K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-07-2008, 01:15   #1
MrBurns
Elsker at være her på K10
 
MrBurnss avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-06 2008
Indlæg: 96
Styrke: 16
MrBurns er ny på vejen
Bliver mere og mere svært at klare den

Er der andre end jeg, der har mere og mere svært ved at kunne betale til dagen og vejen på jeres FTP?

Det er de stigende madpriser og energipriser, der gør, at jeg er nødt til at låne hos penge her og der næsten hver måned.

Det var jeg ikke nødt til for 6-9 måneder siden.

Bare fordi madpriserne og priser på benzin og el stiger, betyder det jo ikke, at huslejen fx, pludselig falder...

Ser med lidt uro frem til endnu mere stigende priser på mad og energi.
Gad vide, om de tænker på os inde på Christiansborg? (ønsketænking?)

Jeg er på den 'nye' FTP regler.
Jeg kan slet ikke forestille mig, hvordan førtidspensionister på den gamle ordning - på mellemeste eller laveste - klarer sig nu. Uha..

Sidst redigeret af MrBurns; 03-07-2008 kl. 01:18.
MrBurns er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2008, 06:44   #2
Nusli
Elsker at være her på K10
 
Nuslis avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-03 2008
Lokation: København
Alder: 60
Indlæg: 96
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Nusli er ny på vejen
Vanskelige vilkår

Jeg er på kontanthjælp da jeg mistede mine sygedagpenge i sep 07 og får udbetalt kr. 9270,- + kr 608,- i boligsikring, jeg har en husleje på kr. 5600,- (73m2 og 60 år gammel u/ noget moderne dilder-dalder) Så er der jo faste udgifter og et 2 zoners buskort, så jeg har omkring kr. 2000,- pr mdr og det er efterhånden svært med den himmelflugt priserne har taget,. Så nej, du er ikke alene
__________________
Nusli er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2008, 08:13   #3
Løvetand
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2008
Indlæg: 81
Styrke: 17
Løvetand er ny på vejen
Jeg har også svært ved at få det til at slå til, men er på kontanthjælp pga. længere tids sygdom. Derfor har jeg mistet min boligsikring for kontanthjælpsloftet rammer en efter 6 mdr. Mad priserne gør at den står på rugbrød og havregryn. Håber inderligt at der venter mig et fleksjob. Jeg prøver at sætte pris på de små ting, men nogle dage går man i et hul over sin situation. Tanker til jer alle sammen
Løvetand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2008, 13:32   #4
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Hmmm, tjaa, hvis jeg også må klage min nød så vil jeg da bare sige at jeg og min famlie er blevet de rene tryllekunstnere til at få hverdagen til at hænge sammen

Jeg er på den gamle ordning som ftp og får udbetalt kr 75.000 om året.
HURRA

Min mand får kontanthjælp - øhh, indimellem når det passer sagsbehandleren - og det er sørme heller ikke meget.

Man kan jo så nok regne ud at der ikke er meget at gøre godt med når vi er 4 voksne som skal leve af dette!

Vi klager ikke -på sin vis - men der er saft susemig ikke til noget luksus overhovedet.
Alt tøj til os to gamle voksne bliver handlet i genbrugen og jeg må altså lige sige at jeg synes vi er temmelig heldige indimellem at finde noget godt.
Vi bor på landet og dyrker hvad vi kan og kan overkomme.
Deler en gris, ko m.m. med vores søde naboer.
Og "nasser" på vores rigitge gode venner hvad angår oplevelser såsom sejltur, camping osv.

Jo, den vej rundt er vi smadder priviligerede men så er alt hvis også sagt.
Et husholdning budget bliver mere end hurtigt "væltet" når fx børnene skal deltage i et eller andet og vores medicin skynder vi os at købe godt ind af når vi har penge. Der er da også dage hvor vi må undvære, så står det på liggedag

Men denne situation er vi jo desværre ikke ene om og kan kun håbe at om ikke andet vores børn vil ændre samfundspolitikken ikk´

til jer alle
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2008, 13:45   #5
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
Citat:
Alt tøj til os to gamle voksne bliver handlet i genbrugen og jeg må altså lige sige at jeg synes vi er temmelig heldige indimellem at finde noget godt.
Ja det kan man faktisk, min storebror er lige blevet gift og der var problemet tøjet, jeg har ikke råd til at give over 1000 kr for et sæt tøj når man er på konstanthjælp

jeg var meget heldig fandt et helt nyt 2 delt sæt med pris sedel på som havde kostet over 1000 kr til sammen og gav 40 kr for sættet

ingen kunne se det var købt i genbrug købte så nogen nye sko til sættet
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2008, 14:35   #6
mugge
Hvor skulle jeg ellers være
 
mugges avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2008
Indlæg: 187
Styrke: 17
mugge er ny på vejen
Man kan vist få gratis tøj og sko på kofoed skole på Amager.
Der er nogle bestemte dage men kan desværre ikke huske hvilke.

Men ellers enig i kommentarerne her. Lever selv på en bistand og de forslår som en skrædder i helvede. Øv.

Håber jeg snart får tilkendt min ftp.

Kan I alle have en god og solrig dag.
mugge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2008, 14:38   #7
@PerChr
Udmeldt Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2007
Indlæg: 565
Styrke: 17
@PerChr er ny på vejen
Talking Mr. Burns og andre intereserede

ja der skrues i vejret på madvare og andre fornødenheder samt udgifter til bolig o.s.v. Så selv om man er på den nye ordning så er der ikke meget at råde over til andre ting. En Tandlægeregning kan hurtigt slå det i stykker. Eller ny briller o.s.v. I forvaltningen sættes rådighedsbeløb for enlige til kr. 3.360,- til dagligvare m.v.
Har man mere end dette i beregningen så falder hammeren hvis man ansøger om ydelser. Man kommer selv til at betale ved. at indgå en afbetaling med tandlæge o.s.v.
Alt over kr. 3.360,- Betragtes som rådighed for betaling af uforudsete udgifter.

Og vent så bare til I overgår til folkepension. Der bliver pengene endnu mindre. Her kan man dog søge om ydelser til oventnævnte ting og andet.(Varme og licens hvis du har et personlig tillæg på 100%
Rådighedsbeløb er der på kr. 4.800,- i København.
@PerChr er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2008, 16:17   #8
MrBurns
Elsker at være her på K10
 
MrBurnss avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-06 2008
Indlæg: 96
Styrke: 16
MrBurns er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af @PerChr Se meddelelser
I forvaltningen sættes rådighedsbeløb for enlige til kr. 3.360,- til dagligvare m.v.
Har man mere end dette i beregningen så falder hammeren hvis man ansøger om ydelser. Man kommer selv til at betale ved. at indgå en afbetaling med tandlæge o.s.v.
Alt over kr. 3.360,- Betragtes som rådighed for betaling af uforudsete udgifter.
3.360,- til mad, tøj, telefon, Internet, transport er sgu' heller ikke meget.
Især hvis man er single og har en masse madallergier.
Jeg kan fx. ikke tåle gluten (plus en masse andre ting). Skal jeg have brød eller pasta, koster de en formue i forhold til de alm.
Jeg spiser stort set kun ris som 'fyld'. Næsten alle færdigretter har hvede (gluten) i.

Jeg drikker kun vand fra hanen. Har ikke råd til andet. Jeg flotter mig ved at putte lidt citronsaft i her og da.

Jeg synes, i øvrigt, at det måske ikke er helt fair, at de bergner det beløb sådan.
Hvis man nu er en familie på 5, så er udgifterne til mad en hel del lavere per person, end det er per person, når man er single.

Hvis jeg skal have et 'ordentligt' måltid med kød, sauce, kartoffler, så er det faktisk billigere for mig at købe det nede på grillen eller på en ikke-alt-for-dyr restaurant.

Man kan jo ikke købe en kvart agurk, en halv tomat, et kvart brev Knorr sauce osv osv.
Jo, bevares, man kan gemme resterne til et andet måltid, men det er ikke altid, man kan det.

Jeg lever mest af gryderetter, som jeg kan fryse i små portioner. Tager en portion ud af fryseren hver morgen. Nu kan man heldigvis variere gryderetter rimelig godt, hvis man forstår at bruge krydderier. Meeeeeeeeen, det er sgu' lidt trist ikke at kunne smage en god bøg med kartoffler mere end en gang hver anden måned.
MrBurns er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2008, 21:05   #9
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Men omvendt kan jeg love dig MrBurns, at du vil blive mæt i flere måneder og have mad til flere år, hvis du nedlægger sådan en 'bøg' - og så er den glutenfri! (ved godt du mente bøf!) men kunne ikke nære mig. Sorry.

Også her rækker kontanthjælpen ikke rigtigt til mere, samtidig med de 4 børn også skal fodres og forplejes. I dag kostede en alm fersk kylling 51 kr i Kvickly og en bakke med 6 æbler var oppe på 26 kr. Kunne også få et tilbud med 10 æbler for 28 kr....synes fandeme de strækker den lige lovligt meget. Forleden havde jeg sådan en lyst til jordbær, men en lille bakke danske kostede 29.95 kr, og da vi er så mange, så skal jeg gerne have 2-3 bakker. Det blev så kun ved lysten. Istedet flottede jeg mig med en jordbærtærte som tilfældigvis var på tilbud til 45 kr og tog den først frem da to af børnene var faldet i søvn, så der var et pænt stykke til de tre vågne
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2008, 22:05   #10
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
jeg er nu ikke helt enig med dig MrBurns

det er ikke billigere ved man er flere, der er godt nok to indkommster
men bliver modregnet hvad den anden tjener, hvis man er gift med en på kontanthjælp og det samme er det ved ftp.

man skal tænke sig meget om når man er ude og handle
handler tit i lidl der er det billigt og i fakta

der hvor jeg virkelig spare er ved mælk i lidl skumme til 5 kr og det er altså dansk mælk endda fra arla hehe hvilke mange af varene er bare man lige kigger bag på hvor det kommer fra,


og frugt og grønt som også er noget billigere end andre steder
nu kan man da også se i den by, jeg er fra at folk har langt omlænge fundet ud af at det altså ikke fejler noget det fra lidl

jeg har endda råd til økologisk der af frugt og grønt

fryseren er guds gave til os med små penge det er et most at have sådanne en, alt er ved at kan fryses ned, bare pakke ( i frost poser og få alt luften og luk) det efter hvor meget man skal bruge af eks. pålæg, rugbrød, kød,

MrBurns du nævner
Citat:
Man kan jo ikke købe en kvart agurk, en halv tomat, et kvart brev Knorr sauce osv osv.
Jo, bevares, man kan gemme resterne til et andet måltid, men det er ikke altid, man kan det
.
ved ikke om det er salat du tænker på, mange forretninger storekøb, føtex, brugsen, kan man købe en bakke blanet salat pris 20-25 kr til en mand

ellers frugt og grønt i en box i køleskabet så holder det sig bedre og længere
vi har selv bananner i køleskabet på den måde så bliver de ikke så hurtig overmoden og grimme
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan snart ikke klare mere... Æternitet Dit og Dat 27 26-09-2012 23:50
40 år som kronisk smertepatient, orker snart ikke mere.Gode råd er mere end velkomne. Roedspaetten Alt det andet 50 02-12-2011 08:07
Jeg kan ikke klare mere :'( logikeren Politik og Samfund 8 07-07-2011 07:55
Mon kontrollen ikke bliver mere og mere hverdag.... Zastrow Politik og Samfund 13 22-03-2011 17:52
Det bliver mere og mere komisk, Maj-Britt Dit og Dat 3 01-07-2009 21:12




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:48.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension