K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-01-2011, 12:59   #91
FrkNorden
Klart Afhængig af K10
 
FrkNordens avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 408
Styrke: 15
FrkNorden er ny på vejen
FØJ!!!! Hvor er det bare utrolig læsning....

Ved slet ikke hvad jeg skal give af gode råd, men din frustration er så tydelig og forståelig, så jeg ville bare sende dig et kram
__________________
Kæmper på som en i h...... - selv de biiiitte små skridt er et skridt nærmere afklaring...

K10 - tak for hjælpen og støtten
FrkNorden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2011, 13:25   #92
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kære Lizzy

Hvor er det bare et trælst forløb !

Nu må tiden være inde til en ny ansøgning om pension §17 på det foreliggende grundlag.

Denne gang MÅ den da gå igennem.

Når din arbejdsevnejournal er opdateret med de nye resultater,
kan jeg ikke forestille mig, at pensionsnævnet giver afslag,
uanset lægekonsulentens uduelige rapport.

Hvad mener I andre ?
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2011, 14:17   #93
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hvorfor vil din læge ikke kontraincidere aktivering og arbejdsprøvning ?? Hvá f... er det for en læge !!!???

Hvorfor vil din sagsbehandler ikke indstille dig til ftp. iht. §18 Lizzy ? Det må da være det rene vanvid for hende også at sende dig i aktivering og se dig slides ned. Kan du ikke indtil videre få en lægeerklæring der holder dig fra aktivering ? Det holder jo ikke af du slider dig selv ned.

Hvad siger de andre special læger du var hos, de ser ved heller ikke med pæne øjne på at du skal i aktivering igen ?

EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2011, 15:09   #94
Lizzy
Afhængigheds tegn af K10
 
Lizzys avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2009
Lokation: Fyn
Alder: 58
Indlæg: 337
Styrke: 16
Lizzy er ny på vejen
Enteneller...

Det vil lægen ikke, da aktiveringen bestod i at møde op og læse avisen hver dag, for at gå hjem igen efter en time, med ondt i ryggen (det har jeg nemlig 24/7) og som han siger:
Ingen er døde af at komme ud og læse avisen hver dag!

Et lægeskift er muligt....men for første gang er jeg nogenlunde smertedækket medicinmæssigt, og et lægeskift på nuværende, ville se mistænkeligt ud.

Hvad angår sagsbehandleren's modvilje til at indstille, så aner jeg det ikke.
Dog har jeg min mistanke, at det hele er blevet personligt, idet jeg bor i samme kommune som jeg stort set har gjort hele mit liv.
Folk kender jo hinanden privat, og jeg har da ofte mødt en ansat eller to, på byen's værtshuse........desuden har jeg i flere år, spillet amatørteater hvor kommunen's ansatte, jo tit og ofte fik et par "hug" i forestillingerne......

Vores jobcenter-chef, er min gamle sagsbehandler. Hun sendte mig hjemmefra da jeg var 15 år gammel, og det er rendyrket had fra hendes side (jeg kan se foragten i hendes øjne).....så længe hun har noget at skulle have sagt, så får jeg NADA igennem.

Speciel-lægerne er efterhånden trætte af, at se jeg bliver henvist til alle de undersøgelser, når man godt ved at der ikke er mere at gøre. Deres mishag hører JEG så på under undersøgelser.....

Det er skruen uden ende...jeg er tilsyneladende idømt aktiverings-forvaring på livstid....på kontanthjælp.

Og jo...en pgf 17 er en mulighed....IGEN.

Florken....
Ja..håbet har vi alle lov at have...tror jeg nok.

Frk. Norden...
Tak.

Nb. Sjovt nok vil ingen skrive under på hvem der er erstatningspligtig, i tilfælde af yderligere forværring af helbred.
__________________
*Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du!*

Copyright © - mine indlæg må ikke kopieres eller gengives andre steder.

Sidst redigeret af Lizzy; 11-01-2011 kl. 15:12.
Lizzy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2011, 17:23   #95
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
det er som om de prøver og overbelyse din sag
har helt samme problem
fik lavet ydeligere en erklæring i sidste uge og helt den samme vurdning som alle de andre
ingen behandlingsmuligheder
lægen havde læst hele min bibel igennem og kunne faktisk overhovedet ikke forstå
hvorfor jeg var kommet
har netop samme problem med en lægekonsulent som spiller gud
dog skal jeg til møde på kommunen om indstilling til pension, i denne uge

Men det lyder næsten til en §17 sag er den eneste mulighed, når du bor i en sammenspist kommune
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2011, 18:36   #96
maruus
Ved at flytte ind på K10
 
maruuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2009
Lokation: Gladsaxe
Alder: 75
Indlæg: 533
Styrke: 16
maruus er ny på vejen
Solidaritet -
Jeg taber næse og mund -sidder og tar mig til hovedet og konkluderer - uhyrligt - man føler sig fuldstændig afmægtig på dine vegne.
hvad er det dog sker med din sag /og hos de professionelle rådgivere/konsulenter/sagsbehandlere/ i din kommune For ikke at tale om forståelsen hos din læge - nedværdigende og under lavmålet.

Forstår også den sårbarhed du må have oparbejdet gennem forløbet.

Jeg har overhovedet ingen råd - men håber meget for dig at du snart får ro og sagen lagt til "arkivering " i kommunen.
De bedste ønsker fra mig for år 2011
maruus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2011, 19:14   #97
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Grotesk sag, føler med dig!

Har netop genlæst hele din tråd - hvis jeg har forstået det ret, endte din sidste arbejdsprøvning op med en arbejdsevne på max. 3 timer om ugen...

Er det også det, der fremgår skriftligt i din evaluering fra arbejdsprøvningsstedet?

...jeg er nærmest mundlam, absurd sagsbehandling!
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2011, 11:43   #98
Lizzy
Afhængigheds tegn af K10
 
Lizzys avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2009
Lokation: Fyn
Alder: 58
Indlæg: 337
Styrke: 16
Lizzy er ny på vejen
Løsning søges...........
__________________
*Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du!*

Copyright © - mine indlæg må ikke kopieres eller gengives andre steder.
Lizzy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2011, 13:54   #99
zolskin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2008
Lokation: her&der, kbh
Indlæg: 197
Styrke: 16
zolskin er ny på vejen
Har du et busstoppested i nærheden af dig? for ellers kan det jo blive voldsomt for dig

Som regel gives der transportgodtgørelse - man kan godt få det udbetalt forudvis. Du kunne spørge om taxakørsel - det kan jo være, at det kan bevilges selvom der egentlig ikke er lovhjemmel for det ifht. aktivering/afklaring.

Forhåbentligt er det sidste gang, du skal afklares og så må du se at tage afsted de dage du kan!.

Gode tanker!
zolskin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2011, 18:13   #100
Lizzy
Afhængigheds tegn af K10
 
Lizzys avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2009
Lokation: Fyn
Alder: 58
Indlæg: 337
Styrke: 16
Lizzy er ny på vejen
zolskin..
Transportgodtgørelse.....i MIN kommune???? Undskyld men nu må jeg le.

Jeg kan INTET få. Den sidste arb.prøv. jeg deltog i, endte ud i...efter mange diskussioner....at jeg kunne blive hentet og bragt hver gang af en anden deltager.
Dette foregik ved, at han kom i en lille lastbil, som jeg så skulle kravle op i med taske og krykke....sandelig fin opfyldning af skånebehov

Jeg er så spændt på hvor hun vil aktivere mig. Jeg må nemlig ikke være sammen med ret mange mennesker af gangen, og timemæssigt kunne hun ikke finde andet end job og kompetancecenteret. Ingen gider SÅ meget bøvl for at have mig gående en time om dagen.

Men lad os nu se...skal jo foreløbig til møde Mandag (får helt ondt i maven ved bare at skrive det!)
__________________
*Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du!*

Copyright © - mine indlæg må ikke kopieres eller gengives andre steder.
Lizzy er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension