K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-09-2009, 05:46   #1
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
Rådighedsbeløb

er der nogle der ved hvor man kan finde ud af,hvormeget man skal have i rådighedsbeløb på kontanthjælp ???

Syntes det er ligemeget hvad man søger hjælp til så er det afslag.....dit rådighed's beløb er for stort.......Lav afbetalings aftale med din tandlæge..bla. bla. bla.

Medicin er der ikke råd til...og så mener kommune ikk at man følger lægekonsulenten's "foreslag" til behandling....men give hjælp til det vil de sq heller ikk...
At ens tænder blir mere og mere ringe er de total kolde overfor...og hvordan de kan komme frem til at man har for mange penge tilovers efter faste udgifter er betalt fatter jeg ikk en dyt af.

Og dog...for de fleste udgifter man har bliver ikk godkendt så dem lukker de deres øjne for...og vupti har man lige med et en farlig masse penge på kontoen....
I banken får de grineflip når man siger....at i henhold til kommunens udregning så har man sårn og sårn til sig selv hver månede....så de der røde tal...de passer simpelhen slet slet ikk.

Men det er nu lidt rart at ens bank har humoritisk sans
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2009, 06:39   #2
tije
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2009
Indlæg: 315
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
tije er ny på vejen
haha ja man burde jo kunne låne et par hundrede tusinde i banken, med de fine beregninger kommunen laver. Jeg har lige sendt en engangsydelsesansøgning, og jeg har kun rykkere at sende med som bevis, der er nemlig intet der er betalt haha, så det er spændende om de også mener jeg har for meget til rådighed. Jeg burde få svar idag, men det gør jeg sikkert ikke, de er jo ikke ligefrem de hurtigste.
tije er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2009, 06:57   #3
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
Ja mindst

Meeen i den virkelige verden...så går den ej......( det kun i kommunernes verden det gør det )

Uha nej da....de rider skutte samme dag som de sadler........sæt nu de kom til at gøre en på kontanthjælp glad....

Det lige før man ikk orker at samle de parpire sammen de vil have...OG som de jo så har i flere eksemper af i forvejen....

Mon udgifter til porto for at sende ansøgningsskemaer retur kan indgå som fatste udgifter ??
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2009, 07:03   #4
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Når jeg har søgt om enkeltydelser, er kommunen gået ud fra, at jeg skal have et rådighedsbeløb på 4000 kr. om måneden.
Hvis jeg har derover har jeg fået samme besked som Jøsses.
Jeg har anket hver eneste gang, og de gange det har været tandlægeregninger på ca. 2000 kr. er afslaget blevet fastholdt, men hvis det har været en porcelænskrone til min. 5000 kr. er den gået igennem efter en anke.

I skal ALTID anke sådan et afslag.
Oftest bliver afslaget givet ud fra devisen "går den, så går den", og hvis i så ikke anker, så har kommunen sparet de penge.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2009, 07:10   #5
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
Hold da op

har din kommune så stort et rådigheds beløb...tror det i min ca 3100,- mener jeg at have læst men kan ikk finde hvor jeg læste det.

Har søgt 2 gang om tandlægehjælp....skal have nye tænder...og tandrensning....ialt ca 8500,-

Hver gang vil de have et nye overslag..og det koster jo altså også penge at få lavet.

Jeg er nærsynet...men kan ikk få hjælp til briller heller.
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2009, 08:25   #6
Ozelot
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2008
Lokation: Nyborg
Indlæg: 187
Styrke: 16
Ozelot er ny på vejen
Hvis man f.eks. søger indskud til en lejlighed, så har jeg hørt at de ikke vil godtage lejligheden med mindre man har 2000 kr. til sig selv når de faste udgifter er betalt til f.eks. husleje og forsikringer.
Ozelot er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2009, 05:55   #7
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
Ok

der er åbenbart ikk nogle helt faste regler om hvormeget hver kommune mener er at fair rådighedes beløb man skal have for at klare sig igennem...
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2009, 06:58   #8
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg har næsten lige fået et overslag fra tandlægen på, at min regning vil blive på omkring 60.000 kr

Jeg skal have opereret 3 visdomstænder ud, have porcelainskroner på 6 tænder, have lappet en del huller, have tandrodsrensning da jeg lider af paradontose i særlig overmunden ect ect ect....

Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre - har overvejet tandprotese istedet for at spare penge på sigt
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2009, 18:46   #9
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
Dam

det en sej omgang.........og ja...hva skal man gøre.

Hva med tandlægeskolen...der er så det...de vil have penge før behandlingen slutter...men det skulle være billiger for man skal "kun" betalt for materialerne.

Sverie skulle oz være billigt...men da vi jo ej står med pengene ...så er det nok ikk der vi skal hen og have nye bisser os to
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2009, 18:56   #10
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg tør ikke tandlægehøjskolen - jeg har i forvejen tandlægeskræk, så bare tanken om at det er en elev der skal lave det, kan sætte mig ti skridt tilbage....

Og Sverige tør jeg heller ikke!!

I dag har jeg kontaktet min sagsbehandler, hun ville sende mig et skema (?) og så skal jeg vist dokumenterer mine faste udgifter, så regner de ud hvad jeg kan få hjælp til, og hvad min egenbetaling bliver på.

Og så skal jeg til tandlægen igen, så skriver hun vist til sagsbehandleren hvad overslaget nøjagtigt indbefatter, og så sender sagsbehandleren sagen til den afdeling der har med dét at gøre......damn et projekt!

Jeg tror også jeg får for mange penge til at jeg kan få hjælp, men hey, det er da værd at prøve!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Rådighedsbeløb? Tullee Alt det andet 22 16-05-2013 15:49
Rådighedsbeløb/enkeltydelse annagw Alt det andet 10 26-10-2011 11:59
Rådighedsbeløb Stueplanten Politik og Samfund 4 27-05-2011 18:32
Rådighedsbeløb. stroom Alt det andet 14 01-12-2009 22:54
Rådighedsbeløb Benny Gerhard Din historie 7 12-02-2008 18:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension