K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Skal kommuner ikke overholde loven?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Skal kommuner ikke overholde loven? En af vores bruger phhmw føre en sej og lang kamp for at få gjort noget ved at kommunerne ikke overholder Retssikkerhedsloven § 3 stk.2. Følg hans kamp her kom evt med spørgsmål til phhmw

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-04-2008, 13:11   #11
Stoktoft
Afhængigheds tegn af K10
 
Stoktofts avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-02 2008
Lokation: Struer kommune nærmere betegnet det skjønne THYHOLM
Alder: 50
Indlæg: 300
Styrke: 17
Stoktoft er rigtig godt på vej
Kære Lena

Som de andre har givet udtryk for, sidder jeg også og græmmes, hvor langt vil de dog gå????
Det virker også på mig, som om det er gået hen og blevet en personlig sag, og en hetz mod dig
Sender dig en masse støtte, tanker og rigtig mange

Stoktoft
__________________
vær mod andre, som du vil, de skal være mod dig

Den, der begynder dagen med et smil, har allerede overvundet mange besværligheder.
anonym
Stoktoft er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2008, 13:27   #12
mimse
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2008
Lokation: Randers
Alder: 43
Indlæg: 366
Styrke: 17
mimse er ny på vejen
Hvor gør det dog ondt indeni at læse den historie. Jeg bliver så ked af det på Lenas vegne, og håber hun snart får noget medvind. Ikke noget og sige til at hun er kørt ned.

Hejdien: Flot skrevet og flot at du vil hjælpe Lena med at formidle det hele videre.

Knus og mange tanker til dig Lena
__________________
Se mod lyset, så falder skyggerne bag dig
mimse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2008, 13:33   #13
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
ja man undre sig over hvad hulen de tænker på i de kommuner , har lige skrevet det her over i debatten om Lena på fyns stiftstidende det er den oplagte løsning på problemet men desværre tror jeg at vi ser et forbud omkring det at optage samtaler i det skjulte før vi ser det indført på kommunerne at alle samtaler optages ...

Citat:
Det kan unægteligt virke underligt at kommunen har problemer med optagelser , det er borgeren der lægger sit privat liv frem i de mindste og mest intime detaller og burde have et problem med sådan en optagelse...

Og ikke en kommune for hvem der ikke er noget at komme efter hvis og så frem de sørger for at overholde lovgivningen ..

kan de ikke stå inde for deres arbejde , så kan jeg forstå at de har et problem med at optage samtaler, men efter alt hvad jeg har hørt og set omkring odense kommune så mener de jo selv at de gør alt perfekt så hvad er det da lige problemet er ...

for ikke så længe hørte jeg en politikker debat omkring emnet og skal jeg tippe på hvad der sker med sådanne sager , ja så bliver det sådan at vi borger bliver forbudt at optage samtaler i det skjulte og dermed igen får indskrænket vores rettigheder....

Man burde mene at når nu kommunerne mener at de gør deres arbejde ordentligt (hvad vi jo kan se i div statestikker og person sager at de IKKE gør ) men det mener de som udgangspunkt at de gør...

Jamen hvad er så problemet .. der er alt for meget papir arbejde siger man , ok så ligger løsningen vel lige for ...

der kan for ganske få milder installeres en mikrofon og et lille program sådan at kommunen selv kan optage samtaler, installer dette hos alle sagsbehandlere og optag alle samtaler ...

Jamen der skal jo alligevel skrives noget vil man så sige . ja det skal der og der er løsningen også lige frem... sagsbehandlerne kan fokusere deres evner og tid på borgerne og man kan så give nogle arbejdsløse et kursus i at skrive refaret (og mangeler vi folk til det så er der i omegnen af 15.000 ledige flekser hvoraf nogen af dem godt kunne varetage denne opgave )

når et møde så er slut så får borgeren et eksemplar og det samme gør sagsbehandleren og der skrives et kort refaret, er der fejl i det ja så er det ikke noget problem for man kan gå tilbage til optagelsen og lige høre det igennem, der vil ikke længere være tvivl om hvem der taler sandt eller hvem der har misforstået noget for man kan gå tilbage og høre optagelsen ...

det kan da ikke være så svært ... og ja nogen sagsbehandlere vil sige at det krænker dem som sagsbehandlere at blive overvåget på den måde, men så skal man nok ikke se det som overvågning men som en måde at hjælpe borgeren på , og til hver en tid må det være bedre at en sagsbehandler bliver optaget også selv om det måske er ubehageligt i starten , kontra at en borger får en fejlbehandling som kan koste helbred og familie ...

Hvad fanden tænker de dog på i Odense ...
deltag i debatten om odense kommune her http://www.fyens.dk/modules/debat/to...264566#p182539

læs om Lenas sag her http://www.sitecenter.dk/radby/
  Besvar med citat
Gammel 11-04-2008, 17:51   #14
Fussen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Fussens avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-10 2007
Lokation: odense
Indlæg: 176
Styrke: 17
Fussen er rigtig godt på vej
Hej Lena

Ja det gav dem sgu da vist paranoia !!! - og hvorfor mon???? Hold kæft hvor har de godt af det. Godt gået. Jeg er selv blevet det nægtet - altså at optage en samtale, og der var også vild forargelse over at jeg overhovedet kunne stille sådan et spørgsmål.

Kram fra
Fussen
Fussen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2008, 20:03   #15
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
hej Lena

-Kan kun sige én ting:

- og må din Gud være med dig.

Jeg er dybt rystet i min grundvold over den måde vi behandler hinanden på og specielt dig og kan mit mantra hjælpe dig så brug det endelig.

Mange tanker
Buster

"Vi overgiver os aldrig og vi tager ingen fanger"
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2008, 07:05   #16
lena
Mit andet hjem K10
 
lenas avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2007
Indlæg: 612
Styrke: 18
lena er ved at flytte ind på K10lena er ved at flytte ind på K10
TAK!!!! - alle sammen

Tak for den fede opbakning og jeres tanker - tro mig det luner

og 1000 tak til Heidi for - endnu engang - at sætte fingeren på pulsen!!!!

Jeg har lavet følgende debatindlæg på http://www.fyens.dk/modules/debat/to...264566#p182621

Ovenstående vil gavne på følgende måde;

Flere borgere vil kunne få en uddannet sagsbehandler

Papirarbejdet - der stresser sagsbehandlingen - vil blive flyttet til andre!

Mange flexjobbere er ledige - og vil gerne i arbejde. De vil kunne ansættes til at skrive båndets indhold ned.

Loven vil blive overholdt - alternativt vil det være nemt at påvise dette, det må da også lette Nævn mv.

Ulemper? Har jeg svært ved at se, hvis ellers alle kan tåle at sagsbehandlingen kommer frem i lyset!

Der vil så ikke være samme mulighed for at fremkomme med fejlagtige oplysninger i sagen, - som jo uden tvivl bliver rodet hver gang der skal diskuteres og rettes urigtige oplysninger!


Bland jer endelig i debatten på Fyens - jeg har ladet mig fortælle at den bliver fulgt af Odense Kommune

- og god weekend

Lena
lena er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2008, 09:29   #17
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg har igen snakket med Lena som igen har fået lidt af et brev fra kommunen af

Det er lige pludselig en yderst aktiv kommune og man kan ikke andet end undre sig over hvad det dog er de foretager sig ...

Lena har nu fået et brev om et nyt møde og hun har sendt det til mig og givet mig lov til at sætte det ind her, det er jo en sag vi alle følger med måben og det er jo ved at udvikle sig til en hel gyser føljeton i en historie om en kommune mod en borger og så kan Odense for min skyld sige hvad de vil , det kan ikke lade sig gøre at lave en ordentlig opfølgning med så mange fejl og når der så påpeges fejl virker det som om det vigtigste for kommunen er ikke at få rettet op på fejl men at gøre så de skades mindst muligt og så blæse være med borgeren...

Man skal når man læser dette brev som jeg sætter på her , tænke på at Lena ikke kunne få sagsbehandlerskift grundet personale mangel, men at der så i mødet skulle deltage en leder (som jo så ikke kom ) det ville i mine øjne også være horribelt at sende en leder med til mødet for hvorfor er det så lige at man ikke bare kan lægge sagsbehandlingen over til lederen...

Nu kommer der så et nyt brev hvori hun indkaldes til et nyt møde denne gang med tre medarbejder (hvor kommer alle de medarbejder dog fra ? ) og grundene til at Lena skal have det møde er for at hun kan få det lovet møde med bla leder (som lena aldrig har bedt om ) men kommunen har sagt skulle være der...

jeg ved ikke , jeg kunne nu få den mistanke at man fra kommunens side nu holder et ordentligt møde (jeg tror faktisk at de vil gøre deres yderste for at få dette møde til at fungere ) men at det ikke er ud fra devisen borgerens bedste , men nok snare ud fra devisen, nu skal vi holde et ordentligt møde så vi kan skubbe det andet møde hvor vi vader på borgeren i baggrunden, og ve mig om det kan tillades at Lena tager en optager med til dette møde ...

Man mener åbenbart heller ikke at det er af nogen vigtighed at Lena skal have fat i bisidder igen og at hendes sidste løsning er hendes mand som så igen skal tage fri fra arbejdet og dermed miste en indtægt for ikke at snakke om at ikke mange arbejdspladser er meget for at deres medarbejder skal have fri fra arbejdet hele tiden....

Jeg ved ikke det kan godt være at det bare er mig men jeg er sq glad for at jeg ikke bor i Odense tror jeg ville udvikle paranoia oven i alt det andet

Nå men læs selv Lenas breve og se hvad i syntes om det hele....

Er spændt på hvordan Lena takler den her og håber og regner med at hun delagtiggøre os i det
Vedhæftede thumbnails
Klik på billede for større version

Navn:  lena 1.jpg
Visninger: 272
Størrelse:  47,0 Kb
ID: 93   Klik på billede for større version

Navn:  lena 2.jpg
Visninger: 250
Størrelse:  26,3 Kb
ID: 94  
  Besvar med citat
Gammel 14-04-2008, 09:35   #18
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Puha, ja jeg kan kun sige, det er ikke bare dig Hejdien, jeg er sørme også glad for, det ikke er mig, der bor i Odense.

Lena, jeg kan godt forstå, du er ved at være kørt helt ned. Det er mig stadíg helt ubegribeligt, at dette kan forekomme.

Jeg håber, Odense kommune vil tage sig sammen og give dig en god og fair behandling på det næste møde.

Og mest af alt håber jeg for dig, at du snart kan få en afgørelse på denne never-ending-story.

gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2008, 09:41   #19
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Nå, nu har de lige pludselig masser af personale.

Jeg synes, det burde være RIGELIGT, at kommunen indføjede Lenas kommentarer i deres journal, sendte en kopi til godkendelse til Lena.

Når afgørelsen så skal træffes, så må de "bare" forholde sig til de ting, Lena har skrevet i sin partshøring.


Sådan PLEJER det at foregå, og der kan jo ikke være tvivl om nogen, når Lena SKRIFTLIGT har kommenteret.

Det er ren chikane af en syg og handicappet borger.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2008, 09:44   #20
Neurosmølf
Ved at flytte ind på K10
 
Neurosmølfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2007
Indlæg: 553
Styrke: 19
Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10
Jeg ville mene det kunne være en god ide at få en juridisk sikker person med som bisidder, har Line Barfoed tid eller en hun kan anbefale ? Ikke fordi det er partiafhængigt for mig, men fordi hun virker til at mene hendes sociale engagement . Der mangler sgisme noget advokathjælp til den slags bisidderopgaver, så fik vi mange færre om-igen sager. Det er som om der mangler noget til at sikre retsikkerheden i praksis, så kan de på Christiansborg lave alt de vil, praksis er ofte noget helt andet.

Nøvsen
Neurosmølf er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Er ved at give helt op :-( Gazellen Din historie 5 03-12-2011 21:26
helt konkret kan man ? ace dk Spørgsmål ang fleksjob 5 19-04-2010 16:40
Uha.. jeg er helt NY!! Linedk Spørgsmål ang fleksjob 1 21-02-2010 09:34
Er jeg helt alene? werschlein Din historie 1 03-07-2008 01:06
Den er helt gal ! Stella Politik og Samfund 0 24-10-2007 10:51




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension