K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-12-2012, 20:49   #21
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
halse

det var da ærgeligt,det ku ellers ha været hyggeligt...

men indrømmet jeg kommer heller ikke meget over på den ø...smiler..
det er kun når jeg skal flyve og besøge fam.på frederiksberg....

stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2012, 20:57   #22
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af stribe Se meddelelser
det ku ellers ha været hyggeligt...
Det kunne det helt sikkert. Men jeg har både arbejde og familie at skulle se til.

Jeg er rimelig hængt op for øjeblikket , det er også grunden til jeg ikke har været så aktiv på K10 på det seneste.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2012, 21:01   #23
havmanden60
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-12 2011
Indlæg: 295
Styrke: 13
havmanden60 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af halse Se meddelelser
Lad nu være at være så naiv. Den aftale handler som det øvrige arbejdsmarkeds frie bevægelighed ( inden for EU ) , om at trykke lønningerne mere end noget andet.

Mht de 156 ledige jobs , så snakkes vi når nedenstående jobsøgende inden for landbruget har fundet beskæftigelse

http://www.lajo.dk/soeg_Ledig_jobsoger.htm
naiv -- hmm jeg har 50 års afaring inden for fagbevægelsen og jeg ved om nogen hvordan dette er skruget sammen - så lad os holde os til bolden og ikke udsætte en brance for dårlighed bare fordi man læser et indlæg et eller andet sted -- man kan kun være troværdig hvis man sætter sig ind i tingene og ikke viderebringer -- slader og rygter -- om nogen der står frem og er stolt af at ha orden -- så skruer hele brancen på huslejen -- hvor er vi henne - der er ikke nogen i dette regi der trykker løningerne - det er tom snak - men det er et spørsmål om danskerne i hobetal vil ta disse arbejder - her og i garternerierne - lad os se på dette som det er og ikke fyre noget af netop for at ramme en hel brance med udokmenteret påstande
havmanden60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2012, 21:38   #24
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Så kan du måske med din lange erfaring som baggrund , forklare hvorfor danske ledige tilsyneladende foretrækker at leve helt uden forsørgelse , ( eller arbejde for kr. 10.300,- om måneden ) frem for at tage et langt bedre aflønnet ufaglært job inden for landbruget.

Og lad nu være med din tåbelige fastholdelse om at der er tale om et enkeltstående ”indlæg” , hvad end du måtte mene med det.

Der har været skrevet side op og side ned om forholdende for østarbejdere i det danske landbrug i årevis.
Her er det en undersøgelse foretaget af Center mod Menneskehandel.

Citat:
Grov underbetaling, lange arbejdsdage og trusler om at blive sendt hjem uden løn er vilkårene for østeuropæere ansat i landbruget. Det viser en ny undersøgelse fra Center mod Menneskehandel.

Lange arbejdsdage, en timeløn på 60 kroner, kummerlige boligforhold og trusler om at blive sendt hjem uden penge på lommen. Det er hverdagen for flere østeuropæiske arbejdere på danske gårde og gartnerier.

http://www.servicestyrelsen.dk/udsat...ktor-i-danmark


http://forsiden.3f.dk/article/201112...2/2380/ILLEGAL

Sidst redigeret af halse; 20-12-2012 kl. 21:44.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2012, 21:54   #25
havmanden60
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-12 2011
Indlæg: 295
Styrke: 13
havmanden60 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af halse Se meddelelser
Så kan du måske med din lange erfaring som baggrund , forklare hvorfor danske ledige tilsyneladende foretrækker at leve helt uden forsørgelse , ( eller arbejde for kr. 10.300,- om måneden ) frem for at tage et langt bedre aflønnet ufaglært job inden for landbruget.

Og lad nu være med din tåbelige fastholdelse om at der er tale om et enkeltstående ”indlæg” , hvad end du måtte mene med det.

Der har været skrevet side op og side ned om forholdende for østarbejdere i det danske landbrug i årevis.
Her er det en undersøgelse foretaget af Center mod Menneskehandel.
i din verden ser du som kuglekasteren på nogle indlæg fra aviser og des lige , man kan ikke beskylde en hel brance for at snyde på vægten for de indlæg det er ikke sagligt- de brådne kar findes overalt sådan må også du tro men at østeuopæer kan og må arbejde i eu er jo regeringerne der har bestemt det - sådan er det - og du må stemme for noget andet hvis du ikke kan li det -- man hænger ikke en hel brance ud på det grundlag du henviser til - der findes rigtig mange gode landmænd der holder sig til loven - og også andre arbejdsskiver -- det er helt plat det du agumenterer for - hvis du vil undersøge hvem der bringer sådan noget fis til torvs så gør det ordentlig i stedet for denne hertz
havmanden60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2012, 22:39   #26
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Jeg skiver ikke at hele branchen underbetaler udlændinge , men at jeg formoder flertallet af dem der har dem ansat gør det. Det er noget andet end det du forsøger at lægge mig i munden.

Men jeg kunne jo spille bolden videre til dig.
Hvorfor udtrykker du at du ikke mener det er reglen , når du slet ikke har grundlaget i orden.

Foreløbig er jeg den eneste af os to , der har været i stand til at understøtte sine formodninger.


Du forholder dig fortsat ikke til mit spørgsmål :

Forklar venligst hvorfor danske ledige tilsyneladende foretrækker at leve helt uden forsørgelse , ( eller arbejde for kr. 10.300,- om måneden ) frem for at tage et langt bedre aflønnet ufaglært job inden for landbruget.

Sidst redigeret af halse; 20-12-2012 kl. 23:08.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2012, 23:13   #27
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Tjoooo, da jeg skulle have tilbud fra maleren - den danske, ville det koste 42.000 kr. Den anden danske skulle have 30.000 kr sort, og polakken skulle have 8500 kr.

Så kan man selv regne nu hvad en førtidspensionist har råd til.
Problemet er bare, at med de 2 billigste står du med håret i postkassen hvis de ikke laver arbejdet ordentligt.

Her i kommunen er der hvert år i sommerferien forskellige tilbud til børnene, flere år har der været mulighed for, at de kan komme ud på en gård og ride på ponyer, og hjælpe med at håndtere ponyerne, en hel dag.

Et år var jeg derude sammen med begge mine børn, mega hyggeligt, konen som stod for hele arrangementet snakkede med flere af os forældre i pauserne, bl.a. blev der snakket om, at en af deres bygninger havde taget voldsomt skade under en storm, og skule efterfølgende sættes i stand.

Bl.a. ville de have støbt nyt gulv, nu de alligevel skulle igang med en større omgang.
De havde hyret udenlandsk (vistnok Polsk) arb.kraft til opgaven, p.g.a. prisen.

Men polakkerne havde lavet gulvet for lavt, så nu var der et trin ned når man kom ind af døren.

Og så'n er der så meget.

Citat:
Oprindeligt indsendt af zolskin Se meddelelser
Hvor er det lige fagforeningerne er henne, hvad det angår?
Så vidt jeg ved arbejder ihvertfald 3F for, at udlændinge også skal arbejde efter overenskomstmæssig løn.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2012, 23:47   #28
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Problemet er bare, at med de 2 billigste står du med håret i postkassen hvis de ikke laver arbejdet ordentligt.
Go' pointe.

Jeg turde personligt ikke kontrahere udenlandske håndværkere , til byggeprojekter i hjemmet.

Dels tror jeg helt generelt de er dårligere end danske. Og dels tror jeg ansvarsfølelsen daler en smule , når håndværkeren ved han ikke er til at få fat på om x antal måneder/år , når skaden senere viser sig.
Derudover øges chancen også markant , for fejl forårsaget af sproglige misforståelser.

TV 2 kørte for nogle år siden en serie om klamphuggere. Selv om entreprenøren/mesteren altid var dansk , var håndværkerne i påfaldende mange af sagerne østarbejdere.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2012, 00:34   #29
flexjober
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2012
Indlæg: 106
Styrke: 12
flexjober er ny på vejen
Man kan jo også vende den hvis du tager polaken til 8.000 så kan han få 3 forsøg til at lave det ordentlig og du har stadig sparet 50%

Jeg har gode erfaringer med polske håndværkere MEN de er vant til at lave en anden standart end vi og ikke fordi de er dårlige håndværkere for de kan sagtens lave det samme som en dansk håndværker de skal bare have det forklaret eller vist
flexjober er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2012, 01:17   #30
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af flexjober Se meddelelser
Man kan jo også vende den hvis du tager polaken til 8.000 så kan han få 3 forsøg til at lave det ordentlig og du har stadig sparet 50%

Jeg har gode erfaringer med polske håndværkere MEN de er vant til at lave en anden standart end vi og ikke fordi de er dårlige håndværkere for de kan sagtens lave det samme som en dansk håndværker de skal bare have det forklaret eller vist
Jamen du har fuldstændig ret!

Jeg valgte polakken og her er blevet rigtig fint, men han mangler lige at give det en tur mere efter nytår - det blev så kun 7000 kr. Og da han ikke er maler af profession, er det mere en vennetjeneste - alene malingen løb op omkring samme beløb.

Men det er stadig MEGET bedre end det jeg selv har malet tidligere - jeg kan ikke mere pga ryggen og piskesmældet og er meget taknemmelig. Men som du skriver, så skal han have forklaret hvad det er han skal ellers går han totalt i selvsving
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Sygemeldte hyrer private socialrådgivere Webmaster K10 Nyheder 0 25-06-2012 08:20
Firmaer kræver løntilskud til rigtige job gunvor Politik og Samfund 6 28-07-2011 09:00
Hyrer Vibeke Mannickes(kommunallæge) firma som konsulent buster Politik og Samfund 4 27-11-2010 10:09
At hyrer en advokat??? mumle_mund Spørgsmål ang fleksjob 12 09-01-2009 14:06
sygedagpengesager hos private firmaer Stella Politik og Samfund 3 21-01-2008 18:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension