K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-05-2012, 08:50   #21
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Enig med Vovse!

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2012, 10:34   #22
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Jeg forstår det sådan, at det er de 2 ting fra lægerne (begge), der "peger på", "at det ikke er tilfældet", at der er behandlingsmuligheder.

Jeg synes dette stykke af rapporten ser fornuftigt ud.

He-he, der kan man bare se, hvor forskelligt vi opfatter tingene.

Jeg er IKKE enig med Vovse og popiae.

Det er en lidt knudret formulering :

Vedr. spørgsmålet om der er yderligere behandlingsmuligheder
kan der peges på, at der allerede er iværksat hjælp i hjemmet
såvel i form af hjælp til at opretholde et vist funktionsniveau i dagligdagen
som hjælp til varetagelse af forældrerollen.
Der må endvidere henvises til vurderingen i psykiatrisk speciallægeerklæring af 3. oktober 2011,
samt statusattest fra egen læge af 3. april 2012.
Begge peger på, at dette ikke er tilfældet.



Begge læger siger jo, at der ikke er flere behandlingsmuligheder, ikke ?


Altså skulle det nok have været stillet lidt anderledes op, som f. eks. :


Der allerede er iværksat hjælp i hjemmet
såvel i form af hjælp til at opretholde et vist funktionsniveau i dagligdagen
som hjælp til varetagelse af forældrerollen.

Vedr. spørgsmålet om der er yderligere behandlingsmuligheder,
henvises til vurderingen i psykiatrisk speciallægeerklæring af 3. oktober 2011,
samt statusattest fra egen læge af 3. april 2012.

Begge peger på, at dette ikke er tilfældet.


Hvis det var sat sammen, som jeg lige har gjort,
så giver det et helt andet resultat.
Og hvis dette er det rigtige, er det endnu en gang et eksempel på,
hvor vigtigt det er, at udtalelser fra læger,
for det første er helt klare i spyttet,
og for det andet gengives korrekt,
UDEN sagsbehandlerens tilfældige sammensætninger af fakta i selve "Vurderingen/Rapporten".

Hvad mener I om ovenstående ?
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2012, 13:42   #23
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Og jeg læser det så HELT anderledes end alle, for da jeg førtste gang læste afsnittet fik jeg dette ud af det - og nu korter jeg kraftigt ned, så kun pointen står tilbage....

''der allerede er iværksat hjælp i hjemmet
såvel i form af hjælp til at opretholde et vist funktionsniveau i dagligdagen
som hjælp til varetagelse af forældrerollen''

Begge påpeger at det ikke er tilfældet (altså har været nogen hjælp)

Det er UTROLIGT som sagsbehandlere, læger, speciallæger mf er SÅ dårlige til at formulere sig på skrift. De skriver SÅ dårligt, at meget kommer til at fremstå tvetydigt, hvilket giver en enorm magt til lægekonsulenten som så frit kan oversætte (ikke altid til borgerens fordel!) udfra disse ekstremt dårlige vendinger, ord og formuleringer......................

Læser man afsnittet ud i én lang køre, så får man Vovses og Popiaes version. Men er det en klovn der bare ikke kan lave afstand i sine skriverier, så får man Florkens version.
Og her vil jeg sige, at der er f a n d e n s til forskel!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2012, 14:12   #24
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Evaave Se meddelelser

ydermere har jeg nu en seciallægeerklæring hvori der står at samtlige behandlingsmuligheder er udtømte og at min arbejdsfunktion er reduceret til det ubetydelig i et hvilket som helst erhverv. Min egen læge vurderer ligeledes at jeg aldrig vil blive raskmeldt.

Jeg har nu været til en "afklarende" samtale hos INCITA og har idag modtaget progressionsrapporten derfra.

Jeg har valgt ikke at skrive hele rapporten af for at skåne jer læsere. Jeg har valgt kun at skrive bemærkninger ift. samlede beskæftigelsespotentiale:

Det vurderes på nuværende tidspunkt ikke muligt og forsvarligt at iværksætte et afklarende forløb selv under hensyntagende forhold ("særlig tilbudspakke"). Om mulighederne på sigt, må bero på behandlingsudsigterne.

Vedr. spørgsmålet om der er yderligere behandlingsmuligheder kan der peges på, at der allerede er iværksat hjælp i hjemmet såvel i form af hjælp til at opretholde et vist funktionsniveau i dagligdagen som hjælp til varetagelse af forældrerollen.
Der må endvidere henvises til vurderingen i psykiatrisk speciallægeerklæring af 3. oktober 2011, samt statusattest fra egen læge af 3. april 2012. Begge peger på, at dette ikke er tilfældet.
Det væsentligeste må være det første afsnit fremhævet med fed (har det været forbi en lægekonsulent?)

Progrsessionsrapporten har "uld i mund" - der er ikke gjort stort umage med at formulere sig præcist.
Er den skrevet af en socialrådgiver, jobkonsulent eller andet?

Kære Eva, gå ikke i stykker indeni over alt dette, træng det lidt i horizonten, du har K10 i ryggen :-)

P.S. Opfatter progressionsrapport som Vovse og Popiae: Ikke flere behandlingsmuligheder.

Sidst redigeret af Carmen; 11-05-2012 kl. 14:21.
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2012, 14:14   #25
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Jamen, Ninja

Du har ret ! Sådan kunne det også forstås !

Citat:
Læser man afsnittet ud i én lang køre, så får man Vovses og Popiaes version. Men er det en klovn der bare ikke kan lave afstand i sine skriverier, så får man Florkens version.
Og her vil jeg sige, at der er f a n d e n s til forskel!!
He-he, de skulle have et par sprog-spassere til at forfatte deres vurderinger,
så gik der ikke ged i den, hvilket garanteret er det, der er sket her.
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2012, 20:13   #26
Evaave
Hvor skulle jeg ellers være
 
Evaaves avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Lokation: København
Indlæg: 169
Styrke: 15
Evaave er ny på vejen
ihhhhh det er til at blive helt rundtosset af.

Først mange mange tak for svar fra jer alle

ja altså det er for vildt, som man kan opfatte det læste. Det er en jobkonsulent hos INCITA der har lavet progressionsrapporten og der er flere små fejl i den, nogle åbenlyst til gavn for mig og så de tvetydige. Jeg overvejer kraftigt at ringe til hende på mandag og bede hende rette de fejl der nu er. Hun skriver bl.a. at min støttekontaktperson er hjemmevejleder og at jeg har været tilknttet til ham i 10 år---øhhhh NOT, men jeg har haft forskellige vejledere i de sidste ca. 5-6 år, så det er ikke helt forkert.

Nå, men i hvert fald skal der ikke herske tvivl i den part, hvor man kan klø sig i hovedbunden om hun mener, at alle behandlingsmuligheder vurderes udtømte eller ikke udtømte.

Jeg havde besøg af min støttekontaktperson idag og han sagde, at han var helt sikker på, at det hun mente er, at læge og psykiater er enige om, at alle behandlingsmuligheder er udtømte.

Kommer det endelig til om, hvor vidt kommunens lægekonsulent ikke forstår de "uldede" formuleringer, så kan han jo blot se efter i både statusrapport og speciallægeerklæringen, som INCITA også henviser til. Der står nemlig utvetydigt at det vurderes at jeg aldrig vil blive raskmeldt og som før nævnt at alle behandlingsmuligheder er utømte såvel medicinsk, samtaleterapi og øvrige behandlingsmuligheder. Hverken min læge eller psykiateren kunne pege på et eneste uafprøvet felt. Desuden står der i min speciallægeerklæring at det vurderes at min funktionsevne er reduceret til det ubetydelige indenfor et hvilket som helst erhverv....alle disse udtalelser har jeg sort på hvidt....pluuuuuusssss alle de progressionsrapporter, hvor der står nogenlunde enslydende, at div. udbudssteder ikke har nogle tilbud til mig....so what to do?

Jeg vil lige tilføje, at jeg før jeg kom til musvågevejs pensionsteam gruppe 2, var jeg tilknyttet Nyropsgade og i sidste status derfra inden jeg røg videre til musvågevej, var fra lægekonsulenten at han erklærede sig enig med Hartmanns(en anden af kommunens udbydere) om at jeg bør og kan arbejdsprøves....øhhh så er det lige at jeg blev tæske sur, for havde han læst rapporten ordentligt igennem, så havde han læst, at der sort på hvidt står, at der ikke kan iværksættes en arbejdsprøvning og at det vil være uhensigtsmæssigt. Hartmanns skriver, at de eneste muligheder de evt ser, at jeg enten observeres i hjemmet eller på et beskyttet værksted og det har jo vel ikke noget med en arbejdsprøvning at gøre....eller hvordan kan det tolkes?

Når det så er sagt, så synes jeg, der er noget skævt i, at man vil lave en funktionsbeskrivelse af mig i hjemmet eller på et værksted, når nu man sidder inde med så mange dokumenter, der peger i en retning; at jeg IKKE kan. Desuden kan de jo for pokker bare spørge min støttekontaktperson, der er kommunalt ansat i voksenenheden, for er der nogen der kan beskrive min funktionsevne i hjemmet eller mangel på samme, så er det vel ham. Jeg har kendt ham i 3 år nu.

Ja længe leve et cirkussamfund.
Evaave er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2012, 20:22   #27
Evaave
Hvor skulle jeg ellers være
 
Evaaves avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Lokation: København
Indlæg: 169
Styrke: 15
Evaave er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stribe Se meddelelser
hej jeg er ny herinde,og har ikke læst alt endnu,men det kommer lidt efter lidt..jeg blev helt dårlig af at læse om dit liv - ikke ondt ment..men jeg skammede mig,skammede mig over vi har sådan et system som bare kan blive ved at piske dig rundt fra det ene til det andet - trods de ved du lider og har brug til overskud til hjemmet og dine børn..jeg forstår mere og mere det med man skal være stærk for at være syg..for du må være stærk inderst inde..el.havde du for længst knækket..jeg tar hatten af for d ig og håber snart de må se og blive færdige med alle deres gode og mindre gode ideer,,jeg tror virkelig der er forskel på kommunerne..jeg er ftp og var ikke i arbejdsprøvning og da de søgte gik det igennem..jeg synes det var en slem tid,men det kan slet ikke samlignes med din kamp..beundrer dig..jeg vil ønske jeg kunne hjælpe,men jeg er ingenting,,,men jeg vil krydse fingre for dig og held og lykke og pas godt på dig og dine børn..det er det vigtigste..
hilsen en ftp..2010..
Hej Stribe og velkommen til K10...vores allesammens pusterum

Bare det at du skriver er dejligt, så jo du er en masse

Vi er mange herinde, der skammer os over de systemer vi har. Jeg har læst SÅÅÅ mange cases/historier herinde, hvor jeg har krummet tæer og jeg har mistet modet mange gange og troen på det gode i vores samfund, men heldigvis kommer der så fortællinger som din, hvor det er gået hurtigt og så får jeg troen igen.

Men jo det er skisme mega hårdt, når man kastes rundt år på år på år.

knus fra Eva
Evaave er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2012, 20:29   #28
Evaave
Hvor skulle jeg ellers være
 
Evaaves avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Lokation: København
Indlæg: 169
Styrke: 15
Evaave er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af tullepigen Se meddelelser
Hej Eva.

Fik lige skrevet et laaangt indlæg som tog mig laaangt tid (uden selfølgelig og ha læst hele tråden) for så og finde ud af at dit første indlæg var gammelt/-:
Jeg har selv add,personlighedsforstyrrelse med ængstelige og dependente træk og blandet angst og pyyyh for en verden det er og leve i)-: jeg venter nu på og kan komme i medicinsk behandling.
Jeg har været på kh siden jeg blev 18 år (bliver snart 30) og har kun mislykkedes forsøg på arbejdsområdet)-: bliver stresset nedtrykt og mister fuldstændig fokus på mig selv og min famile når jeg har været i aktivering..
Kan på ingen måde se mig selv på arbejdsmarkedet hvorend jeg gerne ville)-:

Sidste stop for mig bliver forhåbentlig (og ifølge min sb) medicinen.. Skal ikke i nogen videre afprøvning, men er nu forberedt på det bliver en laaang og hård periode og skal igennem.
Ved ikke lige hvor jeg vil hen med mit indlæg men hold op hvor jeg føler med dig og ønsker dig held og lykke med det hele.

Kram tullepigen
uuhh kender godt det der med de lange tekster, der bare forsvinder eller at man svare på noget gammelt i en opdateret tråd

Det lader til at vi døjer med de samme diagnoser...jeg har også angst og det er især slemt i de perioder, hvor kommunen presser mig.

Jeg har selv valgt ikke at tage medicin pga. for mange bivirkninger, men det er en rigtig god hjælp for mange, du må bare love mig, at du selv mærker efter om du har behov for sideløbende terapeutisk behandling og opsyn. Medicin må aldrig stå alene og du skal sørge for at få sundhedstjek og tage medicinpauser. Jeg nævner det blot, fordi det er ret hård medicin.

Du kan også overveje at bruge andre hjælpemidler, så som sund kost, motion osv i den boldgade....bare et par råd herfra.

Jeg ønsker i hvert fald for dig, at det kan hjælpe dig, for én ting er sikkert, det er meget hårdt at leve med de diagnoser, især hvis man bliver stresset yderligt af udefra kommende instanser.

vi skal passe på os selv ja vi skal
Evaave er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2012, 20:30   #29
Evaave
Hvor skulle jeg ellers være
 
Evaaves avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Lokation: København
Indlæg: 169
Styrke: 15
Evaave er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Jeg forstår det sådan, at det er de 2 ting fra lægerne (begge), der "peger på", "at det ikke er tilfældet", at der er behandlingsmuligheder.

Jeg synes dette stykke af rapporten ser fornuftigt ud.
Det er også sådan, som jeg læser det, men jeg er nu lidt i tvivl alligevel
Evaave er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2012, 20:33   #30
Evaave
Hvor skulle jeg ellers være
 
Evaaves avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Lokation: København
Indlæg: 169
Styrke: 15
Evaave er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Florken Se meddelelser



Begge læger siger jo, at der ikke er flere behandlingsmuligheder, ikke ?


Altså skulle det nok have været stillet lidt anderledes op, som f. eks. :


Der allerede er iværksat hjælp i hjemmet
såvel i form af hjælp til at opretholde et vist funktionsniveau i dagligdagen
som hjælp til varetagelse af forældrerollen.

Vedr. spørgsmålet om der er yderligere behandlingsmuligheder,
henvises til vurderingen i psykiatrisk speciallægeerklæring af 3. oktober 2011,
samt statusattest fra egen læge af 3. april 2012.

Begge peger på, at dette ikke er tilfældet.


Hvis det var sat sammen, som jeg lige har gjort,
så giver det et helt andet resultat.
Og hvis dette er det rigtige, er det endnu en gang et eksempel på,
hvor vigtigt det er, at udtalelser fra læger,
for det første er helt klare i spyttet,
og for det andet gengives korrekt,
UDEN sagsbehandlerens tilfældige sammensætninger af fakta i selve "Vurderingen/Rapporten".

Hvad mener I om ovenstående ?
Jo begge læger siger at alle behandlingsmuligheder er udtømte.

Jeg er helt enig med dig i at hvis det var sat op på den måde du beskriver, så ville det ikke være til at tage fejl af.

Jeg tror simpelt hent, at hun er kommet til at formulere sig en smule akavet. Jeg må ringe til hende og få hende til at rette det.
Evaave er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvad gør jeg? Hvad er mine chancer? Suzy Jensen Alt det andet 7 17-06-2011 17:32
Hvad er mine muligheder. mrlart Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 12 03-04-2011 12:06
Hvordan ser mine chancer ud? boowam Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 19-02-2010 21:13
Hvad mon mine chancer er fruensvilje Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 19 24-04-2008 20:44




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension