K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-08-2011, 08:21   #1
sami
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-07 2011
Indlæg: 3
Styrke: 0
sami er ny på vejen
Unhappy flexjob

Hej

Jeg er stadig ny her, det er anden gang jeg logger på. Jeg fik en masse gode svar da jeg var på sidst
Jeg håber nogen kan hjælpe mig igen, jeg tror ikke min sagsbehandler vil hjælpe mig. Hun siger at jeg har masser af muligheder for at få job, da jeg er veluddannet, har en kandidatgrad i humaniora. Men hun forstår bare ikke at min træthed er invaliderende, hvad skal der til før hun kan forstår det.

jeg ved jeg taler sandt, det er bare så frustrerende, jeg har sagt til min læge at kommunen gerne må sætte kamera op i mit hjem og overvåge mig 24 timer i døgnet, da jeg intet har at skjule. Jeg er så træt af det her pissesystem, havd skal jeg gøre, det er kun min læge og psykiater der tror på mig, men de har også kendt mig længst, hvad skal jeg dog gøre, det er så stressende.

Min SB siger også at det ikke nytter med virksomhedspraktik nu, da meningen er at jeg skal kunne vende tilbage til AM på fuld til. Vi snakker fuldstændig forbi hinanden.
Er der nogen der har et godt råd eller flere gode råd????????????????

Mange hilsner



den fortvivlede.
sami er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2011, 08:29   #2
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Du har brug for speciallægeerklæringer der støtter dig..

Start med at få din psykiater til at beskrive din situation samt dine diagnoser i forhold til din arbejdsevne....
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2011, 08:29   #3
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Har du bedt din SB indhente udtalelser fra din læge og psykiater?
Mener det er en svær en at få igennem, ikke fordi jeg betvivler dine ord, men det gør de 1000% sikkert på kommunen.

Tror helt sikkert at andre herinde kan komme med nogen lovmæssige ting du kan gøre

Ønsker dig at du når igennem

Og sender dig en masse
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2011, 20:48   #4
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
sami, det vil være nemmere for os andre, at svare dig hvis du bliver i den samme tråd, mange informationer smutter når du starter en ny tråd.

Det er ikke alle, der orker, eller tænker på, at tjekke dine tidligere tråde for baggrundsviden, og mange herinde har problemer med hukommelsen.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2011, 20:58   #5
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af sami Se meddelelser
Hej

Jeg er stadig ny her, det er anden gang jeg logger på. Jeg fik en masse gode svar da jeg var på sidst
Jeg håber nogen kan hjælpe mig igen, jeg tror ikke min sagsbehandler vil hjælpe mig. Hun siger at jeg har masser af muligheder for at få job, da jeg er veluddannet, har en kandidatgrad i humaniora. Men hun forstår bare ikke at min træthed er invaliderende, hvad skal der til før hun kan forstår det.

jeg ved jeg taler sandt, det er bare så frustrerende, jeg har sagt til min læge at kommunen gerne må sætte kamera op i mit hjem og overvåge mig 24 timer i døgnet, da jeg intet har at skjule. Jeg er så træt af det her pissesystem, havd skal jeg gøre, det er kun min læge og psykiater der tror på mig, men de har også kendt mig længst, hvad skal jeg dog gøre, det er så stressende.

Min SB siger også at det ikke nytter med virksomhedspraktik nu, da meningen er at jeg skal kunne vende tilbage til AM på fuld til. Vi snakker fuldstændig forbi hinanden.
Er der nogen der har et godt råd eller flere gode råd????????????????

Mange hilsner



den fortvivlede.
om din sagsbehandler forstå din sygdom eller ej
er så vidt helt lige meget
en sagsbehandler skal kun kigge på din arbejdsevne

men hvis du ikke har lægepapir på din træthed
så kommer du ingen steder.
dertil skal du have nogle lægepapir. det skal være speciallæger eller en psykiater
egen læge er langt fra nok
lægekonsulenten på kommunen skal så give din sagsbehandler oplysninger

i første omgang skal du finde ud at om det er fysisk eller psykisk
det kan tage en del år og finde ud af det, samt om alle behandlingsmuligheder er udtømte

så hvis du ikke har nogle ordentlige lægepapir nu, så kan jeg lige så godt sige
du har en meget lang vej endnu.
alså om du skal have flex eller pension.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2011, 21:03   #6
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Ja der kunne jeg har sparet noget, hvis du var blevet i samme tråd
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2011, 00:33   #7
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Hej sami

Optag ALLE samtaler med sagsmishandleren... -meget af det øregas h*n kommer med er helt sikkert imod gældende love og regler

Klag over sagsmishandleren, og bed om en anden, det kan jo kun blive bedre


.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2011, 08:15   #8
Chin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Chins avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-09 2007
Indlæg: 199
Styrke: 17
Chin er ny på vejen
Har du arbejdet for eller er du nyuddannet?? Hvad forestiller du dig helt konkret du kan og ikke kan? Træthed kommer som regel af andet. Medmindre man lider af det der træthedssyndrom... har du børn? Hvor længe har du været i systemet men ja som andre suger så koster det en masse tid hvis man ingen iagnose har. Så det skal du have udredt. Men jeg tænker det ville være nemmere at finde et job end at få fleks eller fp. Det r også afgørende om du har arbejdet for og kan vise du har stået i en arbejdssituation hvor du måske er fyret pga træthed.. ellers kan det lyde som luft for en sb
Chin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2011, 09:43   #9
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Helt rigtigt som Hypermobil skriver... -men sagsmishandlerne burde også vide at man kan være syg af stress og helt udbrændt selv om man "kun" har gået på universitetet i mange år !!!

Så det er ALTID den syge medborgers aktuelle situation, sagsmishandleren skal sagsbehandle


.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension