K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-12-2010, 16:39   #1
solveig1
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 02-09 2009
Indlæg: 7
Styrke: 0
solveig1 er ny på vejen
pensam ved fleksjob

Hej

Jeg har lige i dag fået at vide fra PenSam at de ikke udbetaler hverken løbende pension eller gruppeliv til mig. Jeg har været i fleksjob i 10 år og været sygemeldt i 1½ år nu hvor der bliver søgt førtidspension til mig. Grunden til at der søges om førtidspension er samme grund som jeg kom i fleksjob og derfor udbetales der ikke noget fra Pensam.
Er der andre der har oplevet noget lignende, vil jeg meget gerne høre fra jer, da jeg synes det er helt hen i vejret at dette kan lade sig gøre.

solveig1
solveig1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2010, 16:52   #2
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af solveig1 Se meddelelser
Hej

Jeg har lige i dag fået at vide fra PenSam at de ikke udbetaler hverken løbende pension eller gruppeliv til mig. Jeg har været i fleksjob i 10 år og været sygemeldt i 1½ år nu hvor der bliver søgt førtidspension til mig. Grunden til at der søges om førtidspension er samme grund som jeg kom i fleksjob og derfor udbetales der ikke noget fra Pensam.
Er der andre der har oplevet noget lignende, vil jeg meget gerne høre fra jer, da jeg synes det er helt hen i vejret at dette kan lade sig gøre.

solveig1
Har din arbejdsplads mon glemt at give dig pension udover din løn? Den skal eller skulle de betale til PenSam.
Eller måske misforstår jeg det, du skriver...

Er du i fagforening, så kontakt dem gerne for hjælp...

Når du bliver godkendt som førtidspensionist, er det først der, de skal gå ind og hjælpe dig.... :
https://www.pensam.dk/Pension/Udbeta...dspension.aspx
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2010, 16:56   #3
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Åhh, jeg har hørt det fra en anden der var i Pensam, vidst nok Susanne2412 eller sådan noget lign., håber at det er ok Susanne

Men det er da for vildt at de måske pludselig tror at man skifter diagnose eller sygdom blot fordi man går fra fleksjob til pension, hvad f tror de ??

Hvis jeg var dig ville jeg få det undersøgt godt og grundigt og gerne checke med forsikringsankenævnet, ombudsmanden osv. om det kan være rigtigt, for det er altså ikke logisk overhovedet.

Held og lykke.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2010, 17:04   #4
Engel
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 28-11 2010
Indlæg: 137
Styrke: 14
Engel er ny på vejen
Pensam udbetaler kun hvis arbejdsevnen er 0% og der er tilkendt førtidspension.
Det blev ændret i 2005.

Havde jeg ikke haft lang opsigelse, havde en månede for meget med indbetalinger til pensam, at den årsag, havde jeg gået efter de gamle regler, og fået ved fleksjob !!!

Jeg var i en principsag i forsikrinksankenævnet, og var jeg opsagt bare en månede før, havde jeg vundet, men der var ingen kære mor !

Men ikke alle er omfattet selvom de får førtidspension og har 0% arbejdsevne, det kommer helt an på om man har sammensat sin pension på en bestemt måde, flekssion, hedder det !
Engel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2010, 17:06   #5
solveig1
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 02-09 2009
Indlæg: 7
Styrke: 0
solveig1 er ny på vejen
pensam

Hej

Der er betalt ind til Pensam og de skriver at jeg havde fået pension og gruppeliv fra dem hvis jeg får tilkendt førtidspension af en anden grund end den jeg kom i fleksjob for, men nu forholder det sig sådan at det er pga samme lidelse at der bliver søgt førtidspension.
Det er bare for meget. Jeg må prøve at kontakte fagforeningen men tror desværre ikke det hjælper.

solveig1
solveig1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2010, 17:10   #6
Engel
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 28-11 2010
Indlæg: 137
Styrke: 14
Engel er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af solveig1 Se meddelelser
har været i fleksjob i 10 år...
Hvis du kom i pensam i forbindelse med dit fleksjob, evt fra en anden pensionskasse, har du karantæne på de områder der er årsagen til fleksjobbet.

Der er netop for at undgå dette, mulighed for at blive i sit gamle pensionsselskab ved overgang til anden branche.
Og fleksjobbere er således de eneste der kan bryde med en overenskomsts aftale om tilknytning til en bestemt pensionskasse !!!
Engel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2010, 17:29   #7
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
hej, den er desværre god nok, jeg har også fået samme besked fra Pensam, og sådan er deres regler.... så hvis man er forsikret i Pensam som flekser, skal man på førtidspension af en anden årsag en det der var til grund for fleks ellers får man ikke én krone.
P.... ærgeligt....
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2010, 17:39   #8
Engel
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 28-11 2010
Indlæg: 137
Styrke: 14
Engel er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Susanne2412 Se meddelelser
hvis man er forsikret i Pensam som flekser, skal man på førtidspension af en anden årsag en det der var til grund for fleks ellers får man ikke én krone.
Det er så ikke helt rigtigt, for har man været uafbrudt i pensam fra før fleksjob blev tilkendt, har man bibeholdt retten i forhold til fuld invaliditet, også selvom det er samme årsag som fleksjobbet !
Engel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2010, 19:33   #9
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Engel Se meddelelser
Det er så ikke helt rigtigt, for har man været uafbrudt i pensam fra før fleksjob blev tilkendt, har man bibeholdt retten i forhold til fuld invaliditet, også selvom det er samme årsag som fleksjobbet !
Ok, sorry for ikke helt korrekt oplysning, men jeg synes stadig det er noget pjat, og at man ikke bliver oplyst om dette....
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2010, 09:57   #10
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af solveig1 Se meddelelser
Hej

Jeg har lige i dag fået at vide fra PenSam at de ikke udbetaler hverken løbende pension eller gruppeliv til mig. Jeg har været i fleksjob i 10 år og været sygemeldt i 1½ år nu hvor der bliver søgt førtidspension til mig. Grunden til at der søges om førtidspension er samme grund som jeg kom i fleksjob og derfor udbetales der ikke noget fra Pensam.
Er der andre der har oplevet noget lignende, vil jeg meget gerne høre fra jer, da jeg synes det er helt hen i vejret at dette kan lade sig gøre.

solveig1
Hej Solveig1,

Var du ikke i Pensam før du blev fleksjobber ? og har du fundet ud af hvilke vilkår din pensions ordning er lavet på. Den er jo individuelt, som Engel skriver og er det fuld invaliditet = 0 arbejds og erhvervsevne så er det jo ligegyldigt om lidelsen er den samme som ved din fleksjob situation ! Men det bør fremgå af din police..

Det samme for dig Susanne2412, alt andet er altså for strengt. I og andre der har Pensam burde simpelt hen klage til forsikrings ankenævnet om sådan en "politik" det er for da for groft.

EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Invalidesum fra Pensam gælder ikke dem i fleksjob stone8 Alt det andet 12 27-04-2013 19:53
Pensam, Winther Spørgsmål ang fleksjob 6 19-11-2012 21:52
Pensam...ventetid...? Trunten Alt det andet 3 24-01-2012 10:08
FOA og PENSAM Betina1953 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 26-09-2011 14:15
Pensam rdn Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 17-06-2011 17:46




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension