K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-05-2007, 13:01   #21
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
RE: Hvad skal vedlægges en pensionssag?

Hvis kommunen bevidst fjerner dokumenter, som har betydning for din sag, er det da meget alvorligt.

Og det hjælper dig IKKE til at blive selvforsørgende hurtigst muligt, hvis man skal vende sagen på hovedet.
For det er jo det, der er målet, ikke? (For kommunen, altså.)

Det nytter jo ikke at ignorere dine skavanker, hvordan vil de så senere få dig i job, hvis de giver afslag på pension?

Prøv om du kan finde noget om official-princippet.

Det er noget med, at man skal oplyse sagen tilstrækkeligt, men ikke overoplyse.

Mens jeg ledte efter official-princippet, faldt jeg over nedenstående fra Indenrigsministeriet:

Citat:
Offentlige myndigheder skal optræde høfligt og hensynsfuldt over for borgerne.
Nå, men her står lidt, du måske kan bruge.

Citat:
Ud over de lovbestemte regler findes der også en række uskrevne forvaltningsretlige regler. De er bl.a. fastlagt af domstolene og i ombudsmandens praksis.
Det er f.eks. en uskreven forvaltningsretlig regel, at det som udgangspunkt er myndighedens ansvar, at der er indhentet tilstrækkelige oplysninger til, at sagen kan afgøres (det såkaldte "officialprincip"). Denne regel udelukker dog ikke, at oplysninger indhentes via borgeren
En anden "interessant" oplysning er følgende:

Citat:
Principperne for god forvaltningsskik er udtryk for, at offentlige myndigheder skal sikre en hurtig og effektiv sagsbehandling og optræde på en måde, der giver borgerne tillid til den offentlige forvaltning.
Citat:
En offentlig myndighed bør naturligvis følge principperne for god forvaltningsskik. Manglende overholdelse betyder dog ikke, at en afgørelse bliver ugyldig, men det vil kunne give anledning til kritik.
Citat:
Der må desuden tages særlige hensyn, hvis det er af væsentlig økonomisk betydning for en borger, at sagen afgøres hurtigt.
Der er mere "underholdning" her:

http://www.im.dk/publikationer/godbeh/godbehan.htm
Ja, et er teori et andet praksis.
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2007, 20:39   #22
jpu1238
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2006
Indlæg: 25
Styrke: 18
jpu1238 er ny på vejen
RE: Hvad skal vedlægges en pensionssag?

DET er bare genialt.....

Tusind tak Zuza, jeg har fluks printet dit indlæg ud, og har tænkt mig at medbringe det på mødet på mandag(pensions"rådet/nævnet)....

Om ikke andet kan de da få lidt at tænke over!!!
jpu1238 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2007, 21:15   #23
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
RE: Hvad skal vedlægges en pensionssag?

Det var så lidt.

Jeg bliver jo selv klogere, når jeg prøver at svare på spørgsmål.

Det bliver jo hjælp til selvhjælp.

Jeg vil krydse fingre for dig på mandag og håber, de tilkender dig pensionen.

Det er jo ikke sikkert, at du får brug for "skytset", men måske rart at have i baghånden - især den med at hjælpe hurtigst muligt.

knus

PS. Jeg sender dig lige en personlig besked. pm
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2007, 13:34   #24
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: Hvad skal vedlægges en pensionssag?

hej lægekonsulenter må ikke udtale sig om du kan få pension eller behandling eller ej de må kun oversætte det der står i lægeerklæringer.

IKKE AFGØRE !!!! det skal pensionsnævnet gøre...

Hvis du har søgt på det foreliggende grundlag må kommunen ikke indhente andre oplysninger end dem de havde. hvis det bliver afslag så anker du sagen.
der må gå 3 mdr så skal du have en afgørele eller en skriftlig begrundelse for hvorfor sagen trækker i langdrag.

Hvordan går det med din sag ? Har du søgt aktindsigt ? B)

Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2007, 18:27   #25
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: Hvad skal vedlægges en pensionssag?

jpu hvordan gik det på mødet..
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2007, 20:36   #26
jpu1238
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2006
Indlæg: 25
Styrke: 18
jpu1238 er ny på vejen
RE: Hvad skal vedlægges en pensionssag?

Jeg har først fået svar i dag med posten.........
-og surprice,surprice,jeg fik afslag!
Men, oveni denne kedelige meddelelse må jeg indrømme at jeg oplevede noget MEGET positivt.
Jeg blev nemlig ringet op dagen efter mødet af nævnsformanden (hvilket ikke er noget de normalt gør).
Hun sagde bl.a at grunden til at hun ringede var fordi at de var nødt til at give afslag, og dette ville hun gerne forklare så jeg vidste at det ikke var fordi de ikke troede jeg fejlede noget,for det var de bestemt ikke i tvivl om, men fordi de manglede nogle vigtige oplysninger.Hun ville tage fat i min sagsbehandler og bede om at der blev indhentet en speciallægeerklæring, OG at den skulle laves af den læge som har lavet scanning og skrevet at jeg ingen resterhvervsevne har (JUBII),samtidig ville hun tage fat i at kommunen ikke "gad" at svare når jeg skrev noget til dem!!!
Nævnet var også enige med mig i at der manglede nogle vitale oplysninger!
Samtidig fortalte hun at nævnet ville undersøge videre vedr. min sag.
I brevet jeg fik idag står der bl.a også at den arbejdsprøvning jeg har været igennem på Reva, (og tro mig,alt er prøvet-alle de specialborde og stole etc, er forsøgt, jeg har sågar været afprøvet liggende!!!)- alt dette fremgår IKKE af den beskrivelse kommunen havde vedlagt (nej, hvor underligt?!):@
Så det skal kommunen nu uddybe.
Og til sidst skriver nævnet,"det fremgår ikke tydeligt hvorvidt du vil have mulighed for ansættelse på særlige vilkår"

SÅ DEN ER SENDT RETUR IGEN TIL KOMMUNEN- det er en om´mer
jpu1238 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2007, 21:19   #27
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: Hvad skal vedlægges en pensionssag?

Kære alle sammen, tusind tak for jeres svar og støtte....

Jeg har ikke fået afslag, mit pensionsmøde skal finde sted d.4.6.07, jeg har dd. givet besked om at jeg ønsker at deltage.Jeg har tænkt mig at medbringe de papirer som kommunen IKKE har fundet relevante!!!!
For jeg har fulgt med på denne side" i det stille" og suget til mig af alle de gode råd som er givet.
Citat af jpu1238uden at vide noget hvis du forstår

Fik du pension ? det ville være rart at vide hvad resultatet blev da man ellers føler sig lidt tom indeni :|
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2007, 13:18   #28
jpu1238
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2006
Indlæg: 25
Styrke: 18
jpu1238 er ny på vejen
RE: Hvad skal vedlægges en pensionssag?

Hej Stella.
Nej jeg har endnu ikke fået pension, MEN lige pludselig har kommunen lavet en "kovending".... Forstået på den måde at min sagsbehandler nu er ved at "genopfriske" min ressourceprofil så de ting nævnet mente der manglede nu fremgår TYDELIGT, og derefter vil KOMMUNEN indstille mig til pension,det er jo HELT fantastisk!!!!Samtidig har kommunen endelig indvilget i at sende mig til speciallægen som igennem hele mit forløb har skrevet i sine journaler at jeg INGEN erhvervsevne har!!!!!
Og alle disse ting kan pludselig lade sig gøre fordi jeg har meldt mig ind i "landsforeningen af førtidspensionister", som efterfølgende har kontaktet kommunen vedr. ALLE de fejl de har begået!!!
Og jeg er jo i den "heldige" situation at jeg har dokumentation for det hele og har optaget samtlige samtaler på min mobil!!!!Så kommunen kan ikke "krybe udenom"

Mit råd til alle er derfor:

Få aktindsigt!
Optag ALLE samtaler, hvis muligt!
Skriv til din kommune istedet for at ringe!
OG gem ALLE de papirer vedr. din sag du ellers får!
Og sidst men ikke mindst, meld dig ind i en forening som kan hjælpe, for menigmand har kommunen ikke respekt for!!!:@
jpu1238 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2007, 12:16   #29
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: Hvad skal vedlægges en pensionssag?

tak for svar ..jeg havde ikke set det før i dag ...jamen så nytter det jo noget for dig og jeg har fået meget ud af at læse din historie.. nu håber jeg det går for dig og hold os informeret da jeg er meget interresseret i dit forløb og hvordan det går.

landsforeningen af førtidspensionister har hjulpet dig...det er gode nyheder.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ressourseforløb - hvor længe skal i gå og hvad skal der ske mbo Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema 19 01-09-2013 23:05
Hvad skal jeg skrive/hvordan skal jeg gøre... FrkNorden Alt det andet 41 05-05-2011 13:10
Forste mode med en sagsbehandler -Hvad skal man taenke på? /Hvad bliver der spurgt? Tessa Alt det andet 2 10-12-2009 02:26
pensionssag. sparkongefre Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 23-03-2007 19:31
Pensionssag? abbi68 - Slettet medlem Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 04-04-2006 21:22




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension