K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-11-2010, 21:25   #11
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af J.A.F. Se meddelelser
Beklager den lange responstid.
Helenekr dit sidste svar, svarede stor set på mit spørgsmål i et forstålig sprog.

Det eneste jeg tænker som jeg ikke helt har forstået er imens en evt. ny afklaring står på, kan man godt få pension imens den står på. det vil sige ind til en ny afgørrelse er truffen hvor det måske heder som du nævner fleksjob eller revalidering.

Jeg er nok endt med den konklusion at vi prøver at søge pension til mig så det meddeler jeg nok vider i næste uge.
Jaja, du får førtidspensionen så længe du har brug for den! Hvis det tager (bare for at sige noget) 6 mdr at afklare dig, jamen så får du pension i mens. Tager det fx 3 år at afklare dig, jamen så får du pension imens.
Hvis du får tilkendt førtidspension - så gælder den præcis lige som en alm førtidspension. Begrænsingen betyder bare, at du får mulighed for at nikke den en skalle mere
Og pensionen ophøre KUN hvis du bliver selvforsørgende eller delvist selvforsørgende. Skulle du ikke have fået det bedre, jamen så fortsætter pensionen bare.

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2010, 21:26   #12
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Det er også bla. derfor regeringen vil helst droppe førtidspensioner til de helt unge, fordi de vil jo gå senere på folkepension.

Hvis en 20 årig få tilkendt i dag FP, så kan han/hun i realiteten være førtidspensionist frem til sin død, fordi til den tid pensionsaldre vil blive nok på omkring de 80 år.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2010, 21:55   #13
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja, man ved sgu aldrig!! En skønne dag er der vel slet ikke noget der hedder folkepension og/eller førtidspension, og så kommer alle på sådan en billigere form for kontanthjælp som man bla kender det fra USA. De synger allerede godt for det.........det bliver mere og mere usikkert at blive syg eller gammel
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2010, 17:01   #14
J.A.F.
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 21-11 2010
Lokation: Viborg kommune
Indlæg: 18
Styrke: 14
J.A.F. er ny på vejen
Tak for svarene. Nu forstod jeg det.
J.A.F. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
§17,§18, midlertidig pension?? hvad er det? de4aks Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 09-09-2010 22:07
Midlertidig førtidspension? Peja Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 26 13-03-2009 15:24
Midlertidig førtidspension??? Nanna Midlertidig Førtidspension 15 02-10-2008 18:41
Midlertidig førtidspension m.v. zuza Nyt om loven 1 02-06-2008 14:52
midlertidig førtidspension? cirkeline Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 15-10-2006 21:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension