K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-01-2013, 23:17   #21
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af emks Se meddelelser
Jeps har også kun skulle betale for max 14 dage de gange vi er flyttet, desuden får man jo som regel også det meste at ens indskud tilbage, hvis det selvfølgelig ikke er helt raseret i den lejlighed man fraflytter
Hvor meget indskud man får tilbage, afhænger af hvor længe man har boet her, det er først efter lidt over 8 år man ikke selv skal betale her.. og der kommer autoriserede håndværkere på der maler det hele osv.
Det afhænger af hvilken ordning man er under.

Og hvis man har fået indskudslån der ikke er betalt tilbage, kan man ikke få et nyt, og evt restindskud gives jo først tilbage når man allerede skulle have betalt det nye.

Her kommer jeg til at betale for 3 måneder da her er tomme lejligheder fordi de er svære at leje ud, derfor gør boligforeningen mere for at leje dem ud, end de der bliver sagt op.. for her er de jo sikret de 3 måneders husleje.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2013, 23:33   #22
emks
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-01 2009
Indlæg: 125
Styrke: 16
emks er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Hvor meget indskud man får tilbage, afhænger af hvor længe man har boet her, det er først efter lidt over 8 år man ikke selv skal betale her.. og der kommer autoriserede håndværkere på der maler det hele osv.
Det afhænger af hvilken ordning man er under.

Og hvis man har fået indskudslån der ikke er betalt tilbage, kan man ikke få et nyt, og evt restindskud gives jo først tilbage når man allerede skulle have betalt det nye.

Her kommer jeg til at betale for 3 måneder da her er tomme lejligheder fordi de er svære at leje ud, derfor gør boligforeningen mere for at leje dem ud, end de der bliver sagt op.. for her er de jo sikret de 3 måneders husleje.
Ok,surt for dig

Men nu er det heldigvis ikke alle, hvor det er så svært at fraflytte, som dig. mMn hjælpe selvfølgelig ikke dig det store. Ville som bare frem til, at det nok i rigtig mange tilfælde ville kunne mærkes ret hurtigt, hvis man flyttede til noget billigere
emks er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2013, 23:40   #23
søsser98
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2012
Lokation: jylland
Indlæg: 542
Styrke: 13
søsser98 er ny på vejen
Lejligheden er helt klart for dyr og hun må flytte og det kan sagtens lade sig gøre kun med 1 mdr overlab på 2 huslejer og indskud er der selvfølgelig og flytning må klares privat fra venner og bekendte så det vil være langt billigere for hende på sigt men nok ikke det 1 år men derefter og så EL det er da helt vildt højt beløb på el ????????
søsser98 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2013, 23:48   #24
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Tænkte også, at elregningen lød høj, når hun ikke har elvarme - der er jo varme med i huslejen. Som også er dyr.
(Og hvis jeg skulle vælge mellem rulletobak og mad, ved jeg godt hvad der skulle prioriteres.)

Det er ikke en naturlov, at man VIL få overlap og dobbelthusleje - flere steder skal man lægge 3 måneders depositum, og 3 måneders forudbetalt husleje, så man bor de 3 forudbetalte måneder op, frem til fraflytning.

Og nogengange passer opsigelsesperioden med indflytningsmulighed i nyt lejemål.

Flytter man i socialt/alment boligbyggeri, skal kommunen mange steder låne dig til indskuddet.
Har du lånt før og ikke passet aftalen, klapper fælden selvfølgelig.

Ellers vil de låne dig til ny flytning, med sikkerhed i udbetalingen efter fraflytning minus istandsættelse.

ISÆR når det er til en billigere bolig.

Sidst redigeret af L.S.; 13-01-2013 kl. 23:51.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2013, 23:48   #25
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det er i hvert fald enormt let at sidde her i tryghed og sige hvad damen ''bare'' skal gøre
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2013, 23:50   #26
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Er der nogen der ved hvad 'Medianlønnen' er lige nu - altså det præcise tal?
Fik lyst til at regne på, om jeg selv kan anses som værende fattig.

Sidst redigeret af L.S.; 13-01-2013 kl. 23:53.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2013, 23:54   #27
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Ja tænkte også at den el godt nok var høj... vi sparer ikke specielt på el og junior er storforbruger, men alligevel er den ikke over 500,-

Så det kan nok godt svare sig at tjekke om der er en gammel fryser der sluger det hele et sted..
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2013, 23:57   #28
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Yes, tænkte straks på gamle apparater - som også koster penge at udskifte.

Måske de kunne afdrages med besparelsen på elregningen, men de skal jo først erlægges i en samlet portion hos forhandleren.

Det ER dyrt at være fattig.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2013, 00:10   #29
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Min el regning er på 3800 i kvartalet - håber den falder lidt, nu hvor jeg har skiftet alle de gamle hvidevarer ud med A+++ modeller.....

Faktisk bruger jeg kun for 500 kr i el, men det er jo alt det andet der ryger på regningen der koster, og derfor løber op på det der høje beløb. Selve forbruget er jo ikke specielt højt.

Men jeg har så også hele svineriet, opvakskemaskine, vaskemaskine, tørretumbler osv osv og har heller ikke en lille lejlighed.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2013, 00:16   #30
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Ah ja.. jeg har selvfølgeligt heller ikke vaskemaskine eller tumbler med... det koster vel også en del strøm.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
livet havmanden60 Alt det andet 16 28-01-2013 10:55
Fattig = rask? buster Politik og Samfund 5 02-03-2012 03:11
Fattig i Gentofte! buster Politik og Samfund 0 31-08-2011 10:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension