K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-08-2014, 22:03   #11
Muttie
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 05-11 2013
Indlæg: 23
Styrke: 11
Muttie er ny på vejen
Hej Peter.
Fik ikke svaret dig på dit spørgsmål om hvordan jeg bliver stillet økonomisk - når min sag har været forbi pensionsnævnet...
Ved det ikke...
Pt er jeg på forlængelse af sygedagpenge pga arbejdsskadesagen - og sundhedskoordinator og sagsbehandler er uenige i - om jeg bevarer mine dagpenge - trods det jeg har søgt førtidspension - som skal forelægges pensionsnævnet på det foreliggende grundlag....eller skal på ressourceforløbsydelse/kontanthjælp...
Min arbejdskadesag får sikkert en foreløbig afslutning inden længe- da det snart er to år siden, jeg kom til skade...
Men pt ved jeg ingenting---meget frustrende, da jeg er alene...og ved ikke - hvordan udgifterne skal blive betalt...
Men har fået aftale med sagsbehandler - så jeg forhåbentlig kan få svar på mange af mine spørgsmål...
VH Bente
Muttie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2014, 22:21   #12
lynge60
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-07 2012
Indlæg: 80
Styrke: 12
lynge60 er ny på vejen
Muttie håber snart du får en afgørelse fra kommunen. Jeg har også en arbejdsskade kørende, fra 2009, har fået erkendt et md beløb da de ikke kan afslutte den pga jeg ikke har fleksjob eller anden form for fast indtægt. Jeg har søgt pension men Er nu sendt i et ressuorceforløb på 1 år, men er nu kaldt til møde d 8, og tror desværre at mit bliver forlænget da de ikke har overholdt reglerne i det her forløb. Håber du får din pension igennem, så du kan få afsluttet din arbejdsskade sag.
lynge60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2014, 22:32   #13
Muttie
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 05-11 2013
Indlæg: 23
Styrke: 11
Muttie er ny på vejen
Hej Lynge.
Tak for svar...
Kan en arbejdskadesag køre så længe - uden en endelig afklaring ?
Håber, at jeg måske også kan få en forelæbig kendelse, som kan give et mdl. beløb...
Det vil hjælpe på økonomien...
Men tror desværre, at det nok bliver et afslag i Pensionsnævnet - og så kan anken, og så er vi jo langt henne i det nye år...Det er umenneskeligt...
Når man foreligger sagen for pensionsnævnet på det foreliggende grundlag - kan man så deltage - og få lov at forklare sig - og kan man have en bisidder med- som kan/må sige noget ?
Er der nogen, som ved noget om det ?
Muttie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2014, 22:32   #14
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.746
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Vil du beskrive dine genoptræningsforløb...

Kære Muttie

... om hvor, hvordan ( kommunalt holdtræning eller i praksissektoren) har det hjulpet etc?

Hvor i landet bor du ca? Øst, vest Sjælland?

Hilsen Peter

Ja, en bisidder kan du tage med i alle møder med det offentlige uden varsel. Anbefales stærkt til alle.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 20-08-2014, 22:52   #15
lynge60
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-07 2012
Indlæg: 80
Styrke: 12
lynge60 er ny på vejen
Ja Muttie det kan den så længe man ikke har en fast indtægt, og derfor ma. Kun får et md beløb, de regnede ud fra hvad jeg tjente da jeg var på job og så hvad jeg får nu får ledighedsydelse. Og det er fordi de har afgjordt at tab af erhversevne er 15%.
lynge60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2014, 22:56   #16
Muttie
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 05-11 2013
Indlæg: 23
Styrke: 11
Muttie er ny på vejen
Hej Peter.
Jeg bor på Fyn...
Og jeg har efter hver af mine to skulderoperationer været til genoptræning i kommunalt regi - 4 mdr første gang - ca 3 mdr . sidste gang...

Og fik ikke sagt-
at første gang hjalp det i starten - men så udviklede det sig til en frossen skulder-
anden gang - og jeg måtte stoppe efter råd fra fysioterapeuten ---efter operationen, som skulle løsne den frosne skulder blev det kun værre og værre - og fyssen sagde selv stop...
Muttie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2014, 19:56   #17
Muttie
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 05-11 2013
Indlæg: 23
Styrke: 11
Muttie er ny på vejen
Var til samtale med sagsbehandler... Hun har ændret mening om at tage sagen i pensionsteamet på det foreliggende grundlag- fordi hun tænker, at mit ressourceforløb ikke vil vare længere - end en evt ankesag...og så har jeg konklusioner på de tiltag- som bliver sat i værk - så sagen kan forelægges rehab- teamet igen ... Tænker, at det måske er ok... Har jo stadig mulighed for at sige- at jeg gerne vil have den for...
Blev dog ærgerlig over, at hun havde rettet henvendelse til ASK - for at høre, sammen med andre sager, hvor langt de var nået !! For så overgår jeg til ressourceforløbsydelse - i stedet for sygedagpenge- hvis de afgør min sag nu - og midlertidigt...men "hvad der er sparet - er tjent for dig og for Danmark "...
Muttie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2014, 20:29   #18
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Men tror ikke du skal regne med at ASK hurtig afgør din sag.

Jeg venter også på afgørelse ved dem - alt ligger klar mangler kun deres endelige afgørelse og den jurist der fører min sag har idag fået at vide at pga. Alle de sager der skal genoptages pga fejl i ASK's tidligere sagsbehandling er der længere sagsbehandlingstid, hvor længe længere er kunne vi ikke få svar på.


http://politiken.dk/indland/ECE23732...arbejdsskader/
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.

Sidst redigeret af gisne; 22-08-2014 kl. 20:32.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:42.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension