K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-01-2010, 12:59   #11
Stoktoft
Afhængigheds tegn af K10
 
Stoktofts avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-02 2008
Lokation: Struer kommune nærmere betegnet det skjønne THYHOLM
Alder: 50
Indlæg: 300
Styrke: 17
Stoktoft er rigtig godt på vej
Hej

Du kan via www.gigtforeningen.dk hente en folder/brochure om Fibromyalgi, i denne fortælles en masse om Fib, og også om de 2 former for Fib.

Sekundær Fibromyalgi : Opstået af en udefrakommende situation/anden sygdom. Det være sig ulykke, trauma, stress, langtidspåvirkninger af andre sygdomme osv.

Primær Fibromyalgi : Sygdommen er kommet af sig selv uden anden påvirkning, dvs ingen andre diagnoser kan påvises/stilles.

Men i det store hele, er det jo egentlig ligegyldigt om din diagnose bliver sekundær eller primær Fibromyalgi.
Fibromyalgi kan der jo ikke gøres ret meget ved, så af hensyn til behandling er det underordnet om det er den ene eller anden form.

Denne informationsbrochure, fik jeg udleveret ved Speciallæge Glen Gorm Rasmussen, da jeg fik diagnosen Fib. Og det er som sagt gigtforeningen der har udgivet den.
Så vidt jeg kan huske, koster den en lille smule, men ikke meget.
Jeg har brugt den som information til min familie, da den beskriver fibben ganske godt.

Stoktoft
__________________
vær mod andre, som du vil, de skal være mod dig

Den, der begynder dagen med et smil, har allerede overvundet mange besværligheder.
anonym
Stoktoft er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2010, 13:18   #12
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
Til Stoktoft

Hej. Jeg har været inde på gigtforeningens side, for at finde de oplysninger du nævner.
Tilsyneladende er der nye oplysninger om primær og sekundær fibromyalgi, for der står intet om, at den kan opstå af en ulykke?

Men tak for oplysningen. Kh Indiansummer
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2010, 14:35   #13
Sonnie
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 28-12 2009
Indlæg: 39
Styrke: 15
Sonnie er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Indiansummer Se meddelelser
Hej. Jeg har været inde på gigtforeningens side, for at finde de oplysninger du nævner.
Tilsyneladende er der nye oplysninger om primær og sekundær fibromyalgi, for der står intet om, at den kan opstå af en ulykke?

Men tak for oplysningen. Kh Indiansummer
Du får svært ved at finde, hvor der står at fibromyalgi udløses af en ulykke/arbejdsskade. Man kan sige at fibro. KAN udløses af FØLGERNE af ulykken/arb.skaden f.x af et piskesmæld eller en rygsskade m.m. fordi man ved at en langvarig smertetilstand kan have stor betydning for udvikling af fibro.

Ingen ved rigtigt, hvorfor nogle bliver ramt af fibro. og der er ingen forklaring på at det sjældent rammer mænd. Prøv dette link www.kiropraktiskklinik.dk han har en fin beskrivelse af fibromyalgi og under punktet "Hvem får fibro." kan du læse en anelse om, at man har en teori om at ulykker m.m KAN have en betydning.
Sonnie er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fibromyalgi. Migger Alt det andet 2 24-07-2012 22:34
HSP - fibromyalgi DortheJ Alt det andet 1 28-03-2011 16:56
Fibromyalgi og TMJ Ragdoll Den nyttige viden vi alle har 0 02-08-2009 14:16
Fibromyalgi zuza Et godt link! 8 03-06-2008 21:51




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension