K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-12-2011, 12:53   #1
Tante Ana
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-07 2008
Indlæg: 468
Styrke: 16
Tante Ana er rigtig godt på vej
Ha' en god jul, for vores penge, Mette Frederiksen


Danskere har fået nok af de andres krav til samfundet.

"Tre ud af fire danskere synes, at deres medborgere kræver for meget af det offentlige. Da socialminister Karen Hækkerup (S) og beskæftigelsesminister Mette Frederiksen (S) for nogle uger siden erklærede krig mod krævementaliteten i Danmark, talte de ikke for døve ører.

76 procent af svarpersonerne i en Megafonmåling er enige i, at for mange har været for fokuserede på, hvad de kan få i stedet for at tænke på deres eget bidrag til fællesskabet.

Når danskerne skal pege på, hvilke samfundsgrupper som især er præget af krævementalitet, får personer på overførselsindkomst klart flest stemmer."


Om det har været Mette Frederiksens og Karen Hækkerups hensigt at fyre under hadet til de udsatte i samfundet, eller om de begge mente direktørfamilien på Strandvejen, der modtager børneydelserne, de kan fyre af på ferie på Bahamas, eller få lidt ekstra til brændstoffet til Ferrarien - er ikke til at sige! Resultatet er blot, at det er de syge, invalider og på anden måde skadet - også af samfundet og også af deres arbejde - mennesker, der nu skal stå for skud igen, takket være de ministre, der er valgt og udpeget til netop at tage vare på alle, særlig de udsatte.

Til alt det siger jeg bare: God jul og godt nytår - Karen Hækkerup, Mette Frederiksen og andre politikere, spindoktorer, politiserende embedsfolk i statens tjeneste, der aldrig i deres liv har levet af andet end vederlag og lignende, udbetalt af staten, og aldrig nogensinde har fået jord under neglene på det private arbejdsmarked, og som lever højt af de penge, de selvsamme syge og invalider nåede at pukle ind til statskassen, før de er blevet ramt af sygdom eller arbejdsskader!

Uanset hvordan man end vender det og drejer, er en ministerløn hverken mere eller mindre værd end de syges dagpenge, eller førtidspension, eller kontanthjælpen.... de kommer alle fra samme samfundskasse, så hvis kilden til indtægten skulle være kriteriet for hvornår der "nasses" - ville det i min bog ikke være nogen forskel mellem ministerløn og kontanthjælp.

Ret ryggen, alle her! God jul og godt nytår!

Sidst redigeret af Tante Ana; 24-12-2011 kl. 13:08.
Tante Ana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-12-2011, 15:09   #2
Helle Smith
Ved at flytte ind på K10
 
Helle Smiths avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-08 2006
Alder: 62
Indlæg: 550
Styrke: 18
Helle Smith er ny på vejen
Så sandt så sandt !! Rigtig god jul til dig og dine også
__________________
Venlig hilsen Helle
Førtidspensionist pr 1/8-2010
Helle Smith er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-12-2011, 10:35   #3
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Det er lidt sjovt, Tante Ana, for jeg har aldrig opfattet de udmeldinger Frederiksen og Hækkerup er kommet med, som værende møntet på folk på kontanthjælp og førtidspension mv. Måske fordi jeg, med de 6 år jeg har været syg på kontanthjælp og nu på førtidspension, hvar en anden forståelse og indsigt: folk, der er på disse ydelser, er det af nød, og fordi de ikke har andre muligheder!

Regeringen har lige afskaffet "fattigdomsydelserne". Hvorfor skulle de gøre dét, hvis de mente folk på disse ydelser nassede...?!

Nej, jeg opfattede udmeldingerne som rettet mod den bredere befolkning, og specielt til dem, der kan klare sig selv mere end godt økonomisk. At de skulle tænke sig lidt om, inden de hev ned fra velfærdsamfundets hylder, nu riget fattes penge. At timingen for udmeldelserne så var mildest talt elendig lige oven på en total forfejlet "Carina"-debat er så en anden ting

Og nu i dag er aviserne fyldte med historier om, at de rigeste får miliarder i socialhjælp.

Fx: http://www.information.dk/telegram/288740

Citat:
- Vi har i dag en stor gruppe velstillede borgere, der ikke har behov for sociale ydelser, men som naturligvis ‘tager for sig af retterne’, når der er mulighed for det. Det kræver en ny fordelingspolitik, hvis man vil ændre det, lyder det fra økonomiprofessoren.
Det er netop dét, jeg forstod med de udmeldinger Frederiksen og Hækkerup kom med...

Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-12-2011, 10:36   #4
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Nemmerlig, Tante Ana.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-12-2011, 13:37   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Risa Se meddelelser
Det er lidt sjovt, Tante Ana, for jeg har aldrig opfattet de udmeldinger Frederiksen og Hækkerup er kommet med, som værende møntet på folk på kontanthjælp og førtidspension mv. Måske fordi jeg, med de 6 år jeg har været syg på kontanthjælp og nu på førtidspension, hvar en anden forståelse og indsigt: folk, der er på disse ydelser, er det af nød, og fordi de ikke har andre muligheder!

Regeringen har lige afskaffet "fattigdomsydelserne". Hvorfor skulle de gøre dét, hvis de mente folk på disse ydelser nassede...?!

Nej, jeg opfattede udmeldingerne som rettet mod den bredere befolkning, og specielt til dem, der kan klare sig selv mere end godt økonomisk. At de skulle tænke sig lidt om, inden de hev ned fra velfærdsamfundets hylder, nu riget fattes penge. At timingen for udmeldelserne så var mildest talt elendig lige oven på en total forfejlet "Carina"-debat er så en anden ting

Og nu i dag er aviserne fyldte med historier om, at de rigeste får miliarder i socialhjælp.

Fx: http://www.information.dk/telegram/288740



Det er netop dét, jeg forstod med de udmeldinger Frederiksen og Hækkerup kom med...

Kan ikke være mere enig og deler fuldstændig dine tanker.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-12-2011, 15:03   #6
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Uanset hvordan man end vender det og drejer, er en ministerløn hverken mere eller mindre værd end de syges dagpenge, eller førtidspension, eller kontanthjælpen.... de kommer alle fra samme samfundskasse, så hvis kilden til indtægten skulle være kriteriet for hvornår der "nasses" - ville det i min bog ikke være nogen forskel mellem ministerløn og kontanthjælp.

Ret ryggen, alle her! God jul og godt nytår!
Nemlig.... og også glædelig bag jul til dig...

Jeg er simpelthen begyndt at skrive på deres off facebookprofil... og har fundet ud af at der er flere end mig som tænker sådan.... selvfølgelig er der også nogle stk som svarer igen

Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-12-2011, 15:12   #7
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja og kongefamilien er endnu et strålende eksempel på overførselsindkomst med sjovere satser.

Vi er mange i dén båd efterhånden.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-12-2011, 16:01   #8
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ninja Se meddelelser
Ja og kongefamilien er endnu et strålende eksempel på overførselsindkomst med sjovere satser.
Ja, det er det jeg hele tiden har sagt: Der skal være forskel på folk - nogen har kors, bånd & stjerner på og andre må blot stå :-)

Og det skal selvf. afspejles i overførselsindkomstens størrelse :-)


Citat:
Vi er mange i dén båd efterhånden.
Nåh, så du modtager også: apanage ? :-)
__________________
.
Jocelyn Pook – Hell, Fire And Damnation + Masked Ball: http://www.youtube.com/watch?v=9QEG2Mk184A

BTW: Er du kvik, så er løsningen her: https://www.youtube.com/watch?v=z9pD_UK6vGU
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-12-2011, 16:12   #9
ASR
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-11 2011
Lokation: Viborg
Alder: 44
Indlæg: 81
Styrke: 13
ASR er ny på vejen
Jeg har lidt svært ved at følge flere herinde følger sig angrebet. Der er langt imellem mennesker der vil fjerne kontanthjælp eller pension, de vil bare kun havde den går til mennesker med et reelt behov.

Jeg synes det er rigtig godt at gå efter kræver mentaliteten da der sidder mennesker på konstant hjælp og stortrives med det. Jeg kan da umuligt være den eneste der på diverse kurser har mødt sunde og raske mennesker der har det fint med at være på offentlig forsørgelse fordi det er lettere end at arbejde? Det har vi som samfund ikke råd til. Ligesom der findes pensionister der til enhver tid vil søge de tilskud de har ret til, uanset om de kan finde pengene selv eller ej.

Jeg føler mig ikke truffet når de snakker krævermentalitet, for jeg VED det er velbegrundet jeg er pensionist. At få sorteret ud i dem med kræver mentalitet vil da lige netop gøre det lettere for os andre.
ASR er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-12-2011, 17:40   #10
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af ASR Se meddelelser
Jeg har lidt svært ved at følge flere herinde følger sig angrebet. Der er langt imellem mennesker der vil fjerne kontanthjælp eller pension, de vil bare kun havde den går til mennesker med et reelt behov.

Jeg synes det er rigtig godt at gå efter kræver mentaliteten da der sidder mennesker på konstant hjælp og stortrives med det. Jeg kan da umuligt være den eneste der på diverse kurser har mødt sunde og raske mennesker der har det fint med at være på offentlig forsørgelse fordi det er lettere end at arbejde? Det har vi som samfund ikke råd til. Ligesom der findes pensionister der til enhver tid vil søge de tilskud de har ret til, uanset om de kan finde pengene selv eller ej.

Jeg føler mig ikke truffet når de snakker krævermentalitet, for jeg VED det er velbegrundet jeg er pensionist. At få sorteret ud i dem med kræver mentalitet vil da lige netop gøre det lettere for os andre.
Tror de fleste kan erklære sig enige i, at vi ikke har råd til at have arbejdsmarkeds-parate til at gå rundt og drive den af. Problemet er, at der også er syge på kontanthjælp og at disse også bliver ramt af spredehagl affyret af div systemkritikere der netop er efter, primært arbejdsmarkedsparate.

Og efter den senere tids historier om dovne kontanthjælpsmodtagere, velhavende kontanthjælpsmodtagere mm, så undrer det mig ikke spor, at der nu er 2 uf af 3, der finder krævementaliteten trættende.

Men i stedet for at træde ned af og sparke på de svageste, så skulle de måske se lidt på de virkelige problemer, som alle lukker øjnene for. Politiker goder, kongefamilie, toppostbesiddere og andre, som vitterligt er drevet af krævementalitet.

Der er stor forskel på at modtage af trang og på at modtage pga af rang. Sidstnævnte er næsten de værste.

- også på apanage her.

Sidst redigeret af Ninja; 25-12-2011 kl. 17:48.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Giv Mette Frederiksen karakter Ida Politik og Samfund 10 28-01-2013 13:32
Svar fra Mette Frederiksen logikeren Fremtiden for fleksjob og førtidspension 3 14-12-2012 22:58
Mette Frederiksen i Tv Avisen supersus Politik og Samfund 14 27-02-2012 07:42
Mette Frederiksen på P1 NU om ny ftp. reform. Enteneller Politik og Samfund 33 20-02-2012 10:53
Mette Frederiksen om brøkpension Karo Politik og Samfund 2 05-11-2011 21:56




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension