K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-03-2010, 10:32   #61
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Nu er det ikke altid nemt at se hvordan det forholder sig ud fra hvad folk skriver det kan jo være at alt er skrevet her og at nogen mennesker vælger at holder noget for sig selv , desuden der det VIGTIGT at holde sig for øje at en arbejdsevne IKKE kun afgøres af diagnoser og smerter og psykiske sygdomme, jeg har en veninde med dårligt knæ som har svært ved at gå hun er kniv skarp på andre områder og har været visiteret til fleks i 7 år har skaffet sig selv de første 6 job og har mistet dem igen , har taget kurser i bogholderi og skaffet sig job inden for det område og hun vil GERNE arbejde , men desværre er hun så speciel og snakker før hun tænker og ryger hurtigt i kambolage med sine kollegaer og ikke mindst sine chefer , når vi andre siger det til hende kan hun godt se det men ikke desmindre så sker der nøjagtigt det samme ved næste job.

Hun er nu indstillet til pension simpelthen fordi hun IKKE kan begå sig på en arbejdsplads kommunen har ikke gidet at sende hende til en psykolog eller psykiater (man kunne jo formode at der var noget psykisk når nu hun har så svært ved at begå sig ) men de har konkluderet via alle hendes job og div udtalelser at hun IKKE kan begå sig på en arbejdsplads er det ikke det man før i tiden kaldte en social pension ?

Hvis vi har et rummeligt arbejdsmarked så burde der også være plads til hende men vores rummlige arbejdsmarked er ikke så rummeligt endda det rummer kun dem der passer ind i deres kasser ..

Måske Maj-britt også er en af dem der før i tiden ville have fået den socialepension hvorfor skal vi alle ind og være i kasser ?

Man skal passe på ikke at dømme ud fra hvad der skrives i en tråd vi kender ikke alle fakta det er jeg sikker på
  Besvar med citat
Gammel 27-03-2010, 10:52   #62
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Hejdien

Jeg kender ikke hele sagen og jeg kender ikke Maj-britt
men har alså kæmpet mig igennem en arbejdsprøvning og har kæmpet i flere år på et beholde mit tidligere arbejde.
er så indstillet indstillet til pension. Men fordi jeg har 5 læger som siger ubetydelig erhvervevne og en arbejdsprøvning som siger det samme.
man bliver alså nødt til at forholde sig til hvad en kommune siger.
kan forstå efter et halvt eller helt år og man bliver urimeligt behandlet.
men tror alså ikke på en kommune igennem 12 år har været nogen idioter.

det er ikke kun denne sag, men andre sager hvor nogen ikke vil samarbejde med kommunerne og det er medvirkende årsag til ny reform. som gøre det endnu sværre for dem som stort set er lam eller totalt psykisk nedbrudt ikke kan få pension
Men bliver alså nødt til at samarbejde med en kommune. Om man vil eller ej

Men slutter her
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2010, 10:52   #63
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kære Mai-Britt
Sikke noget fint tøj, du har lavet !!

Citat:
ikke kun for min egen skyld, men sørme også på vegne af andre kontanthjælpsborgere i tåstrup kommune, der måske ikke har overskud til at gøre opmærksom på jobcenterets fejl.
LIGE NETOP, Mai-Britt !!!
Og du må geren blive ved, der er BRUG FOR DET !!!
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2010, 10:59   #64
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Nu er det ikke altid nemt at se hvordan det forholder sig ud fra hvad folk skriver det kan jo være at alt er skrevet her og at nogen mennesker vælger at holder noget for sig selv , desuden der det VIGTIGT at holde sig for øje at en arbejdsevne IKKE kun afgøres af diagnoser og smerter og psykiske sygdomme, jeg har en veninde med dårligt knæ som har svært ved at gå hun er kniv skarp på andre områder og har været visiteret til fleks i 7 år har skaffet sig selv de første 6 job og har mistet dem igen , har taget kurser i bogholderi og skaffet sig job inden for det område og hun vil GERNE arbejde , men desværre er hun så speciel og snakker før hun tænker og ryger hurtigt i kambolage med sine kollegaer og ikke mindst sine chefer , når vi andre siger det til hende kan hun godt se det men ikke desmindre så sker der nøjagtigt det samme ved næste job.

Hun er nu indstillet til pension simpelthen fordi hun IKKE kan begå sig på en arbejdsplads kommunen har ikke gidet at sende hende til en psykolog eller psykiater (man kunne jo formode at der var noget psykisk når nu hun har så svært ved at begå sig ) men de har konkluderet via alle hendes job og div udtalelser at hun IKKE kan begå sig på en arbejdsplads er det ikke det man før i tiden kaldte en social pension ?

Hvis vi har et rummeligt arbejdsmarked så burde der også være plads til hende men vores rummlige arbejdsmarked er ikke så rummeligt endda det rummer kun dem der passer ind i deres kasser ..

Måske Maj-britt også er en af dem der før i tiden ville have fået den socialepension hvorfor skal vi alle ind og være i kasser ?

Man skal passe på ikke at dømme ud fra hvad der skrives i en tråd vi kender ikke alle fakta det er jeg sikker på
Jeg vil da gerne skrive, hvad konklusionen blev på min personlighed ved det afklaringskursus jeg var på i dec. 07, hvor vi ALLE skulle være afklaret inden 3 mdr ( ikke en fra det kursus er kommet et skridt videre):

Maj-Britt er viljestærk, styrende og bliver let dominerende. Har en meget personlig viden og evne for at gennemføre sine mål.. Er mental stærk og forholder sig til de forskellige udfordringer i sit liv med fornuft og handling. Hun kan være hård ved sig selv, på grund for behov for kontrol og styring. Hun er bevidst om egne stærke kompetencer, men har svært ved at acceptere de mere bløde sider af sig selv og det at hun ikke længere fysisk kan udføre det, hun kunne før. Hun er stabil, ansvarlig og sætter sit familieliv meget højt. Hun har kreative evner og evner for dyreadfærd. Kan bedst lide selvstændige opgaver, orden og systemer.


Handleplan: Indstilling til førtidspension eller flexjob. Kan hun ikke opnå FP, ønsker hun at blive arbejdsprøvet med henblik på at få et flexjob på et bibliotek 3-4 timer dagligt.
****************

Det kursus, den handleplan er der INGEN, der efterfølgende har taget seriøst. Den afvises kontant, hver gang, jeg bringer den på bane.

Så hvorfor er det lige at jeg skal stole på næste kursus??

Jeps, Heidi, jeg er magen til din veninde, jeg ryger også lynhurtigt på kant med folk, jeg accepterer IKKE slinger i valsen på en arbejdsplads, ikke grine, men jeg havde morgenrengøring på en skole herude for år tilbage og en kollega pjækkede hver og hver anden dag, til skade for os andre, og da min leder ikke turde sige noget, så måtte jeg jo træde til.

Den kollega ringede en morgen og fortalte at der, hvor hun også jobbede som frisør, i et fængsel, der havde der været en væmmelig brand, så hun var røgforgiftet og kom ikke mere den uge.

Det bekymrede jo mig, idet jeg havde en veninde, der var voksenlærer derude, så jeg ringede straks for at høre om hun også var døden nær.

Der havde ikke været nogen brand nogen steder??

Det forelagde jeg så kollegaen, da hun kom retur ugen efter, hun rejste sig op og sagde ligeud:

Der er ikke plads til både dig og mig på denne arbejdsplads.

Jeg væltede om af grin og forklarede hende at ingen af os havde brug for en kollega, der hver uge pjækkede med de mest utrolige og gennemskuelige undskyldninger.

Så så vi ikke hende mere. Hun havde været der i 2 år, med et utal af sygedage, jeg havde været der 3 mdr.

Bare vent, om kort tid har jeg lagt med ud halvdelen på det nye kursus :-) jeg ved det og sådan er det bare.

Med mit behov for orden og styring, for præcision og "vi følger bogen", der flipper jeg ud, når sagsbehandlerne laver tonsvis af fejl. De skriver bl.a. at jeg har været gift to gange og sidste skilsmisse var hård ved mig, jeg vidste så ikke at det var tilfældet, jeg har nemlig IKKE været gift to gange, og den sidste "skilsmisse" var ikke en pot *** hård. Jeg er opereret for nyresten, aner ikke, hvordan de er noget frem til det.

SJUSK og jeg kan bare ikke have det.

Ogt lige præcis at der fra det kursus står at jeg er stabil og længere fremme står at : Maj-Britt er mødt stabilt hver dag..........så skal min nye sagsbehandler satme IKKE skrive i den jobplan at JEG har brug for at lære at møde stabilt hver dag, han der i tide og utide sygemelder sig fra møder med mig. SJUSK.

Sidst redigeret af Maj-Britt; 27-03-2010 kl. 11:02. Årsag: Tilføjelse.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2010, 11:01   #65
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Citat:
men har alså kæmpet mig igennem en arbejdsprøvning og har kæmpet i flere år på et beholde mit tidligere arbejde.
DET HAR JEG OGSÅ , MEN I 10 ÅR !!!!

MIG vil de sgu ikke give pension !!!
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2010, 11:05   #66
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
Hejdien

Jeg kender ikke hele sagen og jeg kender ikke Maj-britt
men har alså kæmpet mig igennem en arbejdsprøvning og har kæmpet i flere år på et beholde mit tidligere arbejde.
er så indstillet indstillet til pension. Men fordi jeg har 5 læger som siger ubetydelig erhvervevne og en arbejdsprøvning som siger det samme.
man bliver alså nødt til at forholde sig til hvad en kommune siger.
kan forstå efter et halvt eller helt år og man bliver urimeligt behandlet.
men tror alså ikke på en kommune igennem 12 år har været nogen idioter.

det er ikke kun denne sag, men andre sager hvor nogen ikke vil samarbejde med kommunerne og det er medvirkende årsag til ny reform. som gøre det endnu sværre for dem som stort set er lam eller totalt psykisk nedbrudt ikke kan få pension
Men bliver alså nødt til at samarbejde med en kommune. Om man vil eller ej

Men slutter her
Gad vide, hvad Jess ville sige til din konklusion:

men tror alså ikke på en kommune igennem 12 år har været nogen idioter.

Han kæmpede i 20 år.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2010, 11:15   #67
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Nu skal det ikke blive personligt.

men kan alså bare ikke kende jeres betragtninger af en kommune overhovedet
har endnu ikke mødt en eneste sur sagsbehandler eller anden aktør.
hvis man ikke har lægepapir som klar og tydeligt siger ingen erhvervevne og en arbejdsprøvning som siger det samme.
man slipper kun for arbejdsprøvning til flex eller pension, hvis ens sagsbehander eller ens læge mener det kan skade en eller det ikke er nødvendig
så er ens chance mikro små for pension.
sådan er loven og den bliver endnu værre sidst i 2010 eller 2011.
det må man alså forhold sig til.
man kommer ingen veje i systemt med at klage hele tiden. Ja man skal klage når noget virkelig går en i mod. Men det jeg kan alså ikke se her.
udover jeg er enige i 1 dag og ud af røret er alt for lidt.
men så man samarbejde med ens sagsbehandler og lave en plan for ens liv

Sidst redigeret af MTVRV1; 27-03-2010 kl. 11:20.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2010, 11:23   #68
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
Nu skal det ikke blive personligt.

men kan alså bare ikke kende jeres betragtninger af en kommune overhovedet
har endnu mødt en eneste sur sagsbehandler eller anden aktør.
hvis man ikke har lægepapir som klar og tydeligt siger ingen erhvervevne og en arbejdsprøvning som siger det samme.
man slipper kun for arbejdsprøvning til flex eller pension, hvis ens sagsbehander eller ens læge mener det kan skade en eller det ikke er nødvendig
så er ens chance mikro små for pension.
så er loven og den bliver endnu værre sidst i 2010 eller 2011.
det må man alså forhold sig til.
Nej det er ekstremt vigtigt IKKE at gøre det personligt her på siden og ikke at dømme andre siden skulle jo gerne være det sted hvor man kunne få luft og blive troet og ikke dømt det klare kommunen for os

Jeg har godt læst de ting du har skrevet rundt omkring og jeg må sige at du har været heldig , i mit tilfælde har det altid været sådan at tiden har været mit største problem når først jeg har fået hul igennem til sagsbehandlere har jeg altid fået en god behandling og jeg har aldrig haft en fornemmelse af at blive mistænkeliggjort (mit store problem har altid været jobkonsulenter men det er jo nok fordi jeg har været flekser i så mange år )

Men hvorom alt er så har jeg læst så meget herinde har læst så mange sager og har været bisidder ved så mange mennesker at det slet ikke falder mig svært at tro på de ting folk skriver herinde , så jeg tager det de skriver som sandheden og så må jeg prise mig lykkelig for at jeg ikke selv har mødt det system som de møder ...

Jeg tror nogengang at det har noget at gøre med hvem man selv er og hvor meget man selv har lavet før i tiden og hvad man har lavet , jeg har mere end en gang hørt sagsbehandlere sige til mig ,, ja der er jo ikke nogen tvivl om at du ville hvis du kunne , hvorimod at jeg har været bisidder ved en der har været på kontanthjælp i mange år (med masser af fysiske sygdomme og gigt og rollator hjemmehjælper og alt ) og som fik den besked nå du er nok glad for dine sygdommen (underforstået så kan du slippe for at lave noget ) så når folk fortæller hvordan de bliver behandlet i kontanthjælpssystemet og mht til hjælp til at komme videre i systemet så priser jeg mig bare lykkelig for at jeg kom direkte fra arbejdsmarkedet til sygdom og ikke fra kontanthjælp ....
  Besvar med citat
Gammel 27-03-2010, 11:29   #69
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
Nu skal det ikke blive personligt.

men kan alså bare ikke kende jeres betragtninger af en kommune overhovedet
har endnu ikke mødt en eneste sur sagsbehandler eller anden aktør.
hvis man ikke har lægepapir som klar og tydeligt siger ingen erhvervevne og en arbejdsprøvning som siger det samme.
man slipper kun for arbejdsprøvning til flex eller pension, hvis ens sagsbehander eller ens læge mener det kan skade en eller det ikke er nødvendig
så er ens chance mikro små for pension.
sådan er loven og den bliver endnu værre sidst i 2010 eller 2011.
det må man alså forhold sig til.
man kommer ingen veje i systemt med at klage hele tiden. Ja man skal klage når noget virkelig går en i mod. Men det jeg kan alså ikke se her.
udover jeg er enige i 1 dag og ud af røret er alt for lidt.
men så man samarbejde med ens sagsbehandler og lave en plan for ens liv
Du synes ikke det er en fejl at det andet kursus, som kommune sendte mig på, nu TOTALT afvises??

Du synes ikke det er en fejl at den jobplan er lavet uden min viden??

Det er ikke en fejl at leder af det nye kursus har en plan fra min sagsbehandler, hvorpå det står mine mødetider de næste 3 mdr. de tider kendte jeg IKKE?

Du synes ikke det er en fejl at jeg blot fik en besked på at møde 8.00 og ingen sluttid?

Det er ingen fejl at jeg skal bakse en rollator op og ned af trapper til 1. sal??

Det er ingen fejl at jeg skulle trækkes en dag, fordi jeg har en aftale med en gynækolog på mandag og min sagsbehandler IKKE ville respektere det??

Det er i den grad fejl i min verden og 2 ledere af det nye kursus gav mig jo 100 % ret, så naturligvis faldt der klager.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2010, 11:29   #70
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
jeg synes da heller ikke vores system er godt og med lange ventetider på ingen ting
Men hvis jeg har sagt nej en arbejdsprøvning og eller på anden måde ikke med medvirket til en afklaring så kommer man alså ikke langt i dette system.
det er min point
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Varsel om ophør af... Susanne2412 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 12 12-04-2011 12:35
Stop for udbetaling uden varsel develler Din historie 44 06-07-2010 09:43
Sygedagpengeudbetaling stopper uden varsel develler Alt det andet 2 05-11-2009 23:18
Beregning af 1 dags ledighedsydelse 0604 Spørgsmål ang fleksjob 2 18-08-2009 10:07
dags dato skattepige Alt det andet 13 03-04-2009 18:54




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension