra når du ikke kan mere og således får vist de grænser du udtrykkeligt har?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-10-2012, 08:28   #30
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det er også okay du lægger dig, hvis du ikke kan magte det. Men du skal fortælle dem hvorfor du vil lægge dig, og hvorfor du ikke kan magte det - og beskrive for dem, hvad det ér der gør, at du ikke kan stå oprejst og deltage..

Alt hvad du fortæller dem, fortæller de jo videre. Alt hvad du foretager dig, fortæller de videre i progressionsrapporten. Og den rapport, skal stemme fuldstændig over ens med, hvad dine læger og behandlende netværk, har skrevet i forbindelse med din arbejds/funktionsevne.
Hvis tingene på nogen måde ikke passer sammen, så kommer du ud i en ny arbejdsprøvning. Under andre vilkår.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension eller ikke førtidspension??? MissAce Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 19-02-2011 11:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension