K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-02-2008, 12:48   #1
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Speciallægeerklæring - hvor lang tid?

Ja, jeg undrer mig jo lidt over at det kan tage så lang tid at returnere erklæringen.

Min psykiater fik den i hånden i midten af Januar, men han har endnu ikke returneret den - har i nogle erfaringer fra egen sag - kan det virkelig passe at der kan gå så lang tid??

Bekymringen ligger jo nok mest i at jeg ikke ved hvad han har tænkt sig at skrive....og jo længere han trækker den ud, jo mere desperat bliver jeg!

Kommunen sagde i Fredags at de vil rykke for den. Men. Tror i det vil være en god ide også SELV at rykke for den (jeg har ikke set ham i to år og kunne ved den lejlighed måske også lige sludre med ham). Jeg vil heller ikke virke for anmasende.

...hvad tror i er smartest?

/Helenekr.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2008, 12:53   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg vil mene at du sagten lige kan give ham et kald , og høre ham hvor langt han er med skrivelsen til kommunen , det vil ikke være anmasende , men ganske logisk
  Besvar med citat
Gammel 18-02-2008, 14:12   #3
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nå!! Nu fortalte den nye sagsbehandler mig lige at det alligevel ikke var en speciallægeerklæring, men en statusprofil
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2008, 14:17   #4
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Citat:
(jeg har ikke set ham i to år og kunne ved den lejlighed måske også lige sludre med ham)
Citat:
statusprofil
Prøv du, om du kan få en snak med ham, da det er så længe siden, du har talt med ham. En status er hurtigt forældet - vist på et år.

Så psykiateren kan jo intet skrive, hvis du ikke har været der. Er det en speciallægeerklæring, er det en anden sag.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2008, 14:17   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nå!! Nu fortalte den nye sagsbehandler mig lige at det alligevel ikke var en speciallægeerklæring (det kaldte den forrige jobkonsulent den ellers), men en statusprofil (hvad forskellen er, kan jeg ikke lige overskue!).....

Men hun synes i hvertfald også at jeg skulle få lavet en ressourceprofil lige så snart statusprofilen kom tilbage (ENDELIG!)......

Så her går alt i slowmotion som det plejer
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2008, 14:22   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser
Prøv du, om du kan få en snak med ham, da det er så længe siden, du har talt med ham. En status er hurtigt forældet - vist på et år.

Så psykiateren kan jo intet skrive, hvis du ikke har været der. Er det en speciallægeerklæring, er det en anden sag.

Hova, fik skrevet på samme tid!

Ja, jeg må hellere ringe op til ham i morgen - så kan han lige give mig et hint om hvordan vi kommer i gang. Han sagde selv i tidernes morgen, at jeg bare skulle kontakte ham når kommunen begyndte at røre på sig.

Nu hvor jeg er blevet orinteret om at det IKKE er en speciallægeerklæring, men en statusprofil, kunne jeg godt tænke mig at spørge jer om det måske kunne være en god investering at få lavet en speciallægeerklæring hos min psykiater (tror det koster lidt under 5000 kr)???

Ved i noget om dét??

Sidst redigeret af Ninja; 18-02-2008 kl. 14:23. Årsag: rettelse
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2008, 14:29   #7
lena
Mit andet hjem K10
 
lenas avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2007
Indlæg: 612
Styrke: 18
lena er ved at flytte ind på K10lena er ved at flytte ind på K10
så vidt jeg ved skal du op til ham for at få en status.

Det er kommunen der skal betale
lena er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2008, 14:33   #8
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Det synes jeg, du skal spørge om i morgen.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2008, 16:39   #9
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nå ja.....jamen så trækker jeg spændingen til i morgen og læser lidt om speciallægeerklæringer imens
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2008, 16:56   #10
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Jeg fik resultatet pr. post af psykiateren ca. ét døgn efter selve samtalen. Erklæringen kostede knap 8000kr og er siden forkastet af flere.... Kommunen betalte for den. De penge kunne være brugt meget bedre!
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvor lang tid går der ca? Vestergaard Spørgsmål ang fleksjob 14 29-05-2013 15:41
Hvor lang tid. dillen63 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 26-05-2012 14:44
Hvor lang tid går der mon?? Udeiskoven Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 22 21-12-2011 09:31
Hvor lang tid tog det? Flower Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 10-03-2010 19:31
Hvor lang tid gik der fortvivletpige At søge førtidspension 1 16-03-2008 11:37




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension