K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-10-2009, 08:35   #71
lena
Mit andet hjem K10
 
lenas avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2007
Indlæg: 612
Styrke: 18
lena er ved at flytte ind på K10lena er ved at flytte ind på K10
Du får lige et par links her også

http://www.k10.dk/showpost.php?p=43390&postcount=1
http://www.k10.dk/showpost.php?p=43438&postcount=5

www.jyttehestbech.dk

Prøv at give dem til din fagforening
lena er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2009, 09:28   #72
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af lena Se meddelelser
Føler virkelig med dig

Hvilken fagforening har du med dig, - hvis jeg må spørge?

Prøv at give din fagforening dette link; http://ft.dk/dokumenter/tingdok.aspx...1906/index.htm



husk også retssikkerhedslovens §10 - det er kommunens ansvar at sagen er tilstrækkeligt belyst - så DE skal altså indhente de lægelige oplysninger der mangler i sagen!!!!

Om Odenses sociallæger må mere end andre læger ved jeg såmen ikke, men det er min opfattelse at det gør de

Og så husk lige - at hvis de mener du er psykisk uafklaret, eller hvis de er uenige i din psykologs vurdering, så anmod om at få en speciallægeerklæring udfærdiget ved Kim Balsløv! Den mand er simpelthen guld værd.

Du får en bunke trøstekram af mig

ps. husk kommunevalget - og deraf mulig interesse fra medierne - hvis du orker. Tror bestemt Winnie Rundstrøm fra TV2Fyn vil lytte til dig, hun kørte jo fokusserien i foråret http://www.tv2fyn.dk/article/186984:...e-skaber-debat

Det vil sikkert interesserer mange, at de udtalelser fra Erik Simonsen i tv i marts lader til at være varm luft!
Lena, jeg har Det Faglige Hus, har ikke engang været medlem et år endnu, alligevel har de hjulpet mig mere end HK gjorde i de 15 år jeg var medlem der. Jeg har en fast socialrådgiver i deres Socialteam der har min sag og vi holder hinanden løbende orienteret om hvor sagen står og hvad vi hver især får af ting i sagen.

Jeg vil sende linket til hende i den mail jeg sender senere i dag.

Jeg aner ikke hvad det er de mener der ikke er afklaret, om det er alt mit psykiske eller om det er det med min skulder. Det skriver de jo intet om i brevet. Jeg forstår heller ikke HVAD det er for afklaring de venter på, en afklaring DE skal lave, afklaring fra OUH/Middelfart med min skulder, psykologisk afklaring eller hvad. Det er dælme godt nok mangelfuldt.

Men jeg har selv stærkt på fornemmelsen, at det er en kombination. At erklæringen fra min psykolog er nul værd og ikke har været værd at vente på. At det med min skulder er ren pjat fordi der ikke er fundet nogen forklaring endnu.

Jeg ved ikke lige nu om jeg orker at blande medierne ind i det, for jeg har det virkelig dårligt med alt det her. Føler selv en meget stor skyld over at tingene er gået som de er. Jeg er bange for at kommunen vil bebrejde mig en masse ting omkring sagsgangen, at skylden for at jeg ikke er hverken det ene eller det andet ligger på min banehalvdel fordi fx min psykolog har været længe om at udfylde den erklæring, at den store status fra min læge blev væk i systemet (den var afsendt, men den nåede af mærkelige grunde aldrig frem til kommunen) osv osv.
Jeg føler jeg har været vanskelig og jeg føler virkelig, at kommunen tror jeg faker og vil snyde. Det vil jeg jo ikke. Jeg føler bare ikke at de tager mine diagnoser og mine skavanker en skid seriøst... og slet slet ikke tror på det min læge og min psykolog skriver.
Så i sidste ende føler jeg faktisk at bevisbyrden ligger hos mig, at JEG skal bevise jeg er syg fordi de ikke vil indhente de ting der faktisk foreligger. Det er jo ikke første gang jeg er sygemeldt med mine psykiske diagnoser, det er faktisk 4 gang siden 2003 og alligevel tror de bare ikke på mig.

Så lige nu er det bare som om, at mener Odense kommune man ikke er syg, jamen så er det skide ligegyldigt hvordan man har det
__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2009, 13:54   #73
Odense66
Elsker at være her på K10
 
Odense66s avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2009
Lokation: Odense
Indlæg: 81
Styrke: 15
Odense66 er ny på vejen
øv Heidi...jeg synes ikke rigtig det vil vende til den gode side...
jeg sender lige et par :knus: mere ind til dig
Odense66 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-10-2009, 09:32   #74
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Odense66 Se meddelelser
øv Heidi...jeg synes ikke rigtig det vil vende til den gode side...
jeg sender lige et par :knus: mere ind til dig
Nej, det synes jeg heller ikke. Er faktisk dybt fortvivlet over sagens udfald. Jeg føler mig virkelig sparket til og at der ingen interesse er i at bedre min situation

Tak for kram... har virkelig brug for dem
__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2009, 22:05   #75
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Er helt lost :(

Jeg er bare helt lost omkring det med kontanthjælp. Har nu siddet i et par timer og prøvet at finde ud af reglerne og jeg kan slet ikke se mig ud af det.

Jeg er skrækslagen over at jeg nu bliver henvist til kontanthjælp, for jeg har virkelig stærkt på fornemmelsen, at de - kommunen - gerne vil beholde mig der. Så er jeg jo billig... også selvom jeg måske skulle blive visiteret til fleksjob.

Så vidt jeg har forstået, så er der et loft for hvor meget hjælp jeg kan få. Der står noget med, at jeg som enlig over 25 år kan få 9.505 kr.
Dertil er der noget med at jeg kan få hjælp til fx huslejen, hvis den er meget høj. Det er min jo i forhold til min indtægt - selvom den nu er meget moderat i forhold til jeg bor i Odense. Den er nemlig inkl. vand og varme.

Men... så læser jeg noget med et loft som bliver sat når man har været på kontanthjælp i mere end 6 måneder. Er det for al hjælp eller kun huslejehjælp (eller hvad de kalder det)? Kan jeg få hjælp til psykolog fx?

Og hvad med aktivering osv? Bliver jeg smidt ud i aktivering fra dag 1 eller hvad sker der? Bliver der overhovedet set på, at man er blevet smidt af sygedagpengene og man faktisk er syg? Eller skal jeg rent faktisk melde mig ledig?

Det kan godt være jeg spørger utrolig dumt , men jeg er dybt skræmt og min angst er ved at løbe totalt af med mig. Jeg føler mig truet på hele min eksistens pga. det forbandede sygedagpengestop og de urimelige krav jeg føler kommunen stiller i deres begrundelse for stoppet.

Lige nu kan jeg ikke se hvordan jeg skal blive mere rask og selv tanken om fleksjob er ved at tage pippet fra mig. Men jeg kan bare ikke se hvordan jeg kan komme videre mere
__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab

Sidst redigeret af hla72; 18-10-2009 kl. 22:08.
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2009, 23:52   #76
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
hejsa.
et lille kort svar.. jeg blev også smidt af sygedagpengene, jeg nægter at raskmelde mig. jeg er på kontanthjælp men som sygemeldt af lægen. det har jeg været over 1 år nu. jeg har fået nedsat den efter 6 mdr. jeg har i mellemtiden afventet sag fra beskæftigelsesnævn, den blev hjemsendt og kendt ugyldig, og kommunen skal lave den om. det afventer jeg så nu. og håber de snart bliver færdige, så ikke jeg evt. ryger for 2 års reglen og de 450 timer.. det har jeg ikke styr på om jeg gør.
jeg er for bims og har for mange smerter til lige at skrive så meget.. håber det hjælper lidt i første omgang.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2009, 08:29   #77
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg har været på kontanthjælp i over 21 år som psykisk syg, og har på INTET tidspunkt stået til rådighed for arbejdsmarked!

Men mine papirer har altid været i orden!!

Når man kommer på kontanthjælp, bliver man jo matchet i korrekt gruppe. Er man en 4-5'er, så betyder det, at man ikke kan komme i arbejde og derfor er fredet. Så man kan godt være syg selvom man er på kontanthjælp - og selvom det umiddelbart er ulovligt og i modstrid med at stå tilrådighed for arbejdsmarked.

Blot skal man være opmærksom på, at det er i de kategorier de begynder at sylte ens sag!

Og har man ikke sine papirer iorden, så som sygemelding fra lægen, lægeerklæringer mm der bakker op om tilstanden, så er de fløjtende ligeglade, og kaster én ud i aktivering og fratrækker større beløb i ydelsen hvis man udebliver...

Håber dette kastede mere lys over sagen.....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2009, 11:11   #78
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Huldra og helenekr, tusind tak for jeres svar Det gav mig en bedre forståelse af, hvad jeg skal være opmærksom på. Tak

Har talt med min fagforening. Min sagsbehandler der ringede lidt i halv 9, for hun vidste, at jeg nok var ved at gå til over det brev min socialrådgiver på kommunen havde sendt mig.

Jeg har misforstået det helt og aldeles åbenbart, for det er ikke afklaring på min banehalvdel der ventes på (altså skanning af skulder osv), men på kommunens banehalvdel. Nemlig sociallægens vurdering af den erklæring/status min psykolog har skrevet.

Min fagforening mener ikke at der er nogen tvivl om, at jeg får forlænget mine sygedagpenge, men at kommunen har været i tidsnød til at nå en afgørelse inden deadline for at jeg skulle have besked (de der 14 dage før dagpengestop) og det simpelthen fordi erklæringen fra min psykolog har været så længe undervejs. Så de 8 uger er noget kommunen mener er max for at der kan komme en afklaring fra deres side.

Der er ingen tvivl om, at det er mine psykiske ting der er en hindring for at jeg kan arbejde på normale vilkår og det har både min læge og psykolog også skrevet i deres erklæringer. Det med min skulder er sekundært og ikke det der bliver vurderet på. Det er jo meget rart at få at vide, selvom min skulder jo skal være i orden før jeg kan arbejdsprøves, som min fagforening så også siger at den skal være.

Er blevet beroliget lidt af min snak med fagforeningen. Min sagsbehandler mener bestemt, at der sagtens kan nå at komme en afgørelsen INDEN udløb d. 31/10. Og hvis der går tid over, så mener hun ikke jeg kommer på kontanthjælp i ret lang tid.
Min fagforening er helt fortrøstningsfulde og mener det er klokkeklart at jeg bliver forlænget, og hvis jeg ender på kontanthjælp i nogle uger, jamen så bliver det modregnet i de sygedagpenge jeg får med tilbagevirkende kraft. Så økonomisk skulle jeg på længere sigt ikke stå dårligere stillet når jeg bliver forlænget. Aha, siger jeg så bare. Jeg kan så bare ikke søge hjælp til psykologbehandling lige nu da jeg så stadig ikke ved hvad jeg har 1/11. Men det er så en bi-ting til alt det her.

Vi aftalte, at hun - sagsbehandleren på fagforeningen - ringede til min socialrådgiver på kommunen efter kl. 9 for at høre hvad hun - socialrådgiveren - mener tidsperspektivet er. Det simpelthen fordi, min sagsbehandler på fagforeningen godt ved hvor dårligt jeg tackler uvished og at det tricker min angst. Jeg fik en mail allerede en halv time efter

Min socialrådgiver på kommunen forventer der er en afgørelse inden 1/11, men kan selvfølgelig ikke garantere det. Desuden ville hun ikke spå om udfaldet, altså om jeg bliver forlænget eller hvad, men det forventer min fagforening, for min sag er altså klokkeklar... jeg kan ikke arbejde på normale vilkår med mine psykiske problemer!

Jeg er glad for jeg har min fagforening med ind over det her og jeg er glad for at hun - min sagsbehandler - tager det seriøst at jeg reagerer i forhold til min angst og ikke kan med uvished, ingen kontrol at have osv. Det giver mig en tryghed at hun tager min sygdom alvorligt og jeg ikke der skal kæmpe med at forklare hvordan jeg har det med det hele og jeg ikke skal føle mig dum over at jeg reagere mærkeligt eller føle jeg stiller dumme spørgsmål.

Så sådan ligger landet p.t. i min andedam.... jeg må forsøge at få ro på de næste 14 dage - det lovede jeg så også min sagsbehandler - og ikke gå helt i panik over det, hvis det ender med en kort periode på kontanthjælp. ... jeg skal prøve
__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab

Sidst redigeret af hla72; 19-10-2009 kl. 11:15.
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2009, 12:18   #79
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Er bare SÅ lettet lige nu

Min socialrådgiver på kommunen har nemlig lige ringet og fortalt mig, at de har besluttet at forlænge mine sygedagpenge med 26 uger. Hun ville lige selv ringe personligt og fortælle mig det... og så lige sige, at det officielle brev kommer i næste uge.

Jeg kan slet slet ikke beskrive hvor lettet jeg er over den besked. Puha, er så glad for, at jeg ikke skal til at rode med kontanthjælp osv. Nu kan jeg også få søgt om psykologhjælp på enkeltydelsesafsnittet så snart jeg har en kvittering fra min psykolog.

Ja, det er så "kun" 26 uger jeg bliver forlænget og med den sneglefart kommunen arbejder med, så kan de hurtigt gå... især når jeg også stadig slås med min skulder. Men jeg er bare glad for at jeg bliver forlænget og vil så gøre mit for, at der kommer en afgørelse på min fremtid inden de udløber 30. april 2010. Jeg vil kæmpe til sidste blodsdråbe for at det ender godt.

I øvrigt, har fået indkaldelse til skanning, den kom i går. Skal til MR-skanning d. 30. oktober og så går der nok 3 uger før jeg skal til Middelfart. Men der sker da noget, det er da altid noget.

Indtil videre, tak for jeres uvurderlige støtte herinde.



Heidi
__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2009, 12:27   #80
Stoktoft
Afhængigheds tegn af K10
 
Stoktofts avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-02 2008
Lokation: Struer kommune nærmere betegnet det skjønne THYHOLM
Alder: 50
Indlæg: 300
Styrke: 17
Stoktoft er rigtig godt på vej
Hej.

Det var da en god nyhed du der har fået. Så kan du få lidt ro på det hele igen.

Held og lykke med den videre færd, håber de nu tager sig sammen, og bliver færdige med din sag.

Stoktoft
__________________
vær mod andre, som du vil, de skal være mod dig

Den, der begynder dagen med et smil, har allerede overvundet mange besværligheder.
anonym
Stoktoft er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
regeringen-hvad har de gang i? østerbro Politik og Samfund 11 16-05-2012 13:49
Hvad har Åbenrå Kommune gang I ? Florken Skal kommuner ikke overholde loven? 44 01-05-2012 12:44
2. gang nono222 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 11-10-2011 21:53
Retssikkerhedsloven - hvad i alverden betyder det? zuza Nyt om loven 7 19-04-2009 21:43
3. gang... Buffy Dit og Dat 12 28-10-2008 15:49




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension