K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-01-2012, 21:24   #1
lunamaria
Hjemmevant på K10
 
lunamarias avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2008
Lokation: kolding kommune
Indlæg: 259
Styrke: 17
lunamaria er ny på vejen
Nogen som ved det ?

Hvordan hænger det sammen ?
En som har modtaget kontanthjælp i mange år har valgt en uddannelse.

Han har boet på forsorgshjem i lang tid og nu flyttet til et skole hjem.

Fint nok og lyder positiv..

Meeen

Han kan ikke overskue at bo der og ej heller uddannelsen..

Han har så fået at vide at man ikke kan komme på forsorgshjem mere og ej heller ikke er berettiget til kontanthjælp..

Men han står på gaden og har ingen adresse eller andet ;(

Hvad nu ??
__________________
Selvom det kan være svært- så tro alligevel altid på at alt bliver som det skal være
lunamaria er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2012, 21:29   #2
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Ved ikke noget om forsorgshjem, men hvis han er afmeldt uddannelsen og ikke får su mere er han berettiget til kontanthjælp igen..
Han skal bede om et skriftligt afslag på kontanthjælpen og anke det.

Har han overhovedet ansøgt om kontanthjælp, eller er han bare blevet stoppet af en i skranken, der har sagt han ikke er berettiget... for så skal han alligevel bede om ansøgningsskemaet og insistere på at søge skriftligt, så han får et svar der kan ankes.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2012, 23:30   #3
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Ikke berettiget til kontanthjælp???

hvordan hænger den lige sammen? hvad har ændret sig?
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2012, 14:10   #4
lunamaria
Hjemmevant på K10
 
lunamarias avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2008
Lokation: kolding kommune
Indlæg: 259
Styrke: 17
lunamaria er ny på vejen
tak for svar.

Han har ingen adresse mere ...stoppet på uddannelsen...forsorgshjemmet er lukket for ham, da han efter hvad de siger ikke får kontanthjælp den første måned og i den anden måned får han så bagudbetalt..( det er han godt klar over med den anden måned.)

Men at han ikke kan få et sted at være og skal stå på gaden..det gør mig dog meget ked af det..men forsorgs hjemmet siger det ..

Han har snakket med dem og det var der han fik den besked.
De siger sådan er reglerne
__________________
Selvom det kan være svært- så tro alligevel altid på at alt bliver som det skal være
lunamaria er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2012, 16:34   #5
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Nu kender vi nok ikke hele hans baggrundshistorie....

Men han kan jo bede om at få afgørelsen skriftligt fra jobcentret om, hvorfor han ikke kan få kontanthjælp den 1. måned.... De skal begrunde hvorfor.... Der bør være en grund til det... Man kan klage over en afgørelse inden 4 uger. (hvis afslag)
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2012, 17:35   #6
amaranth
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2011
Lokation: Fyens bøhland
Indlæg: 450
Styrke: 13
amaranth er ny på vejen
Kommunen har da pligt til at finde et sted at bo til ham, hvis han står på gaden. Det fik min ven i alt fald.
amaranth er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2012, 17:46   #7
lunamaria
Hjemmevant på K10
 
lunamarias avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2008
Lokation: kolding kommune
Indlæg: 259
Styrke: 17
lunamaria er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Nu kender vi nok ikke hele hans baggrundshistorie....

Men han kan jo bede om at få afgørelsen skriftligt fra jobcentret om, hvorfor han ikke kan få kontanthjælp den 1. måned.... De skal begrunde hvorfor.... Der bør være en grund til det... Man kan klage over en afgørelse inden 4 uger. (hvis afslag)
Nu hvor jeg tænker lidt over det er det måske fordi han fik su bevilliget da han startede på skolen og dermed også boede på skolehjemmet..og det er forudbetalt..

Hm ..men under alle omstændigheder vil jeg mene at han ikke skal være på gaden jo..jeg får fat i ham og fortæller ihvertfald at han skal få evt afgørelser skriftlige..
__________________
Selvom det kan være svært- så tro alligevel altid på at alt bliver som det skal være
lunamaria er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2012, 18:27   #8
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af amaranth Se meddelelser
Kommunen har da pligt til at finde et sted at bo til ham, hvis han står på gaden. Det fik min ven i alt fald.
Niks kun hvis han har "hjemmeboende" børn der er under 18 har de pligt til at finde en bolig, her og nu, der benytter kommunerne bla hotelværelser, fordi der er mangel på boliger, som må bebos altså, for bare lade være med at rive ned og så bruge dem kan man ikke, 97% af dem er absolut IKKE egnede til boliger heller ikke selv om at det kun er til voksende, i hvert fald ikke dem min mand river ned i stor stil.

Hvor tror du ellers alle de mange hjemløse kommer fra?? altså de fleste ville nok vælge en bolig hvis de kunne få en, men det kan de ikke bare, mange må gå på gader og stræder i årevis før de får tilbudt en.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2012, 19:31   #9
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af lunamaria Se meddelelser
Nu hvor jeg tænker lidt over det er det måske fordi han fik su bevilliget da han startede på skolen og dermed også boede på skolehjemmet..og det er forudbetalt..
Han kan altså få et overlevelsesbeløb når man kommer fra SU som er forudbetalt, husker ikke hvad det hedder, beløbet er ikke ret højt, mener at jeg fik ca 4 - 5000 før skat som forsørger.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2012, 19:39   #10
Maja44
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2009
Indlæg: 469
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Maja44 er ny på vejen
ja det er rigtigt - han skal gå op på kommunen igen og søge om det. kan heller ikke lige huske hvad det hedder, men det er til at overleve på i den md der går inden han kan få KH igen. Og nej selv med børn hjemme under 18år kan kommunen ikke hjælpe dig med et sted at bo. Ikke længere. De kan sende børnene på institution eller i plejefamilie - men det er hvad "hjælpen" består af.....

iøvrigt - kan han ikke finde et sted at bo eller hvad er det der er galt? har han ikke råd til indskud? for det kan han også søge om på kommunen, som lån.
Maja44 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nogen der ved... Gunell Alt det andet 1 29-12-2010 20:43
er der nogen der véd det? buster Dit og Dat 8 01-08-2010 10:05
Nogen der Jøsses Alt det andet 6 25-03-2010 17:39
Er der nogen der ved? Susana Alt det andet 2 21-04-2009 13:25
Nogen der véd det buster Alt det andet 4 25-08-2008 20:01




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension