K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-09-2011, 07:12   #1
Jasmina
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2011
Indlæg: 149
Styrke: 13
Jasmina er ny på vejen
Feriepenge på sygedagpenge

Hvis jeg har forstået det rigtigt kan jeg få udbetalt mine 3 ugers hovedferie uden at der bliver modergnet i sygedagpenge. Men hvornår gælder det fra - kan jeg gå ind på feriekonto og få dem udbetalt fra 1. september? Skal jeg give min sagsbehandler på jobcentret besked?
Håber at der er nogen der har svaret for jeg ville være ked af hvis de blev taget fra mig fordi jeg får dem udbetalt for tidligt - jeg har jo knoklet for dem.
Jasmina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2011, 07:33   #2
Nissefar
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 13-08 2011
Lokation: Glostrup
Indlæg: 24
Styrke: 13
Nissefar er ny på vejen
Wink Håber det her hjælper lidt

Hvis du har modtaget offentlige ydelser

Du kan ikke få udbetalt feriepenge og offentlige ydelser i samme periode. Hvis du fx har fået kontanthjælp i perioden 1. maj 2010 til 30. april 2011, vil antallet af dage med kontanthjælp blive trukket fra dine feriedage.

Det drejer sig om følgende offentlige ydelser: børnepasningsorlovsydelse, kontanthjælp, feriedagpenge, arbejdsløshedsdagpenge, efterløn, fleksydelse, ledighedsydelse og særlig ydelse (gælder ikke sygedagpenge og barselsdagpenge).

Jeg kunne desværre ikke finde noget om det vil gå ud over dine sygedagpenge.
Men dette er fundet under ferie loven. Så prøv at ring til ferie atp og få dem til at forklare dig reglerne

Pøj pøj
Nissefar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2011, 07:41   #3
Trunten
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 28-01 2011
Indlæg: 175
Styrke: 14
Trunten er ny på vejen
De feriepenge du selv har optjent bliver ikke modregnet dine sygedagpenge.

Man kan få hovedferien udbetalt 1/10, men eftersom man kan få dem en måned før burde du kunne få dem nu.

Jeg kontaktede sygedagpengekontoret og fik dem til at stemple det, ved ikke hvordan dit foregår. Men det var dem der sagde de ikke ville blive modregnet.
Trunten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2011, 08:24   #4
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Jeg fik også alle mine feriepenge udbetalt, fra mit tidligere job
inden jeg måtte kaste håndklædet i ringen
det var min sagsbehandler som underskrev
de bliver netop ikke modregnet i dine sygedagpenge
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2011, 08:25   #5
Ukken
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 177
Styrke: 16
Ukken er ny på vejen
hej

husk udbetaling kun hvis du ikke har mulighed for at afholde ferien pga sygdom.
Ukken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2011, 10:16   #6
simba
Elsker at være her på K10
 
simbas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-02 2010
Lokation: århus
Alder: 57
Indlæg: 81
Styrke: 15
simba er ny på vejen
Hej...

Jeg fik også mine feriepenge udbetalt mens jeg var på sygedagpenge. Det var sygedagpengekontoret der skrev under og der bliver ikke trukket i sygedagpengene.

Simba
__________________
Førtidspensionist pr 1/6-2010
simba er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2011, 11:47   #7
Spin
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-11 2008
Indlæg: 69
Styrke: 16
Spin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Jasmina Se meddelelser
Hvis jeg har forstået det rigtigt kan jeg få udbetalt mine 3 ugers hovedferie uden at der bliver modergnet i sygedagpenge. Men hvornår gælder det fra - kan jeg gå ind på feriekonto og få dem udbetalt fra 1. september? Skal jeg give min sagsbehandler på jobcentret besked?
Håber at der er nogen der har svaret for jeg ville være ked af hvis de blev taget fra mig fordi jeg får dem udbetalt for tidligt - jeg har jo knoklet for dem.
Jeg skulle gå på ydelseskontoret og få det skrevet under. Der havde vi så en mindre diskussion omkring det at jeg nægtede at skrive datoer på min "ferie". Man føler at de sætter fælder op indimellem.
Jeg skrev bare noget i stil med "Ferie ikke mulig grundet sygdom", til sidst lykkedes det mig at få den underskrevet. Det er vigtigt at du skriver noget i den stil, og ikke skriver start og slut dato på "ferien".

Uden at være helt sikker, så mener jeg først at det er fra 1. oktober du kan få hovedferien på 3 uger udbetalt, fordi du i princippet stadig kan nå at blive rask og afholde din hovedferie. Dette kan du dog undersøge nærmere. Hvis du har flere feriedage tilbage og forsat er sygemeldt, så kan du få udbetalt de resterende 1. maj næste år.
Spin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2011, 13:34   #8
Jasmina
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2011
Indlæg: 149
Styrke: 13
Jasmina er ny på vejen
Tusinde tak alle sammen
Jasmina er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
feriepenge mod sygedagpenge stjerne10 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 05-04-2013 06:59
feriepenge når man er på sygedagpenge?? Gekko Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 07-09-2011 02:39
Feriepenge Pension/sygedagpenge bimse45 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 01-09-2010 22:10
Sygedagpenge/ feriepenge under ferie??? jyden74 Alt det andet 30 24-06-2010 14:16
Feriepenge og sygedagpenge. Gunell Alt det andet 9 23-03-2010 19:15




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension