K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-02-2010, 02:17   #1
forvired
Hjemmevant på K10
 
forvireds avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-06 2009
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 210
Blog Indlæg: 39
Styrke: 15
forvired er ny på vejen
Question Førtidspensionist - hvad med A-kasse i fagforenning?

Når jeg bliver førtidspensionist fra den 01.03.2010 skal jeg fortsætte at betale A-kasse og fagforennings kontingent?
Kan jeg bruge A-kasse eller fagforenning som førtidspensionist?

Eller kan bare lige stoppe betaling pr. den 01.03.10? Betaler via homebanking.

Håber der er nogen på K10, der kan svare.

Hilsen
__________________
What a blessing it would be if we could open and shut our ears as easily as we open and shut our eyes!
- Georg Christoph Lichtenberg
forvired er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2010, 02:48   #2
kiha1
Ved at vænne sig til K10
 
kiha1s avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-02 2010
Lokation: Nordjylland
Indlæg: 22
Styrke: 15
kiha1 er ny på vejen
Jeg skal også være førtidspensionist fra 1/3 2010. Har kontaktet A-kasse og Fagforening.
De oplyste at pensionister som udgangspunkt ikke har gavn af a-kassemedlemskab, bortset fra hvis der er chance for at vende tilbage til arbejdsmarkedet. vedr. medlemskab af fagforeningen siger de at du har mulighed for at foreblive ordinært, fuldtbetalende medlem. Hvis du ved siden af din førtidspenson har ordinært arbejde mere end 15 timer om ugen kan de tilbyde dig deltidsmedlemskab. Hvis du ved siden af din førtidspension har ordinært arbejde mindre end 15 timer om ugen eller helt ophørt på arbejdsmarkedet kan de tilbyde dig medlemskab af Sektionen for Pensionister og Efterlønnere. Kontigentet til medlemmer af denne sektion udgør 212,- halvårligt. Endvidere kan du udmelde dig. Dette meddelte min Fagforening i et brev jeg modtog igår. Håber det var en hjælp til dig :-)
kiha1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2010, 03:21   #3
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nej man har som regel ikke brug for at være medlem af en a-kasse når man er førtidspensionist...

Du skulle gerne blive inviteret til et møde på kommunen efter du har fået pension....og der skal du lige huske at der er noget der hedder den suplerende arbejdsmarkedspension....ved ikke om du kender til den...

Det er en pensionsordning som du vil kunne tilmelde dig....kommunen skulle gerne oplyse dig om dette...

Du skal selv betale et mindre beløb....kan ikke lige huske hvor meget....men lidt over 100 kr.....kommunen vil så også indbetale et beløb til samme ordning....på ca 300 kr....og på denne måde vil du kunne sikre dig lidt bedre til når du skal på folkepension....

Der er sikkert andre herinde der ved mere om det og bedre kan fortælle dig om det

Tillykke med pensionen..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2010, 09:17   #4
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
Der er tilsyneladende mange førtidspensionister der ikke er opmærksomme på, at de har ret til en pensionsopsparing, hvor man indbetaler 150 kr om måneden og kommunen lægger 300 kr. oveni.
http://ryk.dk/node/2710
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2010, 12:22   #5
Stoktoft
Afhængigheds tegn af K10
 
Stoktofts avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-02 2008
Lokation: Struer kommune nærmere betegnet det skjønne THYHOLM
Alder: 50
Indlæg: 300
Styrke: 17
Stoktoft er rigtig godt på vej
Uanset hvad, skal du kontakte din fagforening.

Jeg gjorde det, at jeg ringede til min fagforening og sagde jeg var blevet førtidspensionist.
De satte tid af til et bette møde, hvor vi gennemgik alle papirerne.

Udmeddelse af a-kasse (du kan ikke bare stoppe indbetalingen, du skal skrive under på en udmeddelse)

Gennemgik forsikringspapirerne, den forsikring som man automatisk er med i gennem fagforening.

Og så var der skisme lige en sjat penge (invaliditetsbeløb, engangsbeløb) fra fagforeningen, fordi jeg havde været medlem af samme afdeling i 5 år (minimum 5 år), æh dejligt ikke vildt meget, men alligevel 12.500 kr. (skattefri)

De fortalte også om den suplerende pension. Og rådede mig til at takke ja til denne.

Det var et rigtigt godt informerende møde, og hyggeligt med kaffe og småkager.

Jeg er stadig medlem af fagforeningen, jeg kan derved stadig få hjælp og vejledning skulle det blive nødvendigt. Og får stadig tilbud om arrangementer, og til sommer kan jeg stadig ligge billet ind på sommerhusene, som de stiller til rådighed for medlemmer til favorabel pris.
Det koster mig 54 kr. pr. måned. (TIB = Træ industri byg)

Stoktoft
__________________
vær mod andre, som du vil, de skal være mod dig

Den, der begynder dagen med et smil, har allerede overvundet mange besværligheder.
anonym
Stoktoft er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2010, 21:00   #6
contact
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 13-04 2008
Indlæg: 12
Styrke: 16
contact er ny på vejen
Hej

Skal også lige gøre dig opmærksom på at du kan få udbetalt dit efterlønsbidrag, og ligeså din indestående dyrtidspension, hvis du
har en.

Hilsen contact
contact er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2010, 14:23   #7
forvired
Hjemmevant på K10
 
forvireds avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-06 2009
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 210
Blog Indlæg: 39
Styrke: 15
forvired er ny på vejen
Mange tak for alle svar og informationer

Jeg har sendt mail til min fagforenning og venter på svaret fra dem.

Jeg giver jer besked om hvad der sker i sagen. Har betalt kontingent og A-kasse i dag, efter hvad Stoktof har skrivet i sin indlæg her.

Hilsen til alle og en gang TAK
__________________
What a blessing it would be if we could open and shut our ears as easily as we open and shut our eyes!
- Georg Christoph Lichtenberg
forvired er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
A-kasse Timmy Politik og Samfund 3 29-02-2012 02:08
SDP / ret til DP fra A-kasse? imzadi Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 03-02-2012 16:59
A-kasse Bassemanden Alt det andet 12 13-08-2010 11:48
Førtidspensionist , og hvad nu? StonesTM Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 17-06-2009 13:32
Hvad må jeg som førtidspensionist? fehovedet Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 12-02-2008 16:48




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension