K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-04-2010, 14:50   #61
Lizzy
Afhængigheds tegn af K10
 
Lizzys avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2009
Lokation: Fyn
Alder: 58
Indlæg: 337
Styrke: 16
Lizzy er ny på vejen
Midt i alt det triste, sker der alligevel noget positivt.
På Tirsdag skal jeg til undersøgelse på smerteklinik , og jeg får hjælp til anken af en bekendt, som selv er uddannet socialrådgiver
__________________
*Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du!*

Copyright © - mine indlæg må ikke kopieres eller gengives andre steder.
Lizzy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2010, 15:01   #62
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
godt du kan få noget hjælp til den anke
der burde være noget gratis advokathjælp til dem som ikke har en råd til advokat eller har en fagforening.
en kommune har jo masser af resourcer at trække på
det er ikke retfærdigt, når man oven i har betalt en masse skat inden man blev syg.
netop til dem man skal kæmpe imod
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2010, 15:13   #63
Lizzy
Afhængigheds tegn af K10
 
Lizzys avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2009
Lokation: Fyn
Alder: 58
Indlæg: 337
Styrke: 16
Lizzy er ny på vejen
MTVR..
Jeg er enig med dig, men tror da at gratis advokathjælp stadig eksisterer i kommunerne
Fordelen ved at bruge min bekendte er, at hun kender lovgivningen og paragrafferne, samt ikke mindst at hun kender mig (hun ved jeg har ondt, og forstår slet ikke at jeg ikke allerede ER på førtidspension)
__________________
*Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du!*

Copyright © - mine indlæg må ikke kopieres eller gengives andre steder.
Lizzy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2010, 15:30   #64
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lizzy Se meddelelser
MTVR..
Jeg er enig med dig, men tror da at gratis advokathjælp stadig eksisterer i kommunerne
Fordelen ved at bruge min bekendte er, at hun kender lovgivningen og paragrafferne, samt ikke mindst at hun kender mig (hun ved jeg har ondt, og forstår slet ikke at jeg ikke allerede ER på førtidspension)
Men dem som har gratis advokathjælp, kører som regel ikke sådan nogle sager. så du har ret i det er bedre med en som kender systemet.
min læge ryster på hovdet over min sag. Hvor den i hhh... det kan tage så lang tid. Der skal åbenbart flere oplysninger til i min sag, inden afgørelse. 5 læger er ikke nok.
så det er ikke nemt
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2010, 15:33   #65
Lizzy
Afhængigheds tegn af K10
 
Lizzys avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2009
Lokation: Fyn
Alder: 58
Indlæg: 337
Styrke: 16
Lizzy er ny på vejen
MTVR...
Næhh..vi bliver et par dyre tilfælde ser det ud til
__________________
*Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du!*

Copyright © - mine indlæg må ikke kopieres eller gengives andre steder.
Lizzy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2010, 23:31   #66
Lizzy
Afhængigheds tegn af K10
 
Lizzys avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2009
Lokation: Fyn
Alder: 58
Indlæg: 337
Styrke: 16
Lizzy er ny på vejen
Opdatering..
Har idag modtaget svar på min anke vedr. afslag på Fp. Ankeklagenævnet giver kommunen medhold i, at jeg ikke er berettiget, på grund af manglende afklaring.
Psykologtesten så de IKKE på skrev de, da man ikke modtog yderligere til sagen, når den først var forelagt??? Det troede jeg man skulle når der søges efter pgf 17.
Modtog samtidig indkaldelse til jobsamtale, hos sagsbehandler...
Såeh...Jeg kridter lige skoene til en arbejdsprøvning eller et aktiveringsforløb. Men denne gang bliver det på MINE principper, og med overholdte skånehensyn....

God weekend K10'ere
__________________
*Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du!*

Copyright © - mine indlæg må ikke kopieres eller gengives andre steder.
Lizzy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2010, 11:00   #67
Lizzy
Afhængigheds tegn af K10
 
Lizzys avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2009
Lokation: Fyn
Alder: 58
Indlæg: 337
Styrke: 16
Lizzy er ny på vejen
Så!

Er lige kommet hjem, efter 1 time i arbejdsprøvning. Skulle egentlig bare til en samtale.

Aktiveringen skal foregå på det lokale jobcenter, da jeg tilsyneladende har så mange skånebehov, at det ikke var muligt at finde et andet sted!

Jeg undrer mig lidt over, at jeg tilsyneladende forventes at møde 15 timer om ugen a' tre dage, på 5,5 og 4 timer. Ved på forhånd at jeg ikke kommer til at opfylde det krav, men jeg skal nok forsøge, for er der nogen der ønsker afklaring er det da mig.

Pludselig skal der en hjerneskade-konsulent ind over, en hjælp jeg selv bad om for tre år siden, men positivt nok, for der er mange følger af den hjerneblødning jeg fik for tre år siden.

Jeg forstår heller ikke, at andre på stedet fortalte, at de skal "kun" aktiveres ti timer om ugen, da de er sygemeldte. Det var jeg også selv, indtil min sagsbehandler mente at jeg var rask, og klar til straks-aktivering!!!!

Angående transport, bliver jeg hentet på min bopæl, og er lovet at jeg bliver kørt hjem, så snart jeg beder om det, så det er da positivt.

Har en lægeaftale Mandag d. 13, det bliver interessant hvordan jeg har det der.

Så nu sker der da lidt i min sag....tror jeg nok!
__________________
*Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du!*

Copyright © - mine indlæg må ikke kopieres eller gengives andre steder.
Lizzy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2010, 12:34   #68
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Hej, du skal altså ikke forsøge at opfylde deres ønske om at du skal være der det antal timer, du skal gøre hvad DU magter og ikke andet. Du bliver jo ikke hurtigere afklaret hvis du forsøger at gøre noget du ikke kan, du gør bare dig selv endnu dårligere....
Så lov mig at du siger fra så snart du ikke kan mere, og ikke ét sekund senere hellere før endt det er for sent.
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2010, 16:12   #69
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du skal formodelige være der 15timer, pga dels refusion, dels for at kunne give afslag igen på førtidspension.

Men uanset hvad, SKAL/må du ikke over anstrenge dig selv for at opfylde deres behov, men alene opfylde dine egne.

Be dem iøvrigt skrive under på erstatningsansvar, såfremt de prøver at presse ud over din grænse.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2010, 19:01   #70
Lizzy
Afhængigheds tegn af K10
 
Lizzys avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2009
Lokation: Fyn
Alder: 58
Indlæg: 337
Styrke: 16
Lizzy er ny på vejen
Hej Susanne og Popiae.

Jeg medvirker så godt jeg nu formår det. Ved på forhånd at 15 timer er urealistisk, men ved at møde hver dag, kan de da ikke påstå at jeg ikke medvirker til at få min sag afklaret.

Jeg er færdig med at spille helt, og nu skal der tages hensyn til mine skånebehov.

I øvrigt hvad angår erstatningsansvar. Spurgte min sagsbeh. og denne svarede at jeg da var dækket via kommunen ved aktivering.....jeg kan vel ikke forlange en underskrift?
__________________
*Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du!*

Copyright © - mine indlæg må ikke kopieres eller gengives andre steder.
Lizzy er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension