K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-04-2010, 19:37   #31
superhoax
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-06 2008
Lokation: København
Indlæg: 472
Styrke: 16
superhoax er ny på vejen
For mig at se er det nu mere dette budskab Frederiksen søger at fremme:

Det tredje arbejdsmarked er så at sige en implementering af det afdøde DDR i det danske statslegeme efter devisen: Vi lader som om vi arbejder. I lader som om I betaler os.

jævnfør mit link fra tidl.
superhoax er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2010, 20:02   #32
Peter Hansen
Elsker at være her på K10
 
Peter Hansens avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2009
Indlæg: 56
Styrke: 15
Peter Hansen er ny på vejen
Jeg er helt på linie med Maj-Britt, der kæmper en brav kamp op ad bakke, mod det selvbestaltede ekspertpanel af K10'ere der har posen fuld af forestillinger om "hvad man kunne sætte kontanthjælpsmodtagerne til", "hvordan de kunne gøre nytte", "hvilket værested de skal indplaceres i, for at udvikle eller vedligeholde deres sociale kompentencer". Denne tråd er desværre rig på eksempler og afspejler en fuldstændig overtagelse af den fremherskende system-terminologi, der præger debatten. Dermed også den imploderede tankegang der følger med.

Hermed lidt nyt til Jer. Vi er ikke jeres slaver.

"Kontanthjælp er en social forsikring, man som borger indbetaler til via skat og dermed kan gøre krav på, i det tilfælde man står uden anden indtægt som følge af ledighed."

Læs lige med og tænk over det: Hvis man tilsvarende har en kaskoforsikring på et motorkøretøj og uheldet er ude, så falder udbetaling prompte - ikk' sandt! Forsikringsselskabet stiller ikke krav til forsikringstageren om at pgl. skal tvangsaktiveres, skal stå tilrådighed, eller på anden facon skal være ydmyg. Det ville udløse griner'en og direkte henvendelse til forsikringsselskabernes klagenævn. Det er i praksis staten (fællesskabet) der løbende har sat sig selv på overførselsindkomst via skatteopkrævning på bekostning af borgeren. I modsætning til det private forsikrings-eksempel kan borgeren ikke frasige sig forsikringen, hvilket er en skærpende omstændighed.

Når jeg pukler løs som vagt (med risiko for liv og lemmer), svedig livredder eller hotel natportier i højsæsonen, sættes penge ind på fælleskontoen, og de penge vil jeg have del af når/hvis jeg står uden anden indtægt. Det er ikke Støjbergs penge, det er ikke kommunens penge, det er ikke div. K10'eres penge -> det er mine penge. Hvis det offentlige stiller sig i vejen for udbetaling, så opfatter jeg det som lodret kontraktbrud. Og så bliver jeg harm.

Jeg er ikke harm over nogen her på K10, kun punktvis skuffet. Jeg har på intet tidspunkt blandet mig i debatter om sygedagpenge eller førtidspensioner, al den stund at jeg ikke har væsens forstand på det. Og jeg ville i hvert fald ikke blande mig med negativt fortegn, i og med min loyalitet er afklaret. Jeg står på borgerens side. Spørgsmålet er, hvor ligger jeres loyalitet....hos Mette Frederiksen?
__________________
www.fugazi.dk

Sidst redigeret af Peter Hansen; 07-04-2010 kl. 20:11.
Peter Hansen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2010, 20:17   #33
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Peter Hansen Se meddelelser
Jeg er helt på linie med Maj-Britt, der kæmper en brav kamp op ad bakke, mod det selvbestaltede ekspertpanel af K10'ere der har posen fuld af forestillinger om "hvad man kunne sætte kontanthjælpsmodtagerne til", "hvordan de kunne gøre nytte", "hvilket værested de skal indplaceres i, for at udvikle eller vedligeholde deres sociale kompentencer". Denne tråd er desværre rig på eksempler og afspejler en fuldstændig overtagelse af den fremherskende system-terminologi, der præger debatten. Dermed også den imploderede tankegang der følger med.

Hermed lidt nyt til Jer. Vi er ikke jeres slaver.

"Kontanthjælp er en social forsikring, man som borger indbetaler til via skat og dermed kan gøre krav på, i det tilfælde man står uden anden indtægt som følge af ledighed."

Læs lige med og tænk over det: Hvis man tilsvarende har en kaskoforsikring på et motorkøretøj og uheldet er ude, så falder udbetaling prompte - ikk' sandt! Forsikringsselskabet stiller ikke krav til forsikringstageren om at pgl. skal tvangsaktiveres, skal stå tilrådighed, eller på anden facon skal være ydmyg. Det ville udløse griner'en og direkte henvendelse til forsikringsselskabernes klagenævn. Det er i praksis staten (fællesskabet) der løbende har sat sig selv på overførselsindkomst via skatteopkrævning på bekostning af borgeren. I modsætning til det private forsikrings-eksempel kan borgeren ikke frasige sig forsikringen, hvilket er en skærpende omstændighed.

Når jeg pukler løs som vagt (med risiko for liv og lemmer), svedig livredder eller hotel natportier i højsæsonen, sættes penge ind på fælleskontoen, og de penge vil jeg have del af når/hvis jeg står uden anden indtægt. Det er ikke Støjbergs penge, det er ikke kommunens penge, det er ikke div. K10'eres penge -> det er mine penge. Hvis det offentlige stiller sig i vejen for udbetaling, så opfatter jeg det som lodret kontraktbrud. Og så bliver jeg harm.

Jeg er ikke harm over nogen her på K10, kun punktvis skuffet. Jeg har på intet tidspunkt blandet mig i debatter om sygedagpenge eller førtidspensioner, al den stund at jeg ikke har væsens forstand på det. Og jeg ville i hvert fald ikke blande mig med negativt fortegn, i og med min loyalitet er afklaret. Jeg står på borgerens side. Spørgsmålet er, hvor ligger jeres loyalitet....hos Mette Frederiksen?
Og jeg så RØDT, da x-antal mennesker i dag lydigt fulgte efter da der blev sagt nu er der opvarmning, de satte sig lydigt på de store bolde og klappede kage og de sad virkelig og klappede.

Jeg fatter ikke, at de ikke siger fra, bange for at miste KH, jaja, men kommunen fratager næppe et helt hold deres ydelse, fordi det ville da på stedet ryge i lokalavisen.

Jeg forstår ikke den autoritetstro. De siger HOP og folk hopper.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2010, 20:19   #34
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Citat:
Jeg har mødt SÅ mange langtids kontanthjælpsmodtagere med de sygeste holdninger til ALT der ikke handler om at kunne blive hjemme og kryddre røv, lige fra bumserne på bænken til den sovende husmor der kun lige har energi til at hæve kontanthjælpen og sende ungerne i skole og som nervøst kigger på uret når det er til til de skal hentes, og som føler det som en hel lidelse...
Nu kan jeg ikke sige at jeg har været i aktivering (det ville være løgn ) men jeg har da veninder og venner som har været i aktivering og de var sure og tvære når de kom hjem, mest fordi de følte sig udnyttede og desperate fordi de ikke kunne finde job af den ene eller den anden grund..

Mens jeg sad på mit fede job og fik min løn vidste jeg at de nede på projekt gården sad og satte klistermærker (kogevejledning ) på de æsker jeg pakkede i , det gjorde de fordi VI havde skrevet forkert på bestillinges sedlen .. forskellen på dem og mig var så bare at jeg kvajede mig og fik stadig løn og de satte klistermærker på min kvajert for en kontanthjælp ... jeg kunne godt forstå de var bittere ...

For slet ikke at tale om da de skulle til at sy arbejdstøj til kommunens gartnere (og heldigvis blev de så knaldet til konkurrencestyrelsen af HH)

Så nogen gange kan jeg sg godt forstå at de bliver sure tvære og bitter..

Hvis jobbene er der så betal for at få dem udført ellers vil vi inden vi får set os om have et a og et b og et c arbejdshold og bare rolig det kan udvides , for hvornår skal en førtidspensionist så lige ud og arbejde bare en lille smule for sin pension ? eller en sygemeldt ? eller en flekser ?

Har vi brug for folk så har vi råd til at betale dem løn...

Hvorfor har enhver børnehave med respekt for sig selv i dag en kontanthjælpsmodtagere i personalegruppen (som indgår i nomenringe)og når den kontanthjælpsmodtager så ikke kan være der mere (pga tiden ) så kommer der en ny ...

Citat:
Jeg har som tidligere skrevet været i over 35 aktiveringer/arbejdsprøvninger som jeg SELV har fundet, eller fået hjælp til at finde, fordi jeg så gerne ville have et arbejde. Og hver gang røg jeg ind i de der grupper af mennesker der KUN kunne sidde og brokke sig over at de SKULLE i gang, og som ikke kunne fatte at man som jeg, kunne deltage i sådan noget helt frivilligt. Og det var en hel særlig gruppe mennesker, tunge, dovne, sure og tvære som næsten ikke kunne overskue busturen hjem ''fordi de var helt bombet''....
Her kan jeg så ikke lade være med at tænke på om ikke alle de andre dovne dumme og lade mennesker har siddet og tænkt nøjagtigt det samme om dig ?

Måske de ikke kunne overkue busturen hjem ?
Peter elsker dine indlæg ..
  Besvar med citat
Gammel 07-04-2010, 21:27   #35
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jamen de GAD ikke! De var vant til at aflevere unger og lige gå hjem og sove et par timer mere, det bombede kom da de par timer blev dem frarøvet og de skulle ud og bestille noget for hyren...
Og de var jo ærlige og HELT afklarede lige som XXXXXXX, kontanthjælpen var simpelthen en livsstil og kunne holde dem på sikker afstand af sorte negle og sved på panden i et 8-16 job, for de VILLE IKKE have et job. Når de fik et job panikkede de fuldstændigt og brugte laaang tid på at fortælle hvorfor lige dét job ikke kunne gå og hvor svært det ville være at skulle op kl 6.30 ''for kun et par tusinde mere''....og at det slet ikke kunne betale sig.
Jeg synes de var sjove og enormt underholdende, og ser stadig tilbage på alle disse diskussioner, som noget af det mest lærerige i kommuneregi...

Nu taler vi jo ikke om ''amatør kontanthjælpsmodtagere'' der kun er blevet forsørget i 5 år eller deromkring, vi tager hardcore virkelighedsfjerne tunge personer, der gik fint i spænd med psykisk syge og alkoholikere

Jo da! De så mig som fuldstændig galning, både pga diagnoser, men også fordi jeg gik frivilligt ind i alt muligt....som de så også gjorde til grund for mine psykiske problemstillinger. De lagde aldrig fingre imellem og gjorde det helt klart, at man enten skulle være psykisk syg ELLER på anden måde vanvittig hvis man syntes at arbejde var at leve..

(Gudved hvordan de egentlig kringler den nu med arbejdsevemetoden)

Sidst redigeret af Ninja; 07-04-2010 kl. 21:30.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2010, 21:35   #36
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Jamen de GAD ikke! De var vant til at aflevere unger og lige gå hjem og sove et par timer mere, det bombede kom da de par timer blev dem frarøvet og de skulle ud og bestille noget for hyren...
Og de var jo ærlige og HELT afklarede lige som XXXXXXX, kontanthjælpen var simpelthen en livsstil og kunne holde dem på sikker afstand af sorte negle og sved på panden i et 8-16 job, for de VILLE IKKE have et job. Når de fik et job panikkede de fuldstændigt og brugte laaang tid på at fortælle hvorfor lige dét job ikke kunne gå og hvor svært det ville være at skulle op kl 6.30 ''for kun et par tusinde mere''....og at det slet ikke kunne betale sig.
Jeg synes de var sjove og enormt underholdende, og ser stadig tilbage på alle disse diskussioner, som noget af det mest lærerige i kommuneregi...

Nu taler vi jo ikke om ''amatør kontanthjælpsmodtagere'' der kun er blevet forsørget i 5 år eller deromkring, vi tager hardcore virkelighedsfjerne tunge personer, der gik fint i spænd med psykisk syge og alkoholikere

Jo da! De så mig som fuldstændig galning, både pga diagnoser, men også fordi jeg gik frivilligt ind i alt muligt....som de så også gjorde til grund for mine psykiske problemstillinger. De lagde aldrig fingre imellem og gjorde det helt klart, at man enten skulle være psykisk syg ELLER på anden måde vanvittig hvis man syntes at arbejde var at leve..

(Gudved hvordan de egentlig kringler den nu med arbejdsevemetoden)
Det er lige her, jeg ikke forstår samfundet.

Jeg har kun mødt en, der klart meldte ud at et 37 timers job, glem det, det gad han ikke røre med en ildtang.

Men han gad i den grad tegne til børnebøger, skrive en børnebog ( hvilket kommunen faktisk engang har givet ham legat til) og han tegner formidabelt, men det er svært at leve af, især da hans hænder var svært gigtplaget, hans fingre var temmelig krogede.

Hvordan han kunne male?? På samme måde som jeg kan agility, vi VIL og så må det koste smerter.

Giv dog den mand en borgerløn og lad ham male.

Giv dog de få, der bare IKKE vil, af en eller anden årsag, på det ordinære arbejdsmarked den skide borgerløn og lad dem være.

Hvad skulle det hjælpe at tvinge dem?? Hvem får gavn af det??

Jeg kan slet ikke se fidusen.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2010, 21:44   #37
sane
Hjemmevant på K10
 
sanes avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2009
Indlæg: 215
Styrke: 15
sane er ny på vejen
Et eller andet sted er det bare noget vrøvl -en anden version af den nuværende tilbud. Mette Frederiksen bruger bare nogle andre ord.

Selv som en kontanthjælps modtager- kan man i dag søge om eller selv finde det der hedder enten løntilskud (du laver jo noget på fuldtid for din kontanthjælp) eller virksomhedspraktik eller hvad det nu må hedde.
Udover det at være i løntilskud- så er det stadigvæk sådan at ved siden af dit arbejde i løntilskud -så skal du huske at være til rådighed for alt andet, samt skrive jobansøgninger. På denne her måde er du på ingen måder passiv. Dvs- du skal bruge mere af din ugentlige tid på arbejdsaktivitet/jobsøgning- end hvis du var i ordinært fuldtids arbejde. Sådan var det i hvert fald jeg sidst undersøgte tingene, ved ikke om det er i dag sådan.
Det er ikke alle kontanthjælpsmodtagere som selv husker at de kan banke på en virksomheds døre og spørge om vedkommende kunne bruges i løntilskud.

Jeg kan ikke se forskellen, er jeg den eneste?

"De sociale virksomheder" vil jo i realiteten bedst kunne bruges lige netop i tilfælde hvor en borger er sygemeldt- men her formulerer hun det ikke sådan fordi det er svært for politikerne at sige højt(formulere det på den måde) til en sygemeldt at "man kan ikke tillade sig at være sygemeldt og bare "fisse den af " derhjemme"... Hvis hun sagde det sådan- så ville hun miste stemmer-derfor bedre at maskere budskabet på denne her måde...
Jeg kan lide Mette Frederiksen- men her snakker hun jo ikke helt lige ud og ærligt om bagvedliggende formål= fisker efter stemmer...
Kommunerne ville jo måske tage godt imod sådan en forslag- da de så giver ansvaret til de "sociale virksomheder" ligesom de gør nu på en måde, til de andre aktører...

Sidst redigeret af Stezu; 07-04-2010 kl. 22:42. Årsag: indlæg slået sammen - brug venligst redigerfunktion ved tilføjelser og skriv til flere brugere i samme indlæg
sane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2010, 21:55   #38
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Maj-britt
Jeg vil ikke tvinge nogen til noget, slet ikke.
Hvis de vil være på kontanthjælp resten af livet, så er det fint med mig (personligt). Men det er jo ikke en holdning, eller noget man bare kan sige på kommunen.
Kunne de så i det mindste bare være ærlige omkring det og sige, jamen jeg VIL IKKE, men konsekvenserne kan de jo heller ikke overskue, da kontanthjælpen så ville forsvinde som tørt sand mellem fingrene.
Dobbeltmoralen irriterer mig måske en smule. De springer jo på en vogn de ikke vil køre med, det er måske dér den halter lidt ifølge min verden.

Selv har jeg da kæmpet med stragte våben, og sagt, at hvis de begyndte på noget somhelst med arbejdsprøvning, så kunne de GODT få fjernet min kontanthjælp, for så meldte jeg mig helt UD og ville hellere bo i parken og få ungerne sendt hjem til deres Far!

Jeg har aldrig været bundet af økonomi, jeg har aldrig været bange for at miste forsørgelsen og aldrig bukket mig for noget jeg ikke var 100% enig i og som ikke føltes korrekt i hjertet. Og ville heller aldrig hoppe på en vogn jeg ikke ville med!!!
Og ville hellere lægge mig i randestenen end at skulle tage i en aktivering på kommunens opfordring, aldrig!!!

Det er måske den eneste forskel på mig og ''dem''...
Jeg tør kæmpe og miste hyren, men det gør de ikke og må spise shit af et system de generelt ikke kan udstå.

Det er da lidt pusssigt.

Sidst redigeret af Ninja; 07-04-2010 kl. 22:00.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2010, 22:02   #39
sane
Hjemmevant på K10
 
sanes avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2009
Indlæg: 215
Styrke: 15
sane er ny på vejen
Citat:
Jeg er heldigvis ikke bange for sanktioner, det er kun penge, jeg er heller ikke bange for tæsk & smerte -> det jeg er bange for, er tab af værdighed og personlig integritet. Jeg opfatter kontroller og tvangsforanstaltninger som et direkte angreb på det at være menneske, og finder derfor Mette Frederiksens udmeldinger dybt foruroligende.
Hatten af for dig Peter Hansen! Mange af os har glemt at være mennesker... Frygten er en stærk medicin!
sane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2010, 22:07   #40
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Men heldigvis kan Peter stemme Venstre, de er lige så dybt frustrede over Mettes udmeldinger, den skal jo nok nappes politisk!

Iøvrigt fatter jeg ikke Peters ''af kontanthjælp er en forsikring'' og derefter fortæller lidt om kasko og at udbetalingen falder promte.

I gennem mine briller ser jeg så de tunge kontanthjælpsmodtagere sætte præmierne i vejret for alle os andre, fordi de konstant kører galt og smadre for mere end de indbetaler....

Sidst redigeret af Ninja; 07-04-2010 kl. 22:12.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ingen sygedagpenge mere, ingen penge Mivsen Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 35 05-01-2012 12:20
HJÆLP.... ingen kontanthjælp Kiha Det er da strengt ! 27 09-05-2011 10:21
Ejerlejlighed = ingen kontanthjælp Sandie75 Alt det andet 9 17-10-2010 09:46
Ingen post = ingen sygedagpenge Systeminvalid Det er da strengt ! 24 23-02-2009 14:52
Ingen post betyder ingen sygedagpenge Webmaster K10 Nyheder 0 22-12-2008 13:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension