K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-04-2009, 08:25   #11
Dorthemusen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-02 2008
Lokation: København
Alder: 42
Indlæg: 110
Styrke: 17
Dorthemusen er ny på vejen
Crazycatlady : Går ikke i behandling, da min egen læge samt den speciellæge jeg har været hos mener, at det ikke vil hjælpe, da jeg før har været i behandling uden synlig resultat. Alle mener, jeg har behov for særlig behandling på en arbejdsplads, hvilket jo er svært på almindelige vilkår... Lægen mener, at folk med en personlighedsforstyrelse der er i behandling, tager mange år før man "måske" ser et resultat. Syntes selv det virker helt uoverskuligt, at skulle tænke så mange år ud i fremtiden... Lægen mente i starten at jeg led af social forbi, men efter en samtale hos en psykolog, som mente jeg havde en personlighedsforstyrelse.. Paranod personlighedsstruktur med elementer fra skizoid og tvangspræget..
Tager hatten af for dig.. 3 år er dælme lang tid, håber du så kan mærke det bliver bedre

Rander NØ : Du skal da absolut ikke undskylde for noget.. Og nej, det er ikke nemt at have ondt i sindet

LUM : Du er altid klar med gode råd, tusind tak Har været i behandling 1 års tid, men følte ikke det hjalp en pind.. Og at stole på andre mennsker og derved åbne sig, er ikke altid det nemmeste i livet.. Og er man "voksen", så er holdningen at man da bare kan tage sig sammen.
Er desværre ikke så heldig, at jeg har en jobplan.. Den vil de først lave, når jeg har fundet en praktikplads.. Diagnosen er ikke stillet efter, jeg fik tilkendt reva. Er på kontanthjælp nu, og har været det siden december, og har haft tilkendt reva i godt 2 måneder nu uden der er sket det store..
Jeg vil helt klart lede efter en vejledning...
Håber du og familien har det godt..
Dorthemusen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2009, 12:29   #12
Crazycatlady
Hvor skulle jeg ellers være
 
Crazycatladys avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-02 2009
Lokation: Horsens
Indlæg: 104
Styrke: 16
Crazycatlady er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Dorthemusen Se meddelelser
Crazycatlady : Går ikke i behandling, da min egen læge samt den speciellæge jeg har været hos mener, at det ikke vil hjælpe, da jeg før har været i behandling uden synlig resultat. Alle mener, jeg har behov for særlig behandling på en arbejdsplads, hvilket jo er svært på almindelige vilkår... Lægen mener, at folk med en personlighedsforstyrelse der er i behandling, tager mange år før man "måske" ser et resultat. Syntes selv det virker helt uoverskuligt, at skulle tænke så mange år ud i fremtiden... Lægen mente i starten at jeg led af social forbi, men efter en samtale hos en psykolog, som mente jeg havde en personlighedsforstyrelse.. Paranod personlighedsstruktur med elementer fra skizoid og tvangspræget..
Tager hatten af for dig.. 3 år er dælme lang tid, håber du så kan mærke det bliver bedre

Rander NØ : Du skal da absolut ikke undskylde for noget.. Og nej, det er ikke nemt at have ondt i sindet

LUM : Du er altid klar med gode råd, tusind tak Har været i behandling 1 års tid, men følte ikke det hjalp en pind.. Og at stole på andre mennsker og derved åbne sig, er ikke altid det nemmeste i livet.. Og er man "voksen", så er holdningen at man da bare kan tage sig sammen.
Er desværre ikke så heldig, at jeg har en jobplan.. Den vil de først lave, når jeg har fundet en praktikplads.. Diagnosen er ikke stillet efter, jeg fik tilkendt reva. Er på kontanthjælp nu, og har været det siden december, og har haft tilkendt reva i godt 2 måneder nu uden der er sket det store..
Jeg vil helt klart lede efter en vejledning...
Håber du og familien har det godt..
Jeg kan fortælle dig, at jeg kan mærke, det er blevet bedre på ét punkt: afklaring! Da jeg startede hos min nuværende psykolog fik jeg endelig arbejdet mig frem til, at jeg kunne se min lidelses i øjnene og se, at jeg var nødt til at tage hensyn til mig selv, for jeg kan bare ikke alt det, andre kan.
Det har været en stor sejr for mig at komme så langt, og nu er jeg ved at få afklaring på, hvor jeg passer ind i arbejdslivet. Og hun har været en stor hjælp i forhold til møderne med kommunen.
Det kan godt være, at det tager lang tid, før man ser nogen effekt af kognitiv behandling hos personlighedsforstyrrede, men betyder det, at man skal lade være med at gå i behandling? Det synes jeg ikke! Jeg synes, du skal få din læge til at henvise dig til lokalpsykiatrien, så du kan snakke med DEM om, hvorvidt de har et tilbud til dig. Det kan godt være, man ikke bliver helbredt af at gå i behandling, men når man er ramt af personlighedsforstyrrelser, der er så gennemgribende i ens liv, vil selv en lille fremgang kunne mærkes (ved jeg af erfaring).
Jeg er blevet vurderet under indsamling af papirer i min pensionssag til ikke at kunne behandles yderligere med effekt på, om jeg kan komme ind på arbejdsmarkedet, men vurderet, at jeg muligvis kan have gavn af videre forløb til at forbedre min livskvalitet, og det er der, det vigtige ligger, synes jeg.
Jeg tror, det vil være en fordel for dig, at du i hvert fald vil have nogen, der ved en masse om personlighedsforstyrrelser, der kan støtte dig, hvilket de kan fra lokalpsykiatrien. De fleste psykiatriske afdelinger har også socialrådgivere ansat til at hjælpe brugerne ved behov omkring lovgivningen, hvilket jeg selv har nydt godt af.
Crazycatlady er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-04-2009, 13:53   #13
Dorthemusen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-02 2008
Lokation: København
Alder: 42
Indlæg: 110
Styrke: 17
Dorthemusen er ny på vejen
Jeg vil også gerne i behandling, men kan på nuværende tidspunkt ikke have alle de ting i mit hoved, samtidig med jeg skal kæmpe for min fremtid ene og alene...
Har nu igen igen fået afslag på hjælp til at finde en praktikplads, og hjælp fra et reva-center kan jeg ikke få, da det koster penge, og det er jeg åbentbart ikke værd!
Dorthemusen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-04-2009, 14:06   #14
Crazycatlady
Hvor skulle jeg ellers være
 
Crazycatladys avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-02 2009
Lokation: Horsens
Indlæg: 104
Styrke: 16
Crazycatlady er ny på vejen
Øv det lyder som en rigtig træls situation, du sidder i
Men hvis du bliver henvist til behandling, bliver det ret sikkert heller ikke nu, du får en plads. Da jeg blev henvist til behandling, sagde de, at der var en ventetid på ca 6 måneder på at få en behandlingsplads. Jeg ventede 9 måneder, inden jeg kom i behandling selv.

Hvis du har mod på det, kan du snakke med dem her: http://www.sr-bistand.dk/social_og_j...aadgivning.asp

Her kan du få gratis socialrådgivning. Det kan være, de kan hjælpe dig på vej.
Crazycatlady er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-04-2009, 14:54   #15
Dorthemusen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-02 2008
Lokation: København
Alder: 42
Indlæg: 110
Styrke: 17
Dorthemusen er ny på vejen
Har før været i kontakt med dem, men de kunne ikke hjælpe mig, da jeg vist er ene om at have problemer med andre mennesker, som har fået en revalidering... Kunne kun fornemme, at personen undrede sig over, at det var en revalidering med historien..

Er nok ikke at gøre end at komme clean over for lægen, selvom jeg ved, at jeg nok ikke for det sagt alligevel.. Føler mig tit mere til besvær end til glæde..
Min skyld økonomien går dårligt, min skyld vi igen steder kommer, min skyld bilen blev solgt.. min skyld det hele..
Dorthemusen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-04-2009, 15:56   #16
Crazycatlady
Hvor skulle jeg ellers være
 
Crazycatladys avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-02 2009
Lokation: Horsens
Indlæg: 104
Styrke: 16
Crazycatlady er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Dorthemusen Se meddelelser
Har før været i kontakt med dem, men de kunne ikke hjælpe mig, da jeg vist er ene om at have problemer med andre mennesker, som har fået en revalidering... Kunne kun fornemme, at personen undrede sig over, at det var en revalidering med historien..

Er nok ikke at gøre end at komme clean over for lægen, selvom jeg ved, at jeg nok ikke for det sagt alligevel.. Føler mig tit mere til besvær end til glæde..
Min skyld økonomien går dårligt, min skyld vi igen steder kommer, min skyld bilen blev solgt.. min skyld det hele..
Jeg kan godt følge dine tanker, for den slags har jeg selv tit, men det er ikke godt for dig. Du ender bare med at køre dig selv længere ned
Det er ikke altsammen din skyld. Du kan jo ikke gøre for, at du er syg. Og du kan ikke gøre for, at der er rod i systemet.
Jeg synes også, at du skal få snakket med lægen. Skriv evt. ned, hvad du gerne vil sige, så du kan have det med, hvis du går i stå (det har jeg selv en tendens til, når jeg sidder hos lægen). Det skal nok gå det hele, men det kan godt tage tid at få styr på tingene
Crazycatlady er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-04-2009, 20:29   #17
Lilli Susanne
Elsker at være her på K10
 
Lilli Susannes avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-04 2009
Lokation: tilflytter til Slagelse
Alder: 67
Indlæg: 68
Styrke: 16
Lilli Susanne er ny på vejen
Jeg vil "bare"sige,at jeg også har haft kontakt med SR bistand,helt uden at få hjælp derfra,
Jeg følte nærmest at det var forkert at jeg kontaktede dem,
Det er længe siden nu,så jeg husker ikke nødagtig hvad der blev sagt,men ubehagelig oplevelse,lidt ligsom hos kommunen selv




Citat:
Oprindeligt indsendt af Dorthemusen Se meddelelser
Har før været i kontakt med dem, men de kunne ikke hjælpe mig, da jeg vist er ene om at have problemer med andre mennesker, som har fået en revalidering... Kunne kun fornemme, at personen undrede sig over, at det var en revalidering med historien..

Er nok ikke at gøre end at komme clean over for lægen, selvom jeg ved, at jeg nok ikke for det sagt alligevel.. Føler mig tit mere til besvær end til glæde..
Min skyld økonomien går dårligt, min skyld vi igen steder kommer, min skyld bilen blev solgt.. min skyld det hele..
Lilli Susanne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-04-2009, 21:13   #18
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Dorthemusen Se meddelelser
Crazycatlady : Går ikke i behandling, da min egen læge samt den speciellæge jeg har været hos mener, at det ikke vil hjælpe, da jeg før har været i behandling uden synlig resultat. Alle mener, jeg har behov for særlig behandling på en arbejdsplads, hvilket jo er svært på almindelige vilkår... Lægen mener, at folk med en personlighedsforstyrelse der er i behandling, tager mange år før man "måske" ser et resultat. Syntes selv det virker helt uoverskuligt, at skulle tænke så mange år ud i fremtiden... Lægen mente i starten at jeg led af social forbi, men efter en samtale hos en psykolog, som mente jeg havde en personlighedsforstyrelse.. Paranod personlighedsstruktur med elementer fra skizoid og tvangspræget..
Tager hatten af for dig.. 3 år er dælme lang tid, håber du så kan mærke det bliver bedre

Rander NØ : Du skal da absolut ikke undskylde for noget.. Og nej, det er ikke nemt at have ondt i sindet

LUM : Du er altid klar med gode råd, tusind tak Har været i behandling 1 års tid, men følte ikke det hjalp en pind.. Og at stole på andre mennsker og derved åbne sig, er ikke altid det nemmeste i livet.. Og er man "voksen", så er holdningen at man da bare kan tage sig sammen.
Er desværre ikke så heldig, at jeg har en jobplan.. Den vil de først lave, når jeg har fundet en praktikplads.. Diagnosen er ikke stillet efter, jeg fik tilkendt reva. Er på kontanthjælp nu, og har været det siden december, og har haft tilkendt reva i godt 2 måneder nu uden der er sket det store..
Jeg vil helt klart lede efter en vejledning...
Håber du og familien har det godt..
Jeg blev også diagnostiveret med en personlighedsforstyrrelse først af en psykolog... og jeg havde også social fobi som diagnose... I mange tilfælde er social fobi en følgelidelse af noget mere grundliggende.

Man mente jeg havde Skizotypi... men i sidste ende fandt man ud af, at jeg havde Asperger Syndrom, med medfølgende social fobi og depresioner, som er typpisk for Aspergere der ikke har et liv som de kan magte.

Så jeg vil blot sige til dig, at du evt. kan gå på opdagelse i et par af syndromerne på nettet, og se om du måske kunne identificere dig med nogle af disse syndromer... Asperger Syndrom bliver ofte forvekslet med både ADHD og personlighedsforstyrrelser.

Aspergere er ofte tvangsprægede af natur, og føler sig "til besvær" generelt uden at vide hvorfor, de har ofte ledsagende social fobi, er tit meget obsessive med bestemte emner, og magter ikke flere ting på een gang... hader og kan ik eoverskue større omskiftninger og omstillinger... mange aner ikke de er Aspergere, og føler sig ikke specielt syge, bare "anderledes" uden at vide hvorfor... jeg fandt først ud af det som 38 årig.

Jeg siger ikke at din diagnose ikke er korrekt, men bare vær på vagt, for der laves uhyggelig mange fejldiagnosticeringer på Aspergere fordi psykologer og psykiatere ikke kender nok til emnet.
  Besvar med citat
Gammel 22-04-2009, 13:49   #19
Dorthemusen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-02 2008
Lokation: København
Alder: 42
Indlæg: 110
Styrke: 17
Dorthemusen er ny på vejen
Mærkelig oplevelse... Efter utallige uger forgæves kontakt til kommunen om hjælp til at finde en praktikplads, som ikke kunne lade sig gøre.. Færdig slut.. Idag ringer så en fra kommunen og fortæller, at de har kontaktet Plan og Handling, og at jeg skal starte der med henblik på at finde en praktikplads eller en ny uddannelse..
Blev da lige taget på segen.. Da underligt, som de kan skifte holdning over en nat..
Glemte i min forbløffelse helt at spørge om min forsørgelsesgrundlag.. Mon det bliver på reva ydelse eller den ikke eksisterende kontanthjælp?? Lidt noget møg, at manden har så travlt på arbejde, at han ikke kan ringe og spørge.. Men da dejligt, at der endelig sker noget..
Har også hørt et sted, at de har en doktormand, som måske kan hjælpe lidt..
Dorthemusen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-04-2009, 19:31   #20
Crazycatlady
Hvor skulle jeg ellers være
 
Crazycatladys avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-02 2009
Lokation: Horsens
Indlæg: 104
Styrke: 16
Crazycatlady er ny på vejen
Det lyder rigtigt positivt Dorthe! Det er jeg glad for at høre. Har din sagsbehandler ikke en mailadresse, du kan skrive til hende på?
Crazycatlady er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Erfaringer... samp Alt det andet 6 23-08-2012 14:28
Personlighedsforstyrrelser jasch Alt det andet 11 26-07-2012 00:55
Fakta om personlighedsforstyrrelser gunvor Den nyttige viden vi alle har 18 17-11-2011 12:21
Job in Place - erfaringer ? ??? Alt det andet 1 16-04-2010 11:12
Somatisering og Personlighedsforstyrrelser Tanja Alt det andet 14 05-05-2009 13:26




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension