K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-02-2011, 19:24   #1
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Silkeborg Kommune spekulerer i fleksjob

"I en omfattende besparelsesmanøvre har Silkeborg Kommune uddelt et stort antal fyresedler med den ene hånd og hyret 35 fleksjobbere med den anden."

http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/201...6.htm?rss=true

Hm, -men dog trods alt dejligt at se at HK ER vågen og reagerer! -det er sandelig ikke alle fagforeninger der er det!

Her i Sorø Kommune har de indenfor sundhedsområdet fyret en go del af hjemmehjælperne -for så at ansætte noget nær de samme mennesker i løntilskudsordninger!!!!!

(jeg kan kun HÅBE at fagforeningerne er mere end vågne i disse tilfælde!)

SORRY web og admin, at jeg gentager hvad i allerede har lagt herind(ja, ja, Hejdien -man er lidt langsom med at scrolle ned på siden herinde, suk!)
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./

Sidst redigeret af buster; 16-02-2011 kl. 20:28.
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2011, 20:35   #2
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Ak ak, det er min kommune. De skal spare 255 mio på budgettet i år, og man skyr åbenbart ingen midler

Jeg kan da godt lide at borgmesteren ikke engang forsøger at dække over sandheden:
"Ved at gøre det her, kan vi faktisk få mere ud af de penge, som vi bliver holdt så hårdt op på. Så det er ikke kun for at vise social ansvarlighed, det er også for at få kommunens økonomi til at hænge sammen, siger borgmester Hanne Bæk Olsen."

Jeg køber bare ikke rigtig argumentet omkring social ansvarlighed. Måske man føler sig socialt ansvarlighed ved at kunne tilbyde fleksjob til 35 personer, men hvad så med de 35 der kastes ud i arbejdsløshed. Jeg tror altså det er de færreste mennesker, der kan ryste på skuldrene og bare smile af de bekymringer og udfordringer de kastes ud i når arbejdsløsheden rammer

Det er jo også selvsamme kommune, hvor det en politiker har fortalt i en privat samtale at ingen jo får førtidspension i kommunen i dag

Men ingen tvivl om at kommunen er presset til sidste dråbe og klemmer hver en øre ud, hvor de kan. Jeg har barn i børnehave og det er svært at kategoriserer det som andet end en parkeringsplads i dagtimerne - på trods af at personalet gør alt, hvad de kan. Der er bare ganske enkelt ikke voksne nok længere, til at man kan foretage sig andet end at holde øje med at børnene har det godt, mens de aktiverer sig selv

Fra 23-05 slukkes vores gadelygter også- Det er selvfølgelig en god ting i forhold til CO2 forurening, men det er gjort for at kunne spare en million. Og en million er altså ikke meget i forhold til 255 millioner

Så uanfægtet at det er usmageligt at lave dette fyringsstunt, kommer det ikke som en overraskelse
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2011, 08:03   #3
sniffeline
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 05-02 2010
Lokation: Danmark
Indlæg: 145
Styrke: 15
sniffeline er ny på vejen
*SUUUUUUUUUK*
I kassetænkningens hellige navn. Amen.
sniffeline er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kommuner spekulerer i fleksjob med få timer Webmaster K10 Nyheder 0 09-09-2013 07:20
Silkeborg kommune - borgerrådgiver - lægekonsulenter gunvor Politik og Samfund 2 13-08-2011 01:53
Att: Sygemeldte i Silkeborg Kommune Tassi Politik og Samfund 17 15-04-2011 19:18
Kommune spekulerer i fleksjob Webmaster K10 Nyheder 0 11-02-2011 23:40
Endnu en historie fra Silkeborg kommune. Stella Det er da strengt ! 0 04-02-2008 16:56




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension